Cadeaus voor 7 jarige jongen.
donderdag 16 oktober 2025 om 06:39
Ik ga een jongetje verwennen met een zak vol cadeaus voor Sinterklaas. Ik ken hem verder niet maar, doe dit via een stichting. Ik heb wel door gekregen waar hij van houdt (Lego en Minecraft) maar verder geen inspiratie. Dit ga ik er uiteraard ook in doen, maar wil graag meerdere cadeaus geven met een totaal budget van rond de €50. Liefst cadeaus van rond de €5 zodat hij lekker veel uit te pakken heeft.
Iemand tips voor cadeaus?
Dacht zelf aan:
Papier
Stiften
Stickers
Iets om te knutselen
Lego
Iets van Minecraft
Iemand tips voor cadeaus?
Dacht zelf aan:
Papier
Stiften
Stickers
Iets om te knutselen
Lego
Iets van Minecraft
Such a beautiful place to be with Friends.
donderdag 16 oktober 2025 om 06:57
Lief
Ik zou er wel op letten dat je niet alleen frummel kados koopt. Het is nogal zonde als het snel stuk gaat omdat het lage kwaliteit is, of dat het daardoor niet goed werkt.
Ik merk dat veel speelgoed van de Action bijvoorbeeld vaak al snel stuk gaat en daardoor in de hoek beland. Zo ben je alsnog duur uit.
Lego heeft ook Minecraft, misschien is dat een optie?
Een trui van hetgene wat hij op dat moment leuk vind doet het hier ook altijd goed. Die koop ik meestal via Vinted voor een leuk prijsje. En dan selecteer ik natuurlijk op nieuw / heel goed qua kwaliteit, dan zie je echt (nauwelijks) dat het niet nieuw uit de winkel komt, en het scheelt enorm veel geld.
Op Vinted kwam ik al een aantal leuke Minecraft truien tegen.

Ik zou er wel op letten dat je niet alleen frummel kados koopt. Het is nogal zonde als het snel stuk gaat omdat het lage kwaliteit is, of dat het daardoor niet goed werkt.
Ik merk dat veel speelgoed van de Action bijvoorbeeld vaak al snel stuk gaat en daardoor in de hoek beland. Zo ben je alsnog duur uit.
Lego heeft ook Minecraft, misschien is dat een optie?
Een trui van hetgene wat hij op dat moment leuk vind doet het hier ook altijd goed. Die koop ik meestal via Vinted voor een leuk prijsje. En dan selecteer ik natuurlijk op nieuw / heel goed qua kwaliteit, dan zie je echt (nauwelijks) dat het niet nieuw uit de winkel komt, en het scheelt enorm veel geld.
Op Vinted kwam ik al een aantal leuke Minecraft truien tegen.
donderdag 16 oktober 2025 om 07:03
Minecraft LEGO natuurlijk
Daar zijn ook goedkopere sets van, bij de Kruidvat onder andere.
En een plastic minecraft zwaard. Lijkt een beetje duf maar vinden de meeste kinderen super.
Die knutseldingen die je noemt heeft hij waarschijnlijk al.
Chocoladeletter en andere snoep erbij.
En ff langs de zeeman, wibra en action lopen en aanvullen met wat je tegenkomt daar dat leuk is.

Daar zijn ook goedkopere sets van, bij de Kruidvat onder andere.
En een plastic minecraft zwaard. Lijkt een beetje duf maar vinden de meeste kinderen super.
Die knutseldingen die je noemt heeft hij waarschijnlijk al.
Chocoladeletter en andere snoep erbij.
En ff langs de zeeman, wibra en action lopen en aanvullen met wat je tegenkomt daar dat leuk is.
donderdag 16 oktober 2025 om 07:52
Wat lief
Misschien ook even op Marktplaats kijken? Rugzak van Minecraft vonden ze hier heel mooi. Minecraft puzzel, grote poster voor op z'n kamer. Minecraft lego idd (ook vaak veel goedkoper via Marktplaats). Lego sets zijn vaak duur maar ook bij de kringloop goed betaalbaar. Zou ook mooie kadootjes geven ipv rommeltjes, maar dan tweedehands. Beetje mooi inpakken en kinderen zien het verschil niet. Heb zelf wel eens alle kadootjes ingepakt in een rugzakje (en rugzakje ook ingepakt) en dat vonden ze geweldig hier

Misschien ook even op Marktplaats kijken? Rugzak van Minecraft vonden ze hier heel mooi. Minecraft puzzel, grote poster voor op z'n kamer. Minecraft lego idd (ook vaak veel goedkoper via Marktplaats). Lego sets zijn vaak duur maar ook bij de kringloop goed betaalbaar. Zou ook mooie kadootjes geven ipv rommeltjes, maar dan tweedehands. Beetje mooi inpakken en kinderen zien het verschil niet. Heb zelf wel eens alle kadootjes ingepakt in een rugzakje (en rugzakje ook ingepakt) en dat vonden ze geweldig hier
donderdag 16 oktober 2025 om 07:53
Wat m'n zoon hier leuk vond op die leeftijd (naast Lego en Minecraft
):
- Geheimschriftpen of een uitwisbare pen, of zo'n pen in de vorm van een diertje (Bruna)
- onesie, bijvoorbeeld een Creeper (check Vinted)
- vouwblaadjes
- boeken van Kapitein Onderbroek/Dog Man (misschien ook goed tweedehands te vinden)
- traploper
- Lego Minecraft dus
- Tijdschrift over Lego of Minecraft (Bruna)
- Dikke wintersokken
- Kleine fidget toys (bloppers, spinner, slijm, speelzand, ratel dingen etc.)
- Legpuzzel van ongeveer 50 stukjes maximaal, van Lego of Minecraft (wederom een goede om tweedehands te zoeken)
Veel plezier met maken!
Bij welke stichting kun je dit zo doen? Vind het heel leuk klinken.

- Geheimschriftpen of een uitwisbare pen, of zo'n pen in de vorm van een diertje (Bruna)
- vouwblaadjes
- boeken van Kapitein Onderbroek/Dog Man (misschien ook goed tweedehands te vinden)
- traploper
- Lego Minecraft dus
- Dikke wintersokken
- Legpuzzel van ongeveer 50 stukjes maximaal, van Lego of Minecraft (wederom een goede om tweedehands te zoeken)
Veel plezier met maken!
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!
donderdag 16 oktober 2025 om 08:08
Hoe oud? staat in de OP..
Bij Kruidvat Minecraft LEGO 2e voor 50%.
https://www.kruidvat.nl/lego-minecraft ... gLXcvD_BwE
Bij Kruidvat Minecraft LEGO 2e voor 50%.
https://www.kruidvat.nl/lego-minecraft ... gLXcvD_BwE
pelle wijzigde dit bericht op 16-10-2025 08:15
3.85% gewijzigd
donderdag 16 oktober 2025 om 08:11
Ook bij Kruidvat.
Minecraft etui. Valt ook onder de 2e 50% actie.
https://www.kruidvat.nl/minecraft-voor ... 7mmcEZnafo
Minecraft etui. Valt ook onder de 2e 50% actie.
https://www.kruidvat.nl/minecraft-voor ... 7mmcEZnafo
donderdag 16 oktober 2025 om 08:13
Minecraft uno.
Online uitverkocht, maar misschien nog in de winkel https://www.kruidvat.nl/mattel-minecraft-uno/p/5818279
Online uitverkocht, maar misschien nog in de winkel https://www.kruidvat.nl/mattel-minecraft-uno/p/5818279
donderdag 16 oktober 2025 om 08:19
C&A heeft veel van Minecraft. Oa sokken https://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/sokken-2247331/1
donderdag 16 oktober 2025 om 08:20
Ik doe het voor een locale stichting, maar google is op secret Sint, er is ook een landelijke organisatieTovergieter schreef: ↑16-10-2025 07:53Wat m'n zoon hier leuk vond op die leeftijd (naast Lego en Minecraft):
- vouwblaadjes
- traploper
- Lego Minecraft dus
- Dikke wintersokken
Veel plezier met maken!
Such a beautiful place to be with Friends.
donderdag 16 oktober 2025 om 08:25
Wat leuk dat je dat doet!
De zevenjarige hier is dol op alles van Donald Duck.
Puzzelen vindt hij ook leuk en wel moeilijker dan 50 stukjes, eerder 100-200.
Knutselen en tekenen doet hij niet graag. Bouwen met lego wel. Liever niet de goedkope B-merken neplego, die zorgen voor frustratie.
Pokemonkaarten zijn ook heel populair.
En een voetbal.
Boeken van dogman of de waanzinnige boomhut. (Tweedehands misschien)
Hij vindt ook zo’n ei met beestje erin om in elkaar te zetten leuk maar echt voor heel even, het verdwijnt meteen in een hoek.
Een vakantiedoeboek.
Een spelletje, zijn er voor elk budget.
Puzzelspelletje van Smartgame oid.
Met €5 per cadeautje moet je zoals eerder gezegd wel een beetje opletten dat het niet allemaal troep wordt.
De zevenjarige hier is dol op alles van Donald Duck.
Puzzelen vindt hij ook leuk en wel moeilijker dan 50 stukjes, eerder 100-200.
Knutselen en tekenen doet hij niet graag. Bouwen met lego wel. Liever niet de goedkope B-merken neplego, die zorgen voor frustratie.
Pokemonkaarten zijn ook heel populair.
En een voetbal.
Boeken van dogman of de waanzinnige boomhut. (Tweedehands misschien)
Hij vindt ook zo’n ei met beestje erin om in elkaar te zetten leuk maar echt voor heel even, het verdwijnt meteen in een hoek.
Een vakantiedoeboek.
Een spelletje, zijn er voor elk budget.
Puzzelspelletje van Smartgame oid.
Met €5 per cadeautje moet je zoals eerder gezegd wel een beetje opletten dat het niet allemaal troep wordt.
donderdag 16 oktober 2025 om 08:32
Dank! Ik zie trouwens dat tweedehands, hoe goed bedoeld ook, niet is toegestaan. Verder zijn ze voor deze Sint voorzien. Ik laat me mailen voor volgend jaar. Dan gelooft m'n dochter ook niet meer en kunnen we dit samen doen voor andere kinderen.
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!
donderdag 16 oktober 2025 om 08:32
Onze jongens bouwen heel graag met plusplus. Het is niet heel bekend geloof ik, maar als er vriendjes komen wordt er veel mee gespeeld. Het is eigenlijk heel simpel consepy maar wordt hier dagelijks gebruikt.
Wij hebben sets van Vinted.
Lego hebben we ook
maar bouwen ze minder 'vrij' mee.
Ik ga secret Sint ook even opzoeken.
Wij hebben sets van Vinted.
Lego hebben we ook

Ik ga secret Sint ook even opzoeken.
You can only succeed when there is room to fail.
donderdag 16 oktober 2025 om 08:44
Hele goeie tips van Pelle.
Op die leeftijd is een trui of shirt van Minecraft wel echt super, ze vinden het geweldig als ze hun fandom kunnen showen.
Mijn zoon voegt nog toe: let op want de stijl van de Minecraft film is heel anders dan die van de game, hijzelf vindt merch van de film echt niet mooi.
Op die leeftijd is een trui of shirt van Minecraft wel echt super, ze vinden het geweldig als ze hun fandom kunnen showen.
Mijn zoon voegt nog toe: let op want de stijl van de Minecraft film is heel anders dan die van de game, hijzelf vindt merch van de film echt niet mooi.
•
donderdag 16 oktober 2025 om 09:30
Precies deze tip wilde ik ook geven. Ik ben al vele jaren ‘secret Sint’ alleen dan via een lokale stichting. Ik koop zelf geen cadeautjes bij de Zeeman of Action omdat de meeste ouders van deze kinderen hier cadeautjes halen als er wel wat ruimte in het budget is. De kans op dat ze iets al hebben wordt dus groter.Taskmaster schreef: ↑16-10-2025 09:03Ik zou wel kwaliteit boven kwantiteit doen. Dus liever een wat grotere legoset van 30 euro en dan wat kleine dingen ernaast, dan allemaal meuk van 3 euro.
Tips:
Houd de acties bij bol in de gaten. Heel vaak 2+1 op speelgoed en spelletjes. Ook bij Kruidvat zijn vaak 50% korting acties op speelgoed.
Lidl heeft ook leuk en betaalbaar speelgoed.
Ik geef nooit kleding tenzij dit een hele specifieke wens is en op het lijstje staat. Kleding is smaakgevoelig en maten vallen ook niet altijd hetzelfde. Zonde als die leuke trui te klein of niet in de juiste kleur is. Geldt ook voor onesies.
Koop niet alles in hetzelfde thema. Vaak moeten ouders een aantal thema’s aangeven op het lijstje. Dat er Minecraft op het lijstje staat betekent dus niet meteen dat kind er een mega fan van is.
donderdag 16 oktober 2025 om 10:11
Onze 7 jarige doet ook puzzels vanaf 100 stukjes! Minder vindt hij al te makkelijk.
Naast kleuren begint hij nu ook echt te tekenen, hij krijgt van ons een set schetspotloden met houtskool en kneedgum en een schetsblok.
Uno is altijd leuk! Action heeft dat voor 5 euro geloof ik! Memory spelen ze hier ook graag!
Verder voetbalt hij graag.
Minecraft is hier ook wel een hit.. net als Roblox haha.
Super lief dat je dit doet trouwens
Naast kleuren begint hij nu ook echt te tekenen, hij krijgt van ons een set schetspotloden met houtskool en kneedgum en een schetsblok.
Uno is altijd leuk! Action heeft dat voor 5 euro geloof ik! Memory spelen ze hier ook graag!
Verder voetbalt hij graag.
Minecraft is hier ook wel een hit.. net als Roblox haha.
Super lief dat je dit doet trouwens
donderdag 16 oktober 2025 om 10:14
Ik weet niet hoe verantwoord je het wil hebben maar mijn zoon is helemaal gek van Amerikaans snoep of van die japanse snack. Je hebt heel veel hypes daarvan, ook chocoladerepen van verschillende influencers enzo. Voor zijn verjaardag had ik een pakketje Amerikaans snoep gekocht via Amazon en ook bij de Jamin kan je vanalles vinden. Ook mistery pakketten met allemaal verschillende soorten snoepjes.
donderdag 16 oktober 2025 om 11:11

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in