Cadeaus voor 7 jarige jongen.

16-10-2025 06:39 94 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga een jongetje verwennen met een zak vol cadeaus voor Sinterklaas. Ik ken hem verder niet maar, doe dit via een stichting. Ik heb wel door gekregen waar hij van houdt (Lego en Minecraft) maar verder geen inspiratie. Dit ga ik er uiteraard ook in doen, maar wil graag meerdere cadeaus geven met een totaal budget van rond de €50. Liefst cadeaus van rond de €5 zodat hij lekker veel uit te pakken heeft.

Iemand tips voor cadeaus?
Dacht zelf aan:
Papier
Stiften
Stickers
Iets om te knutselen
Lego
Iets van Minecraft
Such a beautiful place to be with Friends.
Wat zoon hier ook heel leuk vindt is een karaoke set ( je hebt er een bij de action met 2 microfoontjes voor 15 euro). Of iets leuks voor zijn kamer als led lichten of discolichten.
Ik zou volledig aansluiten bij wat hij heeft opgegeven als interesses.
Een voetbal
Drinkbeker / brooddoos
Lichtgevende sterren voor op plafond
Moppenboek
Scheurkalender
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hou het bij LEGO en Minecraft. Geef wat hij graag wil. Meuk heeft hij wellicht al genoeg.
Ik zou ook een grote duurdere doos kopen, die zal hij niet zo snel krijgen en dan nog wat kleinere dingen erbij.
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
Ik sluit mij aan bij het advies om een grotere doos LEGO te kopen. Die kleine legodoosjes bij Kruidvat hebben ze vaak al tig keer gekregen bij verjaardagdagen van vriendjes en zo.
In die kleine doosjes thema Lego zit vaak maar een paar legoblokjes en twee poppetjes. Dan is een grotere doos leuker, daar zitten veel meer bouwstenen in.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
Als het gaat om een kind dat in armoede leeft: liever 1 duur en kwalitatief goed cadeau dan de halve action in cadeaupapier. Die goedkope rommel is niet waar het die kinderen aan ontbreekt. Ik ben helemaal voor een kwalitatieve goede en grote doos lego.
Ik heb een zevenjarige. Lego is genoeg getipt ;) Een boek is nog wel een leuke voor erbij. Mijn zoon is dol op de boeken van Rutger, Thomas en Paco, en op het boek “operatie T.O.I.L.E.T.” van Timon Verbeeck. Verder in de categorie kleiner grut idd nieuwe stiften en tekenblok altijd leuk. Of een sleutelhanger voor aan de tas van genoemd thema. Een (kaart)spelletje (vriendinnetje en hij waren weg van het simpele spelletje Happy Salmon).

Maar idd: beter een iets duurder groter cadeau en paar kleine dingen dan heel veel kleine dingen. De leeftijd van “lekker veel uitpakken” is wel deels voorbij merk ik bij zoon (wel leuk maar als er 1 ding is wat hij geweldig vindt is dat voor hem ook genoeg). Kijk zéker ook tweedehands voor eventuele boeken, die gaan aanzienlijk goedkoper weg.
charlie591 wijzigde dit bericht op 16-10-2025 18:53
28.48% gewijzigd
Wel lief van je!
LoveDobby schreef:
16-10-2025 06:39

Iemand tips voor cadeaus?
Dacht zelf aan:
Papier
Stiften
Stickers
Iets om te knutselen

Lego
Iets van Minecraft
Weet je zeker dat het kind dit leuk vindt? Mijn kind had er echt geen ruk aan gevonden namelijk en er ook nooit wat mee gedaan.

Wat wel leuk was:
Een dino/edelsteen uithaksetje
Van die experimenteersetjes
Voetbal
Stoepkrijt was altijd wel goed
Goed waterpistool
Donald Duck Pocket
Etc

Juist de duurdere dingen zijn leuk. Elk kind heeft wel meuk van de Action, zeker als er thuis geen geld is voor echt speelgoed.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
blijfgewoonbianca schreef:
16-10-2025 13:06
Een voetbal
Drinkbeker / brooddoos
Lichtgevende sterren voor op plafond
Moppenboek
Scheurkalender
Oja, moppenboeljes!
Ruin it yourself.
Tovergieter schreef:
16-10-2025 08:32
Dank! Ik zie trouwens dat tweedehands, hoe goed bedoeld ook, niet is toegestaan. Verder zijn ze voor deze Sint voorzien. Ik laat me mailen voor volgend jaar. Dan gelooft m'n dochter ook niet meer en kunnen we dit samen doen voor andere kinderen.
Wat apart dat tweedehands niet mag. Ik snap dat ze geen oud, vies en kapot speelgoed willen, maar op marktplaats e.d. kun je ook veel speelgoed vinden wat nog nieuw in de doos zit. Dat zou dan ook onder tweedehands vallen neem ik aan..

En een trui die 1x gedragen is maar te klein is / niet hun smaak is natuurlijk ook heel anders dan een compleet verwassen uitgelubberderde trui..

Mijn kinderen krijgen dit jaar ook vooral tweedehands speelgoed, nieuw in de doos, dat wel, maar Intertoys en consorten gaan dit jaar niet rijk worden van mij.
LemoosGaatDoor schreef:
16-10-2025 13:31
Ik sluit mij aan bij het advies om een grotere doos LEGO te kopen. Die kleine legodoosjes bij Kruidvat hebben ze vaak al tig keer gekregen bij verjaardagdagen van vriendjes en zo.
In die kleine doosjes thema Lego zit vaak maar een paar legoblokjes en twee poppetjes. Dan is een grotere doos leuker, daar zitten veel meer bouwstenen in.

Helemaal mee eens. Ik zou voor echt een mooie doos lego gaan. Die doosjes van de Action zijn bij ons met maximaal een half uur in elkaar gezet en wordt daarna niet meer naar omgekeken.

Zelf zou ik geen boeken doen. Als het geen lezer is, dan is het zonde (best duur, zo'n boek) en anders kan het kind gratis naar de bieb.
Puzzels zou ik ook mee oppassen, bij ons doen ze al vanaf hun vierde puzzels van 50 stukjes.
Het spelletje "Beverbende" is heel populair rond die leeftijd. Kost een tientje.
Lemon_Pledge schreef:
16-10-2025 20:04
Wat apart dat tweedehands niet mag. Ik snap dat ze geen oud, vies en kapot speelgoed willen, maar op marktplaats e.d. kun je ook veel speelgoed vinden wat nog nieuw in de doos zit. Dat zou dan ook onder tweedehands vallen neem ik aan..

En een trui die 1x gedragen is maar te klein is / niet hun smaak is natuurlijk ook heel anders dan een compleet verwassen uitgelubberderde trui..

Mijn kinderen krijgen dit jaar ook vooral tweedehands speelgoed, nieuw in de doos, dat wel, maar Intertoys en consorten gaan dit jaar niet rijk worden van mij.
Ik snap het wel. Wat ik hier (op het forum) mensen heb zien posten als zo-goed-als-nieuwe tweedehands puzzel/speelgoed/meuk was vaak niet om aan te zien (maar wel gepresenteerd als fantastische aanwinst).
Is dus te subjectief, en wie weet kan je het ook ruiken (muf, duf, bepaald soort wasmiddel of weet ik veel wat). Daarnaast kunnen veel mensen met weinig geld daar zelf ook wel aankomen. Gun zo'n kind gewoon iets nieuws uit de winkel.
Echt superleuke tips, ben zelf een grote Legofan, dus hier heb ik best verstand van, eens kijken wat voor leuks ze hebben.

Mijn man dacht aan bioscoopbonnen erbij te doen, uiteraard met een drankje en popcorn.
Iets wat je van marktplaats haalt maar nieuw in de doos is zal het probleem heus niet zijn. Niemand die dat erg vindt als het nergens aan te zien is.

Die regel zal eerder bedoeld zijn voor de categorie ‘is wel wat afgewassen, heeft een paar scheuren, een grote vlek en een penetrante rooklucht maar kan nog wel een rondje mee.’ En dan kan je maar beter eenduidig zijn in de regels om discussie te vermijden.
LoveDobby schreef:
16-10-2025 20:44
Echt superleuke tips, ben zelf een grote Legofan, dus hier heb ik best verstand van, eens kijken wat voor leuks ze hebben.

Mijn man dacht aan bioscoopbonnen erbij te doen, uiteraard met een drankje en popcorn.
Ben je dan niet zo al de helft van je budget kwijt aan alleen dat? Het idee is leuk maar dat lijkt me ook weer zonde.
LoveDobby schreef:

Is voor een kind wat in Sinterklaas gelooft toch helemaal niet leuk?
En voor hoeveel mensen dan? Dat red je voor het hele budget voor max. 3 mensen.
Ruin it yourself.
Oké geen bioscoopbonnen dus, kom nooit in de bios dipus geen idee wat het kost.
LoveDobby schreef:

Leuk!!!
Twee bioscoopbonnen zijn hartstikke leuk. Als het gaat om een gezin in armoede zijn dat juist de dingen die je niet kan doen. Hartstikke leuk voor een jongetje van zeven en zijn moeder of vader.
Mijn kind maakte je echt heel zelden blij met zelf bedachte cadeaus. Ik zou me echt aan het lijstje houden.
Frizz schreef:
16-10-2025 23:12
Mijn kind maakte je echt heel zelden blij met zelf bedachte cadeaus. Ik zou me echt aan het lijstje houden.
Maar bij dit soort ‘secret sint’ acties is er vaak geen concreet lijstje. Alleen: kind houdt van Lego en Minecraft. Maar niet specifiek welke legoset dus. Ik snap dus wel dat TO om tips vraagt.
Hannelore_ schreef:
16-10-2025 23:19
Maar bij dit soort ‘secret sint’ acties is er vaak geen concreet lijstje. Alleen: kind houdt van Lego en Minecraft. Maar niet specifiek welke legoset dus. Ik snap dus wel dat TO om tips vraagt.

Dat snap ik ook. Maar TO wil nu een biosbon erbij doen, wat niet op het lijstje staat.
Je kan makkelijk mooie cadeaus kopen passend bij de wensen die hij heeft opgegeven.
Bontebok schreef:
16-10-2025 22:30
Twee bioscoopbonnen zijn hartstikke leuk. Als het gaat om een gezin in armoede zijn dat juist de dingen die je niet kan doen. Hartstikke leuk voor een jongetje van zeven en zijn moeder of vader.
En dan is het budget op. Vergeet je nog de kosten voor oppas voor eventuele andere kinderen, vervoer, etc.
Ruin it yourself.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven