clomid vragen

02-02-2010 22:34 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben deze maand voor heterst met clomid gestart. Normaliter hoor je vaak dat dit gebruikt wordt bij vrouwen die geen of een onregelmatige cyclus hebben. Ik heb een superregelmatige cyclus, maar heb een late ovulatie (cyclus 28 dagen, ovlatie pas rond dag 18). Gyn wil met clomid ovulatie naar voren halen en daarmee luteale fase verlengen, waardoor er meer kans is op goeie innesteling.

Ik vraag me nu af hoe lang mijn cyclus deze maand zal zijn (om te voorkomen dat ik te snel hoop ga krijgen). Zijn er forummers die clomid ook kregen terwijl ze normaal een regelmatige cyclus hebben/hadden. En sloeg het bij jullie aan? Ben erg benieuwd!
Huh, kun je de luteale fase verlengen dan? Misschien kan iemand dat uitleggen?

Lamaar, google is mijn vriend!
normaliter is een cyclus in 2 ongeveer gelijke delen. Bij mij was het 2/3 dan ovulatie en dan 1/3. Theorie van mijn creatieve gyn is nu dat als ei sneller groeit door clomid, het eerder springt en dus meer tijd over blijft voor luteale fase.
Dit gebruik van Clomid ken ik niet. Klinkt inderdaad wel erg creatief

Zelf slik ik Clomid in verband met een te lange cyclus. Heel ander verhaal dus.

Ik wil je in ieder geval veel succes wensen met de behandeling
floep, ik slik het ook om min of meer dezelfde reden. Heb een regelmatige cyclus maar een late eisprong. Hierdoor zou ik eigenlijk te vroeg ongesteld worden, waardoor een eitje zich niet kan innestelen.

Mijn cyclus is idd wat langer geworden maar zwanger ben ik helaas nog niet. Ik heb het nu zo'n 5 maanden geslikt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven