Clomid, Wel en wee wie kletst er mee?????

28-03-2008 07:52 1474 berichten

Nieuwe schrijfsters natuurlijk welkom.
Alle reacties Link kopieren
nee hoor robien, vind het juist fijn dat ik dat soort dingen allemaal aan je kan vragen!! zenuwachtig ben ik toch wel! hihi. maar dat wachten he,.....vreselijk..
Hallo dames,

Ben net terug van ziekenhuis. Vandaag cd18 en ik had een follikelmeting. Afgelopen maandag was er een ei in de rechtereierstok van ongeveer 14mm. Vandaag was ie er niet meer! Volgens de arts was hij zeer waarschijnlijk net gesprongen. Dat zou ook wel goed kunnen want hij dan nu 6 mm gegroeid moeten zijn. Arts vroeg nog of ik pijn in mijn buik heb gehad. Ik zei nee geen pijn maar een soort van een spanning. Vorige cyclus voelde ik heel duidelijk aan linker eierstok de eisprong. Blijkbaar is mijn rechtereierstok dus niet zo gevoelig.

We hebben vanaf zaterdag elke dag geklutst en zullen ook nog 3 dagen doorgaan. Dan kunnen we het dus niet missen.

Ik moet voor de zekerheid volgende week wel even progesteron prikken om zeker te stellen dat er een eisprong is geweest.

Marinde; wat ongelooooooflijk spannend voor je! Hoop zo erg voor je dat het goed nieuws is!!
Ben ik weer, heb vanochtend dan toch eindelijk de Gonal F gevonden en toen maar meteen naar de kliniek, ik zag er best tegenop dus dan kan het maar het beste snel voorbij zijn. Maar Sneeuwwitje en Barbara, maak je nergens druk over, het is echt maar een klein prikje. Het is aardig wat vloeistof die naar binnen moet, dus het duurt wel even, maar het doet niet echt pijn. En nu maar hopen dat het helpt

Marinde, succes met wachten tot zondag!

Shinzy, spannend zeg, ik duim voor je dat het raak is!
Hoi allemaal, wat veel gekletst, leuk!! ik ga het zo ff goed doorlezen allemaal! Marinde wat ontzettend spannend allemaal.

Ik heb ook goed nieuws, vanmorgen een smiley op mn ovutest, dus eisprong! (kan m goed voelen). Wel beetje laat (vandaag dag 22, dus eisprong waarschijnlijk dag 23 of 24, maar in ieder geval 1!!! Vanavond maar weer klussen, dan hopelijk hebben we over twee weken ook hier goed nieuws....

Groetjes allemaal en sorry voor egobericht ;-(
Ohh Marinde, zelfs ik kan niet meer wachten totdat je meer weet! Ik hoop het zo vreselijk veel voor je! Duim duim duim.
Oh Shinzy, ik hoop het toch ook zo voor jou! Voor iedereen hier! Tjee en Felientje ook al zo goed nieuws!

Sanne, blij toe dat je eindelijk je gonal f hebt. Ik heb dat gekl**t hier ook gehad bij de apotheek. Schijnt dat ze hier geen clomid en pregnyl op vooraad hebben. Zoiets zul je altijd mee maken. Zorg ik dat dat ik ruim voor het weekend een recept bestel bij de gyn en dan hebben ze op vrijdag geen clomid in apotheek Maar goed, ook hier is het gelukkig goed gekomen!

Zelf voel ik zelf nog niet zoveel bijzonders. Wel heb ik af en toe buikpijn erg laag in onderbuik. Niet rechts of links maar echt in het midden onderin. Kan dus nog alle kanten op. Ik denk dat ik mijn NOD zo ongeveer 1 of 2 juli heb. Pfff dat wachten.

Ik had ook al een topic geopend over de periode in de tweede helft van de cyclus waarin je moet wachten. Het wachtbankje genaamd, maar daar reageert eigenlijk niemand op. Helaas

maar gelukkig heb ik jullie nog

Lfs
O Marinde, wat spannend! Heb er ook een heel goed gevoel bij als ik dat allemaal zo hoor. Hoop zo voor je dat het waar is!

Shinzy en Felientje een eisprong! Hopelijk met positieve resultaten over twee weken.

Dory hou je het wachten nog vol? Hopelijk ook voor jou een positief resultaat!

Sanne gelukkig dan nog net op tijd de gonal F gevonden. Mooi dat het geen pijn deed! En nu maar hopen dat ie z'n werk goed doet!

Nog steeds niet ongesteld. Moet dus nu wachten tot half augustus om weer te kunnen beginnen Binnenkort maar eens de gyn bellen en vragen of ik dan weer een proverakuur krijg of niet, als ik niet zelf ongesteld wordt. Ik probeer er dan wel voor te zorgen dat ik dan niet meer langer hoef te wachten, heb voor mijn gevoel nu eigenlijk wel lang genoeg "rust"gehad.
wat vervelend sneeuwwitje,..dat je nu zo lang moet wachten..maar misschien geeft het juist wel wat rust als je er even wat minder mee bezig bent??

dank je dory! ben wel blij met zulke lieve forummers als jullie hoor!!

Sanne en felientje, zet 'm op he!!!

shinzy,wat goed dat je dan zo veel geklust hebt! dan heb je hem in principe niet kunnen missen! laten we het hopen meid!
Nou, ik heb gisteren "het" gesprek met mijn baas gevoerd, vreemd hoor om zulke persoonlijke info prijs te moeten geven, maar het viel me reuze mee, ik schrok wel toen ie ging vragen ging stellen als: aan wie ligt het?? en ivf dan?? ( dat bewijst maar weer dat er nog steeds mensen zijn die het niet snappen) maar ja ach. en als laatste (ja het is en blijft een zakenman) hoe gaan we dat doen met je uren? het is natuurlijk niet echt ziekte?? ik heb netjes aangegeven de uren te willen compenseren zoals ik al een tijdje doe. ben wel blij dat ik gewacht heb tot 17.15 kon ik gelijk weg.

dus we gaan zien wat dit doet met mijn contractonderhandelingen straks in oktober.
@doenja: Wat knap dat jet het verteld hebt. Wel een beetje een opluchting dus? Kan me voorstellen dat je schrok toen tie zo persoonlijk werd met vragen. jeetje...

Veel mensen snappen er idd weinig van, "dan doe je toch gewoon ivf?" echt niet te geloven...(al moet ik zeggen dat zefls mijn eigen man, voordat we hier mee begonnen, ook niet doorhad wat het allemaal inhield. Destijds Babyboom samen gekeken, dat hielp wel) maar ja, hoe leg je dat je baas uit he?

@Marinde: Ooooooo, meid, wat spannend allemaal, ik word er zelf gewoon ook zenuwachtig van, maar als ik dat allemaal zo lees weet ik bijna zeker dat dat 5e groene vakje er na dit weekend wel zit aan te komen :-)

Dory, Felientje en Shinzy de volgende?? Ja, toch meiden? Ik duim voor jullie!!!

@Sneeuwwitje, wat jammer zeg, dat je nu weer zo lang moet wachten, echt balen. Ik leef met je mee hoor, sterkte, en, wat marinde al zei: hoop dat je het beetje los kan laten, misschien heeft dat goed effect?

@Sanne: gelukkig dat je het spul toch nog te pakken hebt kunnen krijgen en dat de prik meeviel. En nu maar duimen he?
wat lief dat jullie allemaal zo meeleven,.. ik heb vanochtend in een potje geplast,..ik stond al met het doosje van de test in mn handen,.. en toen dacht ik,..nee! wachten tot zondag! haha, echt moeilijk zeg!! ik had van de week zo'n sterk gevoel van, ja, volgens mij is het raak. en nu,..nu weet ik t echt niet meer hoor. ik ga er maar gewoon vanuit dat ik ongesteld word.

doenja, wat goed dat je het gezegd hebt! is toch altijd wel heel erg lastig, zulk soort gesprekken. fijn dat ie goed reageerde, is weer een zorg minder!
Hoi meiden!

Ik ga het bijna jammer vinden dat ik morgen op vakantie ga! Al die spannende wendingen hier! Marinde ik leef met je mee, maar pas wel op he? We doen nu allemaal zo vreselijk optrimistischm... Blijf rekening houden met de mogelijkheid dat het niet zo is he? Het wordt anders zo'n enorme tegenvaller.

Ik hoop het natuurlijk ontzettend voor je, en inderdaad de symptomen die jij beschrijft klinken positief! Bij mij waren de aders op mijn borsten achteraf het eerste 'symptoom' toen ik zwanger was.

Ik blijf voor je duimen meid!

@ de rest, heel veel succes en sterkte met al het wachten en klussen!

Tot over 2,5 week!

(ik lees morgen nog wel even en als t lukt probeer ik in frankrijk ook een keer bij te kunnen lezen.)
Barbera, Fijne vakantie en geniet ervan.
hele fijne vakantie barbera! en je hebt helemaal gelijk hoor! ik reken er ook gewoon op dat ik ongesteld word,..dan kan het alleen maar meevallen! geniet van je vakantie!!
Barbera een hele fijne vakantie, geniet er maar lekker van!

Marinde wat goed dat je nog niet hebt getest! Knap van je!

Doenja en ben je blij dat je het verteld hebt? Wel goed van je dat je het hebt gedaan. Lijkt me best lastig tegenover een zakenman die er geen verstand van heeft.

Dank je Daantje. Ik kan me een beetje voorstellen hoe jij je nu moet voelen, nu je het een paar maanden los moet laten. Ik hoop voor ons allebei dat dat toch een hele positieve invloed heeft!
nou meiden, heb mn zoveelste jankbui achterde rug, want de test was negatief vanochtend.. snap er echt helemaal niks van. ik heb ook nog geen tekenen van een naderende ongesteldheid en volgens mij is het nu 1 dag voor mn nod.

maar baal gewoon ontzettend.had zo het gevoeldat het raak was,..en nog steeds eigenlijk zo iets van, en als ik dan ook niet ongesteld word? ik baal van mn eigen lijf,dat niet doet wat t moet doen, bah!

sorry voor ego!
He Marinde wat balen. Maar zolang je nog niet ongesteld bent is er nog steeds hoop hoor! Misschien heb je toch te vroeg getest. Geef de moed niet op, pas als het tegendeel is bewezen ga je door naar de volgende ronde!

Veel sterkte
Ach nee toch, Marinde Hele dikke knuffel van mij.

Maar.. niet de hoop verliezen hoor. Je bent eigenlijk nog een dag te vroeg he? Ik zou het morgen of overmorgen gewoon nog eens proberen!

Bij Robien ging het toch ook zo?

zolang je ongesteldheid zich niet aandient houden we gewoon de moed hoog!

Ik zal aan je denken, en aan de rest natuurlijk dit weekend!!
Marinde: wat balen zeg! Maarrrr... het tegendeel is nog niet bewezen, je bent nog niet ongesteld! In iedere geval een dikke van mij!

doenja: wat goed dat je het hebt verteld! Voel je je opgelucht?

Donderdag bij de gyn geweest om het e.e.a. aan uitslagen te bespreken. Het zaad van vriend was gelukkkig goed. De uitslagen van mijn bloedonderzoek (hormonen) waren compleet verstoord. (tja, dat wist ik eigenlijk wel)

Heb gelukkig weer een kuurtje duphaston gekregen zodat ik kan beginnen met 100 mg clomid. De gyn sprak uit dat ze er wel vertrouwen in heeft dat het goed komt met ons.... (!) We gingen dus erg opgelucht uit het ziekenhuis.

meiden, fijn weekend verder!

lfs
Jeetje, Marinde, wat een drama! Ik had hem al bijna gerekend! Maar inderdaad, wat de andere meiden zeggen, misschien ben je toch nog een beetje te vroeg met testen. Ik zou gewoon maandag nog een keer testen als je dan nog niet ongesteld bent geworden. Dit is wel heel zuur he! Ik wens je heel veel sterkte meis en ik houd toch nog een klein beetje hoop!

Kan het nog zo zijn dat je eisprong iets later is geweest dan je dacht?

Oh Marinde, wat jammer voor je, we weten allemaal hoe je voelt, dus huil maar lekker uit. Maar de andere meiden hebben ook gelijk, als je ongesteldheid nou niet begint, dan morgen of maandag gewoon weer testen hoor! Bij Robien ging het toch net zo? In ieder geval een dikke

Sannieme, fijn dat je weer met Duphaston bent begonnen en dan zo die Clomid erachteraan. Succes meid!

Ik heb zelf vandaag mijn tweede injectie Gonal-F gehad, werd deze keer gezet door een verpleger en hij was heel wat hardhandiger dan de zuster eergisteren. Pijnlijker dus, doe mij die zuster maar weer volgende keer!

Maandag moet ik voor een fm, ik hoop zo dat mijn lichaam hier wel op reageert. De Clomid had zo goed als geen effect en het is toch erg frustrerend als je lichaam niet doet wat het zou moeten doen. Maar goed, met dit paardemiddel moet er toch wel iets resultaat zijn....

Wou iedereen hier nog voor 1 ding waarschuwen, want je denkt dat het niet gebeurd, maar het kan: een foute positieve zwangerschapstest. Voordat ik begon bij de gynaecoloog had ik een positieve zwangerschapstest van Clear Blue, dat was in Februari dit jaar. Echt overduidelijk een kruisje, maar toen ik naar het ziekenhuis ging de volgende dag wees het bloedonderzoek uit dat ik niet zwanger was en ook nooit geweest! De teleurstelling was zo groot, het brak echt mijn hart. In die ene dag dat ik dacht dat ik dan eindelijk zwanger was had ik ons hele leven al gepland en daar weer afscheid van nemen was niet leuk.

Heeft iemand anders wel eens een foute positieve zwangerschapstest gehad? Ik wil jullie niet bang maken, maar doe alstjeblieft meerdere testen als er 1 positief is of ga naar het ziekenhuis voor een bloedtest. Ik had geen idee dat een positieve zwangerschapstest fout kon zijn en de uitslag van het bloedonderzoek kwam hard aan, dat bespaar ik jullie graag!
dank jullie wel voor de lieve woorden!

ik ben vanmiddag samen met mn beste vriendin naar de kapper geweest en mn vriend was echt onwijs lief voor me, dus ik voelde me al een heel stuk beter. het was ook echt de ontlading omdat de spanning toch wel erg opbouwt in die 2 wachtweken. toen ik thuis kwam van de kapper had m'n vriend een hele grote bos met zonnebloemen voor me gekocht om me op te vrolijken en zijn we samen lekker een kopje thee (toch nog maar even geen rose voor de zekerheid hihi) op een terras in de zon gaan drinken.dus het gaat nu weer een stuk beter.

robien, de eisprong kan inderdaad later zijn geweest, want ik heb geen ovutest gedaan. dacht dat ik hem voelde, maar dat kan natuurlijk later geweest zijn! had jij niet ook eerst een negatieve test? op welke dag was dat? en wanneer testte je dan positief??
Ahh Marinde, wat vreselijk jammer! Huil maar lekker even uit en laat je lekker verwennen door marindeman.

Zelf nog geen aanwijzingen op een evt zwangerschap. Wel rommelende darmen, maar daar heb ik wel vaker last van. Ik houd eigenlijk nog niet zoveel rekening met drinken en eten enzo. Dit weekend al twee feestjes gehad, en drink dan ook een wijntje of twee mee.

Ook drink ik s avonds met doryman wel eens een biertje.

Hoe is het verder met de anderen?

Lfs
Net terug van een fm, had 1 ei dat 1cm is. Ik zit nu op cyclysdag 8, is 1cm dan oke? Zou ie de 2cm halen of had ie op cd 8 al groter moeten zijn?

Moet in ieder geval nog twee injecties, 1 morgen en 1 op woensdag en dan ben ik een paar dagen het land uit, dus kan pas op 1 juli weer voor een fm. Als er dan een eitje goed is dan krijg ik een injectie om de ovulatie op te wekken. Maar als er geen enkel eitje groot genoeg is dan is het te laat voor meer Gonal-F injecties en was deze hele maand voor niks.

Marinde, alweer getest?
Hé Saniene, 10mm voor dag acht lijkt mij wel goed hoor! Ik ben natuurlijk geen arts. Misschien had je dat even moeten vragen? Mijn eitjes zijn meestal rond dag 11/12 zo'n 14mm. Mijn arts zegt dat een eitje gemiddeld 2mm per dag groeid. Als je dan bij jou elke dag 2mm er bijop teld, dan klopt het wel! Succes met je ei!!

Marinde, meld plicht. Hoe is het nu met je??

Lfs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven