Co ouderschap

16-10-2019 10:44 50 berichten
Hoi,

Heeft er misschien iemand ervaring met het feit dat de vader Co Ouderschap eist en de moeder dit weigert? Met daarbij behoorde zaken zoals een verhuizing naar een andere plaats, hoofdverblijf etc. Wat is veelal de beslissing als het voor de rechter komt?

Even een paar dingetjes die wellicht van belang zijn:
- Ons kindje is 1 jaar
- ik mag van hem niet verhuizen naar een plaats +/- 40 min. verder op waar ik oorspronkelijk vandaan kom. Hier weigert hij toestemming voor te geven
- Er loopt momenteel een aangifte tegen hem vanwege mishandeling.. Ook is hij gedurende onze relatie altijd verbaal agressief geweest dus mede hierom is onderlinge respect ver te zoeken
- Communicatie verloopt slecht.. is er zelf nauwelijks. Bij een eerdere overdracht is hij zonder iets te laten weten niet opkomen dagen.
- Ik heb al ander werk moeten zoeken omdat we binnen het zelfde bedrijf werken en dit geen doen meer is gezien hij ook hier mij lasting blijft vallen.
- ik werk 24 uur 4x 6 uurtjes en hij werkt 38 uur..

Iemand die enig idee heeft wat hierin veelal de uitspraken zijn van de rechter?
Of er uberhaupt ervaring mee heeft? Het maakt mij namelijk allemaal erg onzeker..
Alle reacties Link kopieren
Heb je bewijzen van je mishandeldelingen, en gaat justitie hem vervolgen daarvoor ?

Want een aangiften terwijl jullie in scheiding liggen zonder duidelijk bewijs kan ook als zwartmakerij gezien worden.
Wacht even hoor:
Is die co-ouderschap al officieel vastgesteld. Is er een goedgekeurd ouderschapsplan? Het klinkt namelijk allemaal een beetje zo vanuit de losse pols afgesproken.
Jij geeft aan dat er aangifte loopt wegens mishandeling maar heb je Veilig Thuis hierbij betrokken?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ben je man of vrouw?
Wellicht vinden velen dit een gekke vraag. Ik kan je uit ervaring vertellen: als je vrouw bent hoef je je geen zorgen te maken. Als man daar in tegen zul je aan het kortste eind trekken
suzyqfive schreef:
16-10-2019 12:11
Wacht even hoor:
Is die co-ouderschap al officieel vastgesteld. Is er een goedgekeurd ouderschapsplan? Het klinkt namelijk allemaal een beetje zo vanuit de losse pols afgesproken.
Jij geeft aan dat er aangifte loopt wegens mishandeling maar heb je Veilig Thuis hierbij betrokken?
Er is nog helemaal niets officieel vast gesteld.. geen co ouderschap helemaal niets.

We zijn al bijna een half jaar onderweg met regelmatig meldingen bij veilig thuis..
Hierdoor zijn we ook bij het CJG terrecht gekomen en hebben we hiermee tijdelijk afspraken gemaakt.
Maar ook aan deze afspreken hield hij zich niet, en er werd vervolgens ook niets mee gedaan. Hij wilde ook niet mee werken aan een verder traject met een mediator etc. tot dat hij verplicht op gesprek moest komen na weer een melding bij veiligthuis.

Daarna is veilig thuis er nogmaals bij geweest en die hebben mij inderdaad ook geadviseerd om aangifte te doen.
Daarbij hebben ze mij al op een bepaald moment uit de gezamenlijke woning willen halen maar durfde niet, omdat ik bang was het nog erger te maken
Browniechocolate schreef:
16-10-2019 12:10
Heb je bewijzen van je mishandeldelingen, en gaat justitie hem vervolgen daarvoor ?

Want een aangiften terwijl jullie in scheiding liggen zonder duidelijk bewijs kan ook als zwartmakerij gezien worden.
Ja "gelukkig" is hij nu eens zo ver gegaan dat ik zichtbare bewijzen had... (is natuurlijk niet gelukkig maar in deze eindelijk eens bewijs)
Ze zijn bezig met het onderzoek.. en hopelijk willen mijn overburen getuigen want die zijn naar buiten gekomen omdat ze mij hebben horen gillen.

Daarbij heb ik een tijd geleden voor we in scheiding lagen al mail contact gehad met slachtoffer hulp mbt zijn agressie en dat ik niet meer wist wat ik er mee aan moest wat dus enigzins nog voor ondersteuning zorgt.
lolllaaa schreef:
16-10-2019 12:13
Ben je man of vrouw?
Wellicht vinden velen dit een gekke vraag. Ik kan je uit ervaring vertellen: als je vrouw bent hoef je je geen zorgen te maken. Als man daar in tegen zul je aan het kortste eind trekken
ik ben een vrouw.

dus zoals ik het begrijp heb jij uit eindelijk je "gelijk" gekregen en geen co ouderschap?
lolllaaa schreef:
Ben je man of vrouw?
In welke eeuw leef jij?
Heb je jullie kind met je mee verhuist op papier?
Hoe is de omgang nu tussen vader en kind?
justagirly wijzigde dit bericht op 16-10-2019 12:37
36.84% gewijzigd
justagirly schreef:
16-10-2019 12:35
Heb je jullie kind mee verhuist op papier?
ik heb mezelf nog niet uitgeschreven omdat ik dus wil wachten met uitschrijven daar tot ik duidelijkheid heb dat ik haar op papier mee kan nemen. anders gaat dat ook nog een hoop gedoe worden.

en de omgang is nu 50/50 omdat dit met de politie is afgesproken toen zij bij ons in huis waren. Ik zat daar alleen mijn ex zat er samen met zijn ouders en broer.. dus voelde me heel erg "bedreigd" ben er dus toen mee akkoord gegaan terwijl ik t er niet mee eens was.

Het eerste half jaar heb ik altijd alles gedaan voor ons Kind.. Papa was altijd of werken of sporten.
anoniem_64d387f612d0b wijzigde dit bericht op 16-10-2019 12:41
37.41% gewijzigd
justagirly schreef:
16-10-2019 12:34
In welke eeuw leef jij?
In de zelfde eeuw als jij. Ik dacht ook echt dat die tijd wel een beetje voorbij was. Helaas is dit niet het geval.
Ex van vriend, met nodige problematiek (diagnose,hulpinstanties en verslag leggen waar je een hele woonwijk mee kunt behangen aanwezig!)
Moeder kreeg toch gelijk.
Met de letterlijke woorden: Het is toch hun moeder he!
EJBB schreef:
16-10-2019 12:36
ik heb mezelf nog niet uitgeschreven omdat ik dus wil wachten met uitschrijven daar tot ik duidelijkheid heb dat ik haar op papier mee kan nemen. anders gaat dat ook nog een hoop gedoe worden.
Je kind in de basisadministratie verhuizen is heel simpel en kan gewoon online. Ik zou mijn kind wel inschrijven waar ze ook daadwerkelijk woont, dat heb je ook nodig voor toeslagen enz.
Je bent er verder van op de hoogte dat je verplicht bent om binnen 5 werkdagen een verhuizing door te geven?
lolllaaa schreef:
16-10-2019 12:38
In de zelfde eeuw als jij. Ik dacht ook echt dat die tijd wel een beetje voorbij was. Helaas is dit niet het geval.
Ex van vriend, met nodige problematiek (diagnose,hulpinstanties en verslag leggen waar je een hele woonwijk mee kunt behangen aanwezig!)
Gelijk in wat? Dat is nogal essentieel.
delicious35 schreef:
16-10-2019 12:40
Je kind in de basisadministratie verhuizen is heel simpel en kan gewoon online. Ik zou mijn kind wel inschrijven waar ze ook daadwerkelijk woont, dat heb je ook nodig voor toeslagen enz.
Je bent er verder van op de hoogte dat je verplicht bent om binnen 5 werkdagen een verhuizing door te geven?
Ja, heb inderdaad gezien dat wanneer ik mij ga inschrijven haar direct mee kan laten verhuizen.
Maar de gezamelijke woning staat ook nog op beide namen... weet dus eigenlijk niet wanneer ze die 5 werkdagen gaan rekenen?
EJBB schreef:
16-10-2019 12:43
Ja, heb inderdaad gezien dat wanneer ik mij ga inschrijven haar direct mee kan laten verhuizen.
Maar de gezamelijke woning staat ook nog op beide namen... weet dus eigenlijk niet wanneer ze die 5 werkdagen gaan rekenen?
Ze gaan uit van de daadwerkelijke situatie. Dat een koophuis nog op 2 namen staat is niet relevant.
delicious35 schreef:
16-10-2019 12:41
Gelijk in wat? Dat is nogal essentieel.
Verhuis plannen, omgangsregeling, hoofdverblijf plaats
lolllaaa schreef:
16-10-2019 12:38
Heel veel kunnen we er zo niet mee, te weinig info.
Wat was er bijv mis met vader?
EJBB schreef:
16-10-2019 12:36

en de omgang is nu 50/50 omdat dit met de politie is afgesproken toen zij bij ons in huis waren. Ik zat daar alleen mijn ex zat er samen met zijn ouders en broer.. dus voelde me heel erg "bedreigd" ben er dus toen mee akkoord gegaan terwijl ik t er niet mee eens was.

Het eerste half jaar heb ik altijd alles gedaan voor ons Kind.. Papa was altijd of werken of sporten.
Heeft vader gezag?
Want dan heb je zijn toestemming nodig voor wijzigen hoofdelijk verblijf.
Ik denk dat je niet ontkomt aan een rechtszaak in deze.
Als je dochter nu meest bij jou is zou ik haar in overleg met je advocaat zsm inschrijven bij jou. Dus jezelf ook weg van dat adres.

Rechters kijken vaak naar hoe het de laatste tijd was. Stabiliteit voor het kind.
EJBB schreef:
16-10-2019 11:58
Dat sheelt wellicht voor nu.. maar wil niets verkeerd doen op het moment maar alles netjes volgens de regels zodat als het voor de rechter mocht komen ze mij daarin nooit iets kunnen maken..
Tis niet altijd handig om de regeltjes te volgen, soms moet je gewoon ballen hebben en voor jezelf kiezen, ga lekker bij familie in de buurt wonen en begin opnieuw, ze gaan echt niet de moeder minder toezicht geven als er geen noodzaak is als aan school en sport gebonden, gauw wegwezen daar nu het nog kan!!
justagirly schreef:
16-10-2019 13:05
Heeft vader gezag?
Want dan heb je zijn toestemming nodig voor wijzigen hoofdelijk verblijf.
Ik denk dat je niet ontkomt aan een rechtszaak in deze.
Als je dochter nu meest bij jou is zou ik haar in overleg met je advocaat zsm inschrijven bij jou. Dus jezelf ook weg van dat adres.

Rechters kijken vaak naar hoe het de laatste tijd was. Stabiliteit voor het kind.
ja vader heeft gezag..

ik ben er inderdaad ook bang voor.. ga straks toch nog eens even met mijn advocaat bellen ook over het inschrijven.

Dankjewel
MissMaran schreef:
16-10-2019 13:29
Tis niet altijd handig om de regeltjes te volgen, soms moet je gewoon ballen hebben en voor jezelf kiezen, ga lekker bij familie in de buurt wonen en begin opnieuw, ze gaan echt niet de moeder minder toezicht geven als er geen noodzaak is als aan school en sport gebonden, gauw wegwezen daar nu het nog kan!!
En als je een slechte rechter treft kan je mooi terug verhuizen, de ex van een vriend van ons kan dat nu gaan doen mevrouw had/Heeft een huisje hier en werk.

En geen noodzaak om kind bij haar vader weg te halen het was of terug verhuizen of zorgen dat kind elke week 3.5 dag daar gebracht werd en opgehaald want vader hoefde niet beboet te worden voor moeders verhuisdrang
MissMaran schreef:
16-10-2019 13:29
Dit denk ik ook !!
Browniechocolate schreef:
16-10-2019 13:35
En als je een slechte rechter treft kan je mooi terug verhuizen, de ex van een vriend van ons kan dat nu gaan doen mevrouw had/Heeft een huisje hier en werk.

En geen noodzaak om kind bij haar vader weg te halen het was of terug verhuizen of zorgen dat kind elke week 3.5 dag daar gebracht werd en opgehaald want vader hoefde niet beboet te worden voor moeders verhuisdrang
Als ze nu niet gaat, heeft ze ook kans dat het straks niet eens mag.
Ik zou het wel doen, want ze woont er feitelijk al niet meer en dochter ook niet.
lolllaaa schreef:
Ben je man of vrouw?
Hoeft niet hoor een kennis van mij is ook geslagen door vrouw. De vrouw had de kinderen na de scheiding meegenomen naar haar geboortedorp 100 km verderop. De vrouw moest terug komen en co ouders is toen opgelegd. Mijn Kennis heeft van de rechtbank in alles gelijk gekregen.

Al moet ik wel zeggen dat ik erg verbaast was hoe de politie om het slaan reageerde. Er waren meerderen getuigen bij toen het gebeurde incl de kinderen en de ex stond binnen een uur weer in huis
EJBB
Ik ben oprecht heel erg benieuwd hoe het nu met je gaat en welke stappen je hebt ondernomen?
Kom je een update geven? :hug:
Ben ook benieuwd TO.
Weet je wel dat een Co ouderschap op zo'n jonge leeftijd niet ideaal is? Het beste is om structureel bij 1 ouder te zijn en frequent de andere ouder te zien. Dit vanwege de hechting. Zeker tot 1,5 jaar bestaat iemand voor het kind niet als diegene er niet is. Er wordt gezegd met een co-ouderschap te wachten tot kind 3 jaar is.
Succes in deze moeilijke tijd. Ik hoop dat jullie er uit komen voor jullie kind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven