compleet gestoord van stiefkinderen

14-03-2009 22:48 291 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet echt even spuien! Ik wordt knots van mijn 2 stiefkinderen. Ze zijn 17 (jongen) en 14 (meisje) maar gedragen zich als 9 (jongen) en 10 (meisje).

Helemaal aan die van 17 erger ik me mateloos. Hij is erg kinderachtig. Wil een kusje voor ie naar bed gaat. Kletst alle reclames mee uit zn hoofd en kijkt dan trots in het rond. Laat zich door oma thuis brengen als het net donker begint te worden omdat ie te lam is om te fietsen. (ok oma is gek dat ze erin trapt, maar das weer een andere topic ) Presteert niks op school en doet er ook niets voor. Wil het leger in (YES pleaseeee) maar als er open dagen zijn gaat hij er niet heen ook al zou ie voor de deur afgezet worden met zn papa. (ongeschikt...) Hangt de godganse dag op de bank te roepen dat ie zich verveeld.

Ik ben al hun stiefmama sinds ze 9 en 7 waren en echt... ik heb het geprobeerd. Maar ze zijn ongemanierd, kinderachtig en initiatief-loos.

Sinds ik zelf een kindje heb (een meisje van nu 2) stoor ik me nog veel meer omdat ik niet zomaar een weekendje weg kan gaan als ze er zijn. En omdat ze gedrag gaat kopieren (boeren laten BAH BAH)

Heeft er iemand tips of tricks om de weekenden en vakanties dat ze er zijn door te komen?
Pubers
Geen tips. Kan hooguit zeggen dat ik blij ben dat jij mijn stiefmoeder niet bent. Vooral als je zegt dat je niet lekker weg kan als zij er zijn. Je klinkt niet echt leuk hoor.
Volgens mij heb jij gewoon een bloedhekel aan die kinderen en dat merken ze feilloos....
Goed..

Je zult er toch echt mee om moeten leren gaan. Het zijn kinderen van je partner, dus een wezenlijk deel van hem. Dat kan je niet zomaar negeren.

Waarom zou je niet eens in de zoveel tijd een weekendje weg kunnen trouwens? Hebben zij tijd alleen met hun vader, en jij met jullie eigen kindje. Niks mis mee, toch?
Bedenk even hoe het is als partner en jij uit elkaar gaan en zijn nieuwe vriendin praat op deze manier over jouw bloedje.
Ik zou ze laten inslapen. Ja zeg...boeren laten. Dat kan echt niet.

Hup, snel een spuitje halen dus.
quote:whopper schreef op 14 maart 2009 @ 22:54:

quote:whopper schreef op 14 maart 2009 @ 22:54:

Wacht maar tot die van jezelf zo oud is!
Maar niet gaan lopen piepen als je vriend jou nogal tegen vindt vallen, hè?
Floor, jij bent ook niet aardig he?

Ik hoop dat mijn zoon nog steeds een kusje wil voor het slapen gaan als ie 17 is!

Maar ja, misschien hou jij niet echt van dat kind...
Ik EIS dat mijn zoon nog steeds een kusje wil als ie 14 17 is!
Stiefmoeders..........
zijn loeders
Haha hmmm volgens mij kan ik maar beter even niet spuien lol.

Alhoewel... dat spuitje...

Nee zonder gein, ik heb echt geen bloedhekel aan ze en ik probeer echt normaal te doen. Te stimuleren om aan school te werken voor hun toekomst enzo. Ze enigszins zelfstandigheid bij te brengen en ze verantwoordleijkheden te geven als ze er zijn. Maar als dat keer op keer verkeerd gaat dan raakt ook mijn geduld een keertje op. (ben best een geduldig mens)

Het kan natuurlijk voorkomen dat het niet klikt. En dat heb ik m.n. met die van 17. Wij zijn gewoon geen match. Ik probeer hem in zijn waarde te laten en te accepteren hoe hij is maar pffff.

Ik las even terug en inderdaad, jongens, die boeren... waar gaat het over zou je zeggen. Maar geloof me als je kleine van twee zo ranzig gaat zitten doen dan is dat echt NIET grappig.
Je voedt ze nu dus al zo´n jaar of 8 mee op en je bent blijkbaar totaal niet tevreden met ´het resultaat´

Misschien ligt t niet aan de kids maar aan je eigen opvoedkunsten??
Stel je toch niet zo áán! Je kind zal wel meer na gaan doen, ook die onhebbelijkheden van jou. En geloof me, die heb je.
Hoe vaak zijn ze bij jou dan?
quote:lot127 schreef op 14 maart 2009 @ 22:48:

Sinds ik zelf een kindje heb (een meisje van nu 2) stoor ik me nog veel meer omdat ik niet zomaar een weekendje weg kan gaan als ze er zijn.

Sorry hoor, van deze reactie zakt mijn broek af! Ook met een 2 jarige kan je niet zomaar even een weekendje weg, dus wat is het verschil????

Dat de jongen een welterustenzoen voor het slapen wil.....wat is daar mis mee? Kleine moeite lijkt mij. Dat jij dat niet niet wilde toen je zijn leeftijd had wil niet zeggen dat dat voor hem/haar ook geld!

Daarnaast voelen ze volgens mij precies aan hoe jij over ze denkt!

Tips om weekenden/vakanties door te komen? Laat de houding die je nu heb eens varen en probeer je te verplaatsen in wat zij leuk vinden en probeer daar een gulde midden weg in te vinden. Met ze praten lijkt mij erg handig.......
@ Annepanne1 dank je wel voor je serieuze antwoord!
Met een 2-jarige kun je best een weekendje weg. Centerparcs leeft ervan.

En met twee pubers kun je ook gewoon een weekendje weg.

Ik zie het probleem van het weekendje weg eigenlijk niet zo. Of durf je je niet met hen te vertonen?
Les 1, roddel nooit over je kind. Ook niet over je stiefkind. Je verpest hun leven, echt.
Als je boeren niet wil hebben (om over scheten nog maar te zwijgen) stel je gewoon een boerenpotje in, iedere x dat er 1 de fout ingaat dan moet er een x geldbedrag in. Van de opbrengst kun je na een paar maanden met zijn allen uit eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven