Coouderschap - ex heeft rust nodig

06-06-2023 22:59 298 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben in 2017 gescheiden van de vader van mijn dochter. Toen 2jr nu 8.

We hebben 50/50 coouderschap en een 2-2-5-5 regeling.
Alleen betekent momenteel in praktijk dat ik alles regel w.b. sporten, kleding en ook aanvragen voor zorgdragen zoals een ogentest. En verdeling is meer 60/40 w.b. nachten dat dochter hier is.

Ik heb een pittig jaar achter de rug door ziekte en sterfgeval in familie en een baan die me niet lag.

Mijn ex zit ook niet lekker in z'n vel. Overspannen, 50% ziekgemeld geloof ik.

Ex deelde mij laatst mee dat hij de 2e helft van de zomervakantie, als dochter bij mij is, alleen weg wou. Dat kon hij, naast vakantie met dochter, wel regelen.

Echter kwam hij vorige week dat hij het mentaal niet red tot dan en eerder weg moet.
Met als gevolg dat ik de laatst weken van t schooljaar weer alles op kan vangen en m'n vrije avonden kwijt ben.

Ik ben een beetje met stomheid geslagen over zijn mededeling. Overvallen en Boos dat dochter in de laatste weken school extra naar de opvang moet (ja hij betaalt dat wel).

Ondertussen krijg ik nadat ik pissig geworden ben aan de telefoon een berichtje dat ik dochter geen complexen aan moet praten.
Iets wat voelt als een messteek.

Misschien haal ik er wat herkenbare details uit later.

Momenteel zit ik iig behoorlijk in m'n kop terwijl ik moet slapen want morgen assesment en donderdag gesprek voor n nieuwe baan.
Klootzooi. :cry:
Been there, done that, got the T-shirt.
Heeft je ex een achterban waar hij op terug kan vallen in geval van nood met jullie dochter? Lekker makkelijk om het zo op jouw bord te gooien. Ik zou hier niet zomaar mee akkoord gaan tenzij je het zelf geen probleem vindt dochter op te vangen maar dat is niet het geval zoals ik het lees.

In hoeverre is dit bespreekbaar met je ex?
anoniem_65c29b33320d9 wijzigde dit bericht op 06-06-2023 23:14
0.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Je gelooft hem niet ? Je vindt dat hij zich aanstelt ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je doet er niet zoveel aan als hij toch zijn zin doordrijft en de verantwoordelijkheid afschuift. Dan mag je nog blij zijn dat hij in elk geval opvang heeft geregeld. Balen wel, dat begrijp ik heel goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet, hij gaat over een week 3 weken weg.

Na mijn boze triade aan de telefoon kreeg ik nog wel een appje dat we eens een middag moeten gaan praten met elkaar en luisteren naar elkaar.

Mij idee daar bij; niet zonder mediator oid.

Ik krijg weer t gaslighting gevoel. Dat ik degene ben die hier geschift is. Dat ik m'n dochter complexen aanpraat (zijn woorden)

Soms baal ik er zooo van dat ik met hem een kindje heb. Dat ik hem niet eerder heb doorzien.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren Quote
blijfgewoonbianca schreef:
06-06-2023 23:08
Je gelooft hem niet ? Je vindt dat hij zich aanstelt ?
Ik geloof hem zeker wel. Heb hem.ook dringend verzocht professionele hulp te zoeken. Ook omdat onze dochter daar dan profijt van heeft.

Maar je verantwoordelijkheden (dat beetje dat hij heeft) dan maar bij mij dumpen en 3 weken vertrekken..... heb ik een mening over.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja het is rot.
Ja het einde van het jaar komt op jouw schouders nu.
Ja je hebt spijt.
Ja, jij had ook veel op je bordje afgelopen jaar.

Had jij graag gewild dat jij zo goed voor jezelf durfde te zorgen en je dochter 3 weken bij hem kon neerzetten zodat jij de rust kan pakken waar jij ook wel aan toe bent?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
KamilleT schreef:
06-06-2023 23:11
Je doet er niet zoveel aan als hij toch zijn zin doordrijft en de verantwoordelijkheid afschuift. Dan mag je nog blij zijn dat hij in elk geval opvang heeft geregeld. Balen wel, dat begrijp ik heel goed.
Hoo nee hij heeft geen opvang geregeld. Ik mag extra opvang aanvragen bij bso (contract op mijn naam) en wat kinderopvangtoeslag niet dekt, mag ik uitrekenen en dan aan hem berichten. O nee tikkie want bericht en dan zelf overmaken gaat ook nog weleens mis.
Ik ben ook niet perfect maar de stoom komt soms uit m'n oren hiervan. Hoe onvolwassen kan iemand zijn.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vertrekt hij vaker een paar weken zonder voor achtervang te regelen? Zo nee, waarom kun je dan niet het omzetten in iets positief, dat je dochter nu vaker ziet als dat je normaal gesproken zou doen? Ze klinkt nu voor jullie beide als een last, dus deze verhitte gesprekken tussen jullie hoort ze hopelijk niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Doreia* schreef:
06-06-2023 23:16
Ja het is rot.
Ja het einde van het jaar komt op jouw schouders nu.
Ja je hebt spijt.
Ja, jij had ook veel op je bordje afgelopen jaar.

Had jij graag gewild dat jij zo goed voor jezelf durfde te zorgen en je dochter 3 weken bij hem kon neerzetten zodat jij de rust kan pakken waar jij ook wel aan toe bent?
Hij heeft me zoiets als dit tijdens corona ook al geflikt. Toen hoorde ik.van de gastouder dat hij gezegd had dat ik dochter wel op zou halen..... ik had nog nachtdienst die nacht er na en het was zijn weekend.
Toen halsoverkop een vriendinnetje van dochter gevraagd of ze daar kon slapen want ik heb weinig sociaal netwerk hier en ook amper contact met zijn ouders of familie.

En nee ik zou t niet in m'n kop halen om zo de overleg m'n dochter 3 weken bij hem te dumpen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lastug, maar probeer het van de andere kant te bekijken.
Ex zit er vreselijk doorheen en kan jullie dochter niet opvangen. Wanneer jullie samen waren geweest had de extra zorg ook op jouw schouders terecht gekomen.
Ex heeft opvang geregeld en zal dit ook betalen dus hij denkt ook wel echt mee.
Wanneer je zelf in deze situatie zou zitten zou je het denk ik ook fijn vinden dat dochter extra bij vader kan blijven ipv dat je bij familie onderdak moet regelen. Ergens vind ik het ook je aak als ouder.
Je hebt het eriver dat je altijd al meer regelt, dat de verdeleing altijd al geen 50/50 is geweest maar dat zijn zaken die helemaal niet van belang zijn nu.
Je schrijft dat je straks je vrije avonden kwijt bent maar hoe fijn is het dat je gewoon je dichter lekker om je heen hebt, haar niet hoeft weg te brengen, geen overdrachten en overleg de komende periode.

Deze situatie is rot voor je ex en ook wat aanpassen voor jou. Maar het gaat hier om je dochter en die zou op 1 moeten staan.
Als je nu niet helpt is de kans groot dat vader helemaal omvalt en voor lange periode niet meer beschikbaar is. Ik vind het heel knap dat hij aangeeft het even niet meer aan te kunnen.
noekie-noek wijzigde dit bericht op 06-06-2023 23:33
8.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
pindakaasmetnootjes schreef:
06-06-2023 23:20
Vertrekt hij vaker een paar weken zonder voor achtervang te regelen? Zo nee, waarom kun je dan niet het omzetten in iets positief, dat je dochter nu vaker ziet als dat je normaal gesproken zou doen? Ze klinkt nu voor jullie beide als een last, dus deze verhitte gesprekken tussen jullie hoort ze hopelijk niet.
Nee dat doet ze niet. En dit was de eerste keer. Ik neem de telefoon niet op. Vertik het om zijn 'ik heb niemand om mee te praten' persoon te zijn.
Hij kan naar een professional. Niet uitjanken over zn werk en zn relatie die uit is bij mij.
Ik heb m'n eigen sores. Vader overleden, ww, dochter die nog test e.d. moet doen binnenkort (hb/adhd/geenidee). Dat vind hij ook onzin, gelukkig hebben we daar een fijne begeleidster bij die hem het belang er van goed kan uitleggen en hem heeft overgehaald.

Toen hij hoorde dat ik de ww inging 'o dan kunnen we bso wel opzeggen'
Maakt niet uit allemaal 'doe ze er wel even bij'
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Apatura schreef:
06-06-2023 23:19
Hoo nee hij heeft geen opvang geregeld. Ik mag extra opvang aanvragen bij bso (contract op mijn naam) en wat kinderopvangtoeslag niet dekt, mag ik uitrekenen en dan aan hem berichten. O nee tikkie want bericht en dan zelf overmaken gaat ook nog weleens mis.
Ik ben ook niet perfect maar de stoom komt soms uit m'n oren hiervan. Hoe onvolwassen kan iemand zijn.
Ik ken jullie achtergrond niet, maar je vraagt hoe onvolwassen iemand kan zijn.
Die man is overspannen, het is volwassen en verantwoordelijkheid nemen van hem om zijn grenzen duidelijk te maken. Dat zal bijdragen aan zijn herstel.

Dat zou ik denken, en ik zou het ondanks een pittig jaar heel fijn vinden mijn kind(eren) meer bij me te hebben dan anders het geval zou zijn.
The saddest thing I've ever seen on my tv screen. Was a dying man who died for his dream.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wanneer je zelf in deze situatie zou zitten zou je het denk ik ook fijn vinden dat dochter extra bij vader kan blijven ipv dat je bij familie onderdak moet regelen.
Dat had ik best fijn gevonden vorig jaar. Toen m'n pa op sterven lag.
Dat ze door de week wat vaker bij hem kon zijn zodat ik niet aan weekenden gebonden zat om 200km naar m'n ouders te reizen.
Maar nee dat kon niet wat hij moest werken.


Ik heb m'n dochter met liefde bij mij maar ik heb ook m'n afspraken staan. En we hadden besproken dat hij de 2e helft van de zomervakantie weg zou zijn. Prima.
Maar dan aankondigen dat dat ineens over 1,5 week is en ik m'n agenda maar om moet gooien......
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Apatura schreef:
06-06-2023 23:36
Dat had ik best fijn gevonden vorig jaar. Toen m'n pa op sterven lag.
Dat ze door de week wat vaker bij hem kon zijn zodat ik niet aan weekenden gebonden zat om 200km naar m'n ouders te reizen.
Maar nee dat kon niet wat hij moest werken.


Ik heb m'n dochter met liefde bij mij maar ik heb ook m'n afspraken staan. En we hadden besproken dat hij de 2e helft van de zomervakantie weg zou zijn. Prima.
Maar dan aankondigen dat dat ineens over 1,5 week is en ik m'n agenda maar om moet gooien......
Vervelend dat hij er toen niet voor je kon zijn had je voor die periode geen extta opvang kunnen regelen zodat hij gewoon kon werken zoals hij nu doet?
Ik lees vooral veel boosheid in je berichten. Probeer los te laten. Dat gaat je niet verder helpen.

Schijjnbaar zit hij er zo doorheen dat hij niet nog welen kan wachten en er echt even uit moet.
Je kan je poot stijf houden, dat zal jullie relatie niet goed doen, ex zal een andere opvang moeten regelen wat voor dochter vervelend is of ex kan niet weg waardoor hij misschien zal omvallen en dochter 24/7 bij jou zal zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dochter kan zeker bij mij zijn maar de vanzelfsprekend van 'acht dat kan want jij hebt toch ww' en 'ik kan m'n buur wel vragen of ze op wil passen'

In de zomervakantie was de afspraak
De laatste schooldagen dit jaar zijn voor hem was de afspraak.
Op vrijdag geen opvang want dat is hij vrij want 5 dagen opvang is te veel hadden we afgesproken.
Geen volwassen zaken met dochter bespreken was de afspraak (daar heeft hij al eerder opmerkingen over gehad, niet van mij maar van gastouder)
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind ook weer zo lekker makkelijk klinken en blijft mooi hoe de meeste dames hier dan weer voor de vader opnemen en waarom ben jij niet een betere ouder, sta er boven en fijn toch extra tijd met kind blabla. :wtf:

Moet je ze eens horen als een moeder op vakantie gaat/wil zonder kind.... :roll:
Dom hypocriet geneuzel van de bovenste plank.

Maar het is niet anders, je kan nee zeggen en dan is vast mot.
Of je zegt maar ja en moet dealen met dat onderbuikgevoel en misschien nog veel meer afschuifmomenten in de toekomst.

Sterkte.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat triest, ik heb medelij met jullie dochter. Het klinkt of ze bij jullie beiden te veel is, arm kind.
Alle reacties Link kopieren Quote
mararangara schreef:
06-06-2023 23:59
Wat triest, ik heb medelij met jullie dochter. Het klinkt of ze bij jullie beiden te veel is, arm kind.
Hahaha, nog zo'n debiele opmerking. :rofl:
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wauw... ongelooflijk wat ik hier lees als reacties.
Vader neemt zijn verantwoordelijkheid niet door zonder enig overleg mee te delen dat hij eerder met vakantie gaat en dochter dus maar bij moeder moet zijn, terwijl er co-ouderschap is. En hier weten men het zo te draaien dat moeder de schuldige is...heel bijzonder.

Sterkte to, een ontzettend lastige situatie, zowel voor jou als voor je kind. Ik ben bang dat je op dit moment in het belang van je kind helaas geen andere keus hebt. Maar jij bent hierin niet de "schuldige".
Alle reacties Link kopieren Quote
lylli schreef:
07-06-2023 00:05
Wauw... ongelooflijk wat ik hier lees als reacties.
Vader neemt zijn verantwoordelijkheid niet door zonder enig overleg mee te delen dat hij eerder met vakantie gaat en dochter dus maar bij moeder moet zijn, terwijl er co-ouderschap is. En hier weten men het zo te draaien dat moeder de schuldige is...heel bijzonder.

Sterkte to, een ontzettend lastige situatie, zowel voor jou als voor je kind. Ik ben bang dat je op dit moment in het belang van je kind helaas geen andere keus hebt. Maar jij bent hierin niet de "schuldige".
Zo gaat altijd. Echt nog nooit zo'n topic anders zien verlopen.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
mararangara schreef:
06-06-2023 23:59
Wat triest, ik heb medelij met jullie dochter. Het klinkt of ze bij jullie beiden te veel is, arm kind.
Waar haal je die onzin vandaan?

Ik ben alleen boos dat ik altijd alles op mag vangen en regelen. Mn agenda om mag gooien en dan als bonus vanavond de sneer krijg dat ik dochter complexen aan praat.

We hebben pedagogische begeleiding en die heeft t vermoeden hb geuit waar binnenkort op getest wordt. Hij wil geen kind met een stickertje. (Zijn woorden niet de mijne)

Dochter klopt alles op. Pas na 3 dagen afgelopen mei vakantie een half traantje gezien omdat hij hun vakantie had afgezegd. Toen hoorde ik ook vrijdags dat ze de week er na toch wel bij mij zou zijn en dat ze geen week bij hem was zoals hij eerder had toegezegd want ik had de voorjaarsvakantie in z'n geheel.

Ik weet niet waar het hem knel zit. Ik ben alleen wel klaar met alles opvangen en voor de bune zeggen dat alles 50/50 is want dat is t niet.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren Quote
En alleen 'ik betaal de oppas wel' heb ik niets aan als ik een nacht op wil blijven met een scharrel of wat voor spannende hobbies ik dan ook heb als dochter er een weekendje niet is.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2023 schreef:
07-06-2023 00:06
Zo gaat altijd. Echt nog nooit zo'n topic anders zien verlopen.
Zal er wel mee te maken hebben dat je nóóit iets mag zeggen als het woord 'overspannen' is gevallen.

Terwijl zij alles regelt, sterfgeval heeft gehad, zijn geweeklaag mag aanhoren en ad hoc op de laatste momenten ineens nog opvang moet gaan regelen.
En mijnheertje is vooral bezig met zo snel mogelijk op vakantie gaan, want hij kan écht niet wachten, want oh-wat is hij toch overspannen. Zijn relatie is toch uit? Nou, dan heeft-ie toch juist wat rust!

Als er iemand overspannen zou moeten zijn is het wel de moeder in dit verhaal.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
lylli schreef:
07-06-2023 00:05
Wauw... ongelooflijk wat ik hier lees als reacties.
Vader neemt zijn verantwoordelijkheid niet door zonder enig overleg mee te delen dat hij eerder met vakantie gaat en dochter dus maar bij moeder moet zijn, terwijl er co-ouderschap is. En hier weten men het zo te draaien dat moeder de schuldige is...heel bijzonder.

Sterkte to, een ontzettend lastige situatie, zowel voor jou als voor je kind. Ik ben bang dat je op dit moment in het belang van je kind helaas geen andere keus hebt. Maar jij bent hierin niet de "schuldige".
Niemand zegt dat moeder de schuldige is.
Er wordt alleen op gewezen dat als de ene ouder om valt of om dreigt te vallen het normaal is dat de zorg dan op de andere ouder komt.

Als moeder overspannen was dan moest vader maar meer doen, of hij werd virtueel afgemaakt. Dus ik zie het verschil niet zo.

Het is kut dat het gaat zoals het gaat, maar met een overspannen persoon kun je niet echt overleggen, wel dan?
En met woede schiet to ook niets op. Dat kost alleen maar meer energie.
The saddest thing I've ever seen on my tv screen. Was a dying man who died for his dream.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven