Cyclus in orde na verwijdering Mirena?
maandag 19 mei 2008 om 12:57
Hallo,
Ik heb onlangs mijn Mirena laten verwijderen en de dokter kon me niet veel vertellen over het vervolg. Hoelang heb je een bloeding na de verwijdering? Ben je snel erna ongesteld.? Ik heb het gevoel dat ik 2 dagen na verwijdering al ngesteld was, maar dat weet ik niet zeker.
Ik hoop dat hier mensen zijn die ook ervaring hebben nadat de Mirena is verwijderd.
Groetjes
Ik heb onlangs mijn Mirena laten verwijderen en de dokter kon me niet veel vertellen over het vervolg. Hoelang heb je een bloeding na de verwijdering? Ben je snel erna ongesteld.? Ik heb het gevoel dat ik 2 dagen na verwijdering al ngesteld was, maar dat weet ik niet zeker.
Ik hoop dat hier mensen zijn die ook ervaring hebben nadat de Mirena is verwijderd.
Groetjes

dinsdag 24 juni 2008 om 13:27
Ben vanmiddag aan de beurt, om 3 uur gaat mijn mirena er uit.. Spannend! Blij te lezen dat het verwijderen erg mee valt, nu maar hopen dat ik snel mijn cyclus weer terug heb. Heb wel onregelmatig spottings gehad maar niet echt ongesteld geweest in de twee jaar dat ik hem had.
Jammer dat de test niet positief was tiaraatje!
Jammer dat de test niet positief was tiaraatje!
vrijdag 11 juli 2008 om 22:53
hoi, zijn hier nog meiden actief?
Ik heb mijn mirena na 2 jaar laten verwijderen. geplaats na bevalling eerste kindje, toen niet ongesteld geweest. Werd met de Mirena na verloop van tijd helemaal niet meer ongesteld.
Tot afgelopen januari: pijn in mijn linkerborst en matige ongesteldheid met veel klonters (sorry
). Dit bleef zo 3 maanden achter elkaar. In mei bij de gyn mirena verwijderd omdat de HA er niet bij kon. Volgens gyn geen bijzonderheden, maar wel een week matige bloeding. 2 juni werd ik keurig ongesteld, heb van dag 10 tot 17 ovulatietesten gedaan, maar geen positieve (tenminste... ik snapte niks meer van die streepjes, zag geen duidelijke verschillen). Hebben om de dag geklust en tot op heden blijft mijn menstruatie uit. Had deze rond 1 juli verwacht (28 dgn, nu dus al 38). 3 zw.testen gedaan op verschillende tijdstippen en meerdere dagen: allen duidelijk negatief. Wel heb ik sinds 28e dag last van pijnlijke borsten en menstr.krampen, een bloeding blijft echter uit.
voor mijn mirena had ik een vrij regelmatige cyclus (daarvóór lang de pil gebruikt). zwangerschap van 1e kindje verliep snel en zonder er veel over na te denken.
ik probeer er nu niet mee bezig te zijn, maar dit doe ik toch en ik ben bang dat het wel eens veel langer kon gaan duren dan ik dacht en daar baal ik van. Heb nu spijt dat ik de mirena niet veel eerder heb laten verwijderen om zo mijn lijf de tijd te gunnen weer op gang te komen.
ik weet dat ik nog niet in paniek hoef te raken, maar wachten op een menstr. niet wetend hoe lang het zal duren is erg frusti!
hopelijk zijn er nog meiden die hier mee lezen!
Ik heb mijn mirena na 2 jaar laten verwijderen. geplaats na bevalling eerste kindje, toen niet ongesteld geweest. Werd met de Mirena na verloop van tijd helemaal niet meer ongesteld.
Tot afgelopen januari: pijn in mijn linkerborst en matige ongesteldheid met veel klonters (sorry

voor mijn mirena had ik een vrij regelmatige cyclus (daarvóór lang de pil gebruikt). zwangerschap van 1e kindje verliep snel en zonder er veel over na te denken.
ik probeer er nu niet mee bezig te zijn, maar dit doe ik toch en ik ben bang dat het wel eens veel langer kon gaan duren dan ik dacht en daar baal ik van. Heb nu spijt dat ik de mirena niet veel eerder heb laten verwijderen om zo mijn lijf de tijd te gunnen weer op gang te komen.
ik weet dat ik nog niet in paniek hoef te raken, maar wachten op een menstr. niet wetend hoe lang het zal duren is erg frusti!
hopelijk zijn er nog meiden die hier mee lezen!