Cyclus van 40 dgn

27-02-2010 14:01 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wellicht al ergens op het forum uitgebreid beschreven, maar bij deze:

Eind juli '09 gestopt met de pil en sindsdien een regelmatige cyclus (gem. 28 dgn.). De laatste cyclus duurt nu echter al 40 dgn.

Betekent dit waarschijnlijk zwanger en dus een test uitvoeren, of is deze afwijking in de cyclus ook op een andere wijze te verklaren?

Iemand iets soortgelijks meegemaakt?
Waarom voer je niet gewoon een test uit om het zeker te weten? Stel dat je niet zwanger bent, kun je dat in ieder geval uitsluiten.

Aan ervaringen heb je in deze niks, want dat zegt niks over jouw situatie nu.

Ik heb ook eerst altijd een regelmatige cyclus gehad, en dat werd opeens onregelmatig. De laatste duurde mij ook echt te lang (had ook al een paar testen gedaan, negatief) en bij ongeveer 45 dagen maar weer eens getest, en toen wel positief.

Dus, hop, even naar Kruidvat!
Er zijn 3 redenen (die ik kan bedenken)...

Als je geen voorbehoedsmiddelen gebruikt is de kans natuurlijk groot dat je zwanger bent...Koop een test zou ik zeggen?

Misschien heb je last van veel stress, dan kan je menstruatie ook uitblijven...

Of je hebt een keer een eisprong overgeslagen.
Aangezien je dit topic in Kinderen plaatst en je gestopt bent met de pil, is de meest waarschijnlijke oorzaak een zwangerschap.

Natuurlijk zijn er vele andere (enge) redenen te bedenken. Maar ik zou idd maar even naar het Kruidvat hoppen. En neem meteen een verpakking met 2 of 3 testen, want het kan best zijn dat je nu negatief test en over een paar dagen positief.
ik snap dit echt niet, je bent dus ineens 12 dagen overtijd en dan ga je eerst een topic openen over wat het zou kunnen zijn? Gewoon over een test heenpiesen, is ie positief dan ben je waarschijnlijk zwanger, is ie negatief dan kun je eens naar andere oorzaken kijken.
quote:Flo01 schreef op 27 februari 2010 @ 14:01:

Iemand iets soortgelijks meegemaakt?Ja. Iedereen die hier zwanger is of is geweest heeft meegemaakt dat ze over tijd was.
Ik snap het ook niet zo goed, als je bezig bent om te proberen zwanger te raken. En je cyclus is normaal 28 dagen.. Waarom heb je dan nog niet getest als je nu al op dag 40 zit??
Twaalf dagen overtijd??? Zou eens beginnen met een zwangerschapstest inderdaad...
waarom test je niet gewoon? En laat nog even weten hier hoe het gegaan is.
Ik heb normaal een cyclus van 24 dagen. ben al 33 dagen overtijd
Hahahaha Flo, je hebt óf engelengeduld óf je bent supernaïef.

Heb je echt geen moment gedacht dat je zwanger kunt zijn???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven