Daar gaat ie...

01-11-2011 12:49 9 berichten
Daar fietst ie, mijn grote zoon van 11. Op weg naar de middelbare school, op de fiets dwars door de stad. Als enige van zijn school gaat hij naar de Platoklas, een speciaal programma voor "begaafde kinderen" zoals dat heet. Meteen een excursie, met bussen weg.

Loslaten is moeilijk. Ik mocht hem niet meer brengen, zelfs geen stukje meefietsen, hij kan het wel alleen, hij redt zich wel. En dat is natuurlijk ook zoals het hoort, zelfstandigheid is een groot goed.

En volgend jaar zal hij officieel naar de middelbare school gaan, dus wat zeur ik.

Maar ik zal blij zijn als hij weer thuis is aan het eind van de middag
Alle reacties Link kopieren
Spannend voor je! Die van mij zijn nog klein maar ik kan me goed voorstellen dat je blij bent als hij vanmiddag weer terug is.
Zo herkenbaar! Ik fietste, in gedachten, de hele weg mee.

Dat kruispunt, die rotonde, hij zal toch wel hier opletten? en daar..?

En wat duurt zo'n dag dan lang he?
Ja, duurt lang. En ik ben er ook nog eens niet als hij thuis komt, want ik moet met andere zoon naar vioolles, man is er ook nog niet dus hij komt in een leeg huis.

Gelukkig heeft hij er aan gedacht de sleutels mee te nemen
Herkenbaar
Tjonge, wat spannend. Gefeliciteerd met de mooie uitgangspositie van je zoon.

Ja, afscheid hoort er bij, steeds met hele kleine stapjes, steeds verder weg. Het is elke keer weer een overwinning, zowel voor het kind als voor de ouders.

Ik ben begonnen met mijn zoon "alleen"te laten reizen, door 30 meter achter hem te lopen en me niet met hem te bemoeien, hij was toen een jaar of 9 en hij voelde zich heel stoer en volwassen.

Hoewel ik na een paar maanden wist dat het wel goed ging zonder mij, na zijn 10de verjaardag, zat de eerste dag dat hij echt alleen ging me toch niet lekker, haha.

Alles komt goed. Vanmiddag komt hij thuis met hoog rode konen en een avontuurlijk verhaal, kijk daar maar naar uit. Nog een paar jaar en hij verteld ze niet meer.
Gefeliciteerd! Welkom in de wereld van de grotere kinderen...

Hier ook een zoon van 11 die alleen op de fiets naar de muziekschool in de stad gaat. En ze worden nu nog vanuit school begeleid naar de plusklas, maar na de kerst zullen ze ook zelfstandig fietsen. Ik ben op zo'n moment apetrots, maar ook heel blij als iedereen weer thuis is aan het einde van de dag.
Kan me zo goed voorstellen dat het spannend is! Ik vind elk stapje loslaten spannend, dus kan me goed voorstellen dat deze ook wederom weer spannend zal zijn.

Onze dochter is nu alleen naar school aan het gaan. En ja, ik vind dat nu al spannend! Dus: sterkte! Het komt vast allemaal helemaal goed!
Volg je hart. Dat klopt.
Het komt ook allemaal wel goed.

Maar oh, mijn kleine knulletje(mag ik natuurlijk niet zeggen en bovendien is hij bijna even groot als ik) gaat helemaal alleen.

Maar ik ben trots dat ie het toch maar mooi doet, als enige van de school, hij kent er helemaal niemand. Ik had dat als 11-jarige doodeng gevonden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven