Darmkrampjes

15-03-2010 16:52 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb even een vraagje en misschien dat jullie tips hebben.

Mijn dochtertje is nu 10 weken oud en volgend mij heeft ze heel erg last van darmkrampjes. Sinds een paar dagen is het echt heel erg, en vooral heel zielig. Erg veel huilen, overstrekken en met haar benen "spartellen". Ze gebruikt nu voor iedere voeding infacol maar dat werkt dus niet echt, als ze steeds aan het huilen en overstrekken is leg ik haar in mijn armen in een soort bolletje (bij de yoga geleerd) maar ook dit werkt niet want de is zo sterk dat ze blijft overstrekken.

Weet iemand misschien hoe ik dit kan verminderen/ verlichten?

Ik vind het zo zielig voor haar!

Alvast bedankt.
Overigens had dochter er ook het meeste last van tussen 16.00 - 19.00 uur dus dat is wel herkenbaar. Is volgens mij ook een (vervelende!) eigenschap van krampen...
Ons zoontje had ook enorme last van krampjes, is zo met 8 weken van de ene op andere dag gestopt na invoeren van een combinatie van:

- nieuwe soort flesvoeding (biologisch zonder alle bifidus etc)

- nieuwe fles zonder poespas

- roeren van de fv in plaats van schudden (ik begrijp nog steeds niet waarom er ' flink schudden' op de verpakking van fv staat...)

- warmere voeding

Succes met de krampjes. Ik hoop dat de combi van alle tips, dan wel tijdsverloop je helpen.

Misschien heeft de huisarts inderdaad ook nog wel tips.
Hallo dames,

Vandaag is de Kinder fysiotherapeut hier geweest omdat dochter dus een extreme voorkeurshouding heeft. Ze vroeg ook meteen of dochter veel krampje had want dat kon ze gelijk al zien terwijl ze toch in onze ogen vrij rustig was.

Maar dochter heeft dus wel teveel spanning in haar lichaam zitten. dus nu stuurt zij ons door naar een manuele therapeut omdat zij de spanning niet weg kan halen. helaas is hij met vakantie maar maandag kunnen we hem bellen.

Ik ben benieuwd of hij de spanningen weg kan halen, dat zou denk ik al een heel stuk schelen. tot die tijd probeer ik wat met jullie adviezen te doen.

groetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven