De deur uit met baby en peuter

18-08-2010 10:45 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik merk dat ik nog erg zoekende ben en wel wat tips kan gebruiken.....

Ik heb een baby van 9 weken en een peuterdame van 27 mnd. Ik ben herstellende van een PND, dus de start is niet flitsend geweest.

Ik vind het best moeilijk om een 'ritme' te vinden. Onze baby heeft (uiteraard) nog geen ritme; soms is ze veel wakker 'sochtends en somds slaapt ze de hele ochtend. Ik vind het in de ochtend wel lekker om met de dames even naar buiten te gaan, maar weet soms even niet hoe dit aan te pakken als de jongste zoveel slaapt.

Hoe deden jullie dat? Na een tijdje de baby 'gewoon' wakker maken en mee naar buiten nemen? Ze slaapt niet echt in de wagen dus dan is ze ook echt wakker. Enerzijds vind ik dat een beetje zielig, anderzijds vind ik het voor mijn oudste dochter niet fijn de hele tijd binnen te zijn.
Ik voel een draagdoek tip aankomen!

Yam, kom er maar in!
Gewoon gáán, en dan ontwikkelt dat ritme zich vanzelf. Nadeel van Nr2 zijn, die heeft maar mee te gaan in het al bestaande ritme.
quote:_Barbabella_ schreef op 18 augustus 2010 @ 10:46:

Yam, kom er maar in!
De kleinste gewoon laten slapen en in de kinderwagen leggen en gaan. Het hoeft toch niet per sé dat ze dan wakker wordt. Als baby's slaap hebben, slapen ze toch wel.
Ze is pas negen weken oud, dus wie weet komt de tijd nog wel dat ze in slaapt valt in de kinderwagen. En als ze wakker is in de wagen, brult ze dan de hele boel bij elkaar of vindt ze het wel prima? Dan zou ik gewoon even gaan wandelen met de dames. Mijn ervaring, met mijn dochter van bijna 2, is dat even naar de winkel gaan al een heel uitje is. Dus het hoeft allemaal niet zo uitgebreid en spannend.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik zou het ook gewoon af en toe doen. Je baby raakt er vanzelf wel aan gewend en het is idd niet leuk voor jou en je oudste om altijd maar aan huis gebonden te zijn. En idd, als je elke dag om 10 uur een uurtje weggaat heb je zelfs kans dat je jongste zich vanzelf naar dat ritme gaat gedragen.

Jammer dat ze in de wagen niet zo goed slaapt. De draagdoek werd al genoemd, heb ik ook heel veel gebruikt, mijn jongste vond het heerlijk en ik zelf ook. Bijkomend voordeel is dat je je handen vrij hebt voor de oudste.
..
Ik zou het niet af en toe doen, ik zou het elke dag doen.
quote:_Barbabella_ schreef op 18 augustus 2010 @ 10:46:

Yam, kom er maar in!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ja..in de drager kan natuurlijk ook; heb een bondolino maar nog niet zoveel gebruikt al vind ik m wel erg fijn (nu nog leren hem goed om te doen als ik alleen ben...).

Ik bedoel ook geen grote activiteiten hoor; maar gewoon even naar de winkel lopen of naar t speeltuintje in de buurt.

Baby slaapt trouwens niet 'verder'als ik haar uit bed haal; is dan gelijk wakker. Maar ze is dan opzich wel tevreden dus ws ben ik vooral degene die er moeilijk over doet
Femke, waarom "plan" je dan niet een tripje naar de winkels als je baby net wakker is na bv een voeding oid?
Femke, bekend probleem; kind heeft nergens last van, maar ik vind het niet fijn/handig etc. Gewoon loslaten dus, als is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Misschien kun je het gewoon een paar keer proberen. En dan sta je ongetwijfeld nog wel eens ergens met een krijsende baby of een dwarse peuter, maar ja aan dat soort ervaringen houden je kinderen echt niets over.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:fleurtje schreef op 18 augustus 2010 @ 10:53:

Ik zou het niet af en toe doen, ik zou het elke dag doen.

Ik ook, naar de winkel, wandelen, speeltuintje, in de dubbeldekker en rijden maar. De oudste voorin en de kleinste lekker liggen.

Niet te moeilijk doen en denken, als de baby slaap krijgt gaat hij vast wel slapen.
quote:_Barbabella_ schreef op 18 augustus 2010 @ 11:06:

Femke, waarom "plan" je dan niet een tripje naar de winkels als je baby net wakker is na bv een voeding oid?Idd. na een voeding baby in de kinderwagen en gaan. Baby was dan toch wakker voor de voeding en kan eventueel in de kinderwagen weer in slaap vallen of niet, dan thuis weer in bed.
Ik nam de baby in een buikdrager mee naar beneden, peuter op de arm. Beneden baby in de wagen, peuter op de plank.

Moest wel elke dag naar buiten, anders werden peuter en ik gek. Dag duurt echt lang als je de hele dag binnen zit.
Een peuter van bijna 2,5 kan toch al prima zelf lopen? Ik begrijp nooit zo goed die grote kinderen in buggy's.

baby in draagzak, peuter aan de hand?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het probleem niet zo snap, maar dat komt meer door mij dan door jou

Ik had (en heb) een hele wakkere baby overdag die juist in de wagen ging slapen. Dus ik ging zo veel ik kon naar buiten om te lopen om hem maar te kunnen laten slapen.

Maar ik denk dat ik ook met een slapende baby het probleem niet zo zie. Ik ga nu ook op pad als barbazoon wakker is, en ik zie vanzelf wel wanneer hij in slaap valt, of niet. Als hij er moe van is geworden, dan haalt hij het daarna wel weer in
quote:Suy schreef op 18 augustus 2010 @ 11:13:

Een peuter van bijna 2,5 kan toch al prima zelf lopen? Ik begrijp nooit zo goed die grote kinderen in buggy's.

baby in draagzak, peuter aan de hand?Er zijn best peuters van 2,5 die nog niet zo ver kunnen lopen hoor. Niet elk kind loopt voor zijn eerste zoals momenteel verwacht wordt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Je moet er inderdaad iedere dag even uit, al is het maar wandelen. Als je kind nog niet goed loopt, lekker een dubbele wagen kopen. Heb ik ook gedaan, ons meisje was pas 14 maanden toen de jongste kwam. Heb een maand of 2 met buggy en draagdoek gewerkt, maar dat was toch te belastend voor mij. Toen de dubbele wagen aangeschaft.

Maar inderdaad, 2,5 kunnen ze echt wel lopen hoor. Nouschi, mijn meisje liep laat, met 22 maanden. Nu (32 maand) kan ze gemakkelijk een kilometertje of 2 a 3 aan. Een dierentuin bijvoorbeeld, doe ik zonder buggy voor haar hoor.

Dus: femke, als je het niet aandurft met een lopende peuter, lekker een dubbele wagen kopen. En anders is de draagdoek (ook binnen) een uitkomst.
Ik neem Dennis altijd in de draagdoek mee, slaapt ie als een roosje. Mini in de buggy.
Ik zeg ook niet dat ze niet kunnen lopen maar soms nog niet zo ver op die leeftijd.
Femke, ik snap je wel hoor. ik heb bij nr. 1 een PPP en daarna behoorlijke depressie gehad, dus dan zie je overal tegenop. maar iedere dag naar buiten gaan, is wel heel goed. voor alle partijen.

ik ben nu bijna uitgerekend van nr. 2, dus heb nog geen praktijkervaring, maar heb je een wagen met plankje? en je had al goede ervaringen met de draagdoek? dan zou ik toch iedere dag gaan. is voor jouw herstel ook heel belangrijk!

groeten kreeft
Voor onze dochter van ruim 2,5 hebben we een plankje voor achter de kinderwagen gekocht. Ik vind het een ***ding, maar ik gooi het in de bak van de kinderwagen als we een eind moeten lopen voor als ze moe wordt. Wat ook handig is, een loopfietsje voor je oudste! Dat is een stuk minder inspannend dan lopen en ze vindt het nog leuk ook!
Hier ook gewoon op stap gegaan met de baby en peuter. Voor peuter hadden we een plankje. Ideaal voor de wat langere stukken en ook voor de dwarse peuter.

Heb ook wel eens in de stad gestaan dat peuter weigerde om verder telopen. Heel fijn, maar niet heus.

Nu is onze peuter een kleuter en gaat ze altijd lopen mee of we nemen een wandelwagentje voor de pop mee of een fiets voor de langere stukken.

Als je baby gedronken heeft lekker even op stap. Je kunt beter nu de stap wagen dan later in het seizoen. Dan moeten de laarzen, jassen, sjaals en mutsen weer op. Mijn jongste is in december geboren. Ik vond dat in het begin een crime.
quote:Suy schreef op 18 augustus 2010 @ 11:13:

baby in draagzak, peuter aan de hand?

Ik hou van lange wandelingen maken. Soms wandel ik wel 4 uur door het bos/park etc. Nu moet de 2e nog geboren worden en ondanks dat mijn zoontje goed kan lopen houdt hij dat echt niet vol, lopend of staand op een plank. Daarom hebben wij toch een draagdoek en een duobuggy aangeschaft.

Ook als ik een hele dag de stad in ga, zijn er nog momenten waarop hij gewoon wil zitten en slapen.

Ik kan toch moeilijk verwachten dat mijn peuter in het voorjaar al 4 uur achter elkaar kan wandelen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven