De deur uit met baby en peuter

18-08-2010 10:45 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik merk dat ik nog erg zoekende ben en wel wat tips kan gebruiken.....

Ik heb een baby van 9 weken en een peuterdame van 27 mnd. Ik ben herstellende van een PND, dus de start is niet flitsend geweest.

Ik vind het best moeilijk om een 'ritme' te vinden. Onze baby heeft (uiteraard) nog geen ritme; soms is ze veel wakker 'sochtends en somds slaapt ze de hele ochtend. Ik vind het in de ochtend wel lekker om met de dames even naar buiten te gaan, maar weet soms even niet hoe dit aan te pakken als de jongste zoveel slaapt.

Hoe deden jullie dat? Na een tijdje de baby 'gewoon' wakker maken en mee naar buiten nemen? Ze slaapt niet echt in de wagen dus dan is ze ook echt wakker. Enerzijds vind ik dat een beetje zielig, anderzijds vind ik het voor mijn oudste dochter niet fijn de hele tijd binnen te zijn.
Omdat nr2 vrij sterk en bewegelijk was/is, de trappen vrij stijl zijn en nr1 het ook altijd erg leuk vond om aan die babybjorn te sjorren en nr2 te aaien en te bekloppen en ondertussen mijn handen voor mijn ogen te doen want kiekeboe is leuk
quote:fleurtje schreef op 18 augustus 2010 @ 14:52:

Omdat nr2 vrij sterk en bewegelijk was/is, de trappen vrij stijl zijn en nr1 het ook altijd erg leuk vond om aan die babybjorn te sjorren en nr2 te aaien en te bekloppen en ondertussen mijn handen voor mijn ogen te doen want kiekeboe is leuk Ja, dat klinkt best eng.

Omdat nr2 vrij sterk en bewegelijk was/is, de trappen vrij stijl zijn en nr1 het ook altijd erg leuk vond om aan die babybjorn te sjorren en nr2 te aaien en te bekloppen en ondertussen mijn handen voor mijn ogen te doen want kiekeboe is leuk

Op zo'n moment is het helemaal niet leuk en zwaar frustrerend, maar om zo te lezen...

Ja, dat vind ik echt.

Op zo'n moment is het helemaal niet leuk en zwaar frustrerend, maar om zo te lezen...

Ja, dat vind ik echt.
Zó leuk dat je het nodig vindt twee keer te posten?
quote:Suy schreef op 18 augustus 2010 @ 12:49:

Voor lange afstanden idd maar ik denk niet dat TO 4 uur achter elkaar gaat wandelen met een baby van 9 weken

Nee hoezo niet? Zou toch kunnen?

Ik ging er in januari lekker op uit met mijn zoontje die toen 9 weken was. In weer en wind. We hebben heerlijk gewandeld altijd!

2e wordt verwacht in december dus in februari gaan we erop uit!

Gewoon ook voor mezelf om weer een beetje figuur te krijgen
quote:fleurtje schreef op 18 augustus 2010 @ 15:08:

Zó leuk dat je het nodig vindt twee keer te posten?Je weet toch wehel, ik doe alles dubbel
Ja, dat vind ik echt.
quote:femke29 schreef op 18 augustus 2010 @ 10:45:

Ik vind het in de ochtend wel lekker om met de dames even naar buiten te gaan.

Tuurlijk zou je 4 uur met baby naar buiten kunnen idd waarom niet? Maar het gaat hier toch om TO? Uit haar OP leid ik af dat het hier niet om uren gaat.....dus daar zijn mijn reacties op gebaseerd. Niet op dat jullie uren met je baby lopen want dat geloof ik allemaal wel.

Peuter van 14 maanden loopt dus niet uren door de stad, maar wel eventjes. Uurtje met haar naar buiten gaat prima. Tussendoor even op een bankje zitten e.d. geen probleem hoor. Maar dit is dan idd even en niet uren.

Omdat nr2 vrij sterk en bewegelijk was/is, de trappen vrij stijl zijn en nr1 het ook altijd erg leuk vond om aan die babybjorn te sjorren en nr2 te aaien en te bekloppen en ondertussen mijn handen voor mijn ogen te doen want kiekeboe is leuk vergeet het kapotte licht niet....
he &*(& wat een geklooi met die nicks...
Het is idd niet mijn bedoeling om 4u te gaan wandelen...zou wel errug goed zijn voor mijn figuur trouwens

Bedankt voor alle tips; idd misschien er iets relaxter mee omgaan en de jongste soms toch maar wakker maken als de oudste zich binnen verveelt en de jongste (zoals vandaag weer) van 8.30-12.30 slaapt. De oudste slaapt meestal van 13-16u en dan kom ik dus helemaal nergens meer....
quote:werkofprive schreef op 18 augustus 2010 @ 15:43:

[...]

vergeet het kapotte licht niet....O ja! Hoe kan ik dát nou vergeten!
Ik heb geen ervaring met twee kinderen, maar met 1 baby. In het begin vond ik het best eng/spannend. En ik weet niet hoe het is om PND te hebben gehad.

Máár hoe ik dus in het begin naar buitenging, is iets na de voeding van de baby. Slapend, of niet, daar hield ik eigenlijk geen rekening mee. Het enige wat ik mezelf voorhield, was: als het niet gaat ga ik weer naar huis. En in het begin vond ik het niks om alleen weg te gaan.

Wij hebben best een grote hond en die moet toch uitgelaten worden. Zeker als vriend aan het werk is. In het begin zocht ik steeds uitwegen om maar niet met kinderwagen en hond tegelijk de deur uit te moeten. Nu vind ik het heerlijk.

Ik zou eerst gewoon een halfuurtje naar buitengaan, dicht in de buurt en dan steeds verder. Telefoon mee, dat je iemand kan bellen in geval van nood.
quote:femke29 schreef op 18 augustus 2010 @ 15:47:

Het is idd niet mijn bedoeling om 4u te gaan wandelen...zou wel errug goed zijn voor mijn figuur trouwens

Kan het alleen maar aanraden!

Succes TO en het gaat vast lukken!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven