De geneugten van het ouderschap

12-08-2018 20:00 88 berichten
Is je leven niet perfect? Kun je je kinderen af en toe wel schieten? Regent het wel eens in je tuin?

Post hier al je leuke imperfecties
anoniem_358205 wijzigde dit bericht op 13-08-2018 08:19
27.08% gewijzigd
Niet mijn kind, maar ik blijk kinds favoriete subject voor een experimentje smoren: “mondje dicht, neusje dicht”. Vandaag stampte het kind ook op mijn tenen. En dan dat zoete, afwachtende glimlachje erbij hoe ik ga reageren. Klein sadistje. Ik ben dol op dit kind :heart:
apiejapie schreef:
12-08-2018 23:08
Maar zal ook een bijdrage doen aan dit leuke topic:

Ons meisje is ruim 3. Sommige letters spreekt ze niet zo goed uit. Geen probleem natuurlijk hoort wel bij de leeftijd. Nu heeft ze een serviesje, wat ze geweldig vindt. Hele dag speelt ze ermee, en met de lepeltjes roert ze wat af. En telkens zegt/zingt ze dan "hoeren, hoeren, hoeren" terwijl ze uiteraard roeren bedoelt. Maar de R in het begin is nog lastig.
Thuis niet zo erg, maar wél beschamend om met haar door de winkel te gaan waar ze vrolijk "hoeren, hoeren, hoeren" zegt/zingt :-$
Die van ons zijn op feestjes altijd erg enthousiast als de shitjes op tafel komen.
Foutje
.... :-$
Alle reacties Link kopieren
HaPu schreef:
13-08-2018 08:14
Die van ons zijn op feestjes altijd erg enthousiast als de shitjes op tafel komen.
Die is ook leuk ja!
Alle reacties Link kopieren
Onze jongste spreekt geel uit als geil :facepalm:
Ineens weet je hoeveel dingen in huis geel zijn
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Whatsinaname1988 schreef:
12-08-2018 23:13
En over poep gesproken. Mijn oudste was geopereerd en kreeg nog enorm veel medicatie via zetpil ( tramadol, diclofenac en paracetamol en nog een antibiotica drankje) dus dat had allemaal flink op zijn darmpjes gewerkt. Op een ochtend loop ik zijn kamer in en een berg stront daar nou dat was bizar een koe poept niet eens zoveel! Arme jong lag in een berg poep, het was zelfs door zijn matras heen gelekt en het lag van zijn voeten tot zijn nek, hele matras en dekbed etc doorweekt van de poep, een plas poepwater op de grond nou echt het was bizar.

Heb m’n ex geroepen en samen hebben we echt 5 minuten staan kijken en bedenken wat we in hemelsnaam eraan gingen doen. En moet je nagaan dat kind ook niet mocht douchen ivm hechtingen en gips. Uiteindelijk hebben we zijn pyama van hem afgeknipt en hem op zijn rug in bad gelegd met zijn benen omhoog ( die mochten dus niet nat worden) en hem zo gewassen en het beddengoed en matras maar direct naar het grofvuil gebracht. Het was zo enorm zielig voor hem maar nu zegt hij regelmatig weet je nog mama dat ik zo’n grote drol had om dan keihard te lachen. :P
Onee wat erg.... maar ik moet er tegelijk heel hard om lachen (maar dat is achteraf he?!)
apiejapie schreef:
12-08-2018 23:20
Ja heb je gelijk in. Ik wilde haar steeds de ruimte geven om het op haar eigen tempo te doen. Maar ik weet ondertussen dat ze het best kan, omdat ze het makkelijk uren op kan houden. Jouw woorden helpen me wel inzien dat het nu KLAAR is en er vanaf morgen , in ieder geval overdag, geen luier meer om haar billen komt.
Meelopen kan wel ja. Strompelen telt ook toch? ;)
Mooi dat je dit zegt. Mijn ervaring bij veel opvoeddingen die niet lukken is, dat pas als ik zelf echt KLAAR roep van binnen, dat het dan pas lukt. Dat er dan blijkbaar toch heel lang nog iest geweest is bij mij dat er wat halfslachtig in stond.
Alle reacties Link kopieren
Boheme schreef:
12-08-2018 22:01
En het was tandjespoep! :'(

:HA: :rofl: :rofl:

Bij het lezen van je post dacht ik nog; ow, das k*t. Maar na deze opmerking had ik het niet meer.

Mijn dochter heeft van nature een goed gevoel voor fatsoen (en is nogal vies van viezigheid) dus dergelijke extreme dingen hebben we niet meegemaakt. Daarnaast een belachelijk goed richtingsgevoel, herkent zo´n beetje elk punt waar we ooit waren en ze vindt altijd de auto terug, nog beter dan mijn man. Dus ze is ons ook nooit kwijt geweest. Andersom dan weer wel.

Maar goed, ze was nog in de kruipleeftijd toen we bezoek hadden gehad. Lekker gebak gehaald en de doos stond bij de keukendeur, die moest bij het oud papier. Het was ineens heerlijk rustig en dan weet je; tijd om te gaan kijken. Had ze die doos gevonden. Zat er middenin en met een vingertje was ze de slagroom die er nog in zat, aan het opeten. Dat leverde een prachtige foto op.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Pff, vandaag zo moe dat ik bij het koken de groenten aan heb laten branden. Daarna snel wat nieuwe gesneden en op het vuur gezet, maar de verkeerde pit aangedraaid, dus de reeds zwarte pan kan nu bij het vuilnis en de keuken staat nog 3 dagen blauw denk ik. Komt er op neer dat de kinderen nu droge pasta met ketchup eten en wij halen straks friet :zzz: :@@:
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste was vandaag zo vervelend dat hij nu al een half uur in bed ligt. Denk dat hij er echt aan toe is om naar de basisschool te gaan, nooit verwacht dat ik dit zou zeggen want ik kan wel janken bij het idee dat mijn kleintje 5 dagen in de week weg is maar hij verveelt zich te pletter. Speeltuin, boodschappen doen, cake bakken, puzzels maken en druk rondrennen als sokkenmonster is voor hem wCht niet meer genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
13-08-2018 18:30
Mijn oudste was vandaag zo vervelend dat hij nu al een half uur in bed ligt. Denk dat hij er echt aan toe is om naar de basisschool te gaan, nooit verwacht dat ik dit zou zeggen want ik kan wel janken bij het idee dat mijn kleintje 5 dagen in de week weg is maar hij verveelt zich te pletter. Speeltuin, boodschappen doen, cake bakken, puzzels maken en druk rondrennen als sokkenmonster is voor hem wCht niet meer genoeg.
Ik heb geen traan gelaten bij de eerste schooldag. Kleine was er zelf zo enorm aan toe, dat ik het inmiddels ook al was.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Boheme schreef:
12-08-2018 21:49
Ik was op de bank de was aan het opvouwen en zoon (1,5 jaar) was in zijn speelhoekje.
Het was warm dus hij had alleen een luier aan. Het klonk alsof hij aan het spelen was, dus ik vond het wel lekker dat ik rustig de was kon wegwerken.
Maaaaaaar... zoon had zijn volgekakte luier uitgetrokken, want dan kon hij dus blijkbaar... En zat met zijn handjes de poep vrolijk over zijn speelgoed, muur, vloer en overzich te smeren... En een lol dat hij had. Om te janken.
Dus schoonmaakhandschoenen aangetrokken, zoon opgepakt en zover mogelijk van mij afgehouden en onder de douche gezet. Daarna met satéprikkers poep uit naadjes van de vloer en speelgoed staan peuteren.

Oh en de muur kon ik opnieuw verven, want de poepvlek kreeg ik niet weg.
:rofl:

Met mn oudste één keer gehad, luier uitgetrokken en alles ondergesmeerd.
Toen kon ik daar echt niet om lachen hoor.
Dus zoon kreeg luier om, schilderstape eromheen. Rompertje met veiligheidsspeld extra dicht gemaakt.
Slaapzakje, schouders ingenomen want anders ging hij via het armsgat naar binnen.
elastiekje aan rits en elastiek om een knoopje bovenaan de rits.
Was ff werk maar wel afdoende.

En ledikant stond diagonaal mídden in de kamer want meneer trok hele banen behang van de muur... why :'(
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
pokkewijf schreef:
13-08-2018 20:25
:rofl:

Met mn oudste één keer gehad, luier uitgetrokken en alles ondergesmeerd.
Toen kon ik daar echt niet om lachen hoor.
Dus zoon kreeg luier om, schilderstape eromheen. Rompertje met veiligheidsspeld extra dicht gemaakt.
Slaapzakje, schouders ingenomen want anders ging hij via het armsgat naar binnen.
elastiekje aan rits en elastiek om een knoopje bovenaan de rits.
Was ff werk maar wel afdoende.

En ledikant stond diagonaal mídden in de kamer want meneer trok hele banen behang van de muur... why :'(
Gelukkig totáál niet herkenbaar maar moet er vreselijk om lachen hoe je het beschrijft :rofl:
Even filmen als ze weer zon belachelijke driftbui heeft :devil:
Alle reacties Link kopieren
Hier ook poepleed. Mijn dochter rolt alle kanten op en het liefst op het aankleedkussen. Ik wilde het voor zijn, maar kon het niet voorkomen. Net dus alles onder. En ik had juist alles van de commode weggehaald zodat ze bleef liggen en er geen afleiding was. Maar ja de muur heeft structuur en dat is natuurlijk het mooiste wat er bestaat. Zeker als die witte muur ineens een bruine kleur krijgt. Volgende kinderkamer krijgt afwasbare muurverf rond de commode :-D
Alle reacties Link kopieren
Suikerwafel schreef:
14-08-2018 14:41
Hier ook poepleed. Mijn dochter rolt alle kanten op en het liefst op het aankleedkussen. Ik wilde het voor zijn, maar kon het niet voorkomen. Net dus alles onder. En ik had juist alles van de commode weggehaald zodat ze bleef liggen en er geen afleiding was. Maar ja de muur heeft structuur en dat is natuurlijk het mooiste wat er bestaat. Zeker als die witte muur ineens een bruine kleur krijgt. Volgende kinderkamer krijgt afwasbare muurverf rond de commode :-D
Nee!!!! :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Omg al die poepverhalen o_o :rofl: ik heb dat met nr 1 niet gehad, hoop met nr 2 ook niet straks. Wel ooit met een oppaskind, heb zo de hele boel in de douche gezet :pukey:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Hier toevallig onze jongste (bijna 3) ook de eerste dag zonder luier. Hij begon er zelf over, waarschijnlijk doordat zijn net-zindelijke nichtje net langs was geweest.
Dolle pret met een dikke high five als er weer wat in zijn potje zat. Jammer genoeg, was de score wel vijf natte broekjes, evenveel dweilbeurtjes en een broekje met een drol. Daarnaast belandde er toch ook redelijk wat in het potje. De inhoud bracht hij stralend trots graag zelf naar de wc (lees: hij rukte het potje uit mijn handen). En toen gleed hij uit met een goed gevuld potje. Piesspetters 3 meter ver en poep aan de keukenkastjes.
‘Morgen weer hè, mama? Het ging hartstikke goed!’ sprak zijn trotse grote zus. Zucht.
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
14-08-2018 18:53
Omg al die poepverhalen o_o :rofl: ik heb dat met nr 1 niet gehad, hoop met nr 2 ook niet straks. Wel ooit met een oppaskind, heb zo de hele boel in de douche gezet :pukey:
Poep smeren heb ik gelukkig alleen bij de oudste meegemaakt maar ik had toen al snel door dat hij wat raars aan het doen was.

Maar poep blijft schijnbaar leuk, elke dag hetzelfde grapje “ jongens wat willen jullie eten?” En ze dan keihard poep horen gillen.

Thank god vinden ze het echt niet leuk om mee te spelen, als er hier ergens poep ligt ( 18 jarige hond dus het gebeurd minimaal 2x per week) is het paniek in de tent mamaaaaaaaaa er ligt hier poep nu opruimen!
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
14-08-2018 20:45
Poep smeren heb ik gelukkig alleen bij de oudste meegemaakt maar ik had toen al snel door dat hij wat raars aan het doen was.

Maar poep blijft schijnbaar leuk, elke dag hetzelfde grapje “ jongens wat willen jullie eten?” En ze dan keihard poep horen gillen.

Thank god vinden ze het echt niet leuk om mee te spelen, als er hier ergens poep ligt ( 18 jarige hond dus het gebeurd minimaal 2x per week) is het paniek in de tent mamaaaaaaaaa er ligt hier poep nu opruimen!
Gelukkig maar :yes: :rofl:
anoniem_374045 wijzigde dit bericht op 14-08-2018 21:58
0.59% gewijzigd
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook nog wel wat ‘joys of parenthood’ als het gaat om slapen..

Vannacht: 2.30 was peuter aan het huilen, enige manier om ‘m stil te krijgen is ernaast gaan liggen. Helaas kreeg ik hem niet diep genoeg in slaap om te ontsnappen dus uiteindelijk zelf ook in slaap gevallen (voor de beelddenkers: hoogzwanger in een juniorbedje gepropt met een onrustige peuter). Om 3.30 werd ik wakker en dacht ik eindelijk naar mn eigen bed terug te kunnen gaan, zo zachtjes mogelijk opgestaan.. om vervolgens slaapdronken met m’n dikke buik tegen de commode aan te botsen :facepalm: 5 seconden van doodse stilte, dacht ermee weggekomen te zijn, hand op de deurklink en ... ‘mama, jij moet bij mij liggen :cry: ‘ Ahh yes, the absolute joys of parenthood.. :hello:

Ben nu ook alweer 3 kwartier bezig om hem in slaap te krijgen :rolling:

(En ja, ik heb echt zo’n beetje alle tips al geprobeerd aangezien het altijd een slechte slaper is geweest. Maar de gouden tip is altijd welkom uiteraard :lol: )
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
14-08-2018 21:58
Ik heb ook nog wel wat ‘joys of parenthood’ als het gaat om slapen..

Vannacht: 2.30 was peuter aan het huilen, enige manier om ‘m stil te krijgen is ernaast gaan liggen. Helaas kreeg ik hem niet diep genoeg in slaap om te ontsnappen dus uiteindelijk zelf ook in slaap gevallen (voor de beelddenkers: hoogzwanger in een juniorbedje gepropt met een onrustige peuter). Om 3.30 werd ik wakker en dacht ik eindelijk naar mn eigen bed terug te kunnen gaan, zo zachtjes mogelijk opgestaan.. om vervolgens slaapdronken met m’n dikke buik tegen de commode aan te botsen :facepalm: 5 seconden van doodse stilte, dacht ermee weggekomen te zijn, hand op de deurklink en ... ‘mama, jij moet bij mij liggen :cry: ‘ Ahh yes, the absolute joys of parenthood.. :hello:

Ben nu ook alweer 3 kwartier bezig om hem in slaap te krijgen :rolling:

(En ja, ik heb echt zo’n beetje alle tips al geprobeerd aangezien het altijd een slechte slaper is geweest. Maar de gouden tip is altijd welkom uiteraard :lol: )
Ik moest hier een beetje om grinniken.
Beschouw het als rustmoment en mediteer het weg!

Is een echt bed neerzetten een optie? Of deuren open? Walkie talkies?
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
14-08-2018 21:58


(En ja, ik heb echt zo’n beetje alle tips al geprobeerd aangezien het altijd een slechte slaper is geweest. Maar de gouden tip is altijd welkom uiteraard :lol: )

Whiskey, een hamer, ducttape....

Het gaat over. Echt waar. Over tien jaar zou je willen dat ie z´n bed uitkomt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Suikerwafel schreef:
14-08-2018 22:03
Ik moest hier een beetje om grinniken.
Beschouw het als rustmoment en mediteer het weg!

Is een echt bed neerzetten een optie? Of deuren open? Walkie talkies?
Ja dat heb ik vandaag geleerd, mediteren en zen blijven dan komt alles goed!

Zelfs rechtop naast hem ín zijn bed zitten werkt niet, moet hem echt stevig vasthouden en soms zelfs in slaap wiegen anders gaat het gewoon niet gebeuren :nooo:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven