De geneugten van het ouderschap

12-08-2018 20:00 88 berichten
Is je leven niet perfect? Kun je je kinderen af en toe wel schieten? Regent het wel eens in je tuin?

Post hier al je leuke imperfecties
anoniem_358205 wijzigde dit bericht op 13-08-2018 08:19
27.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
14-08-2018 22:05
Whiskey, een hamer, ducttape....

Het gaat over. Echt waar. Over tien jaar zou je willen dat ie z´n bed uitkomt.
:HA: moet eerlijk bekennen dat ik die nog niet heb geprobeerd, maar uiteindelijk blijft er weinig keuze over.. :biggrin:

Aan dat laatste houd ik me maar vast, en aan de stille hoop dat nr 2 een engeltje wordt met slapen :angel:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
12-08-2018 22:47
Ik voelde me zo enorm rot dat ik het bij oudste op de harde manier heb gedaan. Geen luier aan en niet direct zijn plasbroek verschonen maar we waren al 1,5 jaar bezig om hem zindelijk te krijgen en precies zoals je zegt nachtenlang droog, urenlang alles kunnen ophouden tot ik hem een broek aandeed. Ik was het gewoon spuugzat zeker omdat hij op een verjaardag ( waar alle kids/ouders er dus mee bezig waren) doodleuk zei mama trekt toch gelijk schone broek aan, broek plassen is niet erg. Toen had ik zoiets jaaa daaahaaaag nu ga je zindelijk worden.

En bij het zoontje van mijn vriendin hetzelfde verhaal tot ze zijn luier uitdeed en zei nu krijg je nooit meer een luier aan en hem naar de PSZ bracht, ook nooit een ongelukje gehad.

Bij sommige kinderen werkt de harde manier nu eenmaal beter, als ik toen niet door had gezet was hij nog niet zindelijk geweest. En m’n middelste zei gewoon ik wil geen luier meer aan en toen was hij zindelijk. Helemaal uit zichzelf ( en hij is in juli 2 geworden).
Nog effe hierop terugkomen:
Gisteren luier uit gedaan en al twee dagen DROOG!!!!!! Zij is trots en ik nog véél blijer :lol:
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
14-08-2018 23:28
Nog effe hierop terugkomen:
Gisteren luier uit gedaan en al twee dagen DROOG!!!!!! Zij is trots en ik nog véél blijer :lol:
:cheer2:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Wat betreft zindelijk worden: hier ook een super eigenwijze peuter (net 3 toen), die 's ochtends regelmatig met een droge luier wakker werd maar dan te lui was om naar de wc te gaan. Voor het douchen keurig een plas op de wc maar verder weigerde hij naar de wc te gaan. Hij wilde ook perse een romper aan en geen onderbroek/hemd. Tot grote frustratie van ons zo nu en dan. Totdat de luiers 'op' waren. Paar dagen vantevoren aangekondigd dat dit de laatste luiers waren. Ik heb twee keer 's nachts een bed verschoond en drie keer een broek overdag in een week tijd, verder in 1x dag en nacht zindelijk.
Ik probeer zo veel mogelijk onze kinderen te volgen, maar bij mijn oudste heb ik wel geleerd dat hij soms gewoon even een duw(tje) in de rug nodig heeft.
Anderzijds: zoon kreeg een loopfiets met 3 en het koste nogal wat overtuigingskracht hem daarop te krijgen. Totdat hij door had hoe leuk het was en dat ging als een speer. Met zijn vierde verjaardag stond een gewone fiets al een tijd in de garage maar hij wilde echt niet. Twee keer geprobeerd door te zetten maar dat leidde nergens toe. Toen maar laten rusten en een paar weken later zegt hij opeens: ik wil fietsen! En met tien minuten oefenen fietst hij zo weg.

Te stille kinderen is hier ook nooit een goed teken. Nadat ze mijn (lichtbruine) oogschaduw gevonden hadden had ik twee kleine pietjes in huis. Of was het touwtje van de trekauto gehalveerd (kleuter weet dat er boven een schaar ligt). Of zat er sudocreme in onze stoffen stoel. Etc :)
Alle reacties Link kopieren
Suikerwafel schreef:
14-08-2018 14:41
Hier ook poepleed. Mijn dochter rolt alle kanten op en het liefst op het aankleedkussen. Ik wilde het voor zijn, maar kon het niet voorkomen. Net dus alles onder. En ik had juist alles van de commode weggehaald zodat ze bleef liggen en er geen afleiding was. Maar ja de muur heeft structuur en dat is natuurlijk het mooiste wat er bestaat. Zeker als die witte muur ineens een bruine kleur krijgt. Volgende kinderkamer krijgt afwasbare muurverf rond de commode :-D
Daar waren wij op voorbereid. Doorzichtig plastic over het behang achter de commode geplakt. Fijn als jong plast als je net de luier hebt uitgedaan 😁
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Nou, hier weer misgegrepen op de prijs voor beste ouder.

Kind 1 heeft vanmorgen haar haren vol gesmeerd met appelstroop en toen ik de klitten eruit wilde kammen met afwasmiddel zag kind 2 haar kans schoon en nam een flinke slok uit de fles :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Dat doet kind 2 nooit weer ;-D .
Afwasmiddel is nog het minst erg, aangezien je daar ook je afwas mee doet. Ammonia, terpentine of chloor zijn toch van een ander kaliber.

Ik heb zelf met mijn nichtjes wel eens oorbellen gemaakt van tandpasta. Was mijn moeder ook wat minder blij mee. Maar met mij is iets geks, ik ben altijd schoon. Ik kon als kind middenin de zandbak zitten, samen met mijn zus. We groeven hele konijnenholen samen. Gingen naar huis, ik kon zo doorlopen, mijn zus had de halve zandbak in schoenen, kleren en haren.

Mijn dochter heeft die schoonblijfgave ook.
ceylon wijzigde dit bericht op 15-08-2018 11:11
34.10% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
14-08-2018 22:16
:HA: moet eerlijk bekennen dat ik die nog niet heb geprobeerd, maar uiteindelijk blijft er weinig keuze over.. :biggrin:

Aan dat laatste houd ik me maar vast, en aan de stille hoop dat nr 2 een engeltje wordt met slapen :angel:

Ah. Dan is het makkelijk zat. Doe zoals mijn nichtje, zus en een vriendin; Oudste heel goed voorhouden dat zijn kleine broertje of zusje straks zo door hem beschermd wil worden en met anderhalf bij grote broer in bed stoppen. Bij mijn nichtje slapen de twee jongens nog steeds samen (11 en 9), bij mijn zus zijn ze er inmiddels mee gestopt (15 en 13), maar is ook jongen-meisje.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
15-08-2018 11:09
Ah. Dan is het makkelijk zat. Doe zoals mijn nichtje, zus en een vriendin; Oudste heel goed voorhouden dat zijn kleine broertje of zusje straks zo door hem beschermd wil worden en met anderhalf bij grote broer in bed stoppen. Bij mijn nichtje slapen de twee jongens nog steeds samen (11 en 9), bij mijn zus zijn ze er inmiddels mee gestopt (15 en 13), maar is ook jongen-meisje.
Geniaal! :idee: ik ga alvast kijken naar een twijfelaar ipv juniorbed + ledikant! (Ze zouden de komende jaren toch al samen op de kamer slapen.)
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
HaPu schreef:
15-08-2018 10:33
Nou, hier weer misgegrepen op de prijs voor beste ouder.

Kind 1 heeft vanmorgen haar haren vol gesmeerd met appelstroop en toen ik de klitten eruit wilde kammen met afwasmiddel zag kind 2 haar kans schoon en nam een flinke slok uit de fles :facepalm:
:hihi: :hug:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
HaPu schreef:
15-08-2018 10:33
Nou, hier weer misgegrepen op de prijs voor beste ouder.

Kind 1 heeft vanmorgen haar haren vol gesmeerd met appelstroop en toen ik de klitten eruit wilde kammen met afwasmiddel zag kind 2 haar kans schoon en nam een flinke slok uit de fles :facepalm:
Slok afwasmiddel?
Zoja, wel even flink wat mayonaise of boter laten eten! En dokter bellen uiteraard.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Sue-Heck schreef:
15-08-2018 11:55
Slok afwasmiddel?
Zoja, wel even flink wat mayonaise of boter laten eten! En dokter bellen uiteraard.
Het was niet zoveel en het meeste heeft ze uitgespuugd. Ze heeft een stuk vette kaas en een lepel chocopasta gekregen, dus kind was wel blij met de situatie.
Uiteraard even gecheckt met de doktersassistent en zolang ze niet gaat braken of hoesten is het niet zo spannend.
Alle reacties Link kopieren
HaPu schreef:
15-08-2018 12:06
Het was niet zoveel en het meeste heeft ze uitgespuugd. Ze heeft een stuk vette kaas en een lepel chocopasta gekregen, dus kind was wel blij met de situatie.
Uiteraard even gecheckt met de doktersassistent en zolang ze niet gaat braken of hoesten is het niet zo spannend.
Super :thumbsup: ben ik weer gerust :biggrin:
Nu hopen dat ze het niet weer doet, zo met chocopasta in het vooruitzicht hihi
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven