de Prikbitches

26-05-2011 19:56 2537 berichten
Hier vinden jullie het nieuwe topic!
Alle reacties Link kopieren
Och muisz, wat een ellende toch... Is het bloedverlies veel? Als het weinig is misschien even aankijken eh over een paar dagen testen? En als het veel is dan zou ik gewoon een grote reep chocolade tevoorschijn halen. Hoop voor je dat het niks te betekenen heeft

Brigitte, dat klinkt wel goed!

Abc, hoe gaat het nu? Hopelijk is het gestopt?! Och wat een spanning en angst zul je hebben...

Blog, jij weer aan het spugen! Op zich een bevestiging, maar ik hoop dat het dit keer stopt met 12 weken. Sterkte hoor!

En kk, jij ook weer bijna bezig. Wat een ontwikkelingen zeg! Huis verkopen, adoptie, IVF, spannend!!! Jij dacht na de bruiloft het zo rustig te hebben dus tijd voor een nieuw projectje

Het lijkt vandaag een mooie dag te zijn, dus ik ga snel even het huishouden doen zodat ik hopelijk zo buiten kan zitten. Straks ook bellen naar de poli voor verdere afspraken.
Oh, ik typ te langzaam op mijn iPhone Abc, dat klinkt erg goed gelukkig!!!! Pfieuw, opluchting en nu maar hopen dat het wegblijft

Karan, jij relaxte tante. Knap hoor! Hopelijk zit deze lekker en heb je over 2 weken goed nieuws. Ga je weer wat moois haken?
Teveel, ben ik bang, Dolfijn.. Ik haalde hoop uit hoe het de afgelopen dagen ging (zo anders dan anders), maar dit ziet er echt niet goed uit. Alweer..

Ik ben een beetje verdoofd, heb vannacht nauwelijks geslapen omdat ik maar lag te piekeren. Gelukkig kan ik vandaag thuis blijven en een beetje rustig aan doen. Ik vraag me steeds vaker af of het nog wel zin heeft om door te gaan (volgens de arts wel, maar wordt de kans wel kleiner) en of ik het allemaal nog wel aan kan. Die teleurstelling wordt elke keer zwaarder, omdat het definitieve 'nee' steeds dichterbij komt.
Ik breek even in. Lees af en toe mee. Ben zelf aangewezen op eiceldonatie, en wij staan aan het begin van de reis.

Ik leef met jullie mee en wens jullie veel sterkte en allemaal een mooi resultaat!

Heb wel een vraag aan KnappeKloon. Je spreekt over IVF en tegelijkertijd gesprekken over adoptie. Ik heb altijd begrepen dat als je de echte adoptieprocedure start (dus de cursus, niet de eerste inschrijving) dat je niet meer onder behandeling mag zijn in een ziekenhuis. Ik hoop dat je dit weet, en ik je hier niet mee overval.

Succes met alles!!
Zo wat is er weer veel geschreven het afgelopen weekend.

Voor iedereen die het nodig heeft een hele dikke

Nu het klavertje terug is in beeld zijn voor mijn idee de berichtjes over het algemeen ook positiever.

Ik heb zoveel (bij)gelezen dat ik even niet meer weet bij wie het volgende hoort: Afvallen, sporten en honger lijden.

Ik ben bezig met het ziekenhuis dieet en lijdt geen honger en het gaat goed hier, ben al 3 kilo kwijt.

Ik begin lichtelijk een kriebel in me buik te krijgen, woensdag krijg ik aan het einde van de middag telefonisch de uitslagen doorgebeld van alle onderzoeken die manlief en ik hebben gehad en dan wordt er ook vast verder ingegaan op de genetische onderzoeken.
Oowh, Muiszje toch... Een hele dikke knuffel voor jou. Wat moeilijk toch, keer op keer die teleurstellingen.
Lekker laten leven...
Ikke, fijn dat het dieet bij je werkt. Ik vind het wel erg ongezond klinken dat je 's avonds eerder naar bed moet omdat anders je te trillerig wordt. En 3 kilo in 1 week?

Draaiorgel, wat heftig zeg dat je aangewezen bent op eiceldonatie! Je zegt dat je aan het begin staat van de reis, zijn alle onderzoeken al afgerond? En nu is het wachten op een donor of hoe werkt het? (hoef je niet te vertellen als je niet wilt hoor)

Muisz, de teleurstelling wordt ook elke keer zwaarder en moeilijker. De klap wordt steeds harder en de hoop op een goede afloop wordt met elke klap weer een stuk kleiner. En wat is het moeilijk om weer op te krabbelen en weer verder te gaan. Deed jij nu ook acupunctuur ernaast? Sterkte meid en doe lekker rustig aan vandaag.
Ik voel me nu helemaal goed en de laatste dagen ook in de avonduren, denk dat het meer even de gewenning was de eerste dagen.

Geen 3 kilo in 1 week hoor, maar 3 kilo in totaal vanaf dat ik te horen heb gekregen dat ik echt moest gaan afvallen (18 juli).

Afgelopen week iets meer dan 1 kilo.
Draaiorgel (en KK) volgens mij is het zo dat je tijdens de gesprekken niet met IVF bezig mag zijn maar tijdens de cursus nog wel. De gesprekken zijn om te bepalen of je (na de cursus) geschikt bent om een adoptiekindje te ontvangen. Pas daarna mag je echt starten.

Dolfijn, hoe is het?

Muisz kan je niet even pauze nemen? Je hebt de 4 pogingen ook allemaal achter elkaar gedaan of niet?

Ikke, hoeveel kilo's moest je ook al weer?

Blog, jij was bij Blogbaby toch ook zo vreselijk misselijk tot maand 7 of 8? Ik was maar misselijk tot week 15 maar ik was zoooo bang dat het bij een volgende zwangerschap weer terug zou komen.... Aan de ene kant misschien wel een goed teken dat je weer net zo misselijk bent als bij Blogbaby... Bel je morgen de huisarts voor medicatie? Schijnt dat je ze zo snel mogelijk moet nemen....

Was de familie blij voor jullie dat je weer zwanger bent? Ze vinden het vast en zeker ook heel spannend!

Karan, goed dat je er zo in staat! En als je je volgende week anders voelt zie je het dan wel weer. Voor nu voel je je rustig en dat is belangrijk!

Magic, hoe is het met jou?

Oh, Kootje wil aandacht! Hij kan sinds 2 dagen tijgeren en wordt er heeeeel erg moe van. Nu eventjes lekker weer op schoot.
Fijn dat je je nu beter voelt Ikke, en 3 kilo in 4 weken is erg netjes!

Kaetje, wat leuk dat Kootje tijgert! Wat gaat het dan ineens snel he? Eerst echt baby en dan ineens zoveel kunnen. Hoe gaat het trouwens met zijn helmpje?

Het gaat hier gelukkig weer een stuk beter. Heb zelfs zin in de volgende poging! Merk dat ik rustiger ben geworden t.o.v. vorige week, maar ik zie nog erg tegen het gesprek met mijn TL op (al maak ik me waarschijnlijk druk om niks )

Ik heb net gebeld naar de poli en ik sta op de lijst voor september. Dus tot eind augustus aan de pil en dan begint het feest begin september.

En nu is het een kwestie van werk proberen los te laten en even aan mijzelf denken... Lastig!
Heel kort mijn verhaal.

Dec 2009 gestopt met pil.

Sept 2010 naar gynaecoloog ivm niet op gang komen cyclus

Okt 2010 diagnose vervroegde overgang

Dec 2010 diagnose syndroom van Turner, mozaiekvariant. Een chromosoomafwijking. Kind met eigen eicellen uitgesloten. Want a) ik heb er nog zeeeeeer weinig en b) de meesten ervan zijn niet goed (geen x-chromosoom). Mag van geluk spreken dat ik geen andere symptomen heb die je met Turner kan hebben (hartafwijking, nierafwijking, geringe lengte, nekplooi, enz enz). Kom er nog goed van af dus. Ben hier dus meegeboren, maar is nooit eerder ontdekt (en omdat ik geen symptonen had en wel gewoon ongestelsd werd in puberteit is er nooit reden tot argwaan geweest).

Eiceldonatie, adoptie of geen kinderen blijft over.

We gaan voor eiceldonatie, en anders blijven we samen.

We doen aan eiceldonatie met wederkeigheid bij Geertgen. Een voor ons anonieme donor dus. En wij helpen op onze beurt een ander stel.

Wij gaan nu de counselinggesprekken in.

Over IVF/ adoptie: geloof dat het zo is dat als je een verklaring wilt, (gezinsonderzoek oid??) je niet in het ziekenhuis mag lopen. Tijdens de cursus dus wel. Ik wist niet hoe ver KK was.

Allemaal heel veel succes in deze strijd. Voor velen is het zo vanzelfsprekend, kinderen. Ik herken veel van jullie verhalen.
Ik moet even van me afschrijven. Krijg vandaag een telefoontje van de gyneacoloog die de uitkomsten van de kijkoperatie die ik anderhalve maand heb gehad, gaat bespreken. Een assistent gaf aan dat ze waarschijnlijk IUI als volgende stap zien.

Ik ben nog niet eerder zo nerveus geweest voor iets wat met het hele fertiliteittraject te maken heeft. Heb het gevoel dat de kansen op het vervullen van mijn kinderwens aan het verdampen zijn...
Wat eten we vanavond?
Heee lieve bitches!

Hier weer terug van vakantie, heerlijk gehad, super mooi weer, veel dingen gezien, echt erg fijn. Helaas nu weer thuis, met een boel was en vakantierommel, dus vandaag maar even flink opruimen.

Ik heb vannacht alles wel bijgelezen, maar het is gewoon te veel om overal op te reageren. Wel wil ik ABC van harte feliciteren!!

En muisz, dikke meid.
Kaet, we gaan inderdaad even pauze houden. We moeten nog beslissen hoe lang precies, maar in elk geval een paar maanden. Ik merk dat ik daar erg veel behoefte aan heb. Acht pogingen vrij kort op elkaar in minder dan anderhalf jaar is een beetje teveel van het goede.

Dolfijn, ik ben nog niet begonnen met acupunctuur, zit er een beetje tegenaan te hikken. Maar het eerste contact is gelegd, ik ga er binnenkort mee beginnen.
Ach lieve Makreel Even een hart onder de riem: IUI is een logisch gevolg op de kijkoperatie. Ze doen pas een kijkoperatie als je al langer bezig bent en je wordt maar niet zwanger. Als er rare dingen waren gevonden dan hadden ze IVF voorgesteld en zo te horen hebben ze dat dus niet. En om je dan weer naar huis te sturen is ook weer zo wat. Vandaar dat ze IUI aanbieden, maar vergeet niet dat het jouw lichaam is, dus als je daar nog niet aan toe bent dan hoeft dat helemaal niet! En IUI heb je ook weer in verschillende vormen, met hormonen of in je natuurlijke cyclus. Luister maar gewoon wat de gyn te zeggen heeft en beslis nog niks. Dat komt allemaal wel.

Draaiorgel, wat heftig dat je Turner hebt en wat bijzonder dat je er verder geen symptomen van hebt. Hoe lang kan het duren voordat je een donor hebt? En kijken ze ook naar uiterlijk bij een donor?

En nu ga ik toch echt het beddengoed in de was doen en lekker buiten zitten met mijn e-reader!
Eva welkom terug van vakantie!

Ikke houd jouw ziekenhuis dieet in dat je weinig tot geen koolydraten mag hebben?

Dat heb ik ook een meer geprobeerd maar ik mis dan echt m'n brood!

De bijeenkomsten voor adoptie mag je wel met vruchtbaarheidsbehandelingen bezig zijn, tijdens het geZinsonderzoek erna ben je verplicht om het uit te stellen.

Maar het geeft mij een goed gevoel om te weten toch wat achter de hand te hebben.
Jee...wat schrijven jullie veel!

Er gebeurt ook veel hier! Positieve berichten, Karan fijn dat je zo positief bent! En Dolfijn, ook fijn dat je je weer wat beter voelt. ABC, fijn dat het bloedverlies minder is. Al die positieve verhalen van schrijvers en meelezers, dat doet zeker goed!

En ook spannende tijden, voor Karan en Brigitte. Ook hier draaien de duimen hoor! De dagen kruipen voorbij in de wachtweken.

En Muisz, wat een onzekerheid. Het maakt je zo kwetsbaar. Sterkte vandaag. Lekker aanrommelen in en om huis, neem je tijd.

Knappe Kloon, wat een drukke tijd hebben jullie gehad en voor de boeg, maar wel leuke dingen!

Dolfijn, je vroeg naar ons traject. De uitslag van de laparoscopie was leidend, en het wordt dus IUI.

31 augustus hebben we de intake. Er is geen wachtlijst voor IUI, dus mogen we de volgende cyclus beginnen, dat is dan half september. De arts zei na de kijkoperatie dat het IUI met lichte hormoonondersteuning wordt, ivm zaadkwaliteit en de tijd dat we al bezig zijn. Dus ik ben benieuwd hoe dat gaat worden.

Makreel, ik kreeg gelijk na de operatie de uitslag van de arts die mij geopereerd had. (En ik mocht ook de foto's zien die gemaakt waren tijdens operatie) Met die arts hebben we straks ook de intake van IUI. Wat een verschil per ziekenhuis, jij hebt dus anderhalve maand op de uitslag moeten wachten?

Draaiorgel, wat een verhaal. Wat een hoop informatie hebben jullie moeten verwerken. Je schrijft het nu zo onder elkaar, maar ik kan me haast niet voorstellen wat een impact dat heeft.

Succes met het verdere traject!

Heb vast niet overal op gereageerd, maar 't is niet bij te houden!
O muiszje toch...

Makreel, adem in, adem uit... Ik ken je gevoel, dat had ik ook heel erg. Maar zoiets als dit moet je even rustig laten bezinken. Echt, het komt goed hoor! Kom lekker meeschrijven hier, en je zal zien (kijk maar boven in de lijst) dat je kinderwens echt nog lang niet verdampt is!

Poeh, draaiorgel... Wat een verhaal zeg! Weet je al hoe lang het duurt voor jullie een eiceldonor kunnen hebben?

Ikke, wat ben je goed bezig! Ik hoop echt dat je genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt, want duizeligheid dat zou niet mogen. Maar 3 kilo in 4 weken is heel netjes!

Eva, welkom terug!

Kaetje, cool... Kootje die tijgert! Poeh, wat gaat dat snel zeg! (Het lijkt nog zo kort geleden dat ik een topic zag dat je zwanger was... Van Kootje dus!)
Muisz, acht pogingen in anderhalf jaar. Dan vind ik jullie echt sterk! Daar is kracht voor nodig. Sterkte!
Ach, kracht.. Eerder wanhoop en haast (ivm mijn leeftijd)!

Het helpt wel mee dat ik het proces lichamelijk niet zo zwaar vind. Ik merk weinig van de hormonen en vind de puncties ook goed te doen.
Ik moet nog 3 kilo (voor 19 september) dan mag ik van het azm starten met alle onderzoeken, maar het is dan wel beter als er nog minimaal 10 kilo extra vanaf gaat voor de ICSI gaat beginnen.

Je kan het ziekenhuisdieet ook via google vinden. het is een vetvrij dieet.

Je mag geroosterd brood eten of beschuit. er staat ook bij vermeld wat je per dag mag eten. (lijkt weinig maar ik plof af en toe zowat omdat ik het bijna niet opkrijg)

Ik heb het met een dietiste her en der wat aangepast.

bv. ik lust echt geen tomaten en die mogen vervangen worden door komkommer (1 tomaat staat gelijk aan een halve komkommer) en de biefstuk mag ik vervangen voor kipfilet.
Als je door de counseling bent, en de medisch-etische commissie je groen licht geeft, kun je binnen 3 maanden een terugplaatsing hebben. Wij nemen de tijd (want inderdaad, veel te verwerken enzo). Ik denk in januari te gaan starten met de hormonen om baarmoeder klaar te maken voor terugplaatsing. En ja, ze matchen de donor wel, maar veel te kiezen heb je niet. En eerlijk gezegd: zolang ze maar dezelfde huidskleur heeft vind ik het prima. (De donor is iemand die zelf IVF ondergaat, een deel van haar eitjes staat ze dus af aan ons. In de 3 weken dat ik ontvankelijk ben, kijken ze welle puncties gepland staan, en of dat een mogelijke match met ons is. Je kunt je voorkeuren dus aangeven, maar als je alles ingewilligd wel hebben, kan het een tijdje duren. Je moet voor jezelf bepalen welke factoren je het belangrijkst zijn, en of het eisen of wensen zijn. )

Veel succes en sterkte iedereen!
Makreel, IUI is juist goed! Ik vond het ook eng en wij hebben ook wat langer gewacht dan moest (wij moesten eerst nog een half jaar zelf proberen en dan IUI) maar uiteindelijk gebeurt er dan wel wat. En met IUI heb je meer kansen dan direct IVF. Als IUI niet lukt doen ze vaak daarna aansluitend IVF. Dus het geeft je 6 extra kansen om zwanger te worden. Ik heb me ook altijd vastgeklampt aan het idee dat ze bij ons niks konden vinden. Alleen het zaad was wat minder. Ik heb altijd het idee vast gehouden dat het ook nog "gewoon" zou kunnen lukken. Tot we er weer "gewoon" voor gingen na Kootje, toen had ik dat vertrouwen helemaal niet . Stom eigenlijk... Sterkte met het wennen aan het idee van de MMM en kom rustig vaker schrijven als je daar behoefte aan hebt.

Pop, waarschijnlijk ga je 2 hormonen gebruiken die je moet injecteren. Of misschien een hormoon dat je in pilvorm krijgt. Voordeel is dat je niet hoeft te prikken, nadeel is dat die vaak iets meer bijwerken. Het prikken valt heeeeeeel erg mee. De naaldjes zijn superklein en dun, je voelt er echt niets van. Wel spannend om te beginnen hoor! Een paar weken nog tot de intake.

Draaiorgel, wat een geschiedenis zeg! Heftig hoor. Ben je bij Geertgen snel aan de beurt als je ruildonorschap doet?

Dolfijn, ja, het gaat zo snel! Als ik nu niet zwanger was geweest denk ik dat het wel een beetje pijn had gedaan eerlijk gezegd. Voor mijn man kan het allemaal niet snel genoeg gaan maar van mij mag hij nog wel even lekker baby blijven...

Fijn dat het weer beter gaat! En denk voor je werk maar terug aan de vorige poging. Toen waren ze er ook voor je en heb je ook steun gehad. Dat is deze keer vast niet anders! Je teamleider lijkt me echt een meelevend persoon dus dat komt wel goed!

Eva, welkom thuis!
Draaiorgel, wat spannend! Ik las toevallig laatst op www.freya.nl op het openbare forum dat ze de terugplaatsingen van donoren gaan veranderen, dat je alleen nog maar cryo's teruggeplaatst krijgt en geen verse meer. Dat dat in kansen iets scheelt (cryo geeft iets minder kans op zwangerschap) maar dat het matchen dan wel veel makkelijker is omdat er qua planning minder druk op staat.
Interessant Kaetje. Dat gelijk krijgen van cycli is inderdaad een gedoe, en die punctie kan ook uitgesteld moeten worden enz enz. Kan me dus voorstellen dat ze dat aan gaan passen. Alleen gaat het dan om donatie met bekende donor (of in Belgie kan het ook met onbekende dacht ik). in elk geval: die donor gaat speciaal voor de wensmoeder die punctie laten doen. Dat is in ons geval niet zo.

Of gaan ze dit bjj Geertgen ook zo doen? Alleen om de matching te verbeteren? Nog niks over gehoord. Wij krijgen als het goed is, verse eitjes. Hoewel er dan maar 1 wordt teruggeplaatst (vanwege Turner) en de rest dus met cryo's. Tot een nieuwe punctie. Ben wel benieuwd wat Geertgen er over zegt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven