Deken in kinderwagen; hoe groot?

29-09-2009 21:19 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe groot is de deken die jullie gebruiken in de kinderwagen?

Ik wil graag zelf een deken haken, maar ik heb geen idee wat een handig formaat is. Kan iemand me helpen?
Bedoel je voor in de kinderwagenbak?

Ik heb een gehaakt dekentje gekregen 60x70, dat ging prima eigenlijk. We vouwden het zelfs vaak nog een stukje dubbel. En ook nu (bijna 7mnd verder) gebruik ik dit dekentje nog steeds in de wandelwagen zit of maxicosi.

Ik heb nu zelf ook 1 gehaakt van dat formaat voor de baby van mijn zusje.
Wij hebben een wiegdeken gebruikt, 75x100cm
Ja, ik bedoel inderdaad voor in de kinderwagenbak! Wij zouden over een tijdje graag een baby willen en nou lijkt het me super om een zelfgehaakt dekentje te gebruiken. En aangezien ik nogal langzaam haak, lijkt het me handig om nu al te beginnen! :D

Soep, wordt het niet heel erg proppen met zo`n grote deken? Ik zag bij de Hema een gehaakte deken van dat formaat en dat leek me handig (want lang te gebruiken), maar toen ik vervolgens op internet zag dat sommige kinderwagenbakken maar 35cm breed zijn, leek me dat toch een beetje groot. Vandaar het topic.

In ieder geval al bedankt voor het meedenken zo ver!
Wij hadden ook een wiegdekentje (we wisselden het af met het gehaakt) en opzich valt het mee met het geprop. Het voordeel is dat je en groter dekentje ook nog een keer dubbel kunt vouwen als het koud is.

En je kunt het een stukje onder het matrasje stoppen zodat je kindje het niet af schopt.

Aan de andere kant was het wiegdekentje al snel te warm (mijn zoontje is van maart, dus we gingen het mooie weer tegemoed).

Ik zou inderdaad maar alvast beginnen te haken, als je nog niet zwanger bent, weet je al helemaal niet of je een jongen of een meisje krijgt, dus of je een roze of blauwe deken moet haken, dat worden er dus 2 Dat heb ik namelijk gedaan voor mijn zusje, hihi.
Ik zou de maten van een wiegdekentje aanhouden. Dan zit je zeker goed. Wel een lief idee overigens.
Mibb, twee dekentjes haken? In het tempo waarin ik haak, zal ik al blij zijn als ik er 1 af heb voordat ik ooit moet bevallen! :D

Ik ga inderdaad maar het formaat van een wiegdekentje aanhouden. Komt me eigenlijk wel goed uit, want ik was begonnen aan een deken voor mezelf (jaja de winter komt er weer aan, niks zo lekker als met een dekentje op de bank! ) en die viel op miraculeuze wijze smaller uit dan ik had bedacht (had ik al verteld dat ik een haakbeginner ben?? :P). Zo kwam ik ook op het idee van het haken van een kinderdekentje. Het was alleen de vraag of ik met deze verder zou gaan (hij is 75cm breed, ja dus!) of met een nieuwe zou beginnen. Hij is lekker neutraal (golvende horizontale strepen met wit, 2 kleuren aquablauw, lime, paars, grijs, oranje) dus dat moet helemaal goedkomen! Alleen dat haken nog he, nog maar zo`n 96cm te gaan!
quote:Sugarbaby schreef op 29 september 2009 @ 21:46:

Ja, ik bedoel inderdaad voor in de kinderwagenbak! Wij zouden over een tijdje graag een baby willen en nou lijkt het me super om een zelfgehaakt dekentje te gebruiken. En aangezien ik nogal langzaam haak, lijkt het me handig om nu al te beginnen! :DNiet lullig bedoeld, maar ik vind dit echt een geweldige opmerking
quote:Sugarbaby schreef op 29 september 2009 @ 22:19:

en die viel op miraculeuze wijze smaller uit dan ik had bedacht

Dat had ik ook! (ik ben ook pas net gaan haken, sinds ik weet dat mijn zusje zwanger is, dus we kunnen elkaar de hand schudden )

Maar uhm... als je al zoveel kleuren hebt gebruikt, welke steek haak je dan?

Ik was begonnen met vasten, maar dat schoot niet op. Dat duurde me veeeeeel te lang. Nu ben ik overgestapt naar stokjes en in een verbazingwekkend snel tempo heb je ineens iets dat op een dekentje lijkt!
Jackie,zelf nog nooit gehaakt zeker? :D Het is echt veel gedoe joh! En je pink gaat er nog pijn van doen ook! Het is dat ik nu al helemaal gefocust ben op die babydeken, anders ging de haaknaald mooi heel ver in de kast!

Mibb, ik maak golvende strepen door om de zoveel steken 3 stokjes samen te voegen/3 stokjes in dezelfde steek te haken. En dan elke streep in een andere kleur. Niet moeilijk maar wel aldoor opletten. De golven namen meer breedte op dan verwacht, vandaar mijn minideken!
Knap hoor! Heel veel succes. Zou trouwens idd het formaat van een wiegdekentje aanhouden! ( Als ie leuk uitvalt kun je m ook in de wieg gebruiken)
Ik ga even dit topic gebruiken om een vraag te stellen.

Ik wil voor een vriendin die in februari gaat bevallen graag een patchwork dekentje met iets vulling maken. Het wordt niet zo'n ouderwets druk patchwork dekentje maar eentje met grotere vlakken en leuke frisse kleurtjes. De vulling kan synthetisch zijn maar ook van wol. Dat laatste is wel minder goed wasbaar dus wellicht is synthetisch handiger. Ik wil er ook graag een bijpassend lakentje bij maken.

Wat is het handigste om te maken, een deken voor in de wieg voor in een ledikant of voor de kinderwagen? Waar heb je het meeste aan denken jullie? Of meerdere dekentjes? Zouden jullie het leuk vinden om te krijgen?

Ik ben helemaal onbekend met dit soort dingen, vandaar dat ik even kom informeren.
Sorry, niet lullig bedoeld, maar je bent nog niet zwanger en wilt al gaan haken??? Wat als het niet lukt, hoeveel tranen/frustraties en pijn kosten dan dat heel/half gehaakte dekentje?

Het is een oprechte vraag, want ik kan me hier helemaal niets bij voorstellen. Hoop uiteraard van harte dat het jullie gegund is én dat het een mooi dekentje wordt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven