Dikke amandel

woensdag 12 september 2007 om 10:05
Mijn zoontje van 2 jaar en 10 mnd heeft aan 1 kant in zijn keel een ontzettend dikke amandel zitten, licht van kleur met van die enge rode aders erop. Een maand geleden ben ik daarmee naar de huisarts gegaan en hij zei dat dat bij de leeftijd hoort en ook bij zijn andere klachten (allergisch en wat astmatisch). Verder zei hij dat ze er tegenwoordig niet meer zo snel wat aan doen, dan moet je er wel heel lang last van hebben.
Nou is mijn vraag, voor ik weer naar de huisarts ren: wat is lang? Ik denk dat hij al zo'n 2 a 3 maanden die dikke amandel heeft (geen koorts overigens, wel dikke klieren). Hij heeft er wel last van volgens mij, slaapt wat slechter, wil meer drinken en is moe en bleek.
Nou is mijn vraag, voor ik weer naar de huisarts ren: wat is lang? Ik denk dat hij al zo'n 2 a 3 maanden die dikke amandel heeft (geen koorts overigens, wel dikke klieren). Hij heeft er wel last van volgens mij, slaapt wat slechter, wil meer drinken en is moe en bleek.
vrijdag 10 oktober 2008 om 09:23
hallo
ik heb het zelfde gehad als uw zoontje ik had eerst heel veel amandel ontsteking en daarna alleen aan een kant.
ik ben er ook mee naar de huisarts gegaan maar die stuurde mij ook naar huis kreeg geen antibiotica niks en ik had ook geen koorts.
ik heb toen gevragd om een verwijzing naar de kno arts en die zij dat ze er gelijk uit moesten.
veel artsen zijn nog al terughoudend met amandelenw weet zelf niet waarom
ik heb het zelfde gehad als uw zoontje ik had eerst heel veel amandel ontsteking en daarna alleen aan een kant.
ik ben er ook mee naar de huisarts gegaan maar die stuurde mij ook naar huis kreeg geen antibiotica niks en ik had ook geen koorts.
ik heb toen gevragd om een verwijzing naar de kno arts en die zij dat ze er gelijk uit moesten.
veel artsen zijn nog al terughoudend met amandelenw weet zelf niet waarom

maandag 13 oktober 2008 om 16:27
Ha, grappig, dat dit topic nog bestaat. Ik ben uiteindelijk nog een keer naar de huisarts gegaan en die zei dat het rond de 4 a 5 jaar over moet gaan. Inmiddels zijn wel beide amandelen dik en rood. Maar ik zie het toch nog even aan, omdat ik zo'n operatie ook wel ingrijpend vind en de studies uitwijzen dat het niet altijd nut heeft.