dilemma partijtje

07-05-2012 10:56 21 berichten
Ben benieuwd wat jullie zouden doen:

Zoon gaat binnenkort partijtje geven, vrienden van ons hebben zoontje van dezelfde leeftijd, zit op dezelfde school, niet in dezelfde klas.

Op school spelen ze niet perse veel met elkaar, maar zien elkaar wel regelmatig buiten school om omdat wij als ouders dus bevriend zijn.

Als we elkaar zien met de kinderen kunnen ze best leuk met elkaar spelen.

Wat is nou wijsheid, zoon is zelf niet duidelijk of hij hem er wel of niet bij wil hebben op zijn partijtje (ene keer wel, andere keer niet). Vind het zelf aan de ene kant niet kunnen om hem niet uit te nodigen t.o.v. onze vrienden, maar aan de andere kant vind ik het niet aan ons om hem een vriendje “op te dringen”.

Ook wil ik onze vrienden niet verplichten onze zoon ook op hun partijtje uit te moeten nodigen omdat het andersom ook is gebeurd.

Kan het ook met mijn vriendin overleggen, maar dan wordt het wel weer erg beladen denk ik..

Lastig..
Alle reacties Link kopieren
Denk dat je zoontje duidelijker moet zijn.
Laat ze lekker op het grote mensen feestje komen. Uitnodigen is zeker GEEN verplichting.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Hier was kinderfeestje altijd voor klasgenootjes. Andere vriendjes kwamen op de dag zelf, vaak met ouders, taartje eten.

Ergens moet je de grens trekken....

Ik zou niet beledigd zijn als ik je vriendin was, hoor!
Eens met Danayla!
je zoon moet kiezen. Vertel hem dat je volgende week uitnodigingen wil schrijven en dat je dan 4-5 (of hoeveel je wilt) namen wil hebben. Ga niet steeds vragen of hij X er nou wel of niet bij wil. Vraag gewoon om een aantal vriendjes.

Dan kaartjes schrijven en klaar.

Het is een feestje voor je zoon, dus hij mag bepalen wie er komt, het is geen social event voor de ouders. Als je vrienden hier moeilijk over doen zeg je: zoon mocht kiezen en heeft deze kinderen gekozen, klaar.
Wat is het nadeel als het jongetje op het partijtje komt? Mag er dan een ander kindje niet komen, ben je bang dat hij buiten de groep valt, mogen de andere kinderen hem niet? Wat is precies het probleem?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik zou het kind van je vrienden gewoon uitnodigen. In dit geval zou voor mij gelden: bij twijfel, gewoon doen.
Ik zou hem gewoon vragen als ze verder leuk spelen.

Dat jongetje zal erg teleurgesteld zijn en dan zadel je je vriendin met een probleem op.
Ik zou het jongetje gewoon vragen als je zoon het niet erg vind dat hij komt. Ik zou het jongetje wel als extra kind vragen en niet zijn keuze uit klasgenootjes daardoor beperken.
quote:sugarmiss schreef op 07 mei 2012 @ 11:17:

Ik zou het jongetje gewoon vragen als je zoon het niet erg vind dat hij komt. Ik zou het jongetje wel als extra kind vragen en niet zijn keuze uit klasgenootjes daardoor beperken.Eens.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Laat je zoon lekker kiezen wie hij op zijn feestje wil hebben, zolang hij het maximum aantal kinderen niet overschrijdt.
Ga in therapie!
Hier ook twee feestjes: eentje voor klasgenootjes en eentje voor 'de rest'. Dit vriendje zou voor mij dus bij 'de rest' horen.

Bovendien is het ook wel leuk voor je zoon als er op het 'grote-mensen-feest' een kind is van zijn eigen leeftijd.
Kent het vriendje van je vrienden de vriendjes van je zoon ook? Anders lijkt het me namelijk niet zo leuk voor hem. Als het ook klikt met die vriendjes, zou ik het jochie gewoon vragen. Anders niet.
Ik heb het bij het eerste feestje van oudste wel gedaan, de kinderen van vrienden uitnodigen. Ook om de ouders te pleasen, voor mijn kind hoefde het niet.

Werd mijn kind ook teruggevraagd, bleek dat mijn kind daar helemaal niet op zat te wachten. Die was veel te druk met het eigen leventje in de eigen klas met eigen vriendjes. Daarbij vond ik de combi van vriendjes die elkaar uit de klas kennen en die niemand kennen ook niet zo geslaagd.

Nu ben ik stukken wijzer en komen klasgenootjes op het kinderfeestje en kinderen van vrienden op het vieren van de verjaardag voor familie en vrienden.
quote:sugarmiss schreef op 07 mei 2012 @ 11:17:

Ik zou het jongetje gewoon vragen als je zoon het niet erg vind dat hij komt. Ik zou het jongetje wel als extra kind vragen en niet zijn keuze uit klasgenootjes daardoor beperken.Hier sluit ik me bij aan.
Hoezo moeten uitnodigingen voor kinderfeestjes sociaal correct zijn? Vriendschappen tussen de ouders hebben daar toch niets mee te maken?
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 07 mei 2012 @ 12:11:

Hoezo moeten uitnodigingen voor kinderfeestjes sociaal correct zijn? Vriendschappen tussen de ouders hebben daar toch niets mee te maken?Zo strikt gescheiden hoeft het toch ook allemaal niet. Als kind dat ook een leuk jongetje vindt klaar toch.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
wij, in onze vriendenkring hielden het gescheiden.

partijtjes is voor de schoolvriendjes.

kinderen van bevriende ouders kwamen mee op de verjaardag zelf.
Als zoontje het een leuk jongetje vindt, dan nodigt hij hem wel uit. Waarom moeten de ouders dat voorstellen (of opdringen)?
Ga in therapie!
Hoe oud is ie eigenlijk?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven