dochter 11 maanden drinkt niet

22-03-2009 21:02 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er tips? Laure is afgelopen week ziek geweest, ze is nog niet helemaal beter, hoest nog altijd flink en heeft nog altijd een snotneus. Het probleem is dat ze niet wil drinken. Ze drinkt eigenlijk zowiezo niks anders dan de opvolgmelk, maar die wil ze nu zelfs niet meer. Het enige vocht wat ze vandaag heeft binnengekregen is 50 cc melk, 2 potjes fruit van 100 cc en een beetje warm eten. Ik heb haar al vaak water roosvice of karvan cevitam proberen te geven, maar ze lijkt het niet te lusten, en op zo'n dag als vandaag dat ze nog wat ziek is frustreert het me dat ze niks drinkt. Het eten gaat ook moeizaam (ook als ze niet ziek is) Ze eet bijna geen boterhammen, wel pap, maar niet veel. Ik heb het idee dat alleen het fruit er altijd zonder morren ingaat. Warm eten gaat ook moeizaam, meestal gaat het potje niet op, meestal maar voor de helft....Wie helpt me aan tips om haar aan het drinken en eten te krijgen?
Kan ze last van haar keel hebben?

Misschien dat het dan helpt om eerst een paracetamolletje oid te geven zodat het scherpste van de pijn eraf is, misschien dat ze dan ook wat meer wil eten en drinken.
Misschien waterijsjes, thee of in bad een beker geven?
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
keelpijn heeft ze afgelopen week gehad, maar ik heb niet het idee dat ze nu nog last van ervan heeft. Van waterijsjes zal ze denk ik ook niet veel van moeten hebben, is toch zoiets als karvan cevitam denk ik qua smaak.
Zit haar neusje niet te verstopt om uit en fles te drinken? Ik merkte met onze kleine dat hij vaak slecht dronk als hij een verstopte neus had (tegelijkertijd ademen en drinken wil dan niet). Wij druppelde voor het drinken dan vaak eerst zoutoplossing in zijn neus.

Fruithapjes gaan bij een verstopte neus wel goed, dan kunnen ze tussendoor ademen. Misschien kan je je fruithapjes ook nog iets aanlengen met water?
Melk veroorzaakt slijm in de keel en dus gaat ze daar waarschijnlijk weer erger van hoesten. Wat je kan doen is water en dan slechts 1 schepje voeding erdoor. Slappe thee wellicht?

Qua eten kan ik je niet helpen. Heb (helaas) ook geen grote eters. Mijn dochter is nu 9 maanden en heeft vandaag voor het eerst een heel potje warm eten opgegeten. Wist niet wat me overkwam en daarna at ze ook nog een toetje sojavla. Ze heeft koemelkallergie en kan niet tegen aardappelen en tomaat. Is soms wel eens lastig, maar ze eet nu wel tenminste. Fruit zit ook vocht in en dus zal ze wel voldoende vocht krijgen. Plast ze wel goed?

Verse jus misschien een optie? Of een soort fruitdrank maken. En dat als pap laten drinken? Kan je er sap oid doorheen doen en dan hopen dat ze dat wel lekker vindt?

Succes in elk geval. Herken je zorgen daaromtrent wel. Ik heb het los gelaten dat ze niet goed eet. Bij mijn zoon destijds ook gedaan en doe ik nu nog wel eens als hij weer eens een periode heeft. En ik moet zeggen dat het een stuk relaxter is om me er niet druk om te maken. Zoon en ook dochter schijnen het te voelen en doen beter hun best op de een of andere manier.

Succes nogmaals
Misschien fruit mixen met een scheutje yoghurt? Zo'n fruitshake vinden ze hier wel lekker.
Niet teveel pushen, hoe meer jij je in bochten wringt, hoe groter het probleem wordt. Mijn jongste zoon vertikte het om te drinken, gewoon níet een paar maanden lang.

Ik heb niet teveel gekke dingen gedaan.

Ik probeerde altijd 's ochtends pap naar binnen te krijgen, dat was weer 200 cc vocht (vaak was dat dan ook het enige aan vocht wat ik erin kreeg op een dag), potjes fruit, yoghurt aangegelengd met melk of water met diksap.

Bedenk dat ik warm eten en ander eten óók vocht zit. Ik zou me nog niet te druk maken. Probeer haar zelf te laten eten, werkt hier tenminste wel. Dus zélf stukjes aardappel, sperziebonen, banaan laten eten. En geen potjes, maar vers. En als fruit wel gaat, een paar keer per dag een potje fruit met veel vocht is altijd goed.

Maar vooral lóslaten, anders wordt het erger.
Hier ook een meisje dat slecht eet en drinkt.

melk heeft ze nooit lekker gevonden, de flesjes waren altijd een strijd. Ik heb nu ontdekt dat ze een fles met pap heerlijk vind (eindelijk geniet ze van haar fles). Voor de rest eet ze graag fruit en liga en soepstengels. Warm eten krijg ik er ook neit een, op een soort na dan, maar dat krijgt ze niet elke dag, dus ze heeft af en toe dagen dat ze geen warm eten krijgt.

Tja en verder groeit ze goed en droogt ze niet uit. Ik vertrouw dus op haar en ga er vanuit dat ze genoeg binnenkrijgt. Ik kan haar ook niet dwingen te eten of te drinken...

Een tijd geleden was ze ziek en toen was het, net als jij schrijft, een ramp. Ze aten en dronk praktisch niks. heel vervelend! In die tijd ben ik naar de huisarts gegaan om haar na te laten kijken op uitdroging. Tevens heb ik mij goed laten informeren over uitdroging. Toen ik eenmaal wist waar ik op moest letten, kon ik het loslaten...wetende dat ik bij de eerste signalen de huisarts kon bellen en dat er dan actie zou komen.

Het is trouwens ook zo dat het na een periode van ziek zijn soms best heel lang kan duren voordat het oude eetpatroon zich weer hersteld.

Succes!
Dank je wel voor jullie reacties.

Waaraan kun je eigenlijk merken dat je kind uitdroogt?

Groetjes Sari

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven