Dochter 4 jaar wil alleen haar moeder.

30-07-2021 09:16 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze 4 jarige dochter zit momenteel in een fase dat ze alleen maar bij mij wil zijn. Ik kan daar opzich goed mee omgaan. Maar nu in de zomervakantie vind ik het ook wel wat veel.

De hele dag draait om mij. Ik moet/doe alles voor haar.(misschien is dat het probleem)..bijvoorbeeld 80 keer snotneus afvegen. Papa mag niet helpen van haar. Alles wil/eist ze dat ik het doe. Billen afvegen, douchen. Naast mij zitten op de bank. Gewoon een boodschap doen, naar de winkel. enz enz.
Nou geniet ik er ook van dat ze nog graag bij mij is, en weet dat dit ook weer een fase is....

Ze hangt het liefst om me heen. En speelt weinig zelf. En als ze wel speelt dan "speelt" ze met haar grote broer van 8 en loopt ze als een schaduw achter hem aan

Speelafspraakjes wil ze niet. Ik twijfel..moet ik haar op weg moet helpen. Of moet ik haar dicht bij me laten... ze houdt wel van knutselactiviteiten. Speeltuinen. Enz enz maar alles binnen 2.5 meter bij mij in de buurt. Vind alle kindjes die aardig doen tegen haar, vind ze "stom"

Ook doet ze vaak onaardig tegen papa: papa is stom papa gaat gelukkig weg. Wij zijn lekker met zn tween enz enz.
Ze heeft wel een beste vriendin. (Is nu op vakantie) op school gaat het prima. Ze is gezond. Speel buiten. Fietsen.steppen. spelletjes enz. Enz.
Is het gewoon de leeftijd?
Of moet ik haar meer stimuleren?
female wijzigde dit bericht op 30-07-2021 09:19
0.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Serieus??
Jij veegt haar neus en kont af?
Dat moet ze echt zelf kunnen in groep 1
Frankly my dear, I don"t give a damn
JenBarber schreef:
30-07-2021 10:30
Is papa echt stom? Ik vertoonde dat gedrag ook als kind, maar ik had dan ook echt een stomme papa.

Als dat niet zo is, dan vind ik echt dat jullie flink wat steken laten vallen. Waarom krijgt een vier jarige de kans om haar vader zo ontzettend buiten te sluiten. Waarom mag zij bepalen welk van de ouders haar helpt met alles. Ze is 4! Denk je dat ze op school kan eisen welke juf haar helpt of niet?
+1
Alle reacties Link kopieren
Dochter plakte ook altijd veel aan mij. Vorig jaar in de eerste ‘lockdown’ was de kinderopvang dicht, man werkte thuis en ik ging naar mijn werk. Ze is toen veel thuis geweest met man. Sindsdien is papa net zo lief als mama. Kinderen zijn flexibeler dan je soms denkt en ze passen zich aan als er (of je) iets verandert. Ik denk als je dochter meer tijd met vader geeft (dus zonder jou erbij) het wel goed komt. Sommige dingen zoals naar bed brengen doe ik nog steeds altijd zelf als ik thuis ben. Maar als ik weg ben is dat geen probleem als papa het dan doet. Ze hebben nu samen hun eigen dingetjes die ze graag samen doen en waar ik me bewust buiten houd, zodat het echt de vader-dochter momentjes zijn. Ze genieten hier allebei van en ik heb op die manier ook meer mijn rustmomenten.
Alle reacties Link kopieren
Poe dit is gedrag dat als het uit de hand loopt aardig manipulatief kan worden. Nu ze zo jong is kan je het nog vrij makkelijk bijsturen. Nee papa is niet stom en ja papa kan prima haar naar bed brengen. En dan zeurt en schreeuwt ze maar, dat is niet haar beslissing, jammer dan.. Desnoods ben jij de komende weken 'toevallig' rond bedtijd steeds weg. Ze moet leren dat ze niet alles bepaald voordat jij straks een ontzettende draak in huis hebt.
Alle reacties Link kopieren
Dochter klinkt wel als een enorm 'prinsesje'

Ik zou een paar dagen weggaan en het haar met papa uit laten zoeken.
Tenzij papa inderdaad echt stom is..........
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
30-07-2021 09:39
Ik vind het nog wel een andere verhaal als het om de vader of de stiefvader gaat.
Een behoorlijk ander verhaal ja. Van dit verhaal schrik ik best. Je kind dwingen om de luier door de stiefvader te laten verschonen? Dan gaat er wel iets mis in je hoofd.
Iedere dag is gehaktdag
Alle reacties Link kopieren
Wat vind jij van papa?
DeSlager schreef:
30-07-2021 11:44
Een behoorlijk ander verhaal ja. Van dit verhaal schrik ik best. Je kind dwingen om de luier door de stiefvader te laten verschonen? Dan gaat er wel iets mis in je hoofd.
Ik vind dat ook bizar en totaal anders dan wanneer het over de echte vader gaat. In dit geval worden grenzen van het kind overschreden.
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
30-07-2021 12:53
Ik vind dat ook bizar en totaal anders dan wanneer het over de echte vader gaat. In dit geval worden grenzen van het kind overschreden.
Inderdaad ja. Hier schrok ik ook wel van. Dan spoor je niet helemaal als je dit normaal vindt. Arm kind.
Muurbloempje115 schreef:
30-07-2021 12:53
Ik vind dat ook bizar en totaal anders dan wanneer het over de echte vader gaat. In dit geval worden grenzen van het kind overschreden.
Euh. Hoe is dat anders dan wanneer een oom of tante het een keer overneemt? Kinderdagverblijf? Oppas?
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
30-07-2021 15:45
Euh. Hoe is dat anders dan wanneer een oom of tante het een keer overneemt? Kinderdagverblijf? Oppas?
Alles. Er is een vreemde man in huis die je ineens uit moet kleden van je moeder terwijl je dat niet wilt. Dat is raar.
Iedere dag is gehaktdag
Oef, je dochter heeft wel de broek aan. Ik zou hier snel korte metten mee maken, want dit kan nog tot groter uitgroeien.

Wij hebben er ook zo eentje thuis. 'Mama moet het doen' bij ALLES. Nou doe ik zelf ook meer, omdat papa werkt. Maar zeker niet alles en al helemaal niet omdat dochter het wil. Wij als ouders zijn de baas uiteindelijk en dat ben jij thuis met je man natuurlijk ook.

Bij ons was de oplossing eerst dat mama even niet thuis was, dus het niet kon doen. mama gaat even wandelen, papa brengt jou naar bed. Of mama gaat even naar tante Truus, dus papa maakt jouw eten klaar. We deden het een paar keer zo, tot ze makkelijker accepteerde dat papa dingen deed terwijl ik gewoon in de woonkamer zat.
DeSlager schreef:
30-07-2021 16:03
Alles. Er is een vreemde man in huis die je ineens uit moet kleden van je moeder terwijl je dat niet wilt. Dat is raar.
Nou sorry maar je kunt echt niet iedere stiefvader wegzetten als een 'vreemde man'. Daarmee doe je menig stiefvaders echt geen eer aan. Degene die hierover schreef heeft een partner die al bij het gezin is vanaf dat het kind 1 is, dus het kindje weet niet beter dan dat hij erbij is.

Natuurlijk moet niet elke scharrel van mama zomaar in het broekje van het kind gaan kijken, maar dat een stiefvader die (in dit geval) al 2 jaar meezorgt voor een kind, niet de luier mag verschonen, vind ik echt onzin.
DeSlager schreef:
30-07-2021 16:03
Alles. Er is een vreemde man in huis die je ineens uit moet kleden van je moeder terwijl je dat niet wilt. Dat is raar.
Die man is er vanaf 1e levensjaar als je verder had gelezen. Is geen vreemde man.
Alle reacties Link kopieren
Loekie12345 schreef:
30-07-2021 16:15
Nou sorry maar je kunt echt niet iedere stiefvader wegzetten als een 'vreemde man'. Daarmee doe je menig stiefvaders echt geen eer aan. Degene die hierover schreef heeft een partner die al bij het gezin is vanaf dat het kind 1 is, dus het kindje weet niet beter dan dat hij erbij is.

Natuurlijk moet niet elke scharrel van mama zomaar in het broekje van het kind gaan kijken, maar dat een stiefvader die (in dit geval) al 2 jaar meezorgt voor een kind, niet de luier mag verschonen, vind ik echt onzin.
Dat doe ik ook niet. Maar het gaat hier om een jong kind, dus de relatie zal nog niet lang duren en het kind wil niets met de man te maken hebben. Het kind dwingen lijkt me nogal bruut.
Iedere dag is gehaktdag
Alle reacties Link kopieren
FeeLucifer01 schreef:
30-07-2021 16:16
Die man is er vanaf 1e levensjaar als je verder had gelezen. Is geen vreemde man.
Het kind zit nog in de luiers, als je verder had gelezen.
Iedere dag is gehaktdag
DeSlager schreef:
30-07-2021 16:18
Het kind zit nog in de luiers, als je verder had gelezen.
Ja en het kind is nu 3. Dus stiefvader is zo'n 2 van de 3 jaar aanwezig. Echt belachelijk om hem een vreemde man te noemen.
Loekie12345 schreef:
30-07-2021 16:25
Ja en het kind is nu 3. Dus stiefvader is zo'n 2 van de 3 jaar aanwezig. Echt belachelijk om hem een vreemde man te noemen.
Precies.
Alle reacties Link kopieren
Loekie12345 schreef:
30-07-2021 16:25
Ja en het kind is nu 3. Dus stiefvader is zo'n 2 van de 3 jaar aanwezig. Echt belachelijk om hem een vreemde man te noemen.
Prima, hij is een bekende. Maar hij is niet de vader van het kind. Daarom is het evengoed raar om het kind hiertoe te dwingen.
Iedere dag is gehaktdag
Alle reacties Link kopieren
JenBarber schreef:
30-07-2021 10:30
Is papa echt stom? Ik vertoonde dat gedrag ook als kind, maar ik had dan ook echt een stomme papa.

Als dat niet zo is, dan vind ik echt dat jullie flink wat steken laten vallen. Waarom krijgt een vier jarige de kans om haar vader zo ontzettend buiten te sluiten. Waarom mag zij bepalen welk van de ouders haar helpt met alles. Ze is 4! Denk je dat ze op school kan eisen welke juf haar helpt of niet?
Eens!!
Alle reacties Link kopieren
@deslager, nee dat is niet raar. Moeder kan ook een keer geen tijd hebben om het kind te verschonen. Het is een hygiënische handeling, gelijkwaardig aan tandenpoetsen, dat volwassenen ervan maken dat het al op 3-jarige leeftijd iets anders is dan dat, díe heeft een probleem.
Deze man is al sinds het kindje 1 is in het leven, dus heeft net zo goed een vaderschapsrol, áls de biologische vader al in beeld is.
Loekie12345 schreef:
30-07-2021 16:25
Ja en het kind is nu 3. Dus stiefvader is zo'n 2 van de 3 jaar aanwezig. Echt belachelijk om hem een vreemde man te noemen.
Tja, misschien heeft kind daarnaast ook nog een stiefmoeder en denkt vader hetzelfde erover als deze moeder en moet kind het allemaal goed vinden
Alle reacties Link kopieren
De hele stiefvader discussie is zwaar off-topic. Het gaat om de vader bij TO.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een reacties. De echte papa is niet in beeld. Deze stiefpapa heeft alles voor mn kinderen over. Mijn zoon is alles voor hem en mijn zoon is stapelgek op hem. Hij is ook regelmatig alleen met hem. Dan gaat alles prima. En een vreemde is het zeker niet. We hebben dit alles echt niet vanaf dag 1 gedaan. Sinds we samenwonen verdelen we de taken en zorg.
Mijn zoon dwingt alleen af dat ik alles doe, als ik thuis ben. Dit doet hij overigens ook als oma, opa iets wil overnemen. Die hij meerdere keren per week ziet.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet/doe alles voor haar.(misschien is dat het probleem)..bijvoorbeeld 80 keer snotneus afvegen.

En ze is 4 jaar oud?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven