Dochter problemen op basisschool 3.

22-10-2025 21:13 8 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had hiervoor 2 topics geopend waarin ik veel tips en stof tot nadenken had ontvangen. Waarvoor nogmaals veel dank! Hierbij een kleine update

Sinds de zomervakantie zit mijn dochter op een nieuwe school. Ik vond het een lastige beslissing omdat ze al vriendjes en vriendinnetjes had gemaakt, en zelf niet naar de nieuwe school wilde. Mijn dochter bleef op de oude school erg gespannen en het voelde niet goed. Soms beet ze haar eigen lip of kleding kapot van de spanning . Thuis kregen we ook steeds vaker te horen dat dingen niet mochten omdat ze juf dan heel boos zou worden. Toen we de keuze al hadden gemaakt en een filmpje van haar laatste dag in de kring kregen wisten we dat we de juiste keuze hadden gemaakt. Mijn dochter zat na een jaar op school nog steeds gespannen op haar lip te bijten en gestrest over haar knieën te aaien.

Inmiddels zit ze alweer een paar weken op de nieuwe school en ik heb een compleet ander kind thuis. Ze is uit school minder prikkelbaar, verteld over school en heeft het zichtbaar naar haar zin. Waar ze in haar oude klas weinig liet zien en twijfelde over haar niveau, loopt ze in haar nieuwe klas voor. Haar zelfvertrouwen is zichtbaar gegroeid en ze gek op haar juf. Toen ze in de eerste week thuiskwam en vertelde dat de juf trots op haar was omdat ze haar werkje zo goed had gemaakt heb ik even gehuild. Inmiddels heeft ze nieuwe vriendjes en vriendinnetjes en heeft ze het nooit meer over haar oude school. Als ik haar nu trots en ontspannen in de kring zie met haar vinger omhoog baal ik dat ik de keuze niet eerder heb gemaakt, maar toch blij dat ik de keuze alsnog heb gemaakt.
Wat fijn! Hopelijk blijft het zo.
:heart: geweldig! Wat fijn voor je dochter en voor jou.
Ongelooflijk toch, wat een verschil de ene of de andere juf dan is..
Wat fijn! :heart:
Fox off!
:flirting:
wat fijn dat het nu zo goed gaat!
En doooooor!
Super fijn, TO!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Wat fijn! Veel plezier nog op de neiuwe school :)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven