Dochter van 14 maanden slaapt slecht

30-03-2020 06:06 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Ik kan me voorstellen dat dit niet bepaald een nieuw topic is, maar hier mijn vraag;
Mijn dochter van 14 maanden wordt nog steeds 3 tot 4 x wakker 's nachts. En tot nu toe kon ik dat nog steeds redelijk handelen omdat er ook periodes tussen zaten waarin ze wel de nacht doortrok.
Echter nu ben ik zwanger van de tweede, moe, hormonaal, en het idee dat ik er straks 2 heb die NOG STEEDS niet slapen stuurt me regelrecht in een paniekaanval.
Ik heb op dit moment totaal geen geduld voor mijn dochter en merk dat ik haar echt op een hardhandige manier aanpak om weer te gaan liggen en slapen. Vervolgens slaap ik zelf weer niet vanwege mijn schuldgevoel.
(ze slaapt 1,5 uur 's middags, en gaat om 20:00 naar bed zonder problemen met inslapen, wordt om 7:00 wakker, dus het is ook niet zo alsof er geen regelmaat in zit....)
Ik ben op.......... Tips?

Lievermama
sugarmiss schreef:
30-03-2020 06:47
Baby's zijn kwetsbaar. Je moet er niet aan denken wat er gebeurd als je dan ook je geduld verliest.

Klinkt keihard. Is het ook maar een kind van 14 maanden hardhandig aanpakken kan echt niet. Ook niet als jij je daarna schuldig voelt. Daar heeft je kind namelijk niet zoveel aan.
Ik heb wel eens het einde van mijn geduld verkend. Ik merkte dat het best taboe was om daar over te praten. Toen ik erover begon te praten kwamen de verhalen bij iedereen los over de keren dat iemand uit zijn slof schoot.

Ik vind het juist goed dat TO eerlijk is. Daar moet veel openlijker over worden gesproken.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
30-03-2020 08:15
Bij mijn broertje niet, die lag op zijn 16e nog bij mijn moeder in bed. En dat is geen geintje.
N=1
er zijn veel ouders die kinderen bij zich nemen als ze klein zijn, en dat komt allemaal goed
Pubers bij pa of ma in bed is niet "normaal"
Alle reacties Link kopieren
Bombus-Sylvarum schreef:
30-03-2020 08:15
Wij hebben onze kinderen met het zelf leren kruipen en lopen heel snel geleerd naar de digitale wekker te kijken. Als de cijfers er zo uitzien mag je papa en mama wakker maken.

Wij zijn erg gesteld op onze slaap. En ons eigen leven. Je kunt echt veel meer om die grenzen samen te bewaken.
Mijn jongste had z’on schaap sleeptimer, die zette hij gewoon uit en kwam zijn bed uit. Gelukkig haalt hij het nu in, hij is nu 7 en kwam gisteren om 11.15 nieuwe tijd uit bed. De puberella is nog altijd een vroege vogel.
Alle reacties Link kopieren
Bombus-Sylvarum schreef:
30-03-2020 08:17
Ik heb wel eens het einde van mijn geduld verkend. Ik merkte dat het best taboe was om daar over te praten. Toen ik erover begon te praten kwamen de verhalen bij iedereen los over de keren dat iemand uit zijn slof schoot.

Ik vind het juist goed dat TO eerlijk is. Daar moet veel openlijker over worden gesproken.
daarom zei ik ook: slaap is heilig
van slaapgebrek doen mensen rare dingen
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
30-03-2020 08:18
N=1
er zijn veel ouders die kinderen bij zich nemen als ze klein zijn, en dat komt allemaal goed
Pubers bij pa of ma in bed is niet "normaal"
Nee is het ook zeker niet, maar hij lag er wel.
beetjegek schreef:
30-03-2020 08:15
Bij mijn broertje niet, die lag op zijn 16e nog bij mijn moeder in bed. En dat is geen geintje.
Hahahaha.

Dat doet me denken aan dit geniale filmpje van een 18-jarige jongen die nog steeds borstvoeding krijgt: https://www.youtube.com/watch?v=sownf7vd-D4 !
Alle reacties Link kopieren
Het is heftig en zo herkenbaar.
Hier gaat het op en af en met een 16 maanden oude dreumes. Heb nu het idee dat hij te vroeg naar bed gaat in de avond. Heel gedoe om hem in slaap te krijgen namelijk.
Veel huilen, uit bed... troosten. Terugleggen, speen erin... weglopen, laten huilen.
In de middag geen problemen vaak en de nachten gaan reeeeedelijk. Maar er zit soms ook een ballen nacht tussen dat je boven dat bed hangt van :@
beetjegek schreef:
30-03-2020 08:19
Nee is het ook zeker niet, maar hij lag er wel.
De vraag is of daar niet andere zaken een rol speelden.

Sommige moeders konden hun zonen ook echt nooit loslaten. Ik ken mannen die na hun 30ste nog steeds thuis woonden. Dat beeld heb ik er een beetje bij.
Alle reacties Link kopieren
Bombus-Sylvarum schreef:
30-03-2020 08:19
Hahahaha.

Dat doet me denken aan dit geniale filmpje van een 18-jarige jongen die nog steeds borstvoeding krijgt: https://www.youtube.com/watch?v=sownf7vd-D4 !
Ik vond het niet grappig maar ziekelijk. Nu lag het natuurlijk aan mijn moeder, want die had hem eruit moeten gooien, maar dat vond ze zielig....
Alle reacties Link kopieren
Bombus-Sylvarum schreef:
30-03-2020 08:21
De vraag is of daar niet andere zaken een rol speelden.

Sommige moeders konden hun zonen ook echt nooit loslaten. Ik ken mannen die na hun 30ste nog steeds thuis woonden. Dat beeld heb ik er een beetje bij.
Mijn broertjes wonen beiden nog thuis ja, de oudste is 36.....
Neem kind gewoon bij je. ipv hanrdhandig dwingen in bed te gaan/ slapen. Echt.

En 99,9999% slaapt met 16 niet nog bij ma en pa in bed.

En wil je neuken, dan doe je dat op andere plekken/tijden. Of gewoon even niet.
Heb je echt slaap nodig of niet?

Wat een dom gezever van sommige weer.
Laat je man een paar (of alle) nachten doen, jij bent zwanger en trekt het op dit moment even niet.

Volgens mij is het gebruikelijk dat een dreumes in periodes wakker wordt 's nachts. Als hij hiervoor wel doorsliep komt dat vast ook wel weer.
Manta schreef:
30-03-2020 08:54
Laat je man een paar (of alle) nachten doen, jij bent zwanger en trekt het op dit moment even niet.

Volgens mij is het gebruikelijk dat een dreumes in periodes wakker wordt 's nachts. Als hij hiervoor wel doorsliep komt dat vast ook wel weer.
En dat.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
30-03-2020 08:53
Neem kind gewoon bij je. ipv hanrdhandig dwingen in bed te gaan/ slapen. Echt.

En 99,9999% slaapt met 16 niet nog bij ma en pa in bed.

En wil je neuken, dan doe je dat op andere plekken/tijden. Of gewoon even niet.
Heb je echt slaap nodig of niet?

Wat een dom gezever van sommige weer.
Ik vind het heel opvallend dat veel mensen dat samen slapen als een sorort heilige graal lijken te verkondigen. Dit werkt gewoon niet voor elk kind, en geloof me wij hebben het uitvoerig geprobeerd. Uiteindelijk sliep hij daardoor zelfs nog minder dan in z'n eigen bed, en ook bij ons werd hij minstens elke 2u huilend wakker (als we hem eindelijk in slaap kregen na lang proberen). Of hij brak de tent af en wilde alleen maar spelen en over ons heen klimmen.

Het is dus niet per se onwil of liefdeloos ouderschap als je je kind niet bij je in bed 'wil' laten slapen, het werkt gewoon vaak niet.
beetjegek schreef:
30-03-2020 08:22
Mijn broertjes wonen beiden nog thuis ja, de oudste is 36.....
Your kidding right?
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
30-03-2020 08:13
Slaapt ze niet gewoon te weinig? Slaapgebrek kan ook onrustig slapen veroorzaken. 1,5 uur overdag en dan van 20.00 tot 7.00 uur vind ik echt weinig voor zo’n kleintje.

Mijn zoontje is 19 maanden en slaapt 2,5/3 uur overdag (soms in één slaapje, soms verdeeld over twee), en gaat tussen 18 en 19.00 naar bed en slaapt dan tot minimaal 7.00 uur.
Hoe los je dit op? In ons geval weet ik namelijk wel zeker dat oververmoeidheid een rol speelt, maar dit is natuurlijk een vicieuze cirkel. Het is namelijk niet zo dat hij overdag wel opeens goed slaapt, dus zijn slaapschuld blijft gewoon opbouwen.

Ik lees heel veel verhalen over oververmoeidheid, maar nergens staat wat je dan vervolgens kunt doen als je dit aan de hand hebt?
Manta schreef:
30-03-2020 08:54
Laat je man een paar (of alle) nachten doen, jij bent zwanger en trekt het op dit moment even niet.

Volgens mij is het gebruikelijk dat een dreumes in periodes wakker wordt 's nachts. Als hij hiervoor wel doorsliep komt dat vast ook wel weer.
Ik ben een man en het hier volledig mee eens. Ook ik wilde kinderen dus moet ik ook mijn deel doen. We kenden stellen die van mening waren dat het de taak van de vrouw was, maar ik heb mijn vriendin ermee zien worstelen. Dat heb ik haar dan ook niet alleen laten doen. Volgens mij konden we allebei even geïrriteerd raken, dus daar geen verschil tussen mannen en vrouwen.
Manta schreef:
30-03-2020 08:54
Laat je man een paar (of alle) nachten doen, jij bent zwanger en trekt het op dit moment even niet.

Volgens mij is het gebruikelijk dat een dreumes in periodes wakker wordt 's nachts. Als hij hiervoor wel doorsliep komt dat vast ook wel weer.
Ik ben een man en het hier volledig mee eens. Ook ik wilde kinderen dus moet ik ook mijn deel doen. We kenden stellen die van mening waren dat het de taak van de vrouw was, maar ik heb mijn vriendin ermee zien worstelen. Dat heb ik haar dan ook niet alleen laten doen. Volgens mij konden we allebei even geïrriteerd raken, dus daar geen verschil tussen mannen en vrouwen.
Bruschetta_ schreef:
30-03-2020 09:16
Ik vind het heel opvallend dat veel mensen dat samen slapen als een sorort heilige graal lijken te verkondigen. Dit werkt gewoon niet voor elk kind, en geloof me wij hebben het uitvoerig geprobeerd. Uiteindelijk sliep hij daardoor zelfs nog minder dan in z'n eigen bed, en ook bij ons werd hij minstens elke 2u huilend wakker (als we hem eindelijk in slaap kregen na lang proberen). Of hij brak de tent af en wilde alleen maar spelen en over ons heen klimmen.

Het is dus niet per se onwil of liefdeloos ouderschap als je je kind niet bij je in bed 'wil' laten slapen, het werkt gewoon vaak niet.
Heuilige graal. Overdrijven is ook een vak. En je bent niet de enige in dit topic. Djeez. :roll:
Alle reacties Link kopieren
Bruschetta_ schreef:
30-03-2020 09:16
Ik vind het heel opvallend dat veel mensen dat samen slapen als een sorort heilige graal lijken te verkondigen. Dit werkt gewoon niet voor elk kind, en geloof me wij hebben het uitvoerig geprobeerd. Uiteindelijk sliep hij daardoor zelfs nog minder dan in z'n eigen bed, en ook bij ons werd hij minstens elke 2u huilend wakker (als we hem eindelijk in slaap kregen na lang proberen). Of hij brak de tent af en wilde alleen maar spelen en over ons heen klimmen.

Het is dus niet per se onwil of liefdeloos ouderschap als je je kind niet bij je in bed 'wil' laten slapen, het werkt gewoon vaak niet.
oh, maar het is niet heilig hoor
Maar als TO huilend over het bedje hangt, en beeb ligt huilend In het bedje, kan het helpen door in elkaars armen in slaap te vallen
Ja, het als advies aangeven is blijkbaar al heel raar. Omdat het niet bij iedereen werkt. :lol: :roll:
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
30-03-2020 06:47
Je dochter laten opnemen in een pleeggezin als je niet het geduld hebt om voor haar te zorgen.
Lijkt me heel behulpzaam dat je je kwetsbaar opstelt op zo’n forum en dat dit de eerste reactie is.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ik vraag me af waarom je niet hebt gewacht met opnieuw zwanger worden voordat jullie alles goed op de rit hadden.
Maar goed, jij bent zwanger en trekt het niet. Dus moet je man aan het werk. Jij met oordoppen in slapen, je man eruit voor je dochter.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
30-03-2020 09:23
Ja, het als advies aangeven is blijkbaar al heel raar. Omdat het niet bij iedereen werkt. :lol: :roll:
Nee hoor, maar het valt me op dat het in dit soort topics vaak wordt vermeld als een goede oplossing, en dat er vaak automatisch wordt aangenomen dat TO dit om wat voor reden dan ook niet wil.

Ik wil dus een ander geluid laten horen. Niet omdat ik het idee heb dat ik de enige ben in dit topic, maar omdat ik ervan uit ga dat TO al deze dingen allemaal uitvoerig heeft geprobeerd. Als eerst probeer je namelijk vaak de dingen die je veel leest op internet: een vast ritme aanhouden, juist meebewegen met het ritme van je kind, samen slapen, you name it.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
30-03-2020 09:55
Ik vraag me af waarom je niet hebt gewacht met opnieuw zwanger worden voordat jullie alles goed op de rit hadden.
as is verbrande turf

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven