Dochter van net vier ineens wakker 's nachts...
vrijdag 19 december 2008 om 07:59
Mijn dochter is net vier jaar geworden, dus het is een spannende tijd voor haar. Nu sliep ze echter altijd heel goed 's nachts, maar tegenwoordig roept ze ons minimaal vijf keer per nacht. Om te plassen, om te zeggen dat ik ook lekker moet gaan slapen, om te zeggen dat ze niet kan slapen, om te zeggen dat haar deken los zit etc. Ik snap wel dat het de spanning van het moment waarschijnlijk is, maar ik word er nu na een paar weken wel een beetje simpel van. Wie herkent dit en hoe ga ik hier het beste mee om? Boos worden, toegeven, even bij haar gaan zitten? Enne... toevallig ook iemand die weet hoe lang dit nog gaat duren?

vrijdag 19 december 2008 om 08:10
even naar toe maar dan niet te veel zeggen. gewoon zeggen dat ze weer lekker moet gaan slapen. weltrusten, kus en dan gelijk weer weg.
dus neit te veel zeggen ertegen anders loop je de kans dat ze het te gezellig gaat vinden.
wss heeft ze even de veiligheid nodig van het idee dat jullie in de buurt zijn door alles spanningen.
meestal duurt dit neit zo heel lang tenzij het echt heel leuk wordt s'nachts natuurlijk.
dus neit te veel zeggen ertegen anders loop je de kans dat ze het te gezellig gaat vinden.
wss heeft ze even de veiligheid nodig van het idee dat jullie in de buurt zijn door alles spanningen.
meestal duurt dit neit zo heel lang tenzij het echt heel leuk wordt s'nachts natuurlijk.

vrijdag 19 december 2008 om 08:26
Overdag met haar praten, vragen of ze iets spannend vindt, voor het slapen gaan nog eens bevestigen dat het inderdaad heel veel is wat ze nu allemaal meemaakt,maar dat ze er des te meer van kan genieten als ze probeert goed te slapen.
\Mijn dochter van 4 (oktober, dus ook nog maar net) reageert daar heel goed op. En mag nu, omdat dit zo'n drukke maand is, een ongelimiteerd aantal knuffels in bed.
\Mijn dochter van 4 (oktober, dus ook nog maar net) reageert daar heel goed op. En mag nu, omdat dit zo'n drukke maand is, een ongelimiteerd aantal knuffels in bed.
vrijdag 19 december 2008 om 09:27
Inderdaad gewoon zonder al te veel praten haar lekker instoppen. Ik zeg wel na 2x eruit: mama is heel erg moe, mama moet ook slapen, dus ik zou het fijn vinden als je nu niet meer roept. Mijn zoon is daar wel gevoelig voor, en begrijpt dan ook beter mijn kant van het verhaal. Wel geef ik een alternatief: als je even wakker wordt dan pak je [je favoriete knuffel] en draai je je lekker om, dan kun je weer verder slapen.
succes ermee!
succes ermee!
vrijdag 19 december 2008 om 09:30
MIjn zoon heeft het ook twee weken gehad, toen ie naar school ging voor de eerste weken. Nu is t over. HIj is gewend en t is goed.
Ik ging er inderdaad uit, en kalmeerde hem, maar prentte hem ook al wel snel in, dat ik boos werd als ie voor onzindingen ging roepen, en dat deed ie daarna dus ook niet meer.
Ik ging er inderdaad uit, en kalmeerde hem, maar prentte hem ook al wel snel in, dat ik boos werd als ie voor onzindingen ging roepen, en dat deed ie daarna dus ook niet meer.
vrijdag 19 december 2008 om 09:52
Mijn zoon ging vanaf eind oktober wennen, twee ochtenden per week, drie weken lang, en is vanaf half november de hele dagen gegaan. HIj had mazzel dat hij de eerste weken enkele weken een adv dag ertussen had zitten, en ik heb hem twee keer een middag thuisgehouden omdat ie omviel van moeheid.
Verder was ie eigenlijk na de eerste twee volledige weken wel gewend. HIj vindt t nu erg jammer dat ie vakantie heeft
Gelukkig gaat ie in de kerstvakantie wel gewoon met zijn schoolvriendjes afspreken, dus dat is wel leuk voor hem.
Verder was ie eigenlijk na de eerste twee volledige weken wel gewend. HIj vindt t nu erg jammer dat ie vakantie heeft
Gelukkig gaat ie in de kerstvakantie wel gewoon met zijn schoolvriendjes afspreken, dus dat is wel leuk voor hem.