Dochter vriend vraagt hele rare dingen
dinsdag 19 februari 2019 om 12:24
De dochter van mijn vriend is pas tien jaar oud maar ze gedraagd zichzelf af en toe heel erg vreemd.
Ze vroeg me afgelopen week als ik moest kiezen tussen mijn hond dood of ik moet zelfmoord plegen. Wat zou ik dan kiezen?
Ik vond dat zo'n gekke vraag voor een meisje van 10.
Ook droomt ze snachts heel erg vaak over dode baby's en is ze bang dat de hond bij haar moeder dood gaat.
Ligt het nou aan mij of ik het heel apart dat een kind van 10 zich met zulke dingen bezig houd?
Ze vroeg me afgelopen week als ik moest kiezen tussen mijn hond dood of ik moet zelfmoord plegen. Wat zou ik dan kiezen?
Ik vond dat zo'n gekke vraag voor een meisje van 10.
Ook droomt ze snachts heel erg vaak over dode baby's en is ze bang dat de hond bij haar moeder dood gaat.
Ligt het nou aan mij of ik het heel apart dat een kind van 10 zich met zulke dingen bezig houd?
dinsdag 19 februari 2019 om 12:31
Is het raar? Sommige kinderen hebben een fase dat ze heel erg bezig zijn met de dood. Een buurjongetje van mij (jaar of 6-7) was er volgens zijn moeder ook heel erg mee bezig. Zover ze weet vanuit het niets. Het is vaak een fase. Maar praat met haar en vraag waarom ze het wil weten. Maar neem het serieus, want voor een kind is het echt iets waar ze zich druk over maken of bang voor zijn.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dinsdag 19 februari 2019 om 12:36
Ik kan het me als kind herinneren.
Het 'spel' met "je moet kiezen" en dan zo gruwelijk mogelijk proberen te verzinnen. Je been er af of je arm er af. Blind of doof. Dat soort dingen.
Dromen dat mijn ouders of huisdier /broers / zussen doodgingen ontstond bij mij na de scheiding van mijn ouders. Ik ben een periode heel angstig geweest. Verlatingsangst. Therapie heeft geholpen. Ik was toen 10.
Het 'spel' met "je moet kiezen" en dan zo gruwelijk mogelijk proberen te verzinnen. Je been er af of je arm er af. Blind of doof. Dat soort dingen.
Dromen dat mijn ouders of huisdier /broers / zussen doodgingen ontstond bij mij na de scheiding van mijn ouders. Ik ben een periode heel angstig geweest. Verlatingsangst. Therapie heeft geholpen. Ik was toen 10.

dinsdag 19 februari 2019 om 12:46
Dat kies spel was een tijdje geleden ook populair hier in huis.Pergamon schreef: ↑19-02-2019 12:36Ik kan het me als kind herinneren.

dinsdag 19 februari 2019 om 12:47
mijn dochter van 9 heeft dit soort vragen heel af en toe ook. Vaak komt het op wanneer ze ergens iets gelezen of gehoord heeft en dan gaat ze erover nadenken. Als het huis in brand staat en ik kan maar 1 van de 2 katten redden, wie ik dan kies was er een die laatst kwam. Maar daar was ergens een vage aanleiding van van iets dat ze op school gehoord had ofzo. Dus ik kan het eigenlijk altijd wel ergens aan linken.
dinsdag 19 februari 2019 om 12:47
Ok, dat is wel apart dat je dat zegt want haar ouders zijn toen ze 3 was uit elkaar gegaan. Weet wel dat zijn zoon van 14 er heel veel last van heeft. Maar aan haar merk ik eigenlijk nooit zoveel.Pergamon schreef: ↑19-02-2019 12:36Ik kan het me als kind herinneren.
Ik kan me gelukkig niet in hun situatie verplaatsen want mijn ouders zijn nu nog bij elkaar. Dus heb eigenlijk geen idee wat een scheiding met je als kind doet?

dinsdag 19 februari 2019 om 12:48
Overdag merk je waarschijnlijk niet zoveel, maar in haar slaap verwerkt ze haar emoties dmv die dromen.Diamond1983 schreef: ↑19-02-2019 12:47Ok, dat is wel apart dat je dat zegt want haar ouders zijn toen ze 3 was uit elkaar gegaan. Weet wel dat zijn zoon van 14 er heel veel last van heeft. Maar aan haar merk ik eigenlijk nooit zoveel.
Ik kan me gelukkig niet in hun situatie verplaatsen want mijn ouders zijn nu nog bij elkaar. Dus heb eigenlijk geen idee wat een scheiding met je als kind doet?
dinsdag 19 februari 2019 om 12:58
>> Ze vroeg me afgelopen week als ik moest kiezen tussen mijn hond dood of ik moet zelfmoord plegen. Wat zou ik dan kiezen?
Ik zou dan zeggen waar ik voor kies en waarom. Je hond gaat altijd dood en soms moet je besluiten dat hij te ziek is om door te leven. Zelfmoord plegen is erg drastische oplossing voor een tijdelijk verdriet van het verlies van je huisdier. Je komt daar overheen en leeft dan verder, hoeveel verdriet je ook hebt.
Dus ik zou een volwassen antwoord geven wel in begrijpelijke taal.
Ik zou dan zeggen waar ik voor kies en waarom. Je hond gaat altijd dood en soms moet je besluiten dat hij te ziek is om door te leven. Zelfmoord plegen is erg drastische oplossing voor een tijdelijk verdriet van het verlies van je huisdier. Je komt daar overheen en leeft dan verder, hoeveel verdriet je ook hebt.
Dus ik zou een volwassen antwoord geven wel in begrijpelijke taal.
Dan moet het maar zoals het kan
dinsdag 19 februari 2019 om 13:33
En het wordt pas vreemd als jij het vreemd vindt. Dus probeer er zo ontspannen mogelijk op te reageren en mijd vooral de gruwelijke dingen niet. Mijn zoon, iets jonger, kan ontzettend lachen om een afgehakt been waar het bloed uit spat, terwijl het mij nogal luguber lijkt. Maar samen met hem kan ik er dan weer om lachen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
dinsdag 19 februari 2019 om 14:36
Een scheiding kan veel met een kind doen, ook al is dat voor jou niet zichtbaar. De nieuwe partners van mijn ouders merkten ook nooit wat, ik liet ze op dat vlak namelijk niet toe.Diamond1983 schreef: ↑19-02-2019 12:47Ok, dat is wel apart dat je dat zegt want haar ouders zijn toen ze 3 was uit elkaar gegaan. Weet wel dat zijn zoon van 14 er heel veel last van heeft. Maar aan haar merk ik eigenlijk nooit zoveel.