Dochtertje angstig met nagelknippen tenen
maandag 9 december 2019 om 10:55
Mijn dochter is een drama met nagelknippen, vooral haar tenen. Zodra ik aan kom met de knipper word ze compleet hysterisch. Al van alles geprobeerd. Rustig van te voren aangekondigd “ we gaan over vijf min je nageltjes knippen” zodat ze zich kan voorbereiden. Of na het douchen, zodat ze zacht zijn. Ook een soort van schoonheids/nagelspeciiste gespeeld. Dus voeten in een lekker badje, voeten ingesmeerd, dan de knipper....paniek!!!! Ik probeer het nu als ze slaapt, het is zo dat als ze slaap ze in een halve coma ligt maar het is als of ze het merkt. Dan word ze toch wakker...weer paniek! Uitgelegd dat als de nagels niet gedaan worden dat ze in haar teentjes kunnen groeien en dat het dan af pijn doet omdat er dan een dokter bij moet komen. Maar ook dat helpt niet.
Ik zit met de Handen in het haar ondertussen, iemand tips?
Ik zit met de Handen in het haar ondertussen, iemand tips?

maandag 9 december 2019 om 13:09
Het is natuurlijk niet zo dat als je je iets niet actief kunt herinneren, er geen emoties gekoppeld kunnen zitten aan een bepaalde handeling...hamerhaai schreef: ↑09-12-2019 11:40Het geheugen is echt niet zo goed. Wat kan jij je nog herinneren van toen je 2 was?
Een kind spiegelt vooral, dus wanneer jij je al gestrest voelt of ongemakkelijk dan merkt ze dit direct. En zal daar ook op gaan reageren.
Laat iemand anders eens haar nagels knippen.
maandag 9 december 2019 om 13:37
maandag 9 december 2019 om 13:40
Tja verder doet die alles zelfstandig hij kan er oprecht niet tegen om ze te knippen wat is er dan op tegen dat ik het doe?wittereiger schreef: ↑09-12-2019 12:08Sorry, maar ik vind dit een beetje verontrustend. Hij is bijna volwassen..
maandag 9 december 2019 om 16:20
Voor deze keer is het mij gelukt. Heb haar voeten in een emmer warm water gedaan. Lekker ingesmeerd en ze mocht twee soorten nagellak uitzoeken. Toen geknipt, weliswaar toch iets van protest en gegil maar heb nu echt ff doorgezet. Toen haar teennagels gelakt en ze mocht zelf de glitternagelak op haar tenen doen. Daarna met haar over gepraat en ze kwam tot de conclusie dat nagel knippen toch niet zo heel erg is.
Hopen dat de volgende ronde het weer zo goed lukt maar voor nu heb ik deze ronde gewonnen
Hopen dat de volgende ronde het weer zo goed lukt maar voor nu heb ik deze ronde gewonnen
maandag 9 december 2019 om 16:55
Fijn dat het voor nu gelukt is!
Mijn zoon (nu 10) vond dit ook nooit leuk, ook de vingernagels was drama toen hij jonger was. Vast helemaal niet pedagogisch verantwoord heb ik hem toen per nagel een snoepje gegevens (M&M's waren het geloof ik). Dat hielp. Toen dat echt goed ging een snoepje per hand/voet, toen een snoepje als alles was geknipt en inmiddels knip ik ze niet meer, maar doet hij het zelf. Behalve zijn rechterhand, dat lukt hem niet, dus die doe ik, maar snoepjes zijn niet meer nodig
Mijn zoon (nu 10) vond dit ook nooit leuk, ook de vingernagels was drama toen hij jonger was. Vast helemaal niet pedagogisch verantwoord heb ik hem toen per nagel een snoepje gegevens (M&M's waren het geloof ik). Dat hielp. Toen dat echt goed ging een snoepje per hand/voet, toen een snoepje als alles was geknipt en inmiddels knip ik ze niet meer, maar doet hij het zelf. Behalve zijn rechterhand, dat lukt hem niet, dus die doe ik, maar snoepjes zijn niet meer nodig

'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'

maandag 9 december 2019 om 17:00
Heb jij mijn kind?Het-groepje schreef: ↑09-12-2019 11:09Geen oplossing. Hier al elf jaar een verder lief kind dat zich gedraagt alsof ze meedoet in de exorsist als haar nagels geknipt moeten worden.
Ze mag het nu zelf doen maar dat werkt ook niet, dan loopt ze liefst rond als een soort wolf. Heel vervelend.
Ook 11 jaar en echt een lief kind, totdat de teennagels aan de beurt zijn..

maandag 9 december 2019 om 17:21
Denk dat ie vooral lui iswittereiger schreef: ↑09-12-2019 12:08Sorry, maar ik vind dit een beetje verontrustend. Hij is bijna volwassen..
maandag 9 december 2019 om 20:50
Ik heb geen partner ofzo dus dat word wat lastig. Ze gaat wel naar haar vader maar bij hem raakt ze ook in paniek. Ik ben blij dat ons moment van vanmiddag goed werkte, was nog gezellig ook. Dus ik hoop dat ze dat onthoud en de volgende x niet weer in een hysterica veranderd. Want ze weet nu echt wel dat het geen pijn doet.

dinsdag 10 december 2019 om 07:48
Dus van iedereen die naar de pedicure gaat vind je het ook verontrustend? Dat is toch hetzelfde. Daar laat je ook je nagels knippen door iemand anders.wittereiger schreef: ↑09-12-2019 12:08Sorry, maar ik vind dit een beetje verontrustend. Hij is bijna volwassen..
Weinig tips verder nog voor TO. Denk dat zelf laten doen idd nog het beste is. Dan heeft ze er zelf de controle over.
dinsdag 10 december 2019 om 13:29
Hoe is je eigen houding als je haar nagels wilt gaan knippen? Ben je angstig/gespannen sinds je haar een keer perongeluk in een velletje geknipt hebt, en is dat de reden dat je dochter nu zo hysterisch wordt?
Ik zou stoppen met het panische gedoe, en gewoon rustig zeggen: kom eens even hier Truusje, mama gaat even je nagels knippen, kun je daarna nog even tv kijken/boekje lezen/naar bed/whatever.
En als ze niet wil: het moet gewoon, klaar.
Oh en helemaal stoppen met het stiekem nagels knippen als ze slaapt, tenzij je er straks nog een slaapprobleem ofzo bij wilt...
Ik zou stoppen met het panische gedoe, en gewoon rustig zeggen: kom eens even hier Truusje, mama gaat even je nagels knippen, kun je daarna nog even tv kijken/boekje lezen/naar bed/whatever.
En als ze niet wil: het moet gewoon, klaar.
Oh en helemaal stoppen met het stiekem nagels knippen als ze slaapt, tenzij je er straks nog een slaapprobleem ofzo bij wilt...
woensdag 11 december 2019 om 12:49
Ik was vroeger ook panisch weet ik... Nu weet ik dat het kwam omdat bij het knippen van de nagels het bovenste kootje van mijn tenen te ver naar achteren (omhoog) werd gedrukt en alleen dát was de reden. Het is zo'n ongemakkelijk gevoel waar ik soms wel een paar dagen last van bleef houden.
Heb ik nu nog steeds trouwens.
Misschien dat een krom nagelschaartje (HEMA!) helpt, en dan haar teen juist de andere kant op duwen, naar beneden dus.
Met vijlen beweegt het bovenste kootje al gauw van links naar rechts... Dat is ook zo'n rotgevoel.
Heb ik nu nog steeds trouwens.
Misschien dat een krom nagelschaartje (HEMA!) helpt, en dan haar teen juist de andere kant op duwen, naar beneden dus.
Met vijlen beweegt het bovenste kootje al gauw van links naar rechts... Dat is ook zo'n rotgevoel.