Dolfinarium, Dierenpark Emmen of Koningin Julianatoren?

16-07-2008 18:59 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende weekend gaan we even relaxen in een vakantiehuisje en nu wilde ik een van bovenstaande 'attracties' bezoeken met mijn dochtertje van 2.5 jaar. In Emmen en de Julianatoren ben ik nog nooit geweest en mijn laatste bezoekje aan het Dolfinarium is echt eeeeuwen geleden, kan dus zelf niet goed inschatten wat nu het leukste is voor haar. Iemand een suggestie?
Emmen is erg leuk, dochter van ruim 2 was helemaal dol op de pinguins. Die zitten in het deel van de dierentuin bij de parkeerplaats (niet in het centrum). Oudste van 4 vond de haaien indrukwekkend.

Papagaaienpark is hier iedere keer weer een enorm succes. Voor kinderen vanaf 1 jaar is dat echt leuk en voor volwassenen ook. Maar niet in die regio.

We gaan volgende week naar de veluwe en gaan dan waarschijnlijk naar Julianatoren. Ook Burgers Zoo staat op het programma, de kinderen hier zijn dol op vissen en dat is daar natuurlijk super.

Nog een vraagje voor de anderen: Hoe is Land van Jan Klaassen? Vanaf ons vakantieadres best een stukje rijden, maar dat hebben we er best voor over als het leuk is.
Dierenpark Emmen, zoon (2) vond het geweldig kon alles ook goed zien. Vooral vlindertuin, olifanten en apen groot succes.

Julianatoren, als je niet bang aangelegd kind hebt kan het leuk zijn. Maar ik vond risico te groot dat ie nergens in wilde.

Dolfinarium, zoon vond springende dolfijnen en zo prachtig. Maar wij hadden vrijkaartjes weet niet of ik er 20 euro voor over had gehad.

Malkenschoten, echt geweldig voor kleintjes. Mooie grote kinderboerderij en veel te spelen eromheen. In hoogseizoen ook nog extra activiteiten. Oh ja natuurlijk treintje niet vergeten.

Er is ook heel nieuw deel maar dat heb ik nog niet gezien.

Burgers zoo, bush en ocean erg leuk, maar dierentuin is vreselijk. Kinderen kunnen niets zien, je moet ze overal optillen.

Land van jan klaassen is ook erg leuk. Grote speeltuin buiten, binnen is ook leuk maar wel krap als het druk is en kleintjes worden dan snel onder de voet gelopen. En theater is prachtig.

Wissel in epe, vind het leuke dierentuin maar inderdaad wel klein. Zoon vind alle dieren leuk dus ook die kleintjes. Maar je bent er wel snel doorheen, krijg er geen dag mee gevuld. Wij hebben abonnement en gaan dan gewoon uurtje er doorheen (je krijgt er ook nog kaartjes bij voor dolfinarium en amersfoort dus dan is prijs weer prima te doen)

papagaaienpark ken ik niet, misschien iets voor volgend uitstapje.
hoi Twaalf,

Bedankt voor de tips. Ik denk dat Malkenschoten misschien toch op ons lijstje moet komen staan.

Voor onze jongste (2) zouden we niet naar julianatoren hoeven te gaan. Die durft echt bijna nergens in, maar de laatste tijd durft ze wel meer. Oudste is 4 en die durft meer, een achtbaan was tot nu toe nog te veel van het goede. Als hij er eenmaal in is geweest dan zal hij het super vinden, hij is al in veel snellere atracties geweest, alleen de hoogte vindt hij eng.

Papegaaienpark is in Brabant (omgeving Eindhoven): http://www.papegaai.org. Erg leuk, maar ik weet niet of ik er een lange autorit voor over heb. Wij wonen in de omgeving en dan is het goed te doen.
Koningin Julianatoren vond onze dochter van 2,5 erg leuk, genoeg attracties waar hele kleintjes ook in kunnen/durven. En in de meeste dingen mag ook wel een volwassene mee als ze het alleen eng vinden. En het is klein en beloopbaar en echt op kindjes ingericht, geen hele wilde attracties.
Ik ben erg benieuwd, we vertrekken morgen
Emmen!
misschien is dit ook nog een optie?

park tivoli
quote:anky schreef op 17 juli 2008 @ 08:50:

Nordhorn is 6 euro meen ik uit mijn hoofd te zeggen en voor kinderen tot en met 3 jaar gratis. Vergeet vooral ook de rollende muntjes niet bij de ingang (vinden onze kinderen samen met de karpers daar nog het mooiste; eigenlijk hoeven we helemaal niet naar binnen).Haha, herkenbaar! Wij staan ook vaak langer bij die muntjesbak dan bij de dieren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven