Werk & Studie alle pijlers

Vrijwilligerswerk thuiswerken tips

11-09-2025 18:06 9 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie heeft er tips voor vrijwilligerswerk dat vooral thuiswerken is? Ik heb zelf een bipolaire stoornis en kan hierdoor niet normaal betaald werk doen (ook geen doelgroepenregister werk). Ik zou het liefste vrijwilligerswerk doen wat niet zoveel uur is / flexibel en thuiswerk.

Iemand tips?
Stichting NLdoet heeft een categorie met vrijwilligerswerk vanuit huis.
Misschien zit er iets voor je bij?

https://www.nlvoorelkaar.nl/vrijwillige ... anuit-huis
Heel erg bedankt !! Ik ga gelijk even kijken
Vanuit huis telefonisch contact met mensen die een luisterend oor nodig hebben? Er bestaan veel soorten hulplijnen. Misschien zit er iets tussen,waar je affiniteit mee hebt.
Ben je heel precies? Je kunt online vrijwilligerswerk voor archieven doen. Dan beschrijf je bijvoorbeeld wat er op oude foto's staat. Of probeer je oude teksten te lezen: https://velehanden.nl
Misschien is Vele handen iets voor jou.

Je helpt met het digitaliseren van bestanden zoals geboorte- en bevolkingsregisters. Maar foto's uitzoeken kan er ook bij horen
https://faro.cultureelerfgoed.nl/thoughts/651

Ze hebben projecten door heel Nederland, dus misschien ook in jouw buurt.
ze hebben ook een fb-pagina

Ik doe eigenlijk hetzelfde vrijwilligerswerk, maar dan rechtstreeks via het gemeentearchief, wat later streekarchief is geworden.

Te laat: Kipzonderkop is me voor. Maar als er al 2 zijn die het noemen....
nlies wijzigde dit bericht op 11-09-2025 19:46
Reden: te laat
7.90% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
11-09-2025 19:44
Te laat: Kipzonderkop is me voor. Maar als er al 2 zijn die het noemen....
Dat bedoel ik! Het is heel leuk en laagdrempelig. Plus: het schijnt verslavend te zijn, een soort puzzel.
Kipzonderkop schreef:
11-09-2025 20:27
Dat bedoel ik! Het is heel leuk en laagdrempelig. Plus: het schijnt verslavend te zijn, een soort puzzel.
En verder zal het daar wel net zijn als hier bij het archief: ze zijn al lang blij dat het gebeurt, dus hoe lang je er mee bezig bent, maakt niet uit.
En wanneer je er mee bezig bent ook niet 's morgens 's middags avond nacht, je deelt het zelf in.
Als je het doet om contacten te leggen , valt het misschien tegen. voordat het archief hier verhuisde, werkten we in de studiezaal, maar dar kik nu dus niet meer
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Voor lokale verenigingen administratief werk doen? Bijvoorbeeld de ledenadministratie bijhouden.
Mijn moeder maakt de planning voor een (klein) museum. Dat doet ze ook volledig vanuit huis.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven