Doorkomende kies bij 6 jarige

26-05-2020 21:43 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje heeft sinds gisteren enorme pijn in zijn mond. Vandaag bij tandarts geweest en die zag en een gaatje en een doorkomende kies. Tandarts zegt dat het gaatje niet zoveel pijn kan doen, maar de doorkomende kies wel. Dus gaatje wordt over 2 weken gevuld.

Het gaatje zit aan dezelfde kant als waar de kies doorkomt. Kan een doorkomende kies echt zo’n pijn doen? Hij voelt ook warm aan en met alles wat hij doet en eet en ook al doet hij niks doet het pijn. Vraag me af of het gaatje niet al zo ver heen is dat dat zo’n verschrikkelijke pijn doet ipv de kies die doorkomt. En het gewoon snel gevuld moet worden.
Ik kreeg er zelfs koorts van. Kan best.
.
anoniem_237713 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 22:18
99.03% gewijzigd
Wat is je vraag?
Je tandarts weet dit toch veel beter dan een forum...?
Ja, dat kan. Toen mijn oudste een jaar of vijf was werd ze ‘s morgens wakker met koorts en enorm opgezette wangen en klieren, net de bof. Het was weekend dus we gingen direct (na een telefoontje) naar de huisartsenpost. Daar kwamen ze erachter dat er in een keer drie kiezen aan het doorkomen waren.
Een gaatje lijkt me niet zo’n pijn doen, dan moet echt je halve kies weg zijn.
Weer de tandarts gebeld. Mijn zoon heeft nog steeds pijn, koorts en nu ook buikpijn en overgeven. Hij krijgt nu antibiotica voor een eventuele ontsteking. Maar op de foto was niks geks te zien. Alleen die doorkomende kies die druk geeft en een gaatje die niet diep genoeg is om pijn te veroorzaken.

Tandarts denkt niet dat koorts en overgeven te maken heeft met de kies, maar eerder met een griepje . En dat het toevallig tegelijk komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven