Doorlekken luier door zijligging bij baby 6 maanden
maandag 20 april 2020 om 00:04
Ik ben op zoek naar dé tip voor bij een doorlekkende luier door zijligging van een baby.
Mijn zoontje (6 maanden) is het rollen vol op aan het oefenen. Ook druk voor het slapen gaan.
En hij heeft een slaaphouding waarbij hij graag op zijn zij ligt.
Inmiddels lekt hij steeds door tijdens het slapen maar niet doordat de luier vol zit.
Ik gebruik pampers.
Ik heb het randje van de luier aan de bovenkant naar binnen gedaan.
Rompertje is niet te klein.
Luier achterste voren geprobeerd (resultaat is dat het hele bedje zeiknat was ipv een beetje).
Pielemous is naar beneden gericht.
Wie o wie heeft de gouden tip?
Mijn zoontje (6 maanden) is het rollen vol op aan het oefenen. Ook druk voor het slapen gaan.
En hij heeft een slaaphouding waarbij hij graag op zijn zij ligt.
Inmiddels lekt hij steeds door tijdens het slapen maar niet doordat de luier vol zit.
Ik gebruik pampers.
Ik heb het randje van de luier aan de bovenkant naar binnen gedaan.
Rompertje is niet te klein.
Luier achterste voren geprobeerd (resultaat is dat het hele bedje zeiknat was ipv een beetje).
Pielemous is naar beneden gericht.
Wie o wie heeft de gouden tip?
anoniem_377791 wijzigde dit bericht op 20-04-2020 04:10
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
7.06% gewijzigd

maandag 20 april 2020 om 04:12
Jeps. 6 maanden geen problemen gehad.MinkeDeWit schreef: ↑20-04-2020 00:25Gebruik je wel Pampers? En dan de randjes goed naar buiten vouwen voor je hem omdoet.
maandag 20 april 2020 om 04:13
Nog niet. Maar heb er 6 maanden geen enkel probleem mee gehad.Suzan_1991 schreef: ↑20-04-2020 00:32Heb je al een ander merk luiers geprobeerd? Pampers lekten hier bijvoorbeeld altijd door, bij beide kinderen.
En luiers zijn niet zo goedkoop dat je makkelijk elk merk kunt uitproberen.
maandag 20 april 2020 om 04:15
Pijpjes zijn het probleem niet. Het lekt aan de bovenkant/bij kleefstripje.strings-attached schreef: ↑20-04-2020 00:54Pampers waren altijd rotluiers. Ik had vroegah die van het kruidvat. Als de pijpjes niet goed sluiten lekt het, luier niet te groot?
maandag 20 april 2020 om 04:16
Dat kan ik nog proberen. Ook al zouden deze qua maat goed moeten zijn.

maandag 20 april 2020 om 06:28
Wij hadden rond deze leeftijd hetzelfde probleem met Pampers. Alle tips geprobeerd, inclusief 2 luiers om doen en een maatje groter. Niks werkte en maatje groter werd het alleen maar erger van. Over gegaan op Kruidvat luiers, droog en vertrouwd. Toen ging het een tijd goed, maar nu net weer een periode gehad met steeds doorlekken. Kind is 14 maanden. Inmiddels verschoon ik hem zodra ik zelf naar bed ga. Verre van ideaal, maar gelukkig slaapt hij gewoon verder en geen dagelijkse verschoonacties meer.
maandag 20 april 2020 om 06:41
Hier hetzelfde probleem bij pampers vanaf een maand of 6. Grotere maat hielp een maand. Toen overgestapt naar Etos (woezel en pip). Geen natte nacht meer gehad.
Overstappen is trouwens stukken goedkoper. Koop deze nu ook in de aanbieding. Deed dat bij pampers ook (kocht toen ook al af eh toe deze). Maar scheelt echt nog wel per luier.
Ander merk proberen kan dus flink voordeliger uitpakken
Overstappen is trouwens stukken goedkoper. Koop deze nu ook in de aanbieding. Deed dat bij pampers ook (kocht toen ook al af eh toe deze). Maar scheelt echt nog wel per luier.
Ander merk proberen kan dus flink voordeliger uitpakken

maandag 20 april 2020 om 07:03
Als het om goedkoop gaat, snap ik sowieso niet dat je pampers gebruikt.Desireetje1986 schreef: ↑20-04-2020 04:13Nog niet. Maar heb er 6 maanden geen enkel probleem mee gehad.
Wij hebben altijd die van de Aldi gebruikt. Nooit problemen mee gehad en dochter was ook een draaier. Ging het hele bed door.
maandag 20 april 2020 om 07:24
maandag 20 april 2020 om 07:33
Mijn dochter lekte ook door bij haar buik (buik en zijslaper). Dé oplossing: luierbroekjes. Nu begon dit wel pas bij mijn dochter te spelen tussen 1,5 en 2 jaar. Weet niet of er al luierbroekjes zijn in de maat van jouw zoon. Maar deze sluiten vrij hoog, waardoor dochter van 2,5 nu zelfs nog (met flink plassen dus) droog blijft). We hebben liefst Pampers, maar Kruidvat is ook goed. Lidl viel tegen. Ze zijn wat duurder dan gewone luiers, maar omdat je er maar 1 per dag gebruikt valt het wel mee. Werkte ook bij zoontje van vrienden van ons (net 1).
maandag 20 april 2020 om 07:35
Hier was het bedje ook elke keer nat. Ik heb nu een maand ofzo een oplossing die hier heel goed werkt. Eerst luierbroekje aan, die kan aan de voorkant wat meer omhoog getrokken , dan normale luier (ik heb pampers premium) er over heen, die zit juist aan de achterkant wat hoger.
Nooit meer een nat bed gehad. En als de buitenste luier nog droog is volgende ochtend kost t je ook geen extra luier want kan die als normale luier aan. Hier werkt t iig als een trein.
Nooit meer een nat bed gehad. En als de buitenste luier nog droog is volgende ochtend kost t je ook geen extra luier want kan die als normale luier aan. Hier werkt t iig als een trein.
maandag 20 april 2020 om 07:50
Luierbroekjes kunnen de oplossing zijn.
En wat we een tijdje gedaan hebben bij dochter toen zij weg woelde en doorlekte is een overbroekje die je hebt voor wasbare luiers over haar luier heen doen. Heb je een soort waterafstotend onderbroekje eroverheen, dan hielp geweldig. Alle doorlek blijft binnen het broekje.
Zoiets:
https://kidzstore.eu/product/overbroekje-zebra/
En wat we een tijdje gedaan hebben bij dochter toen zij weg woelde en doorlekte is een overbroekje die je hebt voor wasbare luiers over haar luier heen doen. Heb je een soort waterafstotend onderbroekje eroverheen, dan hielp geweldig. Alle doorlek blijft binnen het broekje.
Zoiets:
maandag 20 april 2020 om 09:01
Van mijn 4 zoons hebben er 3 altijd een maat groter nodig (gehad) dan de kilo’s de op de verpakking staat. Anders lekten ze ‘s nachts altijd door.
En Kruidvat (droog en vertrouwd, niet de nieuwere) gaan hier beter dan Pampers.
Je hebt ook kleinere verpakkingen om het even uit te proberen.
Als je het goed in de gaten houdt kun je vaak kopen bij een 1+1 actie.
Aanvulling: een maat grotere romper kan ook wel eens helpen hier. Mijn tweeling draagt maat 68-74 maar van rompers moeten ze al een poos 74-80 aan.
En Kruidvat (droog en vertrouwd, niet de nieuwere) gaan hier beter dan Pampers.
Je hebt ook kleinere verpakkingen om het even uit te proberen.
Als je het goed in de gaten houdt kun je vaak kopen bij een 1+1 actie.
Aanvulling: een maat grotere romper kan ook wel eens helpen hier. Mijn tweeling draagt maat 68-74 maar van rompers moeten ze al een poos 74-80 aan.
maandag 20 april 2020 om 09:35

maandag 20 april 2020 om 09:48
Maar Pampers zijn juist hartstikke duur in vergelijking met de meest merken. Bij Kruidvat en Etos is er altijd wel een aanbieding van het eigen merk. Ik heb zelf altijd Etos, helaas zijn nu net de komende 2 weken de luiers niet meer in de aanbieding, alleen de broekjes geloof ik. Bij Kruidvat haal ik ook weleens luiers als ze niet bij Etos in de aanbieding zijn, maar die vind ik net iets minder.Desireetje1986 schreef: ↑20-04-2020 04:13Nog niet. Maar heb er 6 maanden geen enkel probleem mee gehad.

maandag 20 april 2020 om 09:51
Ik zou er dan eventueel nog wel een inlegger in doen om het vocht wat uit de luier loopt op te nemen. Als het erg veel is, loopt het alsnog uit het overbroekje. En TO, als je echt goedkope overbroekjes wil zoals deze, kun je ze ook bij Aliexpress kopen. Het overbroekje van deze link komt daar ook vandaan.Naatje2000 schreef: ↑20-04-2020 07:50Luierbroekjes kunnen de oplossing zijn.
Zoiets:

maandag 20 april 2020 om 10:15
Suzan_1991 schreef: ↑20-04-2020 09:48Maar Pampers zijn juist hartstikke duur in vergelijking met de meest merken. Bij Kruidvat en Etos is er altijd wel een aanbieding van het eigen merk. Ik heb zelf altijd Etos, helaas zijn nu net de komende 2 weken de luiers niet meer in de aanbieding, alleen de broekjes geloof ik. Bij Kruidvat haal ik ook weleens luiers als ze niet bij Etos in de aanbieding zijn, maar die vind ik net iets minder.
Ik kocht de Babydry eigenlijk altijd in de aanbieding en dan zijn ze net zo duur of zelfs goedkoper als andere goedkopere merken. En we hoeften ze ook minder vaak te wisselen en er was een ton aan was minder omdat ze niet meer doorlekten. Scheelt ook geld/water/wasmiddel en energie.
Ook al zie je dat niet meteen.
maandag 20 april 2020 om 10:18

maandag 20 april 2020 om 10:18
Hier een buikslaper van 14 maanden die de laatste tijd vaker doorlekt. Bij midden in de nacht nog eens verschonen is er meestal geen probleem. Ze word vaak toch wel een keer wakker. Ik denk dat we hier toch vooral over moeten naar een grotere maat. Ik twijfel alleen of ik broekjes koop of niet.
Een tijdje terug had ik haar dus alles weer droog aangetrokken. Maar met mijn slaperig hoofd en zonder bril had ik blijkbaar de rits van de slaapzak niet helemaal goed gedaan. Mijn man was de volgende ochtend ook verbaast dat hij haar alleen in romper aantrof in bed. Waarom had ik haar zo laten slapen? De slaapzak had ze uit bed gegooid en die had hij niet zien liggen.
Een tijdje terug had ik haar dus alles weer droog aangetrokken. Maar met mijn slaperig hoofd en zonder bril had ik blijkbaar de rits van de slaapzak niet helemaal goed gedaan. Mijn man was de volgende ochtend ook verbaast dat hij haar alleen in romper aantrof in bed. Waarom had ik haar zo laten slapen? De slaapzak had ze uit bed gegooid en die had hij niet zien liggen.