doorslapen
zondag 11 april 2010 om 21:59
ff jullie advies nodig
k komt de ene dag om de 5 uur en de andere dag om de 4 uur ze krijgt de ene dag dus 4 flessen en de andere dag 5 flessen van ongeveer 200 cc afgekolfde melk. Nu wil het zo zijn dat ze de laatste paar dagen om ongeveer 17.00 en dan om 20.00 wil drinken. Ze komt op verzoek alleen maken we haar wel elke avond om 23.30 nog wakker voor het laatste flesje ze wordt dan best moelijk wakker maar ze drinkt dit flesje wel helemaal op ze slaapt dan vervolgens door tot 7.30 uur
Nu twijfel ik dus of ik haar nog wel wakker moet maken of dat ik het gewoon een keer niet moet doen en kijken of ze doorslaapt tot morgenochtend
k komt de ene dag om de 5 uur en de andere dag om de 4 uur ze krijgt de ene dag dus 4 flessen en de andere dag 5 flessen van ongeveer 200 cc afgekolfde melk. Nu wil het zo zijn dat ze de laatste paar dagen om ongeveer 17.00 en dan om 20.00 wil drinken. Ze komt op verzoek alleen maken we haar wel elke avond om 23.30 nog wakker voor het laatste flesje ze wordt dan best moelijk wakker maar ze drinkt dit flesje wel helemaal op ze slaapt dan vervolgens door tot 7.30 uur
Nu twijfel ik dus of ik haar nog wel wakker moet maken of dat ik het gewoon een keer niet moet doen en kijken of ze doorslaapt tot morgenochtend
zondag 11 april 2010 om 22:09
zit er idd sterk over te denken om het te proberen alleen ben ik zooo bang dat ze toch vannacht komt en aangezien ik nogal een slaap kop ben.....
anderzijds als dit idd haar laatste fles zou zijn is het hierna nog een laatste keer kolven en dan kan ik ook 'vroeg'naar bed en dat is dan wel weer heel aantrekkelijk!!!
anderzijds als dit idd haar laatste fles zou zijn is het hierna nog een laatste keer kolven en dan kan ik ook 'vroeg'naar bed en dat is dan wel weer heel aantrekkelijk!!!
zondag 11 april 2010 om 22:11
Hmm... Dochter is 15 weken en ik maak haar nog steeds wakker om 23.00 uur voor de laatste fles. Dit ook op advies van het CB, zij zeiden dat het dochter het echt nog wel nodig heeft die laatste fles.
Dus ik blijf trouw de laatste fles rond 23.00u geven en dochter slaapt vervolgens door tot 7.00 uur. Prima!
Dus ik blijf trouw de laatste fles rond 23.00u geven en dochter slaapt vervolgens door tot 7.00 uur. Prima!
zondag 11 april 2010 om 22:12
Hmm.....11 weken? Dan zou ik nog even zo doordoen Aangezien het om 23.30 een fles is, zou je man deze ook kunnen geven (toch?). Deze laat ze dan als eerste vanzelf vallen. Zoon hier had zo'n beetje hetzelfde ritme destijds. Met een maand of 5 ging de laatste voeding om 23.30 er vanzelf af en sliep hij door van 19.30 tot 8.00
zondag 11 april 2010 om 22:21
quote:jacjac schreef op 11 april 2010 @ 22:09:
zit er idd sterk over te denken om het te proberen alleen ben ik zooo bang dat ze toch vannacht komt en aangezien ik nogal een slaap kop ben.....
anderzijds als dit idd haar laatste fles zou zijn is het hierna nog een laatste keer kolven en dan kan ik ook 'vroeg'naar bed en dat is dan wel weer heel aantrekkelijk!!!11 weken en dan zooo bang zijn om er 1 keer s'nachts uit te moeten?
anderzijds als dit idd haar laatste fles zou zijn is het hierna nog een laatste keer kolven en dan kan ik ook 'vroeg'naar bed en dat is dan wel weer heel aantrekkelijk!!!11 weken en dan zooo bang zijn om er 1 keer s'nachts uit te moeten?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zondag 11 april 2010 om 22:35
Ik snap wel dat je het verleidelijk vindt om die 23.30 fles te laten vervallen. Je bent waarschijnlijk bang dat je 's nachts weer met een nachtvoeding zou moeten beginnen omdat ze van de honger wakker wordt? Je zou kunnen proberen de fles van 20.00 uur wat later te geven, bijvoorbeeld door over de hele dag de fles een half uurtje te verlaten. Dat scheelt met totaal 4 flessen per dag toch zo'n anderhalf uur. Op die manier krijgt ze haar laatste fles dus om 21.30 uur.
Houd wel de hoeveelheid in de gaten die ze totaal moet hebben per dag!
Succes, het blijft zoeken naar de beste manier.
Houd wel de hoeveelheid in de gaten die ze totaal moet hebben per dag!
Succes, het blijft zoeken naar de beste manier.
zondag 11 april 2010 om 22:39
Ik heb er trouwens destijds ook zo over zitten dubben. Uiteindelijk gewoon geprobeerd: niet wakker gemaakt en kind sliep gewoon heerlijk door. Moet ik er wel bij zeggen dat mijn kids toen al 4 maanden waren dat ik dat probeerde. Als ze heel de dag door goed drinken, zijn ze doorvoed en worden ze niet wakker van de honger (aldus mijn cb).
zondag 11 april 2010 om 23:48
Ik vind persoonlijk 11 weken nog wel wat jong om een kind een ritme aan te leren omdat het jou beter uit komt. Maar goed aan de andere kant was het advies van het cb toen mijn dochter zo oud was: als je op verzoek voed doe dat dan ook met de laatste voeding. Dus als ze erom vragen geef je die, slapen ze door geef je hem niet. En dan komen ze misschien 's nachts maar dat went ook weer. En als je er erg tegenop ziet of vervelend vind kun je wat eerder naar bed gaan of met de vader afspreken dat hij de ene nacht eruit gaat en jij de andere.
En voor wat betreft de richtlijnen qua hoeveelheid voeding per dag: ik hanteerde dat zoals het bedoeld is, zoals een richtlijn dus. Het ene kind is de ander niet, kinderen hebben nu eenmaal hun eigen behoeftes qua hoeveelheden en kunnen dat doorgaans prima duidelijk maken.
En voor wat betreft de richtlijnen qua hoeveelheid voeding per dag: ik hanteerde dat zoals het bedoeld is, zoals een richtlijn dus. Het ene kind is de ander niet, kinderen hebben nu eenmaal hun eigen behoeftes qua hoeveelheden en kunnen dat doorgaans prima duidelijk maken.
Erger u niet, verwonder u slechts!
zondag 11 april 2010 om 23:58
Ik denk dat je die laatste fles nog niet kunt laten vallen.
Baby is nog jong en drinkt hem nog goed leeg, en volgens het cb moet je er dan nog gewoon mee door gaan.
Als ze, zo rond de 5 maanden, die fles niet
goed meer leegdrinken kun je hem laten
vallen.
(en anders zit je waarschijnlijk weer met een nachtvoeding...)
Baby is nog jong en drinkt hem nog goed leeg, en volgens het cb moet je er dan nog gewoon mee door gaan.
Als ze, zo rond de 5 maanden, die fles niet
goed meer leegdrinken kun je hem laten
vallen.
(en anders zit je waarschijnlijk weer met een nachtvoeding...)
maandag 12 april 2010 om 10:08
Ik voed op verzoek, op de fles van 22:00/23:00 na, daar maakte ik hem voor wakker. Toen ik merkte dat hij de laatste fles niet goed meer leegdronk, ben ik er mee opgehouden, en bleek hij ook zonder die fles door te kunnen slapen.
Je baby geeft zelf wel aan of hij zonder die late fles kan, als hij hem nu nog goed leegdrinkt heeft hij er blijkbaar wel behoefte aan en zou ik hem nog even zo laten, totdat hij aangeeft het niet meer hoeft.
Btw; mijn baby was +/- 12 weken toen ik stopte met de late fles. CB hier vond dit prima, als ik het idee had dat de fles er af kon, kon ik hem gewoon weglaten. Moet ik bij zeggen dat hij overdag vaker drinkt (+/- iedere 3 uur), omdat hij vanaf 19:00 in slaap valt, en dan slaapt tot 6:30.
Je baby geeft zelf wel aan of hij zonder die late fles kan, als hij hem nu nog goed leegdrinkt heeft hij er blijkbaar wel behoefte aan en zou ik hem nog even zo laten, totdat hij aangeeft het niet meer hoeft.
Btw; mijn baby was +/- 12 weken toen ik stopte met de late fles. CB hier vond dit prima, als ik het idee had dat de fles er af kon, kon ik hem gewoon weglaten. Moet ik bij zeggen dat hij overdag vaker drinkt (+/- iedere 3 uur), omdat hij vanaf 19:00 in slaap valt, en dan slaapt tot 6:30.
maandag 12 april 2010 om 10:09
ik ben gister om 23.00 naar bed gegaan maar toen ik eenmaal op bed lag ging m'n geweten knagen en wilde haar gaan wakker maken echter mw was met geen kanon wakker te krijgen dus ja ben afgedropen en m'n bed ingegaan uiteindelijk heeft ze geslapen tot 5.30! vind/vond het niet eens heel verkeerd.
ga het vanavond gewoon nog een keer proberen kijken hoe ze het zelf vandaag gaat regelen.
ga het vanavond gewoon nog een keer proberen kijken hoe ze het zelf vandaag gaat regelen.
maandag 12 april 2010 om 11:17
TO dat lijkt me het enige juiste wat je kunt doen.. 
Laat haar zelf haar ritme bepalen.
Voordeel van dat ze eigenlijk niet wakker wordt om 2330 dat je dus zelf vroeger naar bed kunt gaan en dan is het niet erg om er 'snachts nog een keertje uit te moeten.
Mijn dochtertje sloeg al heel snel de voeding van 2300 over, maar kwam nog heel lang om 3.00 uur. Met 5 maanden hoefde ze die 3.00 uur voeding ook niet meer.
Laat haar zelf haar ritme bepalen.
Voordeel van dat ze eigenlijk niet wakker wordt om 2330 dat je dus zelf vroeger naar bed kunt gaan en dan is het niet erg om er 'snachts nog een keertje uit te moeten.
Mijn dochtertje sloeg al heel snel de voeding van 2300 over, maar kwam nog heel lang om 3.00 uur. Met 5 maanden hoefde ze die 3.00 uur voeding ook niet meer.
maandag 12 april 2010 om 11:19
Mijn zoon is bijna 14 weken en krijgt alleen een 'late fles' als hij daarom vraagt. Soms wordt ie 00.00 wakker, en dan krijgt hij eten, en vannacht bijvoorbeeld sliep hij van 19.00 - 04.00 uur. Dan is het dus wel eruit voor een nachtvoeding, maar dat vind ik echt niet erg. Ik wacht het gewoon zo af en ik denk dat hij vanzelf de nacht helemaal gaat doorslapen, die paar uurtjes erbij komen dan misschien als hij wat rijstebloem door de fles mag.
Bij mijn oudste zoon herinner ik me wel een periode dat ik hem wakker maakte om 23.00, maar ik weet niet meer hoe lang dat duurde.
Ik denk altijd maar zo; als hij overdag genoeg drinkt (en die van mij drinkt elke 3-3.5 uur) dan komt ie vanzelf de nacht wel door uiteindelijk.
Bij mijn oudste zoon herinner ik me wel een periode dat ik hem wakker maakte om 23.00, maar ik weet niet meer hoe lang dat duurde.
Ik denk altijd maar zo; als hij overdag genoeg drinkt (en die van mij drinkt elke 3-3.5 uur) dan komt ie vanzelf de nacht wel door uiteindelijk.