Draaibare autostoel groep 0+/1

30-11-2019 23:16 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Viva's

Ik ben opzoek naar een auto stoel voor mijn dochtertje 6.5 maanden oud.
Ze is een grote baby en zit nu al niet meer lekker in de maxi cosi.

Mijn auto is uit 2005 en ik dacht daar geen isofix in te hebben maar die beugeltje zitten dus wel in de achterbank tussen de kussens. Maar ik heb dan weer niet zo'n 3e haak in de achterkant achterbank zitten.

Ik zoek een autostoel die zowel achterwaarts als voorwaarts geïnstalleerd kan worden. Een zo genaamde Reboarder autostoel.

Welke hebben jullie of kunnen jullie aanraden?
Mijn voorkeur gaat 1 met isofix het is alleen nog de vraag of ik wel de juiste aansluiting daar voor heb. Met autogordel kan natuurlijk ook gewoon.

Hebben jullie ook ervaring met 360 graden draaistoel? Dit heeft mijn voorkeur vanwege een slechte arm die ik heb en dan lijkt het mij makkelijker.
En kunnen die stoelen ook een beetje goed in de lig stand?

Dankjewel ik hoor graag jullie ervaringen.

Groetjes
05-2019 wijzigde dit bericht op 30-11-2019 23:48
5.18% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
Ik ben heel tevreden over deze

4Baby Roll-Fix Beige 360° Isofix Autostoel 0-18 kg 55752
Maxi Cosi Axiss Plus
Volgens mij kun je wel gewoon isofix gebruiken, alleen moet je dan een stoel hebben met een steun poot ipv een band over de achterbank naar de haak achterin. Die stoelen nemen iets meer ruimte in, dus wel even goed kijken of het in je auto past.
Ik heb er een 360 graden, zou niet meer anders willen. Ik heb de Maxicosi axissfix, maar daar heb je wel dat derde isofix punt voor nodig, dus daar heb je niet veel aan.
Britax Romer Dualfix m i-size. Heel tevreden over. Deze gekozen omdat deze als erg veilig uit verschillende onafhankelijke testen is gekomen. We twijfelden tussen deze en een andere zijn toen naar de winkel gegaan om o.a. de ligstand te testen.
nausicaa schreef:
30-11-2019 23:33
Volgens mij kun je wel gewoon isofix gebruiken, alleen moet je dan een stoel hebben met een steun poot ipv een band over de achterbank naar de haak achterin. Die stoelen nemen iets meer ruimte in, dus wel even goed kijken of het in je auto past.
Ik heb er een 360 graden, zou niet meer anders willen. Ik heb de Maxicosi axissfix, maar daar heb je wel dat derde isofix punt voor nodig, dus daar heb je niet veel aan.
Ik heb nog wel een haak achterin maar die zit niet in de bank maar aan de zijkant achter de bank. Ik weet dus niet of dat mag en kan. Ik zou in principe de band wel vast kunnen zetten maar die zit niet recht achter de stoel. Dat is een zelfde soort haak als wat tussen de kussens zit van de achterbank maar dan verticaal.
Je bent op de hoogte dat ze sowieso tot 13 kg of tot haar oren boven de bovenste rand van de maxicosi uit komen toch daar in moet blijven zitten??
JustMeDaan schreef:
01-12-2019 00:24
Je bent op de hoogte dat ze sowieso tot 13 kg of tot haar oren boven de bovenste rand van de maxicosi uit komen toch daar in moet blijven zitten??
Nee daar ben ik niet van op de hoogte. Ik heb begrepen dat ze vanaf 9 kilo in een groep 1 stoeltje vervoerd mogen worden maar dan wel achteruit tot 15 maanden.
Zolang het maar achterwaarts is toch ?
05-2019 schreef:
01-12-2019 08:39
Nee daar ben ik niet van op de hoogte. Ik heb begrepen dat ze vanaf 9 kilo in een groep 1 stoeltje vervoerd mogen worden maar dan wel achteruit tot 15 maanden.
Inderdaad. Je moet helemaal niks trouwens, ze mogen vanaf 9 kilo wettelijk ook voorwaarts, maar dat is wel minder veilig. De regels waar iedereen naar verwijst zijn onderdeel van de eisen aan het stoeltje. Vanaf 2019 geldt dat een stoeltje alleen goedgekeurd kan worden als een kind tot 15 maanden achteruit kan zitten. Maar dat gaat dus om nieuwe stoelen, oudere stoelen die nog op voorraad zijn of die je al hebt mag je nog gewoon gebruiken. Omdat ze niet meer gemaakt worden, zullen ze wel langzaam verdwijnen, maar ze zijn niet ineens verboden om te gebruiken.

‘Vroegah’ waren eigenlijk alle gewone stoeltjes voorwaarts gericht, alleen de maxi cosi achterwaarts. Vandaar het advies om die zo lang mogelijk te gebruiken. Maar nu zijn er ook stoelen die achterwaarts kunnen, en dat is dan natuurlijk hetzelfde idee (mits verder passend bij de maat van kind, maar dat geldt sowieso altijd).
05-2019 schreef:
01-12-2019 08:39

Klopt hoor.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
JustMeDaan schreef:
Jij bent zelf niet op de hoogte van de nieuwe regels, dus eerst even inlezen voordat je wat roeptoetert.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wij hebben maxicosi Axissfix voor baby. Kan tot 87cm achteruit or vanaf 78 cm vooruit. En onze peuter heeft de gewone axiss. Erg prettig.
JustMeDaan schreef:
Maxicosi is een merk. Je bedoelt een kinderstoel groep 0 en daar valt oa de maxicosi Axissfix ook onder.
Due-scimmie schreef:
01-12-2019 12:57
Wij hebben maxicosi Axissfix voor baby. Kan tot 87cm achteruit or vanaf 78 cm vooruit. En onze peuter heeft de gewone axiss. Erg prettig.
Maar als je een lange baby hebt moet je niet voor de maxicosi gaan, valt echt klein.
Seriously?
june. schreef:
01-12-2019 13:30
Maar als je een lange baby hebt moet je niet voor de maxicosi gaan, valt echt klein.
Axissfix is een autostoel van het merk maxi cosi, niet zo’n ding dat je voor pasgeborenen gebruikt om ze te dragen zeg maar. Deze kan tot 105cm, dat is veel een hele lange baby :proud: .
nausicaa schreef:
01-12-2019 13:44
Axissfix is een autostoel van het merk maxi cosi, niet zo’n ding dat je voor pasgeborenen gebruikt om ze te dragen zeg maar. Deze kan tot 105cm, dat is veel een hele lange baby :proud: .
Nou dit. Scheelt mij typen ;)
Hier een cybex sirona m i-size. De mag je zelfs al vanaf de geboorte gebruiken met de newborn inlay en is goed beide kanten op te draaien. In theorie kan deze zelfs tot 105cm achteruit.
Normale isofix zonder band over de stoelen. Bijrijder zit wel redelijk krap omdat ie zeker in de ligstand veel ruimte inneemt. (Kleine auto) Maar de ligstand is dan wel heel erg prettig, zeker met de newborn inlay bijna plat.
Overigens bij Babypark in Wormerveer op de outlet gekocht voor €120 minder dan de originele prijs.
Aanrader om even langs te gaan, ook omdat ze bijna alle stoelen hebben staan om uit te proberen, hele goede service en je mag de autostoelen daar ook passen in je eigen auto.
(Geen sponsor of werknemer, gewoon een enthousiaste moeder die voor weinig daar een hele goede stoel heeft kunnen kopen)
Even een update ik was gegaan voor de Britax Römer Dualfix 2R maar nu is hij binnen en heb hem gepast in de auto en nu twijfel ik ontzettend.
De stoel wiebelt gewoon boven op de basis.
De basis waar de stoel op zit is echt stevig en zit vast als een huis. Maar de stoel zelf wiebelt als je er een beetje aan heen en weer drukt.
(Voor mijn gevoel lijkt de stoel los te zitten)

Hebben jullie stoelen dit ook met jullie draaibare stoelen?

Ik vind het echt lastig.
Ik heb een stoel nodig met isofix en steunpoot.
Ik heb een axissfix (dus met top tether) en die zit als een huis. Er zit geen cm speling in. Ik heb ook een maxicosi pearl (dus op een isofix basis met een poot en zonder top tether) en die is ook een beetje wiebelig.
CallieB schreef:
12-02-2020 12:13
Ik heb een axissfix (dus met top tether) en die zit als een huis. Er zit geen cm speling in. Ik heb ook een maxicosi pearl (dus op een isofix basis met een poot en zonder top tether) en die is ook een beetje wiebelig.
De basis waar de stoel op vast zit die zit echt muur vast en stevig. Het is de stoel die wiebelt bovenop.
Ik heb helaas geen top tether.
05-2019 schreef:
12-02-2020 12:45
De basis waar de stoel op vast zit die zit echt muur vast en stevig. Het is de stoel die wiebelt bovenop.
Ik heb helaas geen top tether.
Ja klopt, dat doet mijn pearl ook. Ik denk daardoor dat het verschil daarin te wijten is aan die top tether en dat dat een beetje hoort. Zo lang de isofix haken maar goed vast zitten..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven