Drama; kleding kopen met dochter, ze vindt niets mooi!

23-12-2010 15:58 2582 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drama in de stad! Ik was met een paar van mijn kinderen even naar de film en daarna shoppen. Hebben ze een hekel aan. Aan shoppen. Zeker nu. En ik kan ze geen ongelijk geven. Ik had even het gevoel de enige zwetende ouder in de stad te zijn, met veel te veel zware tassen om de armen. Zeurende en ontevreden kinderen in mijn kielzog. Ik was er even he-le-maal klaar mee. Ruzie in de stad. Op straat. Om kleding. Dochter lief vind mijn gekozen kleren voor haar lelijk. Ze vliegt altijd meteen op de fluor met glitter kleding af. Of de mini uitvoeringen van volwassen outfits. Alles wat zij in haar handen neemt, vind ik schreeuwend lelijk. Ze heeft een uitgesproken, nonsmaak, als je het mij vraagt. Ze valt voor echte aso-kleding, ordi-kleding. En ik wil best schipperen en haar een beetje meer haar gang laten gaan. Maar als ik haar zelf een outfit uit laat kiezen, dan is het echt zonder uitzondering altijd afschuwelijk. En daar wil ik mijn geld niet aan uitgeven. En zo wil ik mijn kinderen ook niet af leveren. Ze valt voor over de schouder truitjes met schreeuwerige opdrukken. Ze valt voor franjes, voor dingen als het huis anubis op een jurk, en kanten hemdjes. De C en A en de Bristol zijn favoriet, want iedereen uit haar school loopt daar in. Ik vind die 2 by far de meest afzichtelijke winkels die er maar zijn. Ik heb een hekel aan stripfiguren op een trui. Ik walg van kleding van de markt gemaakt van Lycra. Ik vind een meisje van 8 in een zwart nep leren legging met een zwart kanten opengewerkt jurkje en een hes van Anubis, met cowboy laarsjes en lakschoentjes met een hakje niet schattig. Die vind ik aso. Ik probeer haar uit te leggen dat kleding meer met je doet dan je alleen maar warm houden. Dat je jezelf er op een bepaalde manier mee profileert. Ik zeg niet dat het duur moet of van een of ander bekend merk. Ik hou niet van opdrukken, van vale kleurtjes, of pastels, ik hou niet van de kwaliteit van de C en A en de Skooter. Ik vind die kleding aso. Dat vind ík. Ik zeg niet dat de mensen die deze kleding dragen aso zíjn, maar ik hou er gewoon echt op geen enkele manier van. Als ik dan voor mezelf een zwart kanten jurkje voor de kerst pas is het van: jij mag wel en ik mag niet. Ik wil ook zulke kleding als jou. Ik draag altijd of iig vaak jurken en rokjes. Met hoge laarzen met hakken. Maar ik ben 35 en zij is 8. Ik ben die strijd zo zat. Nu heb ik accuut de helft van de gekochte kleding ter plekke geruild. Als madam het toch niet zou dragen, dan zou ik het wel eens eventjes terug brengen. Verwende snotneus. Drama natuurlijk. Bij de Didi uiteindelijk een compromis gesloten. Maar ik ben het ondertussen zo zat. De helft van de kleding die ik gekocht heb, kunnen linea recta marktplaats op. Of in de zak van Max. Ze is zo eigenzinnig. Ergens vind ik dat natuurlijk wel leuk, ik was en ben precies zo. Maar kom op: wij zijn echt geen types voor het soort kleding wat mijn dochter het liefste in haar kast zou zien. Ik ga voor kwaliteit en voor bepaalde kleuren. Ik koop vrijwel alles in de uitverkoop, dus heel veel geld ben ik er niet aan kwijt. Maar als ik kan kiezen tussen een Takko, Wibra of de Shooby bijvoorbeeld. Dan kies ik per direct voor die laatste. Misschien wel ietsjes duurder, maar dat kan ik missen en dat heb ik er graag voor over.

Wat overblijft is online shoppen. Maar ja, lang niet zo leuk. En bovendien evenzogoed drama's. Madam wil alleen online shoppen bij de H en M. Niets mis mee, op zich, je kan er zeker leuke dingen vinden. Denk aan de jongensspijkerbroeken. Maar zij kiest weer dat ene shirtje met die schreeuwerige opdruk. Met hello kitty bijvoorbeeld. En als ik ergens een hekel aan heb....juist!

Help wat moet ik doen??
Ach als iemand bepaalde kleding niet leuk vind moet'ie dat lekker zelf weten maar denk alleen niet minder over mensen die het wel aantrekken. En aangezien de meeste meiden er nog niet bij lopen als de 13-jarige wannabe-hookers die ik elke ochtend in de metro zie rondlopen op weg naar school zou ik na de travohond van 4 pagina's terug en de ANWB-unisex-jassen niet weten wat ik hier nog toe te voegen heb, behalve een leuk filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=LXXjfFhm ... re=related
quote:Celeone schreef op 24 december 2010 @ 09:00:

[...]

Maar het is d'r niet. Of ze moet ineens kunnen spellen.Dat dacht ik ook!
Am Yisrael Chai!
quote:meharis schreef op 23 december 2010 @ 17:20:

Ik vind de mode voor kinderen veel leuker dan toen ik die leeftijd had. Ze kunnen meer kiezen en er is voor ieder wat wils.Fiba de discussie die jij met je dochter voert, daar is ze te jong voor.

Ik had vroeger toen ik haar leeftijd had, speciale schoenen met steunzolen. En het was elk jaar een terugkerend drama als ik naar de schoenenwinkel moest.

Nou, de hedendaagse schoenmode voor het dragen van steunzolen is wel wat vlotter dan die schoenen van Piedro/Renata e/o Bunnies, met los en uitneembaar voetbed, die er vroeger alleen maar waren. Ook de steunzolen zijn wel met z'n tijd meegegaan. Tot niet zolang geleden waren er alleen maar van die lompe en zware metalen/stalen/ijzeren steunzolen met z'n knikleertje aan de bovenkant, die aan de hand van gipsafdrukken door de orthopeed "steunzolendokter" van je voeten werden aangemeten). Tegenwoordig zijn ze vaak van leer of kurk en worden ze aangemeten door blauwdrukken te maken of te gaan staan in z'n schuimbakje/-doosje (waar je dan in wegzakt). Wij hebben ook z'n dochter met steunzolen (heeft ze van mij ik heb het ook), maar hoor haar eigenlijk nooit over de steunzolen alleen als ze ballerina's of hakjes aan wil. Ze krijgt van ons kleedgeld, maar "goed" schoeisel valt daar dan wel buiten (pssst ............. houden we nog even iets controle). Schoeisel zoals ballerina's, pumps en sneackers moet ze zelf bekostigen (blijft er minder geld over voor andere dingen!).

Jullie dan ook allemaal die (metalen) steunzolen als kind gehad die door middel van die brrrr gipsafdrukken werden aangemeten?
quote:fashionvictim schreef op 24 december 2010 @ 08:58:

Goh, je gaat steeds meer als een zekere klinken.Ja, he, dat vond ik ook. Alleen de baan en de kinderen kloppen niet.
quote:fashionvictim schreef op 24 december 2010 @ 09:01:

[...]

Dat dacht ik ook! Dat kon ze soms wel, en soms niet.
G. ligt toch ook niet in 't Gooi.

Ik zit te denken aan iemand die werkzaam is in de entertainment industrie.
quote:Guinevieve schreef op 24 december 2010 @ 09:07:

G. ligt toch ook niet in 't Gooi.

Ik zit te denken aan iemand die werkzaam is in de entertainment industrie.Wie heeft het over het Gooi gehad dan?
Am Yisrael Chai!
Sexy erbij lopen, daar kun je als moeder wel iets aan doen hoor.

Maar blijkbaar heb je niet zoveel invloed?
Oh, en dames, pas op, hinten naar oude nicks is verboden, en je hoeft tegenwoordig niet veel meer te doen of je wordt er hier uitgekickt.

(denk ik zeg het maar ff )
quote:Fibonacci schreef op 24 december 2010 @ 08:41:

Ik draag nog steeds graag opvallende anders als anders kleding. Ik hou bijv van korsetten. Hah! Dat hadden jullie niet gedacht he? Zo Dora Doorsnee ben ik dus niet. Integendeel als je weet wat mijn werk is. Ik ben hartstikke stoer. Heb tatoeages en lange mahonie kleurige krullen, tot op mijn kont. Zo, ik ben ineens zo onder de indruk van je.... Nee had ik echt niet gedacht, ik zie je ineens anders.
Fibonacci, op één van de eerste pagina's schrijf je dat je erg streng bent en dat jouw kind dan toch nog rebelleert.

Ben je dan misschien niet iets té autoritair? Dat kan ook averechts werken. Wie weet als je iets toegeeflijker wordt je kind dat op een gegeven moment oppikt waardoor er minder drama ontstaat.

Je moet natuurlijk zelf weten of je iets tegen hebt op de C&A en de Coolcat, ieder heeft een eigen smaak, maar je kunt ook overdrijven in je mening over die winkels. Het kan zijn dat je dat ook doet om je punt te maken maar dat weet ik verder niet.

In elk geval denk ik dat je het meest met je dochter bereikt als je haar (wat veel anderen ook al hebben geschreven) toch met een paar kledingstukken haar zin geeft.

Bijvoorbeeld: zij mag een broek kiezen (die wel netjes bedekt, ook al staat de print of de glans je niet aan) en jij kiest daar een neutraal shirtje of truitje bij. Dan kan die uitgesproken broek gecompenseerd worden met een ander kledingstuk en oogt het alweer heel anders.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Oh, ik heb ook tatoeages! Ben ik nou ook stoer?

Wist trouwens niet dat dat iets met je werk te maken moest hebben?
quote:fashionvictim schreef op 24 december 2010 @ 09:09:

[...]

Wie heeft het over het Gooi gehad dan?To zelf, toch?
C&A verkoopt toch hele normale kleding?? Niet ordinair of zo?

Ik zal het wel weer niet snappen of zo...
Amen!!! Hier jarenlang exact hetzelfde verhaal gehad... Had je Coolcat al genoemd??? Ook zo'n all0time favorite van die jongedames . Vreseeeeeeeeeeeelijk!!!

Maar er is licht aan het eind van de tunnel... Zo rond een jaar of 11/12 gaat het weer goedkomen. Gisteren wezen winkelen met dochterlief en allebei zeiden we hetzelfde: we hebben geen ruzie gehad tijdens het winkelen hahahahahaha En... ze heeft leuke dingen gekocht naar allbei onze zin.

En joh... let maar op. Nog een jaar en dat laat je haar gewoon lopen in wat ze wilt want dan ben je dat gezeik zooooooooo zat. En dan gaan ze ineens zelf twijfelen......

Komt goed
quote:shahla schreef op 24 december 2010 @ 09:18:

[...]

To zelf, toch?

Die komt echt niet uit het Gooi, hoor.

En korsetten, tatoeages en haar tot op je kont is natuurlijk net zo ordinair als een jurk van Coolcat. Daar helpt geen Jottum jurk meer tegen, hoor.
Am Yisrael Chai!
Ow, ik ga van stoer naar ordinair met mijn tatoos, lees ik net
Iets met bord en kop. I'm outta here. Heb toch al geen verstand van mode.
quote:Liv schreef op 24 december 2010 @ 09:19:

Ik zal het wel weer niet snappen of zo...C&A heeft voor jongetjes fantastische spijkerbroeken, echt hele mooie, en ook de enige winkel die in de winter thermo spijkerbroeken verkoopt. En het allerleukste: ze kosten geen drol en zijn echt mooi.
Am Yisrael Chai!
quote:Liv schreef op 24 december 2010 @ 09:19:

Ik zal het wel weer niet snappen of zo...Ze verkopen zeker hele normale kleding. Volgens mij voor een heleboel mensen wel wat wils erbij. Helemaal niks mis mee in mijn opinie. Als ik ga shoppen, loop ik zeker ook daar even naar binnen. Soms vind ik wel iets leuks (voor kerst aardig geslaagd) en soms niet.
quote:fashionvictim schreef op 24 december 2010 @ 09:20:

[...]

En korsetten, tatoeages en haar tot op je kont is natuurlijk net zo ordinair als een jurk van Coolcat. Daar helpt geen Jottum jurk meer tegen, hoor.

Nee joh, dat is Alternatief! Kijk eens hoe goed ik durf te rebelleren tegen de gevestigde orde. Al die grijze muizen, ik spring er tenminste uit!

Dochter doet precies hetzelfde, alleen niet naar TO's smaak.
quote:Liv schreef op 24 december 2010 @ 09:21:

Ow, ik ga van stoer naar ordinair met mijn tatoos, lees ik net Je hebt toch geen neukgewei, he?
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 24 december 2010 @ 09:20:

[...]

En korsetten, tatoeages en haar tot op je kont is natuurlijk net zo ordinair als een jurk van Coolcat. Daar helpt geen Jottum jurk meer tegen, hoor.Klopt. Nieuw Geld kan een hoop kopen, maar geen klasse.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven