Drama; kleding kopen met dochter, ze vindt niets mooi!

23-12-2010 15:58 2582 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drama in de stad! Ik was met een paar van mijn kinderen even naar de film en daarna shoppen. Hebben ze een hekel aan. Aan shoppen. Zeker nu. En ik kan ze geen ongelijk geven. Ik had even het gevoel de enige zwetende ouder in de stad te zijn, met veel te veel zware tassen om de armen. Zeurende en ontevreden kinderen in mijn kielzog. Ik was er even he-le-maal klaar mee. Ruzie in de stad. Op straat. Om kleding. Dochter lief vind mijn gekozen kleren voor haar lelijk. Ze vliegt altijd meteen op de fluor met glitter kleding af. Of de mini uitvoeringen van volwassen outfits. Alles wat zij in haar handen neemt, vind ik schreeuwend lelijk. Ze heeft een uitgesproken, nonsmaak, als je het mij vraagt. Ze valt voor echte aso-kleding, ordi-kleding. En ik wil best schipperen en haar een beetje meer haar gang laten gaan. Maar als ik haar zelf een outfit uit laat kiezen, dan is het echt zonder uitzondering altijd afschuwelijk. En daar wil ik mijn geld niet aan uitgeven. En zo wil ik mijn kinderen ook niet af leveren. Ze valt voor over de schouder truitjes met schreeuwerige opdrukken. Ze valt voor franjes, voor dingen als het huis anubis op een jurk, en kanten hemdjes. De C en A en de Bristol zijn favoriet, want iedereen uit haar school loopt daar in. Ik vind die 2 by far de meest afzichtelijke winkels die er maar zijn. Ik heb een hekel aan stripfiguren op een trui. Ik walg van kleding van de markt gemaakt van Lycra. Ik vind een meisje van 8 in een zwart nep leren legging met een zwart kanten opengewerkt jurkje en een hes van Anubis, met cowboy laarsjes en lakschoentjes met een hakje niet schattig. Die vind ik aso. Ik probeer haar uit te leggen dat kleding meer met je doet dan je alleen maar warm houden. Dat je jezelf er op een bepaalde manier mee profileert. Ik zeg niet dat het duur moet of van een of ander bekend merk. Ik hou niet van opdrukken, van vale kleurtjes, of pastels, ik hou niet van de kwaliteit van de C en A en de Skooter. Ik vind die kleding aso. Dat vind ík. Ik zeg niet dat de mensen die deze kleding dragen aso zíjn, maar ik hou er gewoon echt op geen enkele manier van. Als ik dan voor mezelf een zwart kanten jurkje voor de kerst pas is het van: jij mag wel en ik mag niet. Ik wil ook zulke kleding als jou. Ik draag altijd of iig vaak jurken en rokjes. Met hoge laarzen met hakken. Maar ik ben 35 en zij is 8. Ik ben die strijd zo zat. Nu heb ik accuut de helft van de gekochte kleding ter plekke geruild. Als madam het toch niet zou dragen, dan zou ik het wel eens eventjes terug brengen. Verwende snotneus. Drama natuurlijk. Bij de Didi uiteindelijk een compromis gesloten. Maar ik ben het ondertussen zo zat. De helft van de kleding die ik gekocht heb, kunnen linea recta marktplaats op. Of in de zak van Max. Ze is zo eigenzinnig. Ergens vind ik dat natuurlijk wel leuk, ik was en ben precies zo. Maar kom op: wij zijn echt geen types voor het soort kleding wat mijn dochter het liefste in haar kast zou zien. Ik ga voor kwaliteit en voor bepaalde kleuren. Ik koop vrijwel alles in de uitverkoop, dus heel veel geld ben ik er niet aan kwijt. Maar als ik kan kiezen tussen een Takko, Wibra of de Shooby bijvoorbeeld. Dan kies ik per direct voor die laatste. Misschien wel ietsjes duurder, maar dat kan ik missen en dat heb ik er graag voor over.

Wat overblijft is online shoppen. Maar ja, lang niet zo leuk. En bovendien evenzogoed drama's. Madam wil alleen online shoppen bij de H en M. Niets mis mee, op zich, je kan er zeker leuke dingen vinden. Denk aan de jongensspijkerbroeken. Maar zij kiest weer dat ene shirtje met die schreeuwerige opdruk. Met hello kitty bijvoorbeeld. En als ik ergens een hekel aan heb....juist!

Help wat moet ik doen??
quote:Fibonacci schreef op 04 januari 2011 @ 12:13:

Dat is net zoiets als down daten. Een arts die valt voor een auto monteur uit een simpel milieu zie je nu eenmaal zelden. En niet zonder reden. Uitzonderingen daargelaten. Mensen mingelen nu eenmaal het liefst en het makkelijkst binnen hun eigen kringen.

Of een arts uit een simpel milieu? Oh, die bestaan natuurlijk niet.

Grappig, ik ken iemand die automonteur is, zijn zus is arts. Mag jij het milieu erbij bedenken.
Ik doe niet aan sneren. Dat is zo 2010.

En op de vrouw spelen ook niet. Dat gaat nog verder terug,

Ik speel het spelletje gewoon mee. Maar wat mij betreft kunnen we gewoon weer terug on topic. Of anders ons vertier elders gaan opzoeken? Is maar een idee hoor, doe ermee wat je goed dunkt.
quote:Fibonacci schreef op 04 januari 2011 @ 12:42:

Ook kijk eens aan, Liv is er ook. Hoe gezellig.

Ja he? Vind ik nou ook!

Dames blijven we ook on topic of komen jullie gewoon totaal nutteloze zinnen tussen door gooien als olie op het vuur?

Ik denk; ik vraag het maar even, dan weten we waar we aan toe zijn enzo.

Groetjes en kusjes
Liv doe eens volledig le-zen en quoten?

Want ik zeg dat de uitzondering altijd elke regel bevestigd.

Maar oha kan je stellen dat down daten niet heel veel voorkomt om diezelfde bovengenoemde redenen.

Groetjes en kusjes
quote:Fibonacci schreef op 04 januari 2011 @ 12:44:

Ik speel het spelletje gewoon mee. Maar wat mij betreft kunnen we gewoon weer terug on topic. Of anders ons vertier elders gaan opzoeken? Is maar een idee hoor, doe ermee wat je goed dunkt.Oh natuurlijk, vertel eens. Hoe is het nu met JOU?
Ja, dat vind ik echt.

Goh, blijven volhouden, terwijl ik je nu al, hoe vaak is het, 2,3 keer heb gevraagd waarom je gisteren zo tekeer ging toen ik een ervaring deelde.

Maar je hoeft niet te antwoorden hoor, want ik weet wel welk vlees in in de kuip heb. En dan klagen over mensen die niet met open vizier hier zitten enzo.
Stressed is just desserts spelled backwards

Ik speel het spelletje gewoon mee. Maar wat mij betreft kunnen we gewoon weer terug on topic. Of anders ons vertier elders gaan opzoeken? Is maar een idee hoor, doe ermee wat je goed dunkt.Nee, ik denk dat ik hier maar blijf. Vermaak me prima en heb verder toch geen leven/niets te doen.
quote:Fibonacci schreef op 04 januari 2011 @ 12:43:

[...]

Ja want wat u niet wilt dat u geschiedt dat doet u ook een ander niet.

Ik en Iris en Vik zijn een groepje en wij likken elkaar kontgaten, en jullie ook. Gezellig toch?

Jullie?

Ik lik bij niemand, dus laat mij er buiten als je wilt
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:Maleficent schreef op 04 januari 2011 @ 12:42:

Fibonacci, nu pas weet ik wie je écht bent, de zus van Iris!

Hehe wat duurde dat lang zeg. On ge loof lijk.

Kusjes en knuffels ook voor jou!!
quote:Fibonacci schreef op 04 januari 2011 @ 12:41:

[...]

Kan je wel een grapje van maken, maar in principe werkt het natuurlijk wel deels zo. Bashen is voor sommigen een vorm van therapie lijkt het wel.

Wij noemen dat hier leedvermaak, ramptoerisme, roddelen, en over de rug van een ander je eigen zekerheid oppoetsen.

Waar je al trots op bent!

Sorry ?

Ten aanzien van betreffende forummer gaat dit in mijn ogen niet op. Je komt betreffende forummer werkelijk overal tegen. Dat kan en dat mag natuurlijk echter van ramptoerisme o.i.d is er in mijn ogen dan geen sprake meer. Wellicht is het wel een gevolg van overexposure.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Fibonacci schreef op 04 januari 2011 @ 12:45:

Liv doe eens volledig le-zen en quoten?

Want ik zeg dat de uitzondering altijd elke regel bevestigd.

Maar oha kan je stellen dat down daten niet heel veel voorkomt om diezelfde bovengenoemde redenen.

Groetjes en kusjes

"doe eens"? Wat is dat voor tokkie taal dan?

En ja, ik had dat uiteraard gelezen schat. Maar dat was voor de vorm toch?
Mal heeft wel degelijk gelijk Fibodinges

Je zat behoorlijk op de kast gister, terwijl het niet eens over jou ging. Niet de hele wereld draait om jou
quote:Liv schreef op 04 januari 2011 @ 12:46:

[...]

Nee, ik denk dat ik hier maar blijf. Vermaak me prima en heb verder toch geen leven/niets te doen.

Wat jij zegt. Ik moet toch ergens in therapie. Dit kost niks.

Kan het ook niet betalen want tja, lager milieu he? Ik heb namelijk een stel in de vriendenkring die PVV hebben gestemd. Dus ik ben een meeloper en die komen niet zo ver op de maatschappelijke ladder.
Zeg Calvijn, wat doe je pinnig. Waar komt dat ineens vandaan. Je bent normaal helemaal niet zo stoer. Is dat omdat het groepje je back-upt??

Laten we trouwens dan nu ophouden met deze schijnvertoning, het begint vervelend te worden. Ik begin wel.

Online shoppen is inderdaad een goede optie. En dat doen we dan ook wel. Maar passen is soms wel handig, en gewoon gezellig ouderwets winkelen is ook wel zo leuk. We doen tegenwoordig al zowat alles online. Dan is het wel eens leuk om gewoon in de benen te gaan en de deur uit te wandelen. Maar een beetje van beiden kan ook prima werken. Alhoewel het een gok blijft. Want mijn ervaring heeft geleerd dat het er online toch altijd net even anders uitziet of past als in het echt.
quote:calvijn1 schreef op 04 januari 2011 @ 12:49:

Je zat behoorlijk op de kast gister, terwijl het niet eens over jou ging. Niet de hele wereld draait om jou

Niet?

Damn!!
quote:calvijn1 schreef op 04 januari 2011 @ 12:49:

Je zat behoorlijk op de kast gister, terwijl het niet eens over jou ging. Niet de hele wereld draait om jouDat is ze voor het gemak even vergeten.
quote:Fibonacci schreef op 04 januari 2011 @ 12:49:

Zeg Calvijn, wat doe je pinnig. Waar komt dat ineens vandaan. Je bent normaal helemaal niet zo stoer. Is dat omdat het groepje je back-upt??

Wat een zwaktebod dit..... Treurig....
lalalalalala

Gaan we nog iets doen hier?
quote:Fibonacci schreef op 04 januari 2011 @ 12:49:

.

Online shoppen is inderdaad een goede optie. En dat doen we dan ook wel. Maar passen is soms wel handig, en gewoon gezellig ouderwets winkelen is ook wel zo leuk. We doen tegenwoordig al zowat alles online. Dan is het wel eens leuk om gewoon in de benen te gaan en de deur uit te wandelen. Maar een beetje van beiden kan ook prima werken. Alhoewel het een gok blijft. Want mijn ervaring heeft geleerd dat het er online toch altijd net even anders uitziet of past als in het echt.Ik doelde op online met elkaar tot beslissingen komen die later in de stad omgezet worden in aankopen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Fibonacci schreef op 04 januari 2011 @ 12:52:

lalalalalala

Gaan we nog iets doen hier?Nou, wij niet. Wij hebben niks beters te doen . En jij?
Nee, klopt, ik ben niet stoer, maar ook niet nep.

En bij een groepje horen? Lijkt mij gezellig.

Maakt mij dan niet uit wat ze stemmen of wat ze aanhebben.
Schijnvertoning idd..... in en in triest voor je dochter dit.(beide trouwens)
quote:Fibonacci schreef op 04 januari 2011 @ 12:52:

lalalalalala

Gaan we nog iets doen hier?Oh ja, sorry, we zullen het onmiddellijk weer over JOU gaan hebben.
@Fibonacci: heb alleen je openingspost gelezen en kan je aanraden het boek te kopen van Berthold Gunster: " Ik ben okee, jij bent een sukkel..ja-maar..). Verhelderend, als je die doelen wil bereiken. Leest lekker weg en ik denk dat er heel veel in zit voor jou.

Hoe harder jij je kind onder controle wil krijgen en houden, hoe meer tegenstand je zal krijgen. Verzet, haar niet accepteren zoals zij nu is en de smaak die zich tot op hier heeft ontwikkeld, het is en wordt 1 grote strijd. Jij gaat harder pushen, zij harder ertegenin. Dat ga je niet winnen trouwens. Of ze legt zich erbij neer en leert daar alleen maar van dat ze moet gehoorzamen en wordt dus NOG gevoeliger voor "meedoen" met wat anderen vinden/doen/aantrekken/de groep. Want zo heb je haar zelf opgevoed, zich dat aan te moeten trekken wat anderen (jij) vinden (vindt). En niet naar zichzelf of haar "eigen smaak".

Grote kans dat ze zich er niet bij neerlegt en hard om hard nog veel meer verzet gaat tonen en nog standvastiger vasthoudt aan een smaak, die de hare niet is, nog niet uitontwikkeld is, maar ze daarin blijft hangen, puur en alleen maar om tegen jou in te gaan (verzet, eigen wil mogen hebben).

Leer jij haar maar wie de baas is ipv dat ze zelf een mening of smaak mag hebben en de kans is groot dat ze juist nooit/niet leert om nee te zeggen tegen druk van de groep, als het haar smaak niet is. Vertrouw erop dat ze veel van jouw smaak zal meekrijgen, jouw voorbeeld en goede smaak/verzorging, jouw normen en waarden..

Mijn dochter heeft van alles mogen uitproberen en daar was ik echt niet altijd blij mee, maar het zijn fases en daar moet je op vertrouwen. Enerzijds "erbij willen horen", anderzijds een eigen smaak mogen ontwikkelen. Ik heb er altijd op vertrouwd dat het goed kwam, laten experimenteren. Doordat het "mag" (of deels gerespecteerd wordt ipv afgekraakt en opgelegd) verdwijnt al veel van die tegenstand, dan is het niet meer zo spannend allemaal.

En zo heb ik het met allerlei andere dingen ook gedaan: veel ruimte voor de eigenheid van de kinderen. En dat heeft zich 1000x terugbetaald. Je oogst wat je zaait. Wil je dat ze een eigen persoonlijkheid worden of een kopie van jou?

Ik word niet goed als ik die machtsstrijd zie tussen ouders en hun kinderen, zonder enig respect voor of begrip voor het kind. Ik heb andere ideeen bij opvoeding, iig niet opleggen, ik ben de baas en als je 18 bent mag je het zelf weten. (dat uit zich dan idd op hun 18e wel: gaan ze alsnog alles doen en uitproberen waar ze de kans niet voor kregen, slaan los, enz).

Dus ofwel moet je een (blijvend) strafkamp willen, gehoorzamen, onderdrukken bij je kinderen, blijvend een stok achter de deur zijn, straf en consequenties op zetten, vicieuze circel en alle werkelijke contact verliezen. Is dat wat je wil? Want je kan het krijgen, zeker bij kinderen met een sterke eigen wil (en dat hebben ze misschien niet van een vreemde, maar juist van jou? Ik zou daar trots op zijn).

Je kan iig rekenen op hoe meer controle je wil hebben, hoe meer tegenstand je krijgt. Voor niemand fijn en dat kan weleens ontsporen, zo'n machtsstrijd, hoe goed je het ook bedoelt. Kinderen moeten alleen maar: hele dag luisteren, leren, gehoorzamen, zich gedragen zoals anderen wensen. Probeer je in te leven en iig haar te begrijpen. Dat wil niet zeggen dat het kind moet bepalen en jij alles goed moet vinden overigens. Maar leg uit, zie en luister naar haar, neem haar serieus, ook op haar 8e. Laat zien dat haar mening ertoe doet, zonder dat ze haar zin hoeft te krijgen, maar dat je ernaar luistert ipv de grond in boort, afwijst, verbiedt,enz.

Lees het boek, hoe je dit proces kan omkeren. Geweldig boek, echt een aanrader! En geldt voor meer soorten relaties die niet lopen zoals jij het wil.. doe er je voordeel mee, relax en krijg zelf ook een leuker leven. Je bedoelingen zijn goed, maar je bereikt het tegenovergestelde. (ben zelf opgevoed zoals jij jouw kind opvoedt, en even eigenzinnig als zij en dat is gebleven en daar ben ik heel blij mee juist!). Hoe je die (goede) doelen wel kan bewerkstelligen, lees je daar. Echt een eyeopener! Wens je oprecht succes en sterkte hiermee.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
quote:Fibonacci schreef op 04 januari 2011 @ 12:51:

[...]

Niet?

Damn!!

Even serieus, ben jij soms jaloers op Iris, omdat zij het 'lijdend voorwerp' is geworden in deze discussie en niet jij?

*een oude vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken *

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven