Dreumes topic II

15-05-2018 13:21 3006 berichten
:cheer2: Deel 2!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Oliv, herkenbaar hoor. Hier was het meer rond de 14e maand, maar man man man wat deed ie toen moeilijk. Gaat vanzelf weer over gelukkig.

Ik ben echt een sukkel wat mijn lijf betreft. Ik was nml al vrij snel na mn bevalling weer op mijn oude gewicht met vrij platte buik... en inmiddels heb ik er 5kg in de vorm van vetrolletjes aangesnoept :facepalm: .
En hoewel ik me er aan erger lukt het me niet goed om de knop op te zetten en gezonder te gaan eten. Mn eigen stomme schuld dus.
Er zijn bij mij geen kilo’s blijven plakken na de zwangerschap, maar mijn lijf ziet er wel 30 jaar ouder uit... Slappe hangtieten, flubberbuikje en zelfs mijn kont is slap en gaan hangen. Ik had, al zeg ik het zelf, een prachtige kont en ook mooie borsten. Ik wil geloof ik niet weten hoe die eruit zien na de borstvoeding.

Ik kan er totaal niet mee zitten trouwens, dat klein ondeugend rotzakje maakt mij veel gelukkiger dan een prachtig lijf ooit zou kunnen.
Ik ben na oudstr 54kg afgevallen.. Daar word je lijf al niet mooier van zeg maar. Vrij snel na de bevalling van jongste weer op mn oude gewicht.. Voor jongste kwam wilde ik er nog 10kg vanaf en dat wil ik nog.. Mss wel 12 ook.. Of 15 :facepalm: En nu hangt alles nóg meer ;-)
Ik sport wel(3x per week probeer ik, sowieso 2x)en doe veel op fiets.. Alleen qua eten ga ik steeds de 'fout' in.. Ik snoep teveel en kan mezelf er (nog) niet toe zetten dat langdurig niet te doen.
En daar voel ik me dan weer n slapjanus over en dan neem ik nog maar weer n snoepje ;-)
LevensLang!
Ik sta net in de drogist en er kleppen bellen even verderop twee vrouwen:

“Hoe is het met je dochter?”
“Nou die was me toch huilerig na de bevalling! Ik was ff bang voor zo’n depressie maar het lijkt wel goed te komen.”
“Een meisje toch?..”
“Ja.. jaa.”
“Wel jammer of niet?”
“Ja wel ja.. ja. Maar ja he.. je kan er niks aan doen.”
“Nee maar ja. Wel jammer toch. Tis toch niet zo leuk.”
“Nee ja agh. We doen het er maar mee.”

:-[
anoniem_370054 wijzigde dit bericht op 06-06-2018 13:54
1.57% gewijzigd
GlitterCupcake schreef:
06-06-2018 12:00
Ik sta net in de drogist en er bellen even verderop twee vrouwen:

“Hoe is het met je dochter?”
“Nou die was me toch huilerig na de bevalling! Ik was ff bang voor zo’n depressie maar het lijkt wel goed te komen.”
“Een meisje toch?..”
“Ja.. jaa.”
“Wel jammer of niet?”
“Ja wel ja.. ja. Maar ja he.. je kan er niks aan doen.”
“Nee maar ja. Wel jammer toch. Tis toch niet zo leuk.”
“Nee ja agh. We doen het er maar mee.”

:-[
:facepalm:
Wow. Wat is er mis met een meisje? :-?
Wat erg... eerst een dochter en dan een kleindochter. He bah, balen. Maarja, we doen het er maar mee he...

Echt, bestaan er zulk soort mensen???
Ik had mijn moeder wat aangedaan als ze eerst mijn huilerigheid deelt en daarna mijn dochter had afgedaan met "We doen het er maar mee" (6)

En even voor de beeldvorming, het waren beide blanke Nederlanders. Dus niet dat ze over 18 jaar een cultureel opgelegde bruidsschat moeten lappen ofzo.
Tja ik ben na twee jongens nu opnieuw zwanger.. het aantal opmerkingen over dat het nu een meisje MOET worden of dat weer een jongetje wel heel jammer zou zijn (en zo nog vele variaties) is allang niet meer op 2 handen te tellen.
En ja het is nu een meisje en ja dat vind ik zelf ook echt heel leuk. Maar de openlijke manier waarop men hun overduidelijke voorkeur over MIJN kind uit, heeft me best verrast.
Hetzelfde geldt trouwens voor de meningen over drie kinderen krijgen. Die zijn ook zeker niet binnensmonds gebleven bij mijn omgeving. Mensen hebben graag een mening over alles.
Ik krijg nu een zoon, en we hebben al een dochter, en daarop wordt ook vaak gereageerd met felicitaties - want een koningskoppel of rijkeluisdroom is blijkbaar het meest begeerde setje. Ik had zelf een lichte voorkeur voor een tweede meisje (want mijn broer en ik vochten elkaar de tent uit, en ik ben bang voor zo'n scenario), maar ik had echt niet verwacht dat zoveel mensen mij ook proberen ervan te overtuigen dat dit echt echt echt leuker is dan 2 meisjes. Joh, het boeit me niet, waarom is dit zo'n big deal?
Nijntje* schreef:
06-06-2018 14:36
Tja ik ben na twee jongens nu opnieuw zwanger.. het aantal opmerkingen over dat het nu een meisje MOET worden of dat weer een jongetje wel heel jammer zou zijn (en zo nog vele variaties) is allang niet meer op 2 handen te tellen.
En ja het is nu een meisje en ja dat vind ik zelf ook echt heel leuk. Maar de openlijke manier waarop men hun overduidelijke voorkeur over MIJN kind uit, heeft me best verrast.
Hetzelfde geldt trouwens voor de meningen over drie kinderen krijgen. Die zijn ook zeker niet binnensmonds gebleven bij mijn omgeving. Mensen hebben graag een mening over alles.

Waar bemoeien mensen zich mee :bonk:
Wij hebben een dochtertje en ik ben nu zwanger van een jongetje. Je wil ook niet wéten hoeveel opmerkingen we daarover hebben gehad, net alsof een meisje en een jongen het meest ideale ooit is ("koningskoppel" en "oh, dan ben je nu wel meteen klaar natuurlijk" :facepalm:) en alsof een meisje minder welkom zou zijn. Joh, we zijn gewoon dolgelukkig dat we een tweede kindje krijgen en of het een jongetje of meisje is interesseert ons echt helemaal niets. Zo gek.

@Oliv: hier een 14 maander die ook vreselijk aanhankelijk is op dit moment. Ze wil ineens de hele dag op schoot of dat we naast haar zitten bij het spelen en huilen als we even weglopen. Het zal wel weer over gaan, maar ik snap je frustratie!
Ik heb zelf voor ons een voorkeur voor jongens. Meisjes zijn in mijn en mans familie verschrikkelijke pubers. Ik denk dat ik voor jongens ook eerder leuker ben qua werk en hobbies. Maar als we ooit een meisje verwachten dan heb ik mij maar aan te passen. De liefde zal er niet minder om zijn :heart:
Mijn oudste meisje wil dolgraag een jongen zijn.. Wil alleen zgn jongensspeelgoed, jongenskleding en jongrnshaar.
Genderneutrale kleding is er eigenlijk weinig kwam ik achter sinds ze deze wens heeft ;-)
Oef, ik ben niet alleen Nena.
Enkel erop uit trekken helpt blijkbaar. Hij is geboeid aan het rondkijken en ik heb iets om handen. Dat wil zeggen dat ik weinig tijd heb voor andere zaken, maar dat is dan maar even zo.

Ik heb een jongen en ik zou graag nog een jongen krijgen. Ik zie het al helemaal voor me, die twee broertjes, heerlijk lijkt me dat. Al zou ik ook blij zijn met een meisje uiteraard. Het is een kind, en niet louter een geslacht.
Wij zijn voor genderneutraal opvoeden (niet zo extreem dat we ons kind "het" noemen hoor). Zoon mag met alles spelen, hij is momenteel dol op poppen en dat is prima. En ja, hij draagt wel eens "meisjeskledij." Zolang er geen opdruk op staat zoals "pretty princess" zien wij daar geen probleem in. Maar je vindt inderdaad heel weinig genderneutrale kledij.
Anderzijds, ons kind is een jongen, daar kunnen we niet om heen, en we vinden het dan ook wel eens leuk hem stoer te kleden. Alleen jammer dat er zo weinig stoere kledij bestaat voor een meisje.
Héél erg jammer..
pffff, dochter zit in een fase dat ze echt totaal NIET luistert! Echt heel erg vermoeiend, en echt heel erg vaak tot 200 tellen.
Hebben alle kindjes dat op een gegeven moment of is die van ons extra onhebbelijk?
Hier word ik niet vrolijk van!
Het maakt mij echt totaal niet uit jongetje of meisje (nu een heerlijk mannetje) en daar zouden 2 mannetjes zijn bij gekomen. Nu vind ik het enkel belangrijk dat ze gezond geboren worden.
Ik zei laatst nog tegen een vriendin dat als er een tweede zou komen, ik niet verbaasd zou zijn als er nog een meisje bij zou komen. Op 1 of andere manier past dat denk ik het beste bij ons. Man is totaal geen rouwdouwer, voetbalfan of andere stereotypering over mannen ;-) Maar we hebben het gelukkig niet voor het zeggen en als het een jongetje zou zijn dan zouden we ook heel blij zijn en groeien we daar ook weer in, gaat denk ik toch vanzelf.

Of die opmerkingen over jongens makkelijker dan meisjes en andersom. Ik geloof daar niet zo in.

@Robina: ze is nu bijna 15 maanden, maar hier ook al genoeg drama toneel hoor en uitdagen. Volgens mij hoort het er nu ook bij, denk ook dat het nu heel belangrijk is dat ik grenzen stel en hopelijk mag ik daar dan later weer gemak van hebben.
Pfff dat telefoongesprek! Dat er echt zulke mensen bestaan :facepalm:

Wij weten het geslacht van de tweede nog niet maar hebben er ook nog geen opmerkingen over gekregen. Ik hoop vooral dat het goed gaat en gezond is. Uit praktisch oogpunt heb ik misschien een lichte voorkeur voor een meisje maar een jongen is net zo welkom. Wat kunnen mensen toch veel van anderen denken! Ik lees dat eigenlijk vooral altijd op het forum. Vraag me af of er in onze omgeving minder oordelen zijn, ik ze gewoon niet hoor of een uitstraling heb dat je dat niet tegen mij moet zeggen ofzo. Ongevraagd advies hebben we ook nauwelijks gehad.
Ik was trouwens redelijk snel op gewicht dankzij de borstvoeding, door slaaptekort echter minder energie om te sporten en meer snaaien en later weer wat kilo erbij gekregen. Probeer er wel op te letten dat ik gezond eet maar kies ook wel eens voor gemak wat niet altijd gezond is. Als er na de tweede weer wat meer rust in de tent is ga ik er wel weer wat meer op letten, wil er wel voor zorgen dat ik na mn zwangerschap mn gewone kleren weer aan kan en niet opnieuw moet shoppen.

Mijn lichaam is wel iets veranderd, buik was weer even plat maar mijn borsten echt een cup kleiner en hangen :-( Mijn kont is ook echt gaan hangen maar dat komt door het gebrek aan sporten denk ik.
Oliv schreef:
06-06-2018 15:39
Oef, ik ben niet alleen Nena.
Enkel erop uit trekken helpt blijkbaar. Hij is geboeid aan het rondkijken en ik heb iets om handen. Dat wil zeggen dat ik weinig tijd heb voor andere zaken, maar dat is dan maar even zo.
Hier blijkt trouwens dat dochter soms gewoon héél erg boos is dat iets niet gaat zoals ze wil, maar ze daar na een paar minuten ook weer zelf overheen is. Ze krijst dan 2-3 minuten de hele boel bij elkaar, met dikke tranen en veel drama, om vervolgens (als het niets oplevert) vrolijk te gaan zitten spelen en brabbelen alsof er nooit iets aan de hand is geweest. Ik vind het wonderbaarlijk. Niet dat we haar nu bewust de hele dag laten krijsen , maar soms is het gewoon niet anders ("Ja, ik ga nu toch echt even naar de wc", "Ja, je moet toch echt in de wagen want je bent te moe om aan de hand te lopen en ik kan je niet tillen want zwanger").

En naar buiten gaan helpt hier inderdaad ook, dochter is lekker afgeleid en buiten zijn is altijd goed. Verder probeer ik er maar van te genieten aangezien dochter normaal helemaal niet wil knuffelen en juist heel druk is met (zelf) spelen. En inderdaad: accepteren dat de situatie nu eenmaal even zo is.
Andere vraag: heeft er iemand tips voor voorleesboekjes die een beetje lijken op 'Mama kwijt'? Dochter vindt 'Mama kwijt' helemaal het einde, maar ik wil wel eens wat anders voorlezen voor het slapen gaan. Voor Nijntje heeft ze bijvoorbeeld geen geduld en alleen 'Mama kwijt' is tot nu toe een succes. Er zijn vast hele leuke voorleesboekjes in dezelfde stijl te vinden, maar ik weet gewoon niet waar ik naar moet zoeken in de bibliotheek.
Mama kwijt ken ik (nog) niet, maar zoon vindt op dit moment de boekjes van bobbi erg leuk (vooral bobbi en de baby ;-) )

Edit: ga straks even beter kijken, heb wel een idee maar ligt boven, eerst eten...
Mama kwijt is een leuk boek!
Wij hebben thuis heel veel boekjes staan die zoonlief geweldig vindt, maar de titels ken ik niet uit mijn hoofd. (Ik ben niet thuis.) Ik stuur ze morgen door.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven