Dreumes topic II

15-05-2018 13:21 3006 berichten
:cheer2: Deel 2!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Hier haalt dreumes vaak woorden en hun betekenis door elkaar. Voor hem heel frusterend en voor ons verwarrend. Gister snapte ik echt niks meer van. Hij moest en zou een boterham met smeerkaas en dan in bad. Toen ik voldeed aan de boterham begon hij te brullen! :furious: Ik heb hem uiteindelijk maar het aanwijsboek van Nijntje gegeven.

Ik: dreumes wat wil je? Wijs eens aan.
Dreumes: plaatje van de banaan en zegt 'bananana', plaatje van bord met bestek en zegt 'eten', plaatje van fiets en zegt 'fiets' en het plaatje van schepje met emmer en zegt 'buitenspelen zandbak'

:thumbsup: Dus hup een banaan er in en naar het park en de zandbak! Zijn humeur knapte gelijk op toen ik begreep wat hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
Das handig, dat boek hebben wij hier ook :idee:

Bij het volgende frustratie-moment maar eens tevoorschijn halen!
:hello: ik lees mee, maar kom niet echt aan posten toe. Ik doe een nieuwe poging met meeschrijven :)
fiona2018 schreef:
04-06-2018 08:18
Wat een nacht.. Vanaf 22.15 werd ze elke drie kwartier ontroostbaar krijsend wakker. Ik heb haar bij me genomen, teruggelegd, geknuffeld, paracetemol gegeven, dentinox gesmeerd (want die hoektanden komen er toch aan lijkt me) maar niets hielp. Elke keer sliep ze eindelijk, sliep ik na een kwartier woelen ook en dan begon het weer.

Ik ben gesloopt. Nu eerst koffie.
Oh nee! Wat een nacht :hug: . Ik hoop dat ze vanavond beter slaapt.

GlitterCupcake, dat boek ken ik niet maar klinkt fantastisch. Goede oplossing!

Hier net terug van 2 weken vakantie & dreumes lijkt erg tevreden om weer thuis te zijn. Geslapen wordt er niet, ze is veel te druk met lekker spelen. Ze kan ineens veel meer, zo leuk om te zien!

@ spullen mee op vakantie: wat nemen jullie allemaal mee? Hier vliegvakantie, dochter's spullen (inclusief haar deryan tentje) zaten gewoon in onze eigen koffers en ik heb toch niets gemist. Enige dat we nog los hadden was de buggy.
Wij gaan morgen voor 3 nachten weg, vliegen. Waar we heen gaan, hebben kinderspullen dus daar hoeft niets voor mee. Wel nemen we een buggy mee, dat is wel zo handig op het vliegveld.
En dan nog kleren en wat favoriet speelgoed.
Klinkt netjes zo, maar er komt vast heel veel meer bij als ik eenmaal inpak 🙈
Oh en dat boek klinkt echt mega handig. Maar eens naar kijken als we terugkomen van onze mini vakantie!
sneeuwball schreef:
04-06-2018 14:13
Oh en dat boek klinkt echt mega handig. Maar eens naar kijken als we terugkomen van onze mini vakantie!
Isbn: 978-90-5647-654-0

Dit boek is ook leuk trouwens:
Van top tot teen van Eric Carle

Met oefeningen waarin ze bewegingen van dieren nadoen :love:
Ik heb het boek ook even gereserveerd bij bibliotheek hier :-D
Klinkt ook leuk Maartje, bedankt voor de tips! 😍
Ik heb het boek ook even in mijn verlanglijstje gezet, ziet er leuk uit!

Zoon heeft van de week ook zijn eerste stapjes gezet, en hij werd toevallig net gefilmd dus ik kon op werk ook meegenieten. Zo leuk om te zien hoe apetrots hij dan is.

Marloes, nog even voor Elsa: zoon had ook zo'n last van slijmvorming en hoesten afgelopen week. Wat bij hem hielp was een combinatie van zijn hoofdeind omhoog zetten, luuf op de borst, wanneer nodig een paracetamol er in en vooral alle zuivel even vermijden. Het ging na een dag of 5 beter.

Ah nee Fiona wat een dramatische nacht zeg! Ik leef met je mee. :hug:

Mee op vakantie: wij zijn nu 1x op vakantie gegaan met zoon, toen hij net 7 maanden was met het vliegtuig. En de kinderwagen was het meeste gesjouw. verder de draagzak, een hoop melkpoeder toen nog, 1 pak luiers, kleren en wat speelgoed. Viel op zich wel mee.
Zijn jullie eigenlijk tevreden met je lichaam nu meer dan een jaar na de bevalling?

Ik baal heel erg van die extra kilo's die zijn blijven hangen. Aantal jaren voor de zwangerschap ben ik rond de 20-30 kilo afgevallen, toen was ik tevreden. Geen maatje nul, maar gewoon 38. Nu wil ik wel weer, maar ik kan de echte motivatie en energie er niet voor vinden. Vind ook lastig om dan maar twee potten te gaan koken. Ik sport wel en heb ik een beroep waarin ik veel moet lopen, maar toch. Ik vraag me ook nog steeds af welke rol de antidepressiva hierin speelt of dat dat er niet toe doet.
Nou ja vroeg me af of ik de enigste ben.

Ga nu sporten ;) , even lekker kicken op muziek!
Nee, je bent niet de enige..
obelix84 schreef:
05-06-2018 20:22
Nee, je bent niet de enige..
Dit.
En ook geen motivatie en echte energie idd..
Er zijn wat kilo's aan mijn lijf blijven plakken. :cry: Ik ben er ook niet zo happy mee.
obelix84 schreef:
05-06-2018 20:25
En ook geen motivatie en echte energie idd..
En dit.
Hier zijn ook nog wat zwangerschapskilo's blijven plakken. Ze waren er bijna af en toen werd ik opnieuw zwanger, mijn buik is gigantisch (en werkelijk waar ie-de-reen vindt het nodig om er opmerkingen over te maken, echt fantastisch) dus ben heel benieuwd hoe het dit keer gaat na de bevalling.
Hoer ook extra kilo's, maar na 2 zwangerschappen waarvan 1 tweeling (nu 3,5 maand geleden) mag ik waarschijnlijk niet klagen.
Bij mij is ook wel wat blijven plakken helaas. Ik zou er meer aan moeten doen, maar heb moeite om tijd voor het sporten te maken. Daarnaast vind ik sporten ook eigenlijk niet leuk, dus is tijd maken al wat lastiger.
Maar wel een abbonnement afgesloten dus er zit begin in!
Ik ben 2 kilo lichter dan voor mijn zwangerschap, maar heb wel een boller buikje. En ben benieuwd wat mijn borsten doen als borstvoeding klaar is, maar hopelijk eerst zwanger van de tweede :shame:
Ik hield een kilo of 2-3 over aan zwangerschap nr 1, maar heb voor mezelf besloten dat ik terug wil naar mijn pre-zwangerschapsgewicht (of 3-4 kilo minder dan dat) zodra ik klaar ben met kinderen krijgen. En ik accepteer dus dat het kan zijn dat ik hierna nog een tijdje een paar kilo extra meezeul (als in: als het er af gaat is het mooi, maar ik ga niet lijnen), tot man en ik de knoop hebben doorgehakt over definitief wel/geen derde. Afvallen is namelijk veel effectiever als je het bijna nooit doet - ik ben 1 keer een jaar bezig geweest met afvallen (want er moest ongeveer 10 kg af om een goed BMI te krijgen) en dat ging als een trein, dus ik hoop dat ik dat kan herhalen zodra de tijd daar is. En ik denk dat ik de kans op succes vergroot door tussen mijn zwangerschappen door me geen drukte te maken over mijn gewicht :).

Mijn figuur is overigens nog steeds wel hetzelfde, het is gewoon overal heel iets meer. Kledingmaat is ook nog hetzelfde, ik heb alleen wat meer flubber op mijn buik. Dus ik heb ook wel makkelijk praten :).
Ik ben nu bijna twee jaar na bevalling weer op gewicht wat ik voor de zwangerschap was. Zonder sporten, anders was het vast sneller gegaan. Borsten zijn een cup kleiner, billen platter en buikje iets boller. Oja en nog wat zichtbare striemen. Ik vind het niet leuk wat het met mn lijf heeft gedaan.
Ik was binnen een jaar ongeveer weer op gewicht, maar er had van mij wel twee kilo aan mogen blijven zitten. Ik ben altijd vrij slank geweest en heb een snelle stofwisseling, dus was dat betreft heb ik niets te klagen.
Mwah ik ben tijdens de zwangerschap 18 kilo afgevallen en daarna weer 15 kilo aangekomen. Ik ben sowieso dik. Maar mijn man daarentegen.. :-? Die is tijdens mijn zwangerschap aangekomen en dat is er ook niet minder op geworden.
Haha GlitterCupcake. :-D

Meestal kunnen die extra kilo's mij niets schelen. Tot ik mezelf op foto zie en denk: ben ik dat!? :-o

Ik zit er een beetje door. Zoon laat mij geen seconde met rust, wil de hele tijd knuffelen, hij zou bijna IN me willen kruipen, zo lijkt het. Knuffelen is fijn, maar niet de hele dag door!
Daarnaast is hij enorm gefrustreerd. Zeurt constant. Speelt niet langer dan twee minuten.
Waar is mijn zoontje naartoe?
Ik las iets over een sprong rond 13 maanden. Ik hoop dat het dit is en dus van voorbijgaande aard.
(Stiekem blij dat ik straks een late dienst heb op het werk... :-( )
@Bo: nou dat speelt ook mee. Ga niet heel veel werk verzetten als we nog voor een tweede willen gaan en verder is er altijd wel wat.

Binnenkort op vakantie; ' ja ga op vakantie toch niet dieeten, wil ook genieten.' Over een poosje naar een festival; ' ja, als ik dan toch biertjes wil drinken schiet het ook niet op.' Antidepressiva: ' ja, misschien heeft dat er ook wel mee te maken.'

@Glitter: hier ook hoor man doet gewoon mee, voel ik me wel minder schuldig ;-) Hij vind me overigens nog steeds de mooiste en de liefste dus daar maar ik me niet zo druk om.

@Oliv: inderdaad die foto's. Leuk zo'n fotoshoot voor mn schoonouders, hmmm....

Ik heb nog zichtbare striae en ja dat flubber buikje is dus nu wat gevulder en hopelijk over een poosje weer minder gevuld, maar dat uitgerekte gaat niet meer weg.
Maaaarrrr, ik heb dan nu een nep fitbit bij Ali besteld, misschien stimuleert dat ook meer te lopen! Wishfull thinking?

@ Oliv: wat vervelend, hier ook super wisselend qua humeur. Ze begint nu ook echt drama te maken of tegen te stribbelen als ik haar ergens weg haal wat niet mag. Voor mij is de beste tactiek dan om de deur uit te gaan. Boodschapjes doen, winkelen, fietsen, enz. Is ze in ieder geval afgeleid en ben ik even zeurvrij. Veel plezier met werken straks ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven