Dreumes topic II
dinsdag 15 mei 2018 om 13:21
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
zaterdag 28 juli 2018 om 06:51
Welke nieuwe stoomdweil heb je Rosings? Ik heb er eentje van Kärcher (gekocht toen ik zwanger was, want alle bacteriën moesten doooooooood #nesteldrang) maar gebruik hem nauwelijks. Een gewone platte dweil is sneller gepakt.
Ik heb gister ook gewoon al het huishoudelijke werk gedaan, wassen, vouwen, strijken, zuigen, dweilen, ramen gelapt, badkamer gepoetst, bedden gewassen, alles nat afgenomen en als kers op de taart de vriezer ontdooit. Die bleek dichtgevroren maar lekte water onder de keuken. Dus de scharnieren van de vriezer deur moest ik vervangen (zat er al aan te komen). Daarna boodschappen gedaan om de vriezer af te vullen met raketjes
en daarna 15 minuten onder een ijskoude douche gestaan
Wat gaan jullie dit weekend doen? Wij hebben een dreumes te leen sinds gisteravond en die gaat zondag weer naar huis. Vanmiddag naar de speeltuin en morgen bij vrienden op bezoek die in de buurt op vakantie zijn
Ik heb gister ook gewoon al het huishoudelijke werk gedaan, wassen, vouwen, strijken, zuigen, dweilen, ramen gelapt, badkamer gepoetst, bedden gewassen, alles nat afgenomen en als kers op de taart de vriezer ontdooit. Die bleek dichtgevroren maar lekte water onder de keuken. Dus de scharnieren van de vriezer deur moest ik vervangen (zat er al aan te komen). Daarna boodschappen gedaan om de vriezer af te vullen met raketjes
Wat gaan jullie dit weekend doen? Wij hebben een dreumes te leen sinds gisteravond en die gaat zondag weer naar huis. Vanmiddag naar de speeltuin en morgen bij vrienden op bezoek die in de buurt op vakantie zijn
zaterdag 28 juli 2018 om 07:47
Eentje van dirtdevil. Staat in een hoekje van de huiskamer klaar met de stekker erin, als je hem aanzet is ie in 20 seconden klaar om te gaan
https://www.wehkamp.nl/huishouden/stoom ... 96&ms=true
https://www.wehkamp.nl/huishouden/stoom ... 96&ms=true
zaterdag 28 juli 2018 om 07:47
Hoe doen jullie dat? Dreumes klimt steeds op de salontafel en op de bank. Nou mag ze uiteraard wel op de bank klimmen maar niet op de salontafel. Gewoon 17x per minuut er weer af trekken? Zij vindt het 1 grote grap in ieder geval.. Maar negeren wil ik het ook niet want ik wil gewoon niet dat de salontafel verandert in een zitplek.
Op de bank kan ze haar zus, die soms echt even rustig wil zitten, niet met rust laten. Bespringen, bijten, haren trekken, erop klimmen etc.. Ik wil oudste niet naar boven verbannen, ze heeft al zoveel moeten inleveren voor dreumes (veel van haar speelgoed staat bijv boven omdat dreumes het sloopt of op eet)
Bij oudste heb ik dit nooit aan de hand gehad.. Die was niet zo 'ondernemend'
Op de bank kan ze haar zus, die soms echt even rustig wil zitten, niet met rust laten. Bespringen, bijten, haren trekken, erop klimmen etc.. Ik wil oudste niet naar boven verbannen, ze heeft al zoveel moeten inleveren voor dreumes (veel van haar speelgoed staat bijv boven omdat dreumes het sloopt of op eet)
Bij oudste heb ik dit nooit aan de hand gehad.. Die was niet zo 'ondernemend'
zaterdag 28 juli 2018 om 07:57
Wauw, dat jullie daar de energie voor hadden gisteren. Ik heb alleen voor pampus liggen wachten tot het af zou koelen. En nu kom ik erachter dat de wasmanden vol zitten en ik geen ondergoed meer heb. Dat had ik dus beter gister kunnen doen, dan was het zo droog geweest
Obelix, ik haal haar inderdaad 17x van tafel af. Hier klimt ze op de eettafel, via de stoel. Ze heeft ook lang op de salontafel geklommen en ging daar dan staand op dansen, maar dat doet ze de laatste tijd niet meer gelukkig.
Wij gaan niet zoveel doen dit weekend, vooral genieten van de lagere temperaturen en misschien weer even binnen spelen. Volgend weekend zijn we een paar dagen zonder dreumes weg en de afgelopen week was het ook druk, dus ik hou het nu even rustig.
Obelix, ik haal haar inderdaad 17x van tafel af. Hier klimt ze op de eettafel, via de stoel. Ze heeft ook lang op de salontafel geklommen en ging daar dan staand op dansen, maar dat doet ze de laatste tijd niet meer gelukkig.
Wij gaan niet zoveel doen dit weekend, vooral genieten van de lagere temperaturen en misschien weer even binnen spelen. Volgend weekend zijn we een paar dagen zonder dreumes weg en de afgelopen week was het ook druk, dus ik hou het nu even rustig.
zaterdag 28 juli 2018 om 08:04
Leuk Rosings, veel plezier! Wij zouden morgen voor het eerst gaan maar hebben besloten om een andere keer te gaan ivm warmte.
Wbt tafel klimmen: ik zou inderdaad 17x eraf halen. Wij zetten zoon in de hoop als hij iets doet wat écht niet mag (op het glas van het aquarium slaan bijvoorbeeld).
Wij hebben vanmiddag een verjaardag van nichtje (kind van zijn zus) van vriend. Ze is van de week 2 geworden.
Morgen weten we het nog niet, misschien zwemmen?
Wbt tafel klimmen: ik zou inderdaad 17x eraf halen. Wij zetten zoon in de hoop als hij iets doet wat écht niet mag (op het glas van het aquarium slaan bijvoorbeeld).
Wij hebben vanmiddag een verjaardag van nichtje (kind van zijn zus) van vriend. Ze is van de week 2 geworden.
Morgen weten we het nog niet, misschien zwemmen?
zaterdag 28 juli 2018 om 08:23
Wow Glitter respect hoor dat is een berg werk, al helemaal met die hitte
!! Ik lag na wat kantoorwerk al voor pampus...
Tafel klimmen: vervelend en veel werk maar ja, toch maar consequent steeds eraf halen. Dat klimmen begint hier ook te komen, steeds staan en lopen op de bank. Dus steeds op de billen zetten. Al vindt'ie dat meestal vooral grappig volgens mij...
Tafel klimmen: vervelend en veel werk maar ja, toch maar consequent steeds eraf halen. Dat klimmen begint hier ook te komen, steeds staan en lopen op de bank. Dus steeds op de billen zetten. Al vindt'ie dat meestal vooral grappig volgens mij...
happiness = reality - expectations
zaterdag 28 juli 2018 om 08:33
Hier inderdaad 100 (niet 17
) er af halen met de boodschap: nee nee! Je mag zitten op de bank. En dan zet ik hem voor of op de bank en klop op de bank om de plek aan te wijzen.
En bij grotere broer lastig vallen: doe maar aaien. Aai aai (en dan zn handje pakken en aaien)
Als het allemaal te gortig wordt in 1 sessie of als hij te huilerig is voor die bijsturing, leid ik hem af naar iets anders.
En bij grotere broer lastig vallen: doe maar aaien. Aai aai (en dan zn handje pakken en aaien)
Als het allemaal te gortig wordt in 1 sessie of als hij te huilerig is voor die bijsturing, leid ik hem af naar iets anders.
zaterdag 28 juli 2018 om 08:44
Dochter mag van mij juist wel op de bank klimmen, maar niet op de leuningen.. ze mag ook op de salontafel
die is heel stevig en altijd helemaal leeg. Het is zo’n kleine klimaap dat ik het belangrijker vind dat ze het goed doet en er weer veilig vanaf komt. Als ze ergens op of in klimt waar het niet mag haal ik haar er telkens met een resoluut ‘nee’ weer weg. Meer kan je ook niet doen toch?
zaterdag 28 juli 2018 om 08:55
Oh wij gaan niet zoveel doen denk ik vandaag. Ik ga misschien lunchen met vriendinnen maar heb momenteel zo’n giga hoofdpijn dat ik dat af ga zeggen als het niet een beetje wegtrekt. Verder beetje opruimen want gistermiddag op stap geweest en m’n schoonvader had opgepast en die 2 hebben het overduidelijk zo leuk gehad samen dat ze niet aan opruimen zijn toegekomen 
En opeens huilde zoon helemaal niet toen ik wegging, gewoon dag mama! En verder spelen. Nouja niets zo vernanderlijk als een dreumes zullen we maar denken.
Nu zit ik ff buiten van de koelte te genieten in de motregen
En opeens huilde zoon helemaal niet toen ik wegging, gewoon dag mama! En verder spelen. Nouja niets zo vernanderlijk als een dreumes zullen we maar denken.
Nu zit ik ff buiten van de koelte te genieten in de motregen
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
zaterdag 28 juli 2018 om 09:01
Op de tafel klimmen: consequent er af halen. En ik word op een gegeven moment ook boos en streng. Dan is de grap er ineens vanaf.
Lastigvallen: geen idee hoe dat is met een grotere broer en zus. Maar zoon kan de hond wel lastig vallen en dan een alternatief bieden, aaien vind hij wel fijn. Of gooi de bal maar. Dat pakt zoon goed op.
Ik denk dat hij soms niet weet hoe hij goed aandacht moet geven en doet het dan op een vervelende manier.
Dit weekend: helaas werken vanmiddag tot morgen. Morgen de koffers inpakken want, maandag op vakantie!!
Dus we houden het nog maar even rustig voor zoon.
Dierentuin: super leuk! Veel plezier!
Lastigvallen: geen idee hoe dat is met een grotere broer en zus. Maar zoon kan de hond wel lastig vallen en dan een alternatief bieden, aaien vind hij wel fijn. Of gooi de bal maar. Dat pakt zoon goed op.
Ik denk dat hij soms niet weet hoe hij goed aandacht moet geven en doet het dan op een vervelende manier.
Dit weekend: helaas werken vanmiddag tot morgen. Morgen de koffers inpakken want, maandag op vakantie!!
Dus we houden het nog maar even rustig voor zoon.
Dierentuin: super leuk! Veel plezier!
zaterdag 28 juli 2018 om 09:51
@salontafel: mocht zoon altijd op klimmen, glazen stonden er op dat moment inderdaad niet op, ik ging met mijn bezoek aan de eettafel zitten. Maar toen was zoon nog het enige kind! Nu ik dit zo tik denk ik dat dochter het inderdaad niet zal mogen, want dan geef ik er zo'n dubbel signaal naar zoon mee af. Ik hoop dat zij de drang tot de salontafel maar gewoon niet heeft
@huishouden: op dit moment alleen het meest noodzakelijke, en dat is niet veel.
@dierentuin: leuk! Veel plezier!
@weekend: allebei de dagen bij vrienden op bezoek. Normaal plannen we altijd maar max 1 dag in het weekend waarbij we op bezoek gaan, maar de auto heeft airco en het huis niet, dus we gaan het gewoon eens doen.
@huishouden: op dit moment alleen het meest noodzakelijke, en dat is niet veel.
@dierentuin: leuk! Veel plezier!
@weekend: allebei de dagen bij vrienden op bezoek. Normaal plannen we altijd maar max 1 dag in het weekend waarbij we op bezoek gaan, maar de auto heeft airco en het huis niet, dus we gaan het gewoon eens doen.
zaterdag 28 juli 2018 om 10:09
Wij hebben gisteren voor het eerst gezwommen in natuurwater. Ik gruwel ervan, maar dreumes vond het helemaal fantastisch. Ook omdat zwager meeging, hij werd zo enthousiast toen zijn oom in de auto stapte dat hij met zijn vuistjes gebald een kwartier lang telkens een juichbeweging maakte
Vanmiddag viert schoonvader zijn verjaardag en daarna halen we zijn nichtje op, die komt hier een nachtje logeren. Morgen gaan we dus met 2 dreumessen op stap, naar een terras met een hele grote speeltuin en allerlei leuke activiteiten voor de kinderen. Ik heb er zin in, wordt vast een leuk weekend. Om maar met zoonlief te spreken
Vanmiddag viert schoonvader zijn verjaardag en daarna halen we zijn nichtje op, die komt hier een nachtje logeren. Morgen gaan we dus met 2 dreumessen op stap, naar een terras met een hele grote speeltuin en allerlei leuke activiteiten voor de kinderen. Ik heb er zin in, wordt vast een leuk weekend. Om maar met zoonlief te spreken
zaterdag 28 juli 2018 om 10:46
Leuk hè dat enthousiasme
Opruimen en schoonmaken moet hier wel. Op 50m2 slipt het anders binnen 1 dag val of we hebben geen glazen/ondergoed/handdoeken meer.
@Salontafel
Die hebben we met 11 maanden al weggehaald.. Baby klom er toen al op (kopse kant vastpakken en een knietje er op, hupsakee!) en ik had er helemaal geen zin in om telkens te corrigeren. Helemaal omdat corrigeren pas sinds 20 maanden een beetje doordringt.
Hier is dreumes zojuist via de handvaten van de keuken het keukenblad op geklommen
Andere dreumes stond vol bewondering toe te kijken. Man en ik vol verbazing..
Het grut ligt nu te slapen
Wat hebben die elkaar afgemat vanmorgen
Opruimen en schoonmaken moet hier wel. Op 50m2 slipt het anders binnen 1 dag val of we hebben geen glazen/ondergoed/handdoeken meer.
@Salontafel
Hier is dreumes zojuist via de handvaten van de keuken het keukenblad op geklommen
Het grut ligt nu te slapen
zaterdag 28 juli 2018 om 11:11
zaterdag 28 juli 2018 om 11:51
Nou, ik heb idd t idee dat mijn 'nee' niet echt binnenkomt.. Ze is nog te jong om nee te snappen.(14mnd) Helaas laat ze zich heel erg moeilijk afleiden.. Ze heeft een missie
dus er zit niets anders op om haar tot in den treure van de salontafel af te tillen en om haar van haar zus af te trekken.. Daarom ben ik extra blij dat ze nu even slaapt
zaterdag 28 juli 2018 om 12:31
Ja dat heb ik minder handig aangepakt, ik zeg altijd dank! Dus zoonlief zegt dank! als hij iets geeft
Ik laat hem trouwens wel op de bank en salontafel klimmen, er ligt een heel groot hoogpolig kleed, dus als hij valt is het in ieder geval vrij zacht.