Dreumes topic II

15-05-2018 13:21 3006 berichten
:cheer2: Deel 2!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Je weet dat je moederlijke genen goed aanstaan als je met 29 graden in huis staat te stofzuigen om later om 22.15 nog even te dweilen (ik <3 trouwens mijn nieuwe stoomdweil was met 10 minuten klaar)
Welke nieuwe stoomdweil heb je Rosings? Ik heb er eentje van Kärcher (gekocht toen ik zwanger was, want alle bacteriën moesten doooooooood #nesteldrang) maar gebruik hem nauwelijks. Een gewone platte dweil is sneller gepakt.

Ik heb gister ook gewoon al het huishoudelijke werk gedaan, wassen, vouwen, strijken, zuigen, dweilen, ramen gelapt, badkamer gepoetst, bedden gewassen, alles nat afgenomen en als kers op de taart de vriezer ontdooit. Die bleek dichtgevroren maar lekte water onder de keuken. Dus de scharnieren van de vriezer deur moest ik vervangen (zat er al aan te komen). Daarna boodschappen gedaan om de vriezer af te vullen met raketjes :biggrin: en daarna 15 minuten onder een ijskoude douche gestaan :worship:

Wat gaan jullie dit weekend doen? Wij hebben een dreumes te leen sinds gisteravond en die gaat zondag weer naar huis. Vanmiddag naar de speeltuin en morgen bij vrienden op bezoek die in de buurt op vakantie zijn :)
Ik denk dat wij weinig doen dit weekend. Dadelijk eerst maar even de weekboodschappen want was te laat met bestellen.
Eentje van dirtdevil. Staat in een hoekje van de huiskamer klaar met de stekker erin, als je hem aanzet is ie in 20 seconden klaar om te gaan

https://www.wehkamp.nl/huishouden/stoom ... 96&ms=true
Alle reacties Link kopieren
Hoe doen jullie dat? Dreumes klimt steeds op de salontafel en op de bank. Nou mag ze uiteraard wel op de bank klimmen maar niet op de salontafel. Gewoon 17x per minuut er weer af trekken? Zij vindt het 1 grote grap in ieder geval.. Maar negeren wil ik het ook niet want ik wil gewoon niet dat de salontafel verandert in een zitplek.
Op de bank kan ze haar zus, die soms echt even rustig wil zitten, niet met rust laten. Bespringen, bijten, haren trekken, erop klimmen etc.. Ik wil oudste niet naar boven verbannen, ze heeft al zoveel moeten inleveren voor dreumes (veel van haar speelgoed staat bijv boven omdat dreumes het sloopt of op eet)
Bij oudste heb ik dit nooit aan de hand gehad.. Die was niet zo 'ondernemend'
Wij gaan voor het eerst naar de dierentuin!
Oh, iets doen van t weekend.. Ik ga straks en morgen werken.. Dus man mag t lekker verzinnen straks ;-)
Wauw, dat jullie daar de energie voor hadden gisteren. Ik heb alleen voor pampus liggen wachten tot het af zou koelen. En nu kom ik erachter dat de wasmanden vol zitten en ik geen ondergoed meer heb. Dat had ik dus beter gister kunnen doen, dan was het zo droog geweest :-[

Obelix, ik haal haar inderdaad 17x van tafel af. Hier klimt ze op de eettafel, via de stoel. Ze heeft ook lang op de salontafel geklommen en ging daar dan staand op dansen, maar dat doet ze de laatste tijd niet meer gelukkig.

Wij gaan niet zoveel doen dit weekend, vooral genieten van de lagere temperaturen en misschien weer even binnen spelen. Volgend weekend zijn we een paar dagen zonder dreumes weg en de afgelopen week was het ook druk, dus ik hou het nu even rustig.
Rosings, veel plezier! Hier vond dochter de dierentuin fantastisch :)
Leuk Rosings, veel plezier! Wij zouden morgen voor het eerst gaan maar hebben besloten om een andere keer te gaan ivm warmte.

Wbt tafel klimmen: ik zou inderdaad 17x eraf halen. Wij zetten zoon in de hoop als hij iets doet wat écht niet mag (op het glas van het aquarium slaan bijvoorbeeld).

Wij hebben vanmiddag een verjaardag van nichtje (kind van zijn zus) van vriend. Ze is van de week 2 geworden.
Morgen weten we het nog niet, misschien zwemmen?
Wow Glitter respect hoor dat is een berg werk, al helemaal met die hitte O_O !! Ik lag na wat kantoorwerk al voor pampus...

Tafel klimmen: vervelend en veel werk maar ja, toch maar consequent steeds eraf halen. Dat klimmen begint hier ook te komen, steeds staan en lopen op de bank. Dus steeds op de billen zetten. Al vindt'ie dat meestal vooral grappig volgens mij...
happiness = reality - expectations
Ja, zij vindt het ook dé grap vd eeuw.. ;-)
Hier inderdaad 100 (niet 17 ;-D) er af halen met de boodschap: nee nee! Je mag zitten op de bank. En dan zet ik hem voor of op de bank en klop op de bank om de plek aan te wijzen.

En bij grotere broer lastig vallen: doe maar aaien. Aai aai (en dan zn handje pakken en aaien)

Als het allemaal te gortig wordt in 1 sessie of als hij te huilerig is voor die bijsturing, leid ik hem af naar iets anders.
Dochter mag van mij juist wel op de bank klimmen, maar niet op de leuningen.. ze mag ook op de salontafel :-$ die is heel stevig en altijd helemaal leeg. Het is zo’n kleine klimaap dat ik het belangrijker vind dat ze het goed doet en er weer veilig vanaf komt. Als ze ergens op of in klimt waar het niet mag haal ik haar er telkens met een resoluut ‘nee’ weer weg. Meer kan je ook niet doen toch?
Ik heb geen salontafel maar een poef met dienbladen. Mag hij rustig op :thumbsup:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Oh wij gaan niet zoveel doen denk ik vandaag. Ik ga misschien lunchen met vriendinnen maar heb momenteel zo’n giga hoofdpijn dat ik dat af ga zeggen als het niet een beetje wegtrekt. Verder beetje opruimen want gistermiddag op stap geweest en m’n schoonvader had opgepast en die 2 hebben het overduidelijk zo leuk gehad samen dat ze niet aan opruimen zijn toegekomen :)

En opeens huilde zoon helemaal niet toen ik wegging, gewoon dag mama! En verder spelen. Nouja niets zo vernanderlijk als een dreumes zullen we maar denken.

Nu zit ik ff buiten van de koelte te genieten in de motregen ;)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Je salontafel is altijd leeg? Maar heb je dan nooit glazen staan enzo?
Op de tafel klimmen: consequent er af halen. En ik word op een gegeven moment ook boos en streng. Dan is de grap er ineens vanaf.

Lastigvallen: geen idee hoe dat is met een grotere broer en zus. Maar zoon kan de hond wel lastig vallen en dan een alternatief bieden, aaien vind hij wel fijn. Of gooi de bal maar. Dat pakt zoon goed op.
Ik denk dat hij soms niet weet hoe hij goed aandacht moet geven en doet het dan op een vervelende manier.

Dit weekend: helaas werken vanmiddag tot morgen. Morgen de koffers inpakken want, maandag op vakantie!! :D
Dus we houden het nog maar even rustig voor zoon.

Dierentuin: super leuk! Veel plezier!
@salontafel: mocht zoon altijd op klimmen, glazen stonden er op dat moment inderdaad niet op, ik ging met mijn bezoek aan de eettafel zitten. Maar toen was zoon nog het enige kind! Nu ik dit zo tik denk ik dat dochter het inderdaad niet zal mogen, want dan geef ik er zo'n dubbel signaal naar zoon mee af. Ik hoop dat zij de drang tot de salontafel maar gewoon niet heeft :-D

@huishouden: op dit moment alleen het meest noodzakelijke, en dat is niet veel.

@dierentuin: leuk! Veel plezier!

@weekend: allebei de dagen bij vrienden op bezoek. Normaal plannen we altijd maar max 1 dag in het weekend waarbij we op bezoek gaan, maar de auto heeft airco en het huis niet, dus we gaan het gewoon eens doen.
Wij hebben gisteren voor het eerst gezwommen in natuurwater. Ik gruwel ervan, maar dreumes vond het helemaal fantastisch. Ook omdat zwager meeging, hij werd zo enthousiast toen zijn oom in de auto stapte dat hij met zijn vuistjes gebald een kwartier lang telkens een juichbeweging maakte :love:

Vanmiddag viert schoonvader zijn verjaardag en daarna halen we zijn nichtje op, die komt hier een nachtje logeren. Morgen gaan we dus met 2 dreumessen op stap, naar een terras met een hele grote speeltuin en allerlei leuke activiteiten voor de kinderen. Ik heb er zin in, wordt vast een leuk weekend. Om maar met zoonlief te spreken :yes: :yes: :yes:
Leuk hè dat enthousiasme :cheer2:

Opruimen en schoonmaken moet hier wel. Op 50m2 slipt het anders binnen 1 dag val of we hebben geen glazen/ondergoed/handdoeken meer.

@Salontafel :-$ :-$ Die hebben we met 11 maanden al weggehaald.. Baby klom er toen al op (kopse kant vastpakken en een knietje er op, hupsakee!) en ik had er helemaal geen zin in om telkens te corrigeren. Helemaal omdat corrigeren pas sinds 20 maanden een beetje doordringt.

Hier is dreumes zojuist via de handvaten van de keuken het keukenblad op geklommen o_o Andere dreumes stond vol bewondering toe te kijken. Man en ik vol verbazing.. :-|

Het grut ligt nu te slapen :blob: Wat hebben die elkaar afgemat vanmorgen :biggrin:
Hier ligt zoon ook te slapen. Viel net zonder borst of fles maar met speen in slaap :yes:

Zooñ helpt graag met vaatwasser uitruimen en als hij iets aangaf zei ik altijd alsjeblieft. Nu zegt hij alsjeblieft als hij iets aan je geeft of iets van je krijgt :love:
Dochter ligt ook te slapen, met de ventilator aan want het is nog niet echt afgekoeld in huis. Ze vroeg ook direct om de ventilator en ging zo onder een lakentje liggen. Normaal slaapt ze in haar slaapzak, maar zo valt ze nu dus ook in slaap :cheer:

Glitter, wat knap van dreumes!
Nou, ik heb idd t idee dat mijn 'nee' niet echt binnenkomt.. Ze is nog te jong om nee te snappen.(14mnd) Helaas laat ze zich heel erg moeilijk afleiden.. Ze heeft een missie ;-) dus er zit niets anders op om haar tot in den treure van de salontafel af te tillen en om haar van haar zus af te trekken.. Daarom ben ik extra blij dat ze nu even slaapt :proud:
1-Aapje schreef:
28-07-2018 11:03
Hier ligt zoon ook te slapen. Viel net zonder borst of fles maar met speen in slaap :yes:

Zooñ helpt graag met vaatwasser uitruimen en als hij iets aangaf zei ik altijd alsjeblieft. Nu zegt hij alsjeblieft als hij iets aan je geeft of iets van je krijgt :love:
Ja dat heb ik minder handig aangepakt, ik zeg altijd dank! Dus zoonlief zegt dank! als hij iets geeft :$

Ik laat hem trouwens wel op de bank en salontafel klimmen, er ligt een heel groot hoogpolig kleed, dus als hij valt is het in ieder geval vrij zacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven