Dreumes topic IV

29-01-2019 20:05 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
:cheer: Deel 4!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier een dreumes van 16 maanden die absoluut grenzen aan het verkennen is. Zich hysterisch op de grond laten vallen als ze iets niet mag, slaan en heel soms in mijn knie bijten. Ze snapt dondersgoed wat ik bedoel als ik zeg dat dat niet mag en dat ze me mag aaien i.p.v. slaan, maar oho wat een temperamentvol wezentje met de nodige frustratie. Scheelt dat het nu vakantie is en ik echt een volle week alleen met haar ben. Ik merk nu al weer hoeveel ze leert en snapt. Hopelijk verdwijnt de frustratie snel, want ze heeft er echt last van. En het andere moment is het ‘t liefste meisje wat je je maar kunt voorstellen. Twee gezichten heeft ze ;-)

Hier een hele goede heenreis gehad richting Italië, ze heeft het zo goed gedaan, zeker de tweede dag. De reis duurde zeker 6 uur langer dan gepland, ivm afsluitingen van de grote passen waar we overheen moesten. Daar waar manlief en ik nogal gefrustreerd waren, vooral op elkaar afreageerden, was zij tevreden met haar knijpfruitjes, boekjes en filmpjes op de iPad. En dat lopen is een uitkomst, want na elke stop met wat geloop, viel ze weer in slaap!

Vorige jaar was slapen een drama op wintersport, sliepen we ook noodgedwongen bij elkaar op de kamer en nu geen centje puin, eigen kamertje en ze slaapt als een roos.
obelix84 schreef:
04-02-2019 06:32
Ze bijt ook in kleding, in de bank, in m'n vensterbank, de bank etc... Mss last van haar mondje ofzo (nog niet alles is door) en als ze boos is of heel baldadig dan bijt ze zus en soms mij.. Dan zetten we haar consequent op haar billen op de grond, uitleggen dat bijten niet leuk is en niet mag, dan gaat ze uiteraard heel hard huilen.. En doet 't de volgende keer gewoon weer :facepalm: :proud:
Ik weet dat 't een fase is.. Dat gegil, gehuil en ook dat gebijt.. Maar pfff, vind er niks aan eigenlijk 😉 (en oudste heeft dit allemaal nooit gedaan, ook niet normaal weten we nu, dus het is ff wennen voor ons)
Het is een pittig meisje in ieder geval :P
Dat gegil en gehuil vind ik ook echt helemaal niet leuk. En itt anderen hier op het forum kan ik dat heel slecht filteren. Heb 't al eens eerder genoemd maar sinds ik PE heb gehad kan ik echt slecht tegen dat soort prikkels. En dat is dus best lastig met een driftige dreumes. Ik hoop steeds maar dat hij meer woorden gaat gebruiken (althans dingen die ik als woord herken). Zodat hij me ten minste duidelijk kan maken wat hij wil ipv gillen en wijzen (in een random richting) en huilen als ik het niet snap.
Hij wordt ook steeds stouter. Wegrennen voor jas/schoenen aan doen of luier verschonen. Zou dat normaal wel grappig vinden maar nu ik hoogzwanger ben vind ik dat ook echt minder. Nou ben er bijna van af, krijg ik m'n lijf weer terug... En baby erbij. *panic attack* :-o

@chantilly wat fijn dat de reis zo goed ging zeg!!! Geniet van jullie vakantie!
Alle reacties Link kopieren
@Teckeltje

Zoooo herkenbaar! Dochter had op het laatst ook haarfijn door dat ik er helemaal niets aan kon doen als ze zich op de grond wierp. Dus dat zette ze graag in. Mijn remedie: wachten of afleiden. Dat moet maar net kunnen, maar het scheelde een hoop stress en rugpijn..

Ik heb vanochtend mijn eerste ochtend alleen met baby en dreumes overleefd.. dochter moest naar de opvang en was daar op tijd :yes: nu heb ik de rest van de ochtend om daarvan bij te komen.. :)
Ja idd wachten en afleiden. Soms zelfs omkopen, oeps :facepalm:
En overal nog meer tijd voor uittrekken want alles gaat nog langzamer dan normaal.

Goed bezig Dudette! Lekker meedutten met de baby of iets anders voor jezelf doen nu je dochter op kdv is.
Ow herkenbaar zeg, die beginnende peuterpuberteit!
Meestal is dochter nog wel snel af te leiden als ze haar zinnen ergens op heeft gezet, maar het dramatisch ter aarde storten, hebben we ook al meegemaakt.

Klinkt top, Chantilly! Veel plezier daar!

Sterkte met de laatste loodjes, Teckel, lijkt me idd een zwaar vermoeiende combi nog even zo.
Dat van de prikkels en de PE heb ik vaker gehoord, kan dat ook nog bijtrekken in de loop van de tijd?
Ja had eigenlijk gehoopt dat dat 1,5 jaar na dato al wel verbeterd zou zijn maar niet dus. Merk ook dat hormonen van de zwangerschap niet helpen. Ik hoop dat 't beter wordt dus als ik weer volledig ontzwangerd ben.
Soms (ok, meestal altijd) vind ik het maar lastig om jullie antwoorden in te schatten omdat ik steeds vergeet hoe oud jullie dreumessen zijn....

Dit was een mijlpaal weekend, ze ging ook helpen met stofzuigen, zelf slapen, kon aangeven dat ze een schone luier wilde (nadat ik het had gevraagd) het gaat soms ineens zo snel allemaal!

Hier (18.5 maand) valt het nog redelijk mee met de frustratie van haar kant. Ik begrijp haar voldoende denk ik. Zij begrijpt mijn NEE ook heel goed, en dat gaat ze huilend op de grond liggen. En daar doe ik niet aan mee :) Heb er dus ook niet echt last van.

Welk fietsstoeltje hebben jullie? ik heb zo'n yelp miniding. En ik vind hem eigenlijk veel te groot, ik zit er steeds tegen aan met mijn borst tijdens het fietsen. Welk fietsstoeltje heeft een minder hoge rug en staat wat rechterop de fiets?
Alle reacties Link kopieren
@fietsstoeltje: wij hebben de urban iki, zowel voor als achter. Zoon heeft er voor altijd prima ingezeten, dochter nu pas 1x (in de winter fiets ik niet voor de lol :$ )

@hoogzwanger-met-een-oudste: zoon ging hier altijd onder de tafel zitten, dan kon ik er niet meer bij. Geweldige blik op zijn gezicht na mijn bevalling, toen ik er opeens wel weer onder kon duiken om hem te vangen :proud:
Alle reacties Link kopieren
Rosings, dat probleem heb ik ook! Maar wil t niet elke keer vragen haha! Dochter is .. even rekenen.. bijna 19 maanden :daisy:
Maartje dat zie ik die van mij ook nog doen. Hij verstopt zich nu ook regelmatig. Gelukkig weet hij nog niet dat als hij mij niet ziet, dit niet automatisch betekent dat ik hem niet zie.

Ik heb dat ook hoor Rosings. Dreumes hier nu bijna 18 maanden. Scheelt niet veel dus met jouw dreumes en die van Dudette.
@fietsstoeltje: ik had een bobike mini en dan had ik dat ook, maar vond het geen probleem. Ik ben toen zij 16 maanden was overgestapt op de bobike maxi(achterzitjes). Heerlijk, weer vrije instap! Nu alleen last van als zij bedenkt ik ga lekker van links naar rechts bewegen.

Ze is nu 23 maanden. Ze kan zich op gegrond werpen maar daar doe ik weinig mee. Ik stap er overheen en ga verder. Soms afleiden als ik geen tijd heb om af te wachten. Als het gillen/krijsen betreft kan ik daar ook niet goed tegen. Als er geen duidelijk aanwijsbare reden voor is waarschuw ik haar 2x keer en vertel haar dat ze moet stoppen. Gaat ze door dan gaat ze even naar de gang, mogen de buren er naar luisteren. Gelukkig komt dat zelden voor, maar ze kan ook zo hoog en schel gillen dat ik zelf die afstand even nodig heb totdat ze gekalmeerd is, niet normaal.
anoniem_64c6c4c645fab wijzigde dit bericht op 04-02-2019 16:48
4.38% gewijzigd
Hier 14 maanden.
En wij hebben de Urban Iki, bevalt prima!
Wij hebben ook een bobike. Nog steeds voorop want dat is zo gezellig. Hij is nu bijna 2 (nog 2 weken). Het past nog net op de fiets met mijn zwangere buik.

Hier heeft hij sinds tijdje een dramahuil. Die zet hij in als iets niet mag om erna een pruillip te trekken. Ik ben momenteel wel iets te toegeeflijk want lijf werkt niet mee dus kan hem niet zo vaak optillen als ik wil. Maar volgens man ben ik op andere momenten juist weer te streng met dank aan mijn hormonen.
Achterop lijkt mij ook ongezellig :)
Alle reacties Link kopieren
Wanneer heeft het zin om met straf te beginnen, in de vorm van in de hoek/op de trap/gang..? Ik doe al wel 1 waarschuwing en dan bijv datgene weg nemen wat ze kapot maakt oid.. maar verder niet en ook nog niet nodig..

Maar echt even een minuutje wegzetten voor straf? Wanneer doe je dat? Vanaf 2 ofzo?
Ja ik zou het zoon liefst ook nog lang voorop houden, maar hij wordt in het voorjaar twee en vult nu maat 92 met gemak, dus ben bang dat het niet lang meer gaat passen.
Ik heb een bakfiets. Zoon zit daarin nu in een bobike zitje. Op de bodem een steun voor de maxicosi. Kan ik straks met beide kinders op stap met de fiets. Als baby zelf kan zitten is zoon groot genoeg om op 't bankje te zitten.
Wat een leuk topic, ik lees en praat graag mee als dat mag!
Hier een dochtertje van bijna 15 maanden.
-Dudette- schreef:
04-02-2019 13:36
Wanneer heeft het zin om met straf te beginnen, in de vorm van in de hoek/op de trap/gang..? Ik doe al wel 1 waarschuwing en dan bijv datgene weg nemen wat ze kapot maakt oid.. maar verder niet en ook nog niet nodig..

Maar echt even een minuutje wegzetten voor straf? Wanneer doe je dat? Vanaf 2 ofzo?
Toevallig zit zoon afgelopen week veel te huilen, mieren, zeuren, driften aan tafel. Bijvoorbeeld steeds meer willen opscheppen terwijl z'n bord nog vol is. Eerst negeren we dat, zeggen dat z'n bordje vol is etc. Als dat niet werkt zeggen we dat hij moeten stoppen. Dan gaat ie door, zeg ik als je nu niet stopt met huilen draai ik je stoel om. Stopt niet. Draai z'n stoel weg van ons. Wij eten verder. Zoon drift even door. Wordt rustig, ik zeg kom je er weer gezellig bij? Ja zegt ie dan. En dan is driften over. Heb ik afgelopen week 2x gedaan en dat werkte dus wel vond ik.
Verder in de hoek oid nog niet gedaan.
Alle reacties Link kopieren
lola-lily schreef:
04-02-2019 13:36
Ja ik zou het zoon liefst ook nog lang voorop houden, maar hij wordt in het voorjaar twee en vult nu maat 92 met gemak, dus ben bang dat het niet lang meer gaat passen.
Same here, heel gezellig, maar ik kan 'm amper meer in het stoeltje voorop tillen.... Deze week een stoeltje voor achterop bestellen. Heb overigens zo'n Yepp Nexxt of zoiets, voor mij prima (ben klein van stuk) en voor man ook (maar die heeft dan weer geen borsten :proud: ).

Ik vraag me ook af wanneer je echt met straf kan beginnen. Merk aan zoontje (wordt in april 2) dat hij ook gaat uitproberen en lol heeft aan juist de dingen doen die niet mogen... Hoort erbij maar merk dat ik het lastig vind om hier rechtlijnig mee om te gaan.
whoopsadaisies wijzigde dit bericht op 04-02-2019 15:08
Reden: te vroeg verstuurd!
21.27% gewijzigd
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
@straf: zoon is nu 2jr en 5mnd en heeft nu een maand of twee door dat het serieus is als we hem in de gang zetten, hij blijft dan ook staan zonder al te veel te gillen en roepen. We zijn begonnen rond zijn verjaardag, daarvoor werkte negeren nog, dus had ik er ook geen zin in om me ermee bezig te houden.

Een andere vraag: hoe doen jullie het met je kind als jullie gaan baby/dreumeszwemmen? Met zoon zijn we alleen gaan zwemmen op vakanties en waren we met 2 ouders. Omdat het omkleden altijd drama was, voelde ik er weinig voor om me dat elke week op de hals te halen in mijn eentje. Maar nu zoon naar de psz is, en de tijden voor dreumeszwemmen dat precies mooi overlappen, wil ik er met dochter wel een poging aan gaan wagen. Maar hoe doe je dat in een hokje? :huh: Het is niet dat ze stil blijft zitten, ze kruipt en loopt overal heen...
Ik weet natuurlijk niet hoe jullie zwembad er uit ziet maar bij ons gaat 't zo.
Ik kleed me beneden om in de gezamenlijke kleedruimte. Zoon drentelt daar dan wat rond, paar kleine speelgoedjes. Grond is dan ook niet nat dat scheelt enorm. Overigens doe ik thuis m'n bikini al aan onder m'n kleden (niet vergeten droge onderbroek en bh in de tas te doen). Dan gaan we naar boven waar het zwembad is. Daar liggen een stil of 12 aankleedkussens. Dus daar kleed ik zoon dan om. En dan 't water in.
Als we klaar zijn kleed ik boven eerst zoon om. Sta dan zelf wel te blauwbekken maarja. En dan als hij klaar is weer naar de gezamenlijke kleedruimte. Zoon op een handdoek laten zitten met wat eten,waar hij lang genoeg over doet zodat ik me kan aankleden. Ben dan inmiddels als zo goed als droog en heb vaak iets makkelijks aan als jogging broek. Nu met zwangere pens doe ik dit niet meer. Helaas.
Hier is er gewoon grote kleedkamer. Zoon loopt wat rond terwijl ik. Me omkleed, daarna kleed ik hem om. Na het zwemmen wikkel ik hem in een handdoek en zet hem op de bank met wat te eten zodat ik me aan kan kleden. Daarna kleed ik hem aan. Toen hij jonger was zette ik hem in de buggy.
Hier hebben in het plaatselijke zwembad een grote omkleedruimte voor de dames. Hier staat ook een box in. Zelf heb ik altijd al mijn zwemkleding aan, zodat ik snel klaar ben.
Als ik een groot hokje heb zit ze op het aankleedkussen en sta ik ervoor me om te kleden/aftedrogen.

De laatste keer dat we in centerparcs zwembad waren hadden ze een zitje met riempjes aan de wand waar ze in kon zitten super handig!
Alle reacties Link kopieren
Hier kleed ik me zelf op, laat ik dochter even op de grond spelen. Ik kleed haar om aan het zwembad. Daar liggen zo'n 10 aankleedkussens naast elkaar, dusis daar ook voor bedoeld. Toen ze nog in maxi cosi zat, ging die mee voor tijdens het omkleden. Een box in de kleedruimte klinkt ook heel chill. Vind het vooral met weggaan lastig. Want dan is de kleedkamer half nat, dochter al aangekleed en dan moet ik nog. Meestal trek ik een makkelijk pakje bij haar aan wat nat mag wprden.

Geen idee wat voor fietsstoeltje wij hebben. Vrouw fietst altijd met baby, omdat ik niet op de opspring manier kan opstappen en ik nogal klein ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven