Dreumes topic IV

29-01-2019 20:05 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
:cheer: Deel 4!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
Hier rond 14/15 maanden het tweede slaapje eraf bij dreumes. Onze oudste was volgens mij iets ouder, maar niet zo heel veel. Hij gaat hier rond 12 naar bed en slaapt meestal tot half 2/2 uur (19 maanden).

Yoghurt is misschien wel een optie idd?
Alle reacties Link kopieren
Yoghurt poging 1 nog geen succes. Na de eerste hap werd er heftig nee geschud :mrgreen:
We blijven het de komende dagen even proberen om aan de smaak te wennen.

Dochter heeft sinds vorige week op eigen houtje haar ritme veranderd en wordt nu opeens tussen 5 en 6 wakker >:-( Maar met het verzetten van de klok over een paar weken gaan we het denk ik maar niet proberen terug te draaien en een paar weken op onze tanden bijten :-|
Alle reacties Link kopieren
Patatje15 schreef:
01-03-2021 08:57
Yoghurt poging 1 nog geen succes. Na de eerste hap werd er heftig nee geschud :mrgreen:
We blijven het de komende dagen even proberen om aan de smaak te wennen.
Welke yoghurt heb je? Kinderen gieren krijgen 10% vet Griekse Yoghurt want die is niet zo zuur.
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
01-03-2021 09:30
Welke yoghurt heb je? Kinderen gieren krijgen 10% vet Griekse Yoghurt want die is niet zo zuur.

Ja ik had nu Griekse zonder vet gegeven. Ze is niet de makkelijkste met nieuwe smaken dus de reactie was niet onverwachts ;)
Alle reacties Link kopieren
Patatje15 schreef:
01-03-2021 09:31
Ja ik had nu Griekse zonder vet gegeven. Ze is niet de makkelijkste met nieuwe smaken dus de reactie was niet onverwachts ;)
Ow ja die vind ik zelf ook niet lekker. Te zuur :-$. De 2% van lidl en 10% wel.
Alle reacties Link kopieren
O echt haha, ik zal straks eens even zelf proeven :lol:
Alle reacties Link kopieren
1 slaapje werd het rond 14 maanden.
Nu met 21 maanden wil ze haar middagslaapje de helft van de tijd ineens overslaan.

Yoghurt zit best veel verschil in kwa zuur smaken. Zou daar even naar gaan kjken. Anders kwark eens proberen.

Hoe gaat het met iedereen haar dreumes?
Dochtertje doet het ontzettend goed. Ze praat al best veel met meerdere woorden achter elkaar.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Hier ging het tweede slaapje er rond 10/11 maanden al af en ze slaapt nu (20,5 maand) vaak nog maar 45 minuten in de middag. Afgelopen week heeft ze voor het eerst geen middagdutje gedaan en hoewel ze zeurderig was, hield ze het best goed vol tot de avond.

Hier gaat alles goed, we zijn heerlijk een weekje weggeweest. Dreumes is verkouden en krijgt een tand, dus de nachten waren niet zo goed. Praten gaat steeds beter, ze zegt bijna alles na. Alleen het in slaap komen wat minder. Ze zit nu in bed luidkeels te zingen. Nog ruim drie maanden, dan gaat ze alweer naar de peuterspeelzaal :-o
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat alles goed! Dreumes zit in een ontzettend leuke fase, heel vrolijk, grote ontdekkingsreiziger en ze leert dagelijks nieuwe woordjes/klanken. Zo gezellig.

Peuter is ook lekker vrolijk, dus we zitten in een goede fase :) Scheelt ook dat ze beiden naar de opvang gaan en daar weer lekker uitgedaagd worden.

He, die tanden zijn rot Fiona! Hier wachten we op de laatste 4 kiezen, dan is het hoofdstuk gebit afgesloten hier..

Volgens mij moet er een nieuw deel geopend worden of niet na 3000 posts?
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om te lezen allemaal! Gezellig die kletsende dreumesen.

Zo fijn als het gebit compleet is. Ik weet nog van de oudste dat toen alles makkelijker werd haha (of het was de leeftijd :biggrin: ).

Hier gaat het ook prima. Dreumes is net 16 maanden en loopt/rent/klimt erop los. Praten daarentegen.. Enkel papa/mama/die en heel veel 'uuhhh' als ze iets wilt.

Maak me soms een beetje zorgen. Haar zus sprak op deze leeftijd twee woord zinnetjes en zei alles na. Ik vind het verschil wel erg groot... Nouja komt vast goed maar ik hoop toch dat er snel wat meer woordjes volgen.
Alle reacties Link kopieren
Er moet inderdaad een nieuw topic geopend worden, misschien kan iemand met een redelijk jonge dreumes dat doen?

Pavo, tweewoordzinnen met 16 maanden is wel extreem snel hoor! Volgens mij 'moeten' ze van het CB met 18 maanden 3 woorden kunnen zeggen. Mijn dreumes is nu bijna 21 maanden en redelijk gemiddeld met praten. Ze zegt heel veel, maar nog geen tweewoordzinnen. Ik zou me echt geen zorgen maken, ze is nog zo jong. Zeker niet aangezien ze motorisch wel zo snel is, de mijne liep pas met 18 maanden.
Alle reacties Link kopieren
Qua praten, ik had het idee dat mijn peuter ook een stuk sneller al meer kon zeggen dan de jongste.
Maar, dat blijkt gewoon een rare herinnering te zijn, want ( he, toch handig die groeidgids app waar ik mijlpalen in heb gezet voor de oudste), oudste was weliswaar een snelle prater, dreumes blijkt dat nu dus gewoon te volgen.

Ik vergelijk kennelijk veel dingen van peuter met dreumes, die qua tijdlijn niet helemaal kloppen op de een of andere manier.

Tweewoordzinnen begint nu te komen bij dreumes ( 18,5 maanden) en dat had haar grote zus ook op dezelfde leeftijd. En met 2 sprak oudste volzinnen en nu met 3,5 is het een spraakwaterval en gooit ze er zinnen en woorden uit waarvan ik soms echt niet begrijp hoe ze eraan komt ;-)
Alle reacties Link kopieren
fiona2018 schreef:
02-03-2021 14:58
Er moet inderdaad een nieuw topic geopend worden, misschien kan iemand met een redelijk jonge dreumes dat doen?

12 maanden en 1 week hier dus ik kan het straks wel even doen als niemand me voor is ;)
Alle reacties Link kopieren
Konden jullie dreumesen zich goed zelf vermaken? Hier dochter 16 maanden, maar zeker binnen is het een drama. Steeds naar me toe komen en zeuren. Wil t liefst opgetild worden. Samen spelen gaat prima en ze heeft ook genoeg speelgoed.
Bij een ander of bij de opvang herkennen ze dit gedrag niet.
Herkenbaar voor iemand of een idee hoe ik dit kan doorbreken?
Alle reacties Link kopieren
Roxx91 schreef:
02-03-2021 15:36
Konden jullie dreumesen zich goed zelf vermaken? Hier dochter 16 maanden, maar zeker binnen is het een drama. Steeds naar me toe komen en zeuren. Wil t liefst opgetild worden. Samen spelen gaat prima en ze heeft ook genoeg speelgoed.
Bij een ander of bij de opvang herkennen ze dit gedrag niet.
Herkenbaar voor iemand of een idee hoe ik dit kan doorbreken?
Mijn dreumes kan zichzelf goed vermaken. Zijn broer echter kan dat nog steeds niet zo goed.
Alle reacties Link kopieren
Roxx91 schreef:
02-03-2021 15:36
Konden jullie dreumesen zich goed zelf vermaken? Hier dochter 16 maanden, maar zeker binnen is het een drama. Steeds naar me toe komen en zeuren. Wil t liefst opgetild worden. Samen spelen gaat prima en ze heeft ook genoeg speelgoed.
Bij een ander of bij de opvang herkennen ze dit gedrag niet.
Herkenbaar voor iemand of een idee hoe ik dit kan doorbreken?
Herkenbaar. Die fase is hier net voorbij (nu bijna 21 maanden) heeft echt wel eventjes geduurd (maandje of 4 ofzo). Heeeeel vervelend. Wat hier hielp was echt grenzen stellen. “Mama is even aan het.... straks ga ik weer met jou spelen”. En dat dan ook echt doen:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven