Dreumes topic

zondag 4 februari 2018 om 14:35
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

zondag 13 mei 2018 om 14:04
Wij doen het alleen zdlf en dan alleen onherkenbaar. Merkte dat ik het wel heel leuk vond om iets te delen, maar niet te pas en te onpas zijn gezicht online. En ook geen mijlpalen ofzo. Maar een foto van de kinderwagen of zijn achterhoofd met een dagje dierentuin ofzo staat er wel op. Kdv heeft geen toestemming, wil zelf bepalen wat wel en niet online kan wat mij betreft.
Eerst wilde ik helemaal niet eens posten op fb dat ik een kind had, maar dat vond ik toch te moeilijk
Eigenlijk slecht zo in de ban van social media mja.
@moederdag: cadeau krijg ik vanavond na m’n dienst, bloemen, kunstwerkje en ontbijtje zijn in de pocket
Eerst wilde ik helemaal niet eens posten op fb dat ik een kind had, maar dat vond ik toch te moeilijk

@moederdag: cadeau krijg ik vanavond na m’n dienst, bloemen, kunstwerkje en ontbijtje zijn in de pocket

zondag 13 mei 2018 om 14:24
Bloemetjesolifant schreef: ↑13-05-2018 13:51Wat vervelend joh, BahcoBarbie, dat mensen zomaar denken dat ze wel even foto's van jullie kunnen maken. Lijkt me niet prettig. Is het alleen in jullie eigen stad, of is hij buiten de stad ook bekend?
Hier heeft het KDV wel een facebookgroep waar foto's geplaatst worden, en daar hebben we wel toestemming voor gegeven, maar die is alleen zichtbaar voor de ouders van de kinderen. En aangezien het een KDV met maar 1 groep is is dat een heel beperkt clubje.
Het is alleen in onze stad. Daarbuiten is hij in bekend onder mensen die hetzelfde doen als hij of enthousiastelingen. Die spreken hem wel aan en gaan dan hele gesprekken aan waarbij ik flashbacks krijg van dat mijn moeder dan iemand tegenkwam bij de slager en daar te lang mee bleef praten

zondag 13 mei 2018 om 14:35
Heel veel sterkte Bohemia
Beterschap met je zoon BahcoBarbie!
Ik spam wel regelmatig foto's van mijn dochter via Whatsapp rechtstreeks naar bekenden. Op Facebook staat alleen het geboortebord van mijn dochter met haar naam erop wat destijds in de tuin stond. Dat ga ik waarschijnlijk bij onze zoon straks ook doen. Ik heb daar nog nooit foto's van mijn kind zelf gepost. Mijn profielfoto op Facebook is ondertussen ook alweer ruim 4 jaar oud. Dus het wordt wel een keer tijd voor een nieuwe

Beterschap met je zoon BahcoBarbie!
Ik spam wel regelmatig foto's van mijn dochter via Whatsapp rechtstreeks naar bekenden. Op Facebook staat alleen het geboortebord van mijn dochter met haar naam erop wat destijds in de tuin stond. Dat ga ik waarschijnlijk bij onze zoon straks ook doen. Ik heb daar nog nooit foto's van mijn kind zelf gepost. Mijn profielfoto op Facebook is ondertussen ook alweer ruim 4 jaar oud. Dus het wordt wel een keer tijd voor een nieuwe

Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag

zondag 13 mei 2018 om 15:11
Ik zit me nu allemaal fascinerende dingen in te beelden die je man zou kunnen doenBahcoBarbie schreef: ↑13-05-2018 14:24Het is alleen in onze stad. Daarbuiten is hij in bekend onder mensen die hetzelfde doen als hij of enthousiastelingen. Die spreken hem wel aan en gaan dan hele gesprekken aan waarbij ik flashbacks krijg van dat mijn moeder dan iemand tegenkwam bij de slager en daar te lang mee bleef praten![]()

zondag 13 mei 2018 om 15:17
Bloemetjesolifant schreef: ↑13-05-2018 15:11Ik zit me nu allemaal fascinerende dingen in te beelden die je man zou kunnen doen. Maar het enige dat ik me kan bedenken is iets met licht en geluid (want dat zijn vaak enthousiastelingen) en dan bij de lokale omroep. En dat is het vast niet
.

zondag 13 mei 2018 om 15:34
Heb je hem pas een maand na je eerste date door google gehaald?BahcoBarbie schreef: ↑13-05-2018 15:32HahahaHij bespeelt een instrument en schrijft muziek en dat doet ie lokaal overal en nergens en nationaal bij bekende orkesten. Maar ik had 1 maand na onze eerste date pas door wie hij was toen ik hem door Google haalde.

zondag 13 mei 2018 om 15:35
Hahahah, fijn dat ik niet de enige ben
kunnen we hiervoor een clubje oprichten? De bedenk-eens-wat-BBs-man-doet-club? Misschien is hij de burgermeester wel. Of de nachtburgermeester. Of, zo we hier in Groningen hebben, de eenmansband-met-versterker die altijd op de markt muziek maakt
. Of hij is de stadsomroeper. Of... Sorry Bahco, mijn fantasie slaat op hol bij dit soort dingen.

zondag 13 mei 2018 om 15:36
Ahhh, crosspost. Ik was nog bezig interessante beroepen te bedenken, maar dit verklaart veel jaBahcoBarbie schreef: ↑13-05-2018 15:32HahahaHij bespeelt een instrument en schrijft muziek en dat doet ie lokaal overal en nergens en nationaal bij bekende orkesten. Maar ik had 1 maand na onze eerste date pas door wie hij was toen ik hem door Google haalde.

zondag 13 mei 2018 om 15:37
Dat is minimaal een maand te laat.Maartje2016 schreef: ↑13-05-2018 15:34Heb je hem pas een maand na je eerste date door google gehaald?
![]()
![]()

zondag 13 mei 2018 om 15:43
Maartje2016 schreef: ↑13-05-2018 15:34Heb je hem pas een maand na je eerste date door google gehaald?
![]()
![]()
Ik was andere dingen aan het doen

zondag 13 mei 2018 om 15:46
Bloemetjesolifant schreef: ↑13-05-2018 15:36Ahhh, crosspost. Ik was nog bezig interessante beroepen te bedenken, maar dit verklaart veel ja. Leuk! Mijn broer had ooit les van zoiemand; in zijn stad kende iedereen hem (want hij was dé trompettist) en hij speelde bij allerlei TV-shows enzo, maar buiten zijn stad was hij alleen bekend in 'het wereldje'. Heel tof.
Ja nou zoiets doet mijn man ook

zondag 13 mei 2018 om 15:47
Hij is toch niet toevallig echt trompettist, en zijn naam begint niet met I/Y? Want dan zou mijn broer dus nog wel eens les van hem kunnen hebben gehad.

zondag 13 mei 2018 om 15:51
Ik zet zelf wel foto’s op social media, kdv heeft geen toestemming. Ik krijg wel eens foto’s mee van ze. Ze doen op de opvang niet zo veel met social media.
Vandaag Moederdag. Een beetje dubbel: de eerste Moederdag zonder mijn eigen moeder. Maar ik heb er niet heel veel last van. Ik ben vanmorgen flink verwend met een kunstwerkje en kleine cadeautjes. Dat ik tot 8 uur mocht blijven liggen in bed, vond ik bijna het fijnst.
Vandaag Moederdag. Een beetje dubbel: de eerste Moederdag zonder mijn eigen moeder. Maar ik heb er niet heel veel last van. Ik ben vanmorgen flink verwend met een kunstwerkje en kleine cadeautjes. Dat ik tot 8 uur mocht blijven liggen in bed, vond ik bijna het fijnst.

zondag 13 mei 2018 om 20:02
Haha, ik was ook al nieuwsgierig naar bahco’s man.
voor snowgirl en tinkeltje.
En ook voor jou bohemia, wat een nare situatie zeg. Ik deel op zich wel regelmatig foto’s van dochter, en haal ze er na een maandje ofzo weer vanaf. Profielfoto heb ik naar aanleiding van jouw verhaal net gewijzigd naar eentje waar dochter niet bij op staat.
Nog een vraagje, stelde hem ook in het peutertopic, maar hier is over het algemeen wat meer respons. Ik zoek cadeautips voor dochter die bijna twee wordt. Op het lijstje staan nu een loopfiets, skippykoe, kleiset en nijntje woordjes kaarten. Hebben jullie nog suggesties, voor wat goedkopere (onder 20 euro) cadeautjes?

En ook voor jou bohemia, wat een nare situatie zeg. Ik deel op zich wel regelmatig foto’s van dochter, en haal ze er na een maandje ofzo weer vanaf. Profielfoto heb ik naar aanleiding van jouw verhaal net gewijzigd naar eentje waar dochter niet bij op staat.
Nog een vraagje, stelde hem ook in het peutertopic, maar hier is over het algemeen wat meer respons. Ik zoek cadeautips voor dochter die bijna twee wordt. Op het lijstje staan nu een loopfiets, skippykoe, kleiset en nijntje woordjes kaarten. Hebben jullie nog suggesties, voor wat goedkopere (onder 20 euro) cadeautjes?
zondag 13 mei 2018 om 20:36
Pff wat naar Tinkeltje! Ik mocht van dreumes zowaar een hele nacht doorslapen (na twee weken nachtmerries/hoektanden/waterpokken was dat echt feeeest). En inderdaad uitslapen en een ontbijtje op bed. (En daarna het hele bed verschonen want overal kruimels en ei uiteraard want dreumes ook! ei! eten!
)
Over cadeautjes: boekjes? Ik vind boer boris heel leuk. Kleine duplo dingen zijn er ook wel onder de 20 euro. Of misschien wasco/dikke stiften/stickers enzo?

Over cadeautjes: boekjes? Ik vind boer boris heel leuk. Kleine duplo dingen zijn er ook wel onder de 20 euro. Of misschien wasco/dikke stiften/stickers enzo?

zondag 13 mei 2018 om 21:58
Echt rare mensen zijn er toch. Het zou niet in mij op komen om een voor mij vreemd kind te gaan fotograferen.
Fijne oplossing van het kdv die foto's in een eigen mapje bewaard.
Net de laatste bus opvolgmelk leeg geschept, dus meisje weer een beetje groter vanaf nu helemaal over op de koemelk.
Terug van een fijn weekendje centerparcs. Onze dreumes is nogal een ontdekker, boeien al dat speelgoed in de speelhoek ik sjok lekker het hele restaurant door ipv mijn ouders rustig een kop koffie te laten drinken en ik rustig zit te spelen
Heel frappant vind ik wel dat ze zover aan de wandel gaat dat ze ons ook niet meer ziet en dat niet zo'n probleem vindt. Weet nou niet zo goed of ik dat storend of fijn moet vinden.
Fijne oplossing van het kdv die foto's in een eigen mapje bewaard.
Net de laatste bus opvolgmelk leeg geschept, dus meisje weer een beetje groter vanaf nu helemaal over op de koemelk.
Terug van een fijn weekendje centerparcs. Onze dreumes is nogal een ontdekker, boeien al dat speelgoed in de speelhoek ik sjok lekker het hele restaurant door ipv mijn ouders rustig een kop koffie te laten drinken en ik rustig zit te spelen

zondag 13 mei 2018 om 22:12
Oh, en ik lees iets over melk: de tip die ik hier laatst kreeg over het langzaam vervangen van poedermelk door koemelk lijkt goed te werken! We zitten ondertussen op 2/3 koemelk, en het gaat er gewoon prima in. Zijn met het laatste pak poeder bezig, dus ik haal geen nieuw poeder meer, en ga er vanuit dat ze binnen een week helemaal op koemelk zit.
Alleen nog even bedenken hoe ik dat warm ga maken, we hebben geen magnetron (geen ruimte voor) en tot nu toe mik ik steeds 1/3 kokend water bij koude melk (en dan dus nog 2 schepjes poeder) zodat het op temperatuur is. Misschien bij de komende schep die ik vervang ook maar proberen om de temperatuur naar beneden te brengen (dus maar 1/6 kokend water en 1 schep) en zo naar een gewone fles koude melk te gaan voor het slapen.
Alleen nog even bedenken hoe ik dat warm ga maken, we hebben geen magnetron (geen ruimte voor) en tot nu toe mik ik steeds 1/3 kokend water bij koude melk (en dan dus nog 2 schepjes poeder) zodat het op temperatuur is. Misschien bij de komende schep die ik vervang ook maar proberen om de temperatuur naar beneden te brengen (dus maar 1/6 kokend water en 1 schep) en zo naar een gewone fles koude melk te gaan voor het slapen.