Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Marloes85 schreef:
30-03-2018 13:40
Jullie nog tips om te doen met dochter? Als het straks beter weer wordt gaat het wel goed komen maar nu ze nog niet kan lopen en het buiten vaak koud en nat is kom ik vooral uit op wandelen, rondje fietsen, indoor speeltuin, kinderboerderij en (heel veel) lunchen buiten de deur waar ook een speelhoek(je) is. Ik heb nog nooit zoveel zin gehad in de lente/zomer als dit jaar :-D
Ook nu Puk wel kan lopen is dit het wel zo'n beetje, toegevoegd met eendjes voeren (ik weet het, daar staat tegenwoordig de doodstraf op, maar Puk vindt het leuk, dus ik blijf het doen), naar de metro zwaaien of met de trein papa ophalen van zijn werk (en dan met de auto terug).
Oja, en we lopen heel veel naar de supermarkt voor boodschappen die we eigenlijk niet nodig hebben...

Ik gooi nu de tweede er is trouwens wel de tuindeur een stuk sneller open. Jas aan en hij vermaakt zich daar maar even met een bal ofzo (kan er ook mee te maken hebben dat het beter weer wordt trouwens :facepalm: )
Musea schijnen het trouwens ook goed te doen bij die kleintjes. Hebben wij alleen helaas (nog) nooit uitgeprobeerd :cry:
Musea is niet iets waar ik snel aan zou denken maar wellicht zit er wel iets leuks in de buurt, wij wonen in Arnhem.
Ik merk dat het voor dochter fijn is om iedere dag wel ergens naartoe op pad te gaan. Denk dat ik maar wat meer moet investeren om mensen in de buurt te leren kennen die ook jonge kinderen hebben zodat we daar soms mee kunnen afspreken.
Ik heb ooit een interview met een museumdirecteur gelezen en die had bij haar kinderen gemerkt dat moderne kunst het goed doet bij jonge leeftijden (grote vlakken enzo, relatief veel contrasten), maar in Arnhem kan je natuurlijk ook gewoon heul toeristisch naar het openluchtmuseum ;-)
:-D gelukkig hebben jullie veel moederliefde. Mijn handen waren vies dus ik wilde te snel mijn telefoon wegleggen.

Wij gaan vaak naar musea. Ik ben heel erg fan van Kunstfanaatjes en bezoek veel van de door hun aangeraden expo’s. Het is leuk om hun te volgen op Facebook.

Daarnaast gaan we naar het leesuurtje in de bieb en naar gym. Dat laatste is echt bij een turnclub en we worden geacht mee te sporten als ouder zijnde. Dat doe ik zodat dreumes van jongs af aan sporten normaal vindt. Misschien wordt ie dan niet zo dik als wijzelf.. En bij die turnclub trainen ook echte toppers en het is heel tof om die te zien trainen :-D

Oh en lekker ordinair naar de Intratuin om visjes te kijken doet het ook goed :mrgreen:
Tuincentra zijn inderdaad geweldig, ook om met een newborn heen te gaan! Goede temperatuur, vaak een speelhoek in het restaurant (met goede koffie), elk seizoen een andere inrichting, droog want binnen :-D

Gym kan hier pas vanaf 21 mnd, dus daar moeten we nog even op wachten. Zwemmen hebben we alleen op vakantie gedaan, te veel drama naar mijn smaak voor een half uur water, dan gooi ik hem liever thuis met wat speeltjes in bad.

Oja, ikea natuurlijk...
Mijn moeder past 3 of 4 dagen op mijn nichtje van dezelfde leeftijd, dus daar ga ik zo'n 2 keer per week heen. Verder iedere week naar muziek op schoot en babyzwemmen, lekker buiten de deur lunchen, en ik ben bevriend geraakt met een moeder die ik heb leren kennen bij babyzwemmen, daar spreek ik ook elke week wel mee af.
BahcoBarbie schreef:
30-03-2018 12:57
Hebben jullie trouwens een moederliefde en zo ja welke?

Ik heb er eentje maar die fietst zwaar en de frame maat klopt niet bij mijn lijf. Ik zit er aan te denken om deze te verkopen en een nieuwe te kopen.
Ik heb een Cortina Roots moederfiets. Hij fietst wel zwaar en de fiets zelf is vrij zwaar, dus als je dat vervelend vindt zou ik deze niet nemen. Maar verder vind ik het een heerlijke fiets, lekker stabiel, stuurslot, 7 versnellingen etc.
Ik heb een elektrische moederfiets van Stella. Echt een heerlijk ding. Ik hou helemaal niet van fietsen, maar sinds ik een elektrische heb, neem ik bijna altijd de fiets.

Oh en ook veel moederliefde hoor. Dreumes kan opeens heel netjes kusjes geven, echt met een getuit mondje. ZO LIEF :love:
fiona2012 schreef:
30-03-2018 15:26
Ik heb een Cortina Roots moederfiets. Hij fietst wel zwaar en de fiets zelf is vrij zwaar, dus als je dat vervelend vindt zou ik deze niet nemen. Maar verder vind ik het een heerlijke fiets, lekker stabiel, stuurslot, 7 versnellingen etc.

Ik heb proef gereden op een Cortina Roots Transport en ik vond hem juist heel licht :) Ik zoefde echt rond. Maar fijn dat je hem stabiel vind. Dat is wel belangrijk.
Over kusjes gesproken :mrgreen: Ik knuffelde gister mijn man terwijl hij dreumes hielp met eten. Wordt dreumes toch een partij boos! Maar het kon ook zijn dat ik manlief afleide van zijn bezigheden met dreumes.

Maar even later knuffel en kus ik manlief weer en dreumes spat weer uit zijn panty :furious:

Het was volgens dreumes toch echt niet de bedoeling dat mijn knuffels en kusjes naar iemand anders gingen dan naar hem :lol: Daarna ging dreumes ‘koken’ en kreeg man telkens een vuile blik en ik een bordje met ‘eten’ :rofl:
BahcoBarbie schreef:
30-03-2018 15:45
Ik heb proef gereden op een Cortina Roots Transport en ik vond hem juist heel licht :) Ik zoefde echt rond. Maar fijn dat je hem stabiel vind. Dat is wel belangrijk.
Ja dat vond ik ook hoor, ik heb meerdere moederfietsen geprobeerd en vond deze het lekkerste fietsen. Maar die moederfietsen fietsen vaak zwaarder dan normale fietsen. Een dreumes van 10 kg voorop en een windscherm helpt natuurlijk ook niet mee dan ;) Je hebt hem met 3 of 7 versnellingen, ik zou wel echt die met 7 versnellingen nemen als je deze overweegt. Die versnellingen heb ik wel echt nodig tegen de wind in met een kind voorop.
BahcoBarbie schreef:
30-03-2018 15:51
Over kusjes gesproken :mrgreen: Ik knuffelde gister mijn man terwijl hij dreumes hielp met eten. Wordt dreumes toch een partij boos! Maar het kon ook zijn dat ik manlief afleide van zijn bezigheden met dreumes.

Maar even later knuffel en kus ik manlief weer en dreumes spat weer uit zijn panty :furious:

Het was volgens dreumes toch echt niet de bedoeling dat mijn knuffels en kusjes naar iemand anders gingen dan naar hem :lol: Daarna ging dreumes ‘koken’ en kreeg man telkens een vuile blik en ik een bordje met ‘eten’ :rofl:
Hahaha :rolling: Als mijn man en ik knuffelen gaat ze altijd meeknuffelen, echt met haar armpjes om onze benen heen :love:
Geen speciale moederfiets, gewoon een cortina transport u4 met bobike zitje! Fietst prima, zoiezo al luxe voor mij dat ik een nieuwe fiets heb en geen tweedehands!

Hier kusjes met open mond dat dan wel weer, haha! En vandaag voor het eerst dat ze de armpjes uitstrekte om opgetild te worden! :flirting:
Nu nog schattig, straks denk ik nu even niet :facepalm: ;-)
anoniem_64c6c4c645fab wijzigde dit bericht op 30-03-2018 19:58
0.67% gewijzigd
Een Gazelle Bloom met een Urban Iki voorzitje.

Was de enige fiets die ik heb geprobeerd, vond hem wel fijn dus gelijk meegenomen. Het zitje was toevallig op voorraad en niet al te duur, dus die heb ik er gelijk op laten monteren.

Denk wel dat we van de week voor een achterzitje moeten gaan, want Puk is natuurlijk ook zwaarder geworden ondertussen :-D
Een achterzitje hoeft pas vanaf 15kg toch? Of is hij inmiddels al zo zwaar?

Als wij het geld er voor zouden hebben zou ik ook wel voor een moederfiets gaan denk ik maar voor nu is de normale fiets prima.

Tuincentra is ook een goede tip voor als het wat minder lekker weer is!
Marloes85 schreef:
30-03-2018 20:03
Een achterzitje hoeft pas vanaf 15kg toch? Of is hij inmiddels al zo zwaar?
Ik schat 13, maar ik denk dat ik hem morgen maar even op de weegschaal in de appie zet :$

Uiteindelijk heb ik dat zitje toch nodig, dus maar alvast kijken wat ik wil en wat praktisch is.
Hier gaat dreumes ZSM naar het achterzitje. Hij pakt namelijk sinds enkele dagen mijn stuur en gaat heen en weer slingeren. Levensgevaarlijk o_o en eng :-?
BahcoBarbie schreef:
30-03-2018 20:54
Hier gaat dreumes ZSM naar het achterzitje. Hij pakt namelijk sinds enkele dagen mijn stuur en gaat heen en weer slingeren. Levensgevaarlijk o_o en eng :-?
o_o

Daar had ik nog niet eens aan gedacht dat dat zou kunnen. Dit weekend maar eens oriënteren dan maar!
Ik ben laatst overgestapt naar achterzitje en wat is dat fijn! Ik til dreumes er veel makkelijker in, en ik heb het idee dat ze zelf ook lekkerder zit. Ze is nu 11/12 kilo en niet zo lang, dus ze had nog wel wat langer voor gekund, maar ik vind dit veel fijner zo.
Maartje2016 schreef:
30-03-2018 21:03
o_o

Daar had ik nog niet eens aan gedacht dat dat zou kunnen. Dit weekend maar eens oriënteren dan maar!

Ik zou het achterzitje iig al klaar hebben liggen als ik jou was. Dan kan je switchen zodra je wil.

Ik fietsde dus en dreumes slingerde aan mijn stuur. Ik schrok enorm en bulderde geschrokken ‘WAT DOE JIJ NOU?’ De rest van de rit zat dreumes met zijn handjes op schoot :-D
Ik heb een spirit mona. Maar wil een bakfiets als er een tweede komt, want dan is maar 1 auto wel lastig.

Zoon heeft vandaag alle harten gestolen bij turnles van zus. Alle gangen gezien, knuffels gekregen van andere turnmeisjes en tegen iedereen Hi gezegd :heart:. Kind kan echt geen seconde stil zitten, vrees dat ie dat van zijn moeder heeft en dan was ik thuis nummer 3.
Mijn zoon zat tot 2,5jr voorop. Heerlijk gezellig :flirting:
Hoe doen jullie dat met een zitje achterop en spullen meenemen? Ik denk dat ik mijn fietstassen dan niet meer kan gebruiken en als een rugzak opdoen ook niet meer lukt wordt het wel lastig...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven