Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Puk is helemaal geen puk meer, hij weet nu hoe die de deuren kan openen. Hij kan precies bij de deurklinken en heeft nog kracht genoeg om ze open te drukken ook o_o
Daar was ik nog niet op voorbereid...
ZonnigKleintje schreef:
27-03-2018 21:35
Tof, ik ga er morgen even achteraan bellen!
(even een meelezer hier)
Is het nog gelukt? Mocht je hem niet gevonden hebben, dan kan je het hier ook nog proberen: https://www.babyenkadoeisma.nl/a-458666 ... ck-tuttle/
Succes!
Bubble16 schreef:
28-03-2018 23:31
(even een meelezer hier)
Is het nog gelukt? Mocht je hem niet gevonden hebben, dan kan je het hier ook nog proberen: https://www.babyenkadoeisma.nl/a-458666 ... ck-tuttle/
Succes!

Wooow jij kan goed googelen :kneel:
Hier hadden we rond het net niet lopen ook mindere weken. Dreumes begreep wel hoe hij dingen kon pakken/slopen/openen maar niet dat dat niet mocht. En hij sliep hij verschrikkelijk. Ik heb toen best veel buiten huis gezeten met hem en speelgoed gemaakt/gekocht.

Na een paar weken was het ineens voorbij en voelde het weer als of ik mijn vrolijke ventje weer terug had :)
Hier eigenlijk niet zo veel last van gehad. Hij ging ook best snel met alles. Met 7 maanden kon hij zich optrekken en staan, rond 8,5 / 9 maanden liep hij met zijn loopkar de hele kamer door. En vlak voor zijn 1e verjaardag liep hij los.

Wel al last van de peuterpubertijd. Maar ach dat hoort er ook bij.
Bubble16 schreef:
28-03-2018 23:31
(even een meelezer hier)
Succes!
:worship:
Wow, ik ga hem gelijk bestellen.

Nee de andere links heb ik gehaald, geen succes. Wel 2 marktplaats aanbiedingen die ik vooralsnog niet vertrouw omdat ze geen foto willen/zeggen te kunnen sturen.
newspaper schreef:
28-03-2018 21:26
Lastig he! Vanmiddag slaapt hij heerlijk, en lang om vervolgens na het wakker worden 30 min te huilen, driftig doen, oppakken werkte niet. Ik weet van mn oudste dat deze fases erbij horen, maar ik kan me niet heugen dat het zo heftig was. Zoontje heeft er nu een paar weken al last van, hikt tegen het lopen aan en is vorige week voor de zoveelste keer ziek geweest. Dat speelt misschien mee, maar jee ik ga op dit moment liever werken dan dat ik thuis ben en tegelijkertijd baal ik van dat gevoel.
Ik wil zo graag iets doen, maar niets helpt
Agh ja, zeker na een lekker lang middagslaapje verwacht je een vrolijk kind hè. Wat je beschrijft (bijna lopen, ziek) kan natuurlijk ook meespelen. Hier was dst allemaal niet aan de hand. Ze was 'gewoon' ongelukkig/chagrijnig/hard aan het groeien/oid. Ik laat het vaak maar even gaan. En probeer vooral zelf mn hoofd koel te houden, al is dat soms zo lastig! (Ik ga dan al snel aan mezelf twijfelen).
ZonnigKleintje schreef:
29-03-2018 08:47
:worship:
Wow, ik ga hem gelijk bestellen.

Nee de andere links heb ik gehaald, geen succes. Wel 2 marktplaats aanbiedingen die ik vooralsnog niet vertrouw omdat ze geen foto willen/zeggen te kunnen sturen.
Fijn dat ik heb kunnen helpen!
BahcoBarbie schreef:
29-03-2018 06:41
Wooow jij kan goed googelen :kneel:
Haha, daar sta ik thuis bekend om :-D
Ik heb op de afbeelding gegoogled.
Mijn dreumes loopt nu al bijna een half jaar langs de bank. Die tussenin periode houdt hier lang aan ;-D
Maartje2016 schreef:
28-03-2018 23:07
Puk is helemaal geen puk meer, hij weet nu hoe die de deuren kan openen. Hij kan precies bij de deurklinken en heeft nog kracht genoeg om ze open te drukken ook o_o
Daar was ik nog niet op voorbereid...

Dat is ook niet grappig meer als ze deuren gaan openen :whip:
Ik sta net met dreumes uit het raam te kijken, klapt er een scooter met volle vaart achter op een stilstaande auto. Brult dreumes BAM!

Sta ik daarna 112 te bellen met een lachende dreumes die BAM! BAM! BAM! staat te roepen op de achtergrond :-$
BahcoBarbie schreef:
29-03-2018 19:01
Ik sta net met dreumes uit het raam te kijken, klapt er een scooter met volle vaart achter op een stilstaande auto. Brult dreumes BAM!

Sta ik daarna 112 te bellen met een lachende dreumes die BAM! BAM! BAM! staat te roepen op de achtergrond :-$
:rofl:
BahcoBarbie schreef:
29-03-2018 19:01

:rolling: klinkt nu heel grappig! Was vanmiddag misschien anders :rofl:

Hier maak ik me best wel eens zorgen om dochter (15mnd). Ze moet altijd alleen maar lachen als wij nee zeggen, als ik haar roep rent ze lachend de andere kant op, als ik zeg dat we naar boven gaan gaat ze zich lachend verstoppen... Het maakt echt niks uit wat we zeggen. Vanmiddag trok ze bijna mn oorbel uit mn oor en uit schrik/pijn riep ik best hard dat ze dat niet mag doen, en dochter... Die lacht alleen maar en doet het nog een keer :facepalm: nu vraag ik me best vaak af of dat bij de leeftijd hoort of niet? Ik verwacht namelijk wel dat ze daar wat van onder de indruk zou zijn, maar misschien verwacht ik ook wel te veel...
Ik denk dat je te veel verwacht, het klinkt als je mijn 19mnd oude zoon omschrijft ;-)

(Ik heb in elk geval besloten dat het irritant is, maar dat ik me geen zorgen maak. En af en toe luistert die tegenwoordig wel, en voert die ook opdrachten uit)
Feetje23 schreef:
29-03-2018 19:40

Hier maak ik me best wel eens zorgen om dochter (15mnd). Ze moet altijd alleen maar lachen als wij nee zeggen, als ik haar roep rent ze lachend de andere kant op, als ik zeg dat we naar boven gaan gaat ze zich lachend verstoppen... Het maakt echt niks uit wat we zeggen. Vanmiddag trok ze bijna mn oorbel uit mn oor en uit schrik/pijn riep ik best hard dat ze dat niet mag doen, en dochter... Die lacht alleen maar en doet het nog een keer :facepalm: nu vraag ik me best vaak af of dat bij de leeftijd hoort of niet? Ik verwacht namelijk wel dat ze daar wat van onder de indruk zou zijn, maar misschien verwacht ik ook wel te veel...
Zo eentje heb ik er ook. Maar dat komt voor een heel groot deel, zo niet volledig, doordat wij overal ook stiekem om moeten lachen. Ik ben nu dus enorm aan het oefenen op mijn pokerface, en ik merk toch echt wel verschil.
Feetje23 schreef:

Negeren werkt bij ons het allerbeste. Iedere reactie is leuk voor hem en gaat hij om lachen. Als het negeer dan vindt hij er niks aan en houdt hij er mee op. Hij gooide vaak met zijn vork over de tafel of op de grond. We laten de vork altijd even liggen en geven hem even geen aandacht (minuutje of zo) en dan geven we de vork terug zonder wat te zeggen. Zodra hij weer normaal eet, krijgt hij weer aandacht. Werkte als een tierelier. Na een week was het vork gooien klaar.

Ik merk dat wanneer ik zelf niet lekker in mijn vel zit, mijn zoon mij heel erg gaat uittesten. Nu met het overlijden van mijn moeder merk ik dat ook sterk. Ik snap wel waarom hij dat doet. Ik ben anders dan anders en hij is op zoek naar veiligheid. Door dwars te doen, test hij mijn reactie. Ik snap het wel, maar kan het niet zo goed hebben op het moment.
Dat “uitlachen” doet die van mij ook. Soms heel schattig, maar ik trek dat niet altijd even goed. Even negeren werkt dan vaak voor iedereen wel ;-)

Mijn dreumes wilde vanmiddag niet naar bed en toen hij dacht dat ik even niet keek omdat ik wat pakte “rende” hij weg en draaide zich op in een gordijn in de woonkamer om te verstoppen. Al giechelend en met twee voetjes er onderuit.... goh waar zou hij toch zijn? :-)
Feetje23 schreef:

Doodnormaal hoor.
ShaunTheSheep schreef:
29-03-2018 20:40
Mijn dreumes wilde vanmiddag niet naar bed en toen hij dacht dat ik even niet keek omdat ik wat pakte “rende” hij weg en draaide zich op in een gordijn in de woonkamer om te verstoppen. Al giechelend en met twee voetjes er onderuit.... goh waar zou hij toch zijn? :-)
Haha, dat doet die van ons ook, daar kan die zich "uren" mee vermaken (en het kost mij weinig inspanning om mee te doen, dus ik kan tegelijk een kop thee drinken). Hij staat achter het gordijn/zit achter de voetenbank/heeft een kussentje voor zijn hoofd en wat wij hoeven te doen is alleen maar roepen: "pu-huk, waar ben je nou, we zien je niet" voor die met de grootste grijns ooit weer tevoorschijn komt :biggrin: :love:
Die van ons zegt inmiddels te pas en onpas om dat met glimmende oogjes nee te schudden. Ik dacht dat dit pas rond twee jaar kwam, niet bij net 1 :huh:
Hebben jullie trouwens een moederliefde en zo ja welke?

Ik heb er eentje maar die fietst zwaar en de frame maat klopt niet bij mijn lijf. Ik zit er aan te denken om deze te verkopen en een nieuwe te kopen.
Moederliefde heeft mijn dochter heel veel voor mij ;-)

Een moederfiets heb ik niet. Mijn eigen batavus voldoet prima.

De oorontsteking lijkt zo goed als over te zijn. Wij gaan genieten van een lekker lang paasweekend!
BahcoBarbie schreef:
30-03-2018 12:57
Hebben jullie trouwens een moederliefde en zo ja welke?

Ik heb er eentje maar die fietst zwaar en de frame maat klopt niet bij mijn lijf. Ik zit er aan te denken om deze te verkopen en een nieuwe te kopen.
Heel veel moederliefde zelfs ;-) :heart:

Ik zal straks even kijken voor je welke moederfiets ik heb, hij is wit en staat in de schuur, maar ik word even als mamatras gebruikt op dit moment... :zzz:
Haha, hier ook heel veel moederliefde vanuit dochter en vanuit mij. Ik had echt niet gedacht dat ik ooit zo verliefd op iets of iemand kon zijn.

Een moederfiets heb ik niet, het voorzitje zit op de papafiets van man en ik pak gewoon zijn fiets als ik met dochter even op pad wil. We hebben onlangs een zitje voor achterop gekregen en die zet ik op mijn gewone fiets.

Jullie nog tips om te doen met dochter? Als het straks beter weer wordt gaat het wel goed komen maar nu ze nog niet kan lopen en het buiten vaak koud en nat is kom ik vooral uit op wandelen, rondje fietsen, indoor speeltuin, kinderboerderij en (heel veel) lunchen buiten de deur waar ook een speelhoek(je) is. Ik heb nog nooit zoveel zin gehad in de lente/zomer als dit jaar :-D

Vanmorgen is man met haar naar muziek op schoot geweest, dat vond ze geweldig leuk. Helaas was het een eenmalig iets maar wellicht dat het in de toekomst ook wel ergens anders word georganiseerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven