Drinken uit een normale beker
dinsdag 30 september 2008 om 21:03
Overal lees je dat kinderen zo snel mogelijk uit een normale beker moeten drinken, het liefst al oefenen vanaf 9 maanden.
Mijn dochter van bijna 1 drinkt uit een tuitbeker of met een rietje en soms een slokje uit mijn beker, maar nog niet zelf uit een beker. Ligt het aan mij of is 9 maanden gewoon te vroeg? Iedere x een natte bende vind ik ook niet alles...
Mijn dochter van bijna 1 drinkt uit een tuitbeker of met een rietje en soms een slokje uit mijn beker, maar nog niet zelf uit een beker. Ligt het aan mij of is 9 maanden gewoon te vroeg? Iedere x een natte bende vind ik ook niet alles...
dinsdag 30 september 2008 om 21:08
Zwiepje was met 1 wel aan de gewone bekers. Ging soms om maar dat gebeurd mij ook nog steeds dus leeftijd zegt voor mij hierin weinig. Het kan wel maar ik zie het maar weinig kinderen doen op die leeftijd. Zelfs nu (hij is 3!) krijg ik wel eens de vraag of hij uit een beker kan drinken. Dan denk ik echt: HALLO??? Wat denk je zelf????
dinsdag 30 september 2008 om 21:12
Mijn zoontje van 8 maanden vindt het heel gaaf om uit een glas te drinken. Hij straalt dan helemaal. Een tuitbeker vindt hij niks. Maar no way dat ik hem dat glas zelf laat vasthouden, ik merk vanzelf wel wanneer hij dat kan denk ik (nu) zo. Denk niet dat daar een bepaalde leeftijd aan verbonden is.
Mijn oudste kon ook al vroeg uit een glas drinken (wanneer hij dat zelfstandig deed weet ik niet meer), maar tegenwoordig wil hij opeens weer een tuitbeker (hij is nu 2,5). Prima.
Als je dochter van bijna 1 nog niet uit een glas kan drinken, zou ik me dus geen zorgen maken. Komt vanzelf wel goed. Ieder kind is anders.
Mijn oudste kon ook al vroeg uit een glas drinken (wanneer hij dat zelfstandig deed weet ik niet meer), maar tegenwoordig wil hij opeens weer een tuitbeker (hij is nu 2,5). Prima.
Als je dochter van bijna 1 nog niet uit een glas kan drinken, zou ik me dus geen zorgen maken. Komt vanzelf wel goed. Ieder kind is anders.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
dinsdag 30 september 2008 om 21:15
De reden dat we haar uit een glas zijn gaan laten drinken, is omdat ze de tuitbeker wel leuk vond, maar vooral om in te bijten en mee te gooien. Bij het cb gaven ze toen het advies om uit een gewoon glas/beker te laten drinken. Dat moeten ze uiteindelijk toch gaan doen en is ook een andere manier van drinken.
dinsdag 30 september 2008 om 21:19
Onze dochter kon met 7 maanden al uit een beker drinken. Ze kan het erg goed hoor, maar ze drinkt toch een stuk minder dan uit haar eigen drinkbeker met rietje. Wij hebben daarom de "regel" dat met het ontbijt en lunch een bekertje wordt gebruikt voor melkproducten en de rest van de dag gebruiken we het bekertje met rietje.
dinsdag 30 september 2008 om 21:23
quote:Sanmi schreef op 30 september 2008 @ 21:19:
Onze dochter kon met 7 maanden al uit een beker drinken. Ze kan het erg goed hoor, maar ze drinkt toch een stuk minder dan uit haar eigen drinkbeker met rietje. Wij hebben daarom de "regel" dat met het ontbijt en lunch een bekertje wordt gebruikt voor melkproducten en de rest van de dag gebruiken we het bekertje met rietje.Houdt ze de beker dan zelf vast?
Onze dochter kon met 7 maanden al uit een beker drinken. Ze kan het erg goed hoor, maar ze drinkt toch een stuk minder dan uit haar eigen drinkbeker met rietje. Wij hebben daarom de "regel" dat met het ontbijt en lunch een bekertje wordt gebruikt voor melkproducten en de rest van de dag gebruiken we het bekertje met rietje.Houdt ze de beker dan zelf vast?
dinsdag 30 september 2008 om 21:25
Bedankt voor alle reacties! Ze heeft inderdaad een plastic beker en oefent daar ook mee in bad! Heerlijk warm water om te drinken, haha.
Als ik het glas vasthoudt kan ze prima drinken, inderdaad al vanaf een maand of 7. Maar ik laat het haar niet zelf vasthouden. Wel een tijdje geprobeerd, net voordat ze in bad moest, maar dan zat ze meer aan haar shirt te plukken omdat het nat was in haar nek, dan zelf te drinken.
Verder lijkt ze een hele goede motoriek te hebben, pakt dingen al goed op, kan centjes in een spaarpot doen, loopt al stukjes los, dus misschien toch weer eens proberen!
Als ik het glas vasthoudt kan ze prima drinken, inderdaad al vanaf een maand of 7. Maar ik laat het haar niet zelf vasthouden. Wel een tijdje geprobeerd, net voordat ze in bad moest, maar dan zat ze meer aan haar shirt te plukken omdat het nat was in haar nek, dan zelf te drinken.
Verder lijkt ze een hele goede motoriek te hebben, pakt dingen al goed op, kan centjes in een spaarpot doen, loopt al stukjes los, dus misschien toch weer eens proberen!
dinsdag 30 september 2008 om 21:42
Met 7 maanden kon ze het niet zelf vasthouden, dat deden wij. Maar ze vond het machtig. Toen ze een jaar was kon ze de beker al wel goed vasthouden, maar uiteraard moesten we regelmatig dweilen en soppen. Maar goed.. ze moest het toch leren. En zo steeds weer een stapje verder....
Met anderhalf kon ze echt prima uit een beker drinken zonder te morsen. Maar helaas drinkt ze dan zo verschrikkelijk weinig... we kunnen niet zonder de rietjesbeker.
Met anderhalf kon ze echt prima uit een beker drinken zonder te morsen. Maar helaas drinkt ze dan zo verschrikkelijk weinig... we kunnen niet zonder de rietjesbeker.

dinsdag 30 september 2008 om 23:18
Mijn dochter wordt eind okt 2 en kan nu goed uit een gewone beker drinken. Flesje vind ze nog steeds lekker, maar als ze 2 is dan gaat ie in de vuilnisbak en dan stappen we echt over op de beker. Ze moeten er qua motoriek ook aan toe zijn en de meeste kinderen zijn dat echt niet met 9 maanden.
Moet er ook bij zeggen dat ik het zelf niet vreselijk hard heb gestimuleerd hoor, ik had ook niet zo'n zin in elke keer een plens dixap over mijn laminaat, gaat zo plakken.
Moet er ook bij zeggen dat ik het zelf niet vreselijk hard heb gestimuleerd hoor, ik had ook niet zo'n zin in elke keer een plens dixap over mijn laminaat, gaat zo plakken.
woensdag 1 oktober 2008 om 09:51
woensdag 1 oktober 2008 om 10:01

woensdag 1 oktober 2008 om 10:08
Mijn dochter dronk met 2,5 pas uit een gewone beker zonder rietje, daarvoor heel lang met rietje, en ze heeft ook heel lang nog een flesje gehad en tuitbeker. Ze is nog steeds geen held met drinken, niet veel, langzaam en vaak bekers omgooien. Ze zal er wel geen talent voor hebben of ik ben een te gemakzuchtige moeder, kan ook
Zoon van bijna 1 kan inmiddels prima zelf drinken uit tuitbeker (dochter liet zich heel lang voeren) en ook een gewone beker gaat hem aardig af. Ik zou gewoon naar je kind kijken, ik blijf het persoonlijk niet tegen heug en meug proberen hoor.
Zoon van bijna 1 kan inmiddels prima zelf drinken uit tuitbeker (dochter liet zich heel lang voeren) en ook een gewone beker gaat hem aardig af. Ik zou gewoon naar je kind kijken, ik blijf het persoonlijk niet tegen heug en meug proberen hoor.
woensdag 1 oktober 2008 om 10:31
Citronelle, daar heb je gelijk in! Ze vindt de beker erg leuk, dus het is niet zo dat het van mij moet. Was gewoon even nieuwsgierig hoe andere hier over dachten. Voor mijn gevoel moeten ze al zoveel zo snel. En het samen flesje drinken vind ik ook nog zo gezellig. Het is het enige moment van de dag dat ze rustig bij me zit!
woensdag 1 oktober 2008 om 10:41
wij hebben nooit een tuitbeker gebruikt, altijd uit gewone bekers laten drinken.. ik denk dat hij een maand of 10 was toen het vaker zonder dan met soppen ging. Vanaf een maand of 11 ging het super zonder soppen. Alleen toen hij ging lopen met een jaar ging het wel eens mis omdat de beker op hoofdhoogte stond en hij van boven zijn hoofd moest tillen.. en die periode kreeg hij wel eens de volle laag..
donderdag 2 oktober 2008 om 08:43
hoi, hier een zoontje van 13 maanden. Wij zijn aan het oefenen door zijn toetje in een oefenbeker te doen (van difrax). Door er yoghurt o.i.d. in te doen is het makkelijker om gedoseerd slokjes te leren nemen. Giet ie niet in 1x alles in zijn keel. Verder drinkt hij uit de tuitbeker. (en 's ochtends nog een papfles in bed). Heb geen zin om om 6 uur al met zijn bordje pap beneden te zitten.
donderdag 2 oktober 2008 om 15:51
Wat vroeg allemaal, en ik dacht dat wij er snel bij waren, haha.
Mijn zoontje heeft nooit uit een tuitbeker gedronken, dat begreep hij gewoon niet. Vanaf 6 maanden zijn we dus begonnen met water drinken uit gewone bekers die wij zelf vasthielden. Met 9 maanden ontdekten we de rietjesbeker en toen heeft het even stilgestaan. Maar in de zomervakantie ging de rietjesbeker kapot, toen heeft ie zelf leren drinken uit een beker. Sinds hij een maand of 19 was drinkt hij dus zelf uit een plastic beker. Gaat altijd prima, zonder knoeien.
Ik denk alleen niet dat hij dat al had gekund met 13 maanden of zo hoor, toen was het nog zo'n babykluns....
Mijn zoontje heeft nooit uit een tuitbeker gedronken, dat begreep hij gewoon niet. Vanaf 6 maanden zijn we dus begonnen met water drinken uit gewone bekers die wij zelf vasthielden. Met 9 maanden ontdekten we de rietjesbeker en toen heeft het even stilgestaan. Maar in de zomervakantie ging de rietjesbeker kapot, toen heeft ie zelf leren drinken uit een beker. Sinds hij een maand of 19 was drinkt hij dus zelf uit een plastic beker. Gaat altijd prima, zonder knoeien.
Ik denk alleen niet dat hij dat al had gekund met 13 maanden of zo hoor, toen was het nog zo'n babykluns....
..