Droom over kinderwens

30-04-2019 22:39 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik ben een vrouw van 34. Bewust kinderloos. Gewoon nooit een kinderwens gehad. Ik hou van het vrije leven en kan slecht tegen harde geluiden of drukte om me heen, dus wat dat betreft lijkt een baby me ook vreselijk. Vrienden vragen me ook nooit om op te passen omdat ze weten dat ik niets heb met kinderen.

Mijn vriend wil ook absoluut geen kinderen. Hij heeft zelfs een afspraak gemaakt voor een intake om zich te laten steriliseren. Hier ben ik geen voorstander van, want het is zo definitief! Maar hij is vastbesloten. Het is natuurlijk ook zijn lichaam, en ik heb ook geen kinderwens, dus geen onlogische beslissing van hem.

Maar nu had ik afgelopen nacht opeens een hele rare heldere droom. In die droom maakte ik het uit met m'n vriend omdat ik het gevoel had dat ik van binnen wel een kinderwens heb (en hij dus niet), maar dat met hem gewoon niet tot uiting komt omdat hij niet de ware voor me is, en omdat hij geen papa-type is. In die droom wist ik zeker dat ik wilde gaan uitzoeken of ik in een relatie met een andere man wél gevoelens voor een kinderwens zou krijgen. Voor ik straks de vruchtbare leeftijd voorbij ben.

Toen ik wakker werd was ik een beetje verward, maar leek het me ook absurd. Want we hebben een prima relatie. Ik houd van m'n vriend. We willen veel gaan reizen, vaak verhuizen enzo, een kind past helemaal niet in t plaatje. Als ik moeders met kinderen zie lopen ben ik ook absoluut niet jaloers.. ben juist blij dat ik lekker wat tijd heb voor mezelf.

Maar zo'n droom, zou dat iets zeggen? Gewoon rammelende eierstokken, en gaat dat vanzelf weer over?

Iemand ervaring hiermee?
nachtvlinder1977 schreef: ↑
01-05-2019 00:53
Waarom ben je überhaupt nog bij hem als je zeker weet dat deze relatie het niet gaat houden? Als je nog iets wil uitvinden omtrent jouw kinderwens ben je echt aan de laatste jaren toe als je 34 bent.
Omdat we het nu leuk hebben samen, en ik kinderen krijgen eigenlijk nooit als serieuze optie heb gezien. Ik heb -op die ene keer met andere partner na - nooit een kinderwens gevoeld. En verstandelijk/praktische gezien past een kind ook niet echt goed in m'n leven. Kinderwens is misschien ook kwestie van hormonen, dat wel weer overwaait?

De laatste tijd begin ik wel steeds meer te twijfelen aan onze relatie. (Los van of hij wel of geen kinderen wil). Hij is onlangs opeens bij me ingetrokken omdat hij z'n woning uit moest en hij toch al vaak hier was. Hij heeft ook al werk gevonden hier in de buurt. Eerlijk gezegd benauwd het me wel een beetje dat het zo snel gaat. We zouden nog een tijdje latten, maar al z'n spullen staan hier nu al in huis en hij heeft opeens zn familie ook al 'onze' nieuwe woning laten zien enzo.

Misschien is dat de oorzaak van m'n droom.
duizel schreef: ↑
01-05-2019 00:57
Over 10 jaar is het laat voor een kinderwens. Als je geen kinderwens hebt prima maar laat je gedachtes en twijfels nu maar wel toe zodat je een weloverwogen beslissing maakt. Weet je vriend dat je de relatie wil verbreken als hij zich laat steriliseren?
Hij zegt dat als ik echt niet wil dat hij het laat doen, dat hij het dan uitstelt. Maar hij wil sowieso naar de intake zodat zwart-op-wit staat dat hij sterilisatie wil, en hij t.z.t. geen jaar bedenktijd krijgt voor hij t kan laten doen.
Tofu123 schreef: ↑
01-05-2019 01:19
Hij zegt dat als ik echt niet wil dat hij het laat doen, dat hij het dan uitstelt. Maar hij wil sowieso naar de intake zodat zwart-op-wit staat dat hij sterilisatie wil, en hij t.z.t. geen jaar bedenktijd krijgt voor hij t kan laten doen.
bedenktijd van een jaar? Dat is er toch helemaal niet. Ik dacht dat er onder de 30 wel wat bedenktijd is maar dan een week ofzo.

Heeft hij niet gevraagd waarom je het dan echt niet wil?
01-05-2019 01:39
bedenktijd van een jaar? Dat is er toch helemaal niet. Ik dacht dat er onder de 30 wel wat bedenktijd is maar dan een week ofzo.

Hij is onder de 30 en zei dat serieuze ziekenhuizen niet zo happig waren om hem gelijk te 'helpen'. Bij privé klinieken kan het sneller, maar ook die willen dan wel doorverwijzing, intake etc.

Ja, natuurlijk hebben we het erover gehad dat ik de kinderwens-optie nog open wil houden, en hem ook te jong vind voor sterilisatie. Hij stelt het ook nog uit, voor mij. Zelf zou hij het graag laten doen.

Hij vindt het krijgen/verwekken van kinderen een egoïstische daad. Een kind kiest zelf niet voor het leven, zo geweldig is het leven niet, overbevolking, en bovendien zijn er genoeg weeskinderen die ouders kunnen gebruiken (mochten we ons bedenken).. etc zo nog meer argumenten. Uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat hij gewoon onbezorgd wil kunnen neuken zonder condoom, en als hij zich over 15 jaar eens bedenkt dat hij toch kinderen wil, dat ziet hij dan wel weer.
01-05-2019 00:35
Het lijkt me wel heel intrigerend om te zien hoe je kind zich ontwikkelt.
Maar het idee om voor een baby of peuter te zorgen spreekt me nou niet bepaald aan. (Wat nou als t mega tegenvalt en ik er spijt van krijg?) Als ik nou een partner zou hebben die dat verzorgende wél geweldig zou vinden, dan zou t natuurlijk anders zijn.

Of een kind krijgen met een homostel, die er het grootste deel van de week voor zorgen, dat lijkt me ook wel iets. Maar geen idee of zoiets realistisch is.
Dit zijn niet de teksten van een overtuigde kinderloze vrouw, denk ik. Maar wat je zegt klinkt wel verstandig: als je man er geen zin in heeft, dan wordt het jouw kind, niet jullie kind. En dan is de babytijd wel heel zwaar. Zelfs bij een zoete tevreden baby misschien. Bovendien, en dat lijkt mij nog veel moeilijker, zul je blijven aanlopen tegen zijn mening, die dan toch wel haast persoonlijk lijkt tegen zijn eigen kind.

Al je posts bij elkaar genomen lijkt het mij tijd om uit te kijken naar een volwassen verantwoordelijke vent. Niet om een kindje, maar om jezelf.
30-04-2019 23:38
Ik denk dat de definitieve beslissing van je vriend toch wat losmaakt. Niet perse door je droom maar:

- je bent geen voorstander van de sterilisatie want zo definitief
- als je ongepland zwanger zou worden van een andere man zou je het wellicht wel houden
- je hebt eerder een kinderwens gehad

Je hebt met deze man dus geen kinderwens maar met een ander misschien wel?
Dit, plus: Een droom hierover brengt je zo van de leg dat je er een topic over opent.
01-05-2019 01:39

Mijn man is onder de 30 en krijgt geen doorverwijzing tot hij 30 is van zijn huisarts. Let wel: Hij heeft gewoon 3 kinderen maar die leeftijd is echt een drempel.
1-Aapje schreef: ↑
01-05-2019 07:07
Mijn man is onder de 30 en krijgt geen doorverwijzing tot hij 30 is van zijn huisarts. Let wel: Hij heeft gewoon 3 kinderen maar die leeftijd is echt een drempel.
Oké dan zit ik ernaast. Wat ik vond op internet is dat het niet vergoed wordt door de basisverzekering. Soms wel door aanvullende verzekeringen en dat je als je geen recht hebt op vergoedingen ook niet persé de doorverwijzing nodig hebt (maar sommige ziekenhuizen daar toch wel weer naar vragen, niet overal dezelfde regels dus). Je hebt ook andere plekken waar je het kan laten doen overigens maar dat moet je maar willen. Het kan wel onder de 30. Ken iemand die het heeft laten doen in het ziekenhuis. Was wel 29 dus tegen de 30. Hij heeft geen kinderen maar wel uitzonderlijke redenen om het nooit te willen dus misschien dat ze er daarom sneller in mee zijn gegaan.
Je vriend klinkt egoïstisch en hij vindt kinderen maken egoïstisch. Die wil dus als hij uitgespeeld is gewoon een baby net als zijn vrienden. En dan wel met een vrouw die net zo jong van geest is als hij.

Of hij blijft zo puberaal en dan zou ik er idd ook niet langer dan 10 jaar bij blijven. Emiel Ratelband..
30-04-2019 23:03
Ik denk dat als ik nu per ongeluk zwanger zou raken van m'n vriend, en daar redelijk snel achter zou komen, dat ik het dan zou laten weghalen. Onze hele situatie is niet geschikt voor een kind, en bovendien vind ik hem in veel dingen onverantwoordelijk, en hij wil ook helemaal geen kind. Ik zou zeker niet in m'n eentje een kind willen opvoeden.

Als ik zwanger zou worden van een man die wél graag een kind zou willen, dan zou ik het wel houden.
Er zijn ook mannen die na je zwangerschap het hazenpad kiezen en vertrekken. Zit je er alsnog alleen mee.
Je moet alleen een kind nemen als je van jezelf weet dat je het ook in je eentje kan en vooral wil doen. Kom je nooit voor verrassingen te staan. Mannen kunnen ook doodneervallen als dertiger/veertiger, dus niets is zeker.
01-05-2019 02:00
Hij is onder de 30 en zei dat serieuze ziekenhuizen niet zo happig waren om hem gelijk te 'helpen'. Bij privé klinieken kan het sneller, maar ook die willen dan wel doorverwijzing, intake etc.

Ja, natuurlijk hebben we het erover gehad dat ik de kinderwens-optie nog open wil houden, en hem ook te jong vind voor sterilisatie. Hij stelt het ook nog uit, voor mij. Zelf zou hij het graag laten doen.

Hij vindt het krijgen/verwekken van kinderen een egoïstische daad. Een kind kiest zelf niet voor het leven, zo geweldig is het leven niet, overbevolking, en bovendien zijn er genoeg weeskinderen die ouders kunnen gebruiken (mochten we ons bedenken).. etc zo nog meer argumenten. Uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat hij gewoon onbezorgd wil kunnen neuken zonder condoom, en als hij zich over 15 jaar eens bedenkt dat hij toch kinderen wil, dat ziet hij dan wel weer.
Hij heeft gelijk dat kinderen op de wereld zetten puur egoistisch is. En ik vind het vooral vreemd dat jij hem wil belemmeren zich te laten helpen. Het is toch zijn beslissing dat hij kindvrij wil blijven? Jij laat zo te lezen je opties nog wel open, maar dat hoeft hij niet te doen natuurlijk als hij bewust kindvrij is en wil blijven. Dan is seks zonder condoom voor hem sowieso risicovol omdat vrouwen hormonaal kunnen worden door 'n ongelukje.
redbulletje schreef: ↑
01-05-2019 08:34
Hij heeft gelijk dat kinderen op de wereld zetten puur egoistisch is. En ik vind het vooral vreemd dat jij hem wil belemmeren zich te laten helpen. Het is toch zijn beslissing dat hij kindvrij wil blijven? Jij laat zo te lezen je opties nog wel open, maar dat hoeft hij niet te doen natuurlijk als hij bewust kindvrij is en wil blijven. Dan is seks zonder condoom voor hem sowieso risicovol omdat vrouwen hormonaal kunnen worden door 'n ongelukje.
De belangrijkste reden dat ik wil dat hij nog wacht met de sterilisatie is omdat ik hem (emotioneel gezien) nog te jong vind om die beslissing te nemen. Niet omdat ik zijn zaad wil. Voor mij zou het eigenlijk ook wel handig zijn om niet meer aan anticonceptie te hoeven denken aangezien ik (met hem) geen kind wil.

Misschien wil hij over een paar jaar wel kinderen. Zodra hij de issues uit z'n jeugd verwerkt heeft, volwassener in t leven staat en samen met een vrouw is die dolgraag een kind wil.

Zodra het uit zou zijn tussen ons zou hij niet meer direct een reden hebben tot sterilisatie, hij is niet zo'n rokkenjager. Als hij er dan alsnog bewust voor kiest moet hij dat natuurlijk lekker zelf weten.
Nu voel ik me onderdeel van zijn beslissing, waar hij misschien nog spijt van krijgt ook.
01-05-2019 09:04
De belangrijkste reden dat ik wil dat hij nog wacht met de sterilisatie is omdat ik hem (emotioneel gezien) nog te jong vind om die beslissing te nemen. Niet omdat ik zijn zaad wil. Voor mij zou het eigenlijk ook wel handig zijn om niet meer aan anticonceptie te hoeven denken aangezien ik (met hem) geen kind wil.

Misschien wil hij over een paar jaar wel kinderen. Zodra hij de issues uit z'n jeugd verwerkt heeft, volwassener in t leven staat en samen met een vrouw is die dolgraag een kind wil.

Zodra het uit zou zijn tussen ons zou hij niet meer direct een reden hebben tot sterilisatie, hij is niet zo'n rokkenjager. Als hij er dan alsnog bewust voor kiest moet hij dat natuurlijk lekker zelf weten.
Nu voel ik me onderdeel van zijn beslissing, waar hij misschien nog spijt van krijgt ook.

Zou je dit ook zeggen als hij (nu) wel kinderen had gewild?
01-05-2019 08:30
Er zijn ook mannen die na je zwangerschap het hazenpad kiezen en vertrekken. Zit je er alsnog alleen mee.
Je moet alleen een kind nemen als je van jezelf weet dat je het ook in je eentje kan en vooral wil doen. Kom je nooit voor verrassingen te staan. Mannen kunnen ook doodneervallen als dertiger/veertiger, dus niets is zeker.
Ja dat is ook zo. Ik weet ook nog niet of ik wel m'n hele leven aan een kind wil vastzitten. Daarom begin ik er (voorlopig iig) maar niet aan.
Ik denk dat het kind in je droom niet letterlijk een kind is, maar symbool staat voor kanten van jezelf. Kanten van jezelf die je pas kunt ontdekken als je niet meer in je huidige relatie zit. Ik denk dat de droom vooral staat voor de onvrede en misschien ook de beknelling die je voelt in je relatie met je partner.
01-05-2019 09:04

Er bestaan ook mensen van (onder de) 20 die een kind nemen terwijl ze daar nog veel te onvolwassen voor zijn. Waarom mag iemand die te jong/onvolwassen is wel een kind op de wereld zetten, maar niet de keus maken zich permanent te beschermen tegen ongewenste kinderen?
Bovendien kun je beter spijt krijgen van een sterilisatie dan van een kind.
01-05-2019 09:12
Er bestaan ook mensen van (onder de) 20 die een kind nemen terwijl ze daar nog veel te onvolwassen voor zijn. Waarom mag iemand die te jong/onvolwassen is wel een kind op de wereld zetten, maar niet de keus maken zich permanent te beschermen tegen ongewenste kinderen?
Bovendien kun je beter spijt krijgen van een sterilisatie dan van een kind.
Ik ben er ook geen voorstander van dat mensen die (vanwege wat voor reden dan ook) niet instaat zijn om voor een kind zorgen er toch een krijgen.

En dat laatste is misschien wel zo. Toch heb ik liever dat hij die beslissing uitstelt tot bij z'n volgende vriendin. Ik zou een kind van hem toch niet houden, en met een volgende partner kan hij zo'n andere dynamiek hebben dat hij t niet meer wil laten doen.
01-05-2019 09:37
Ik ben er ook geen voorstander van dat mensen die (vanwege wat voor reden dan ook) niet instaat zijn om voor een kind zorgen er toch een krijgen.

En dat laatste is misschien wel zo. Toch heb ik liever dat hij die beslissing uitstelt tot bij z'n volgende vriendin. Ik zou een kind van hem toch niet houden, en met een volgende partner kan hij zo'n andere dynamiek hebben dat hij t niet meer wil laten doen.
Denk dat je het beter vandaag nog kunt uitmaken als je hem zodanig kleineert als dat je hier doet.
Hoezo vind je dat ik hem kleineer?
Als ik de rest van je Posts lees, is je droom heel helder: niet dat je misschien toch een kind wil (ook al zou dat ook nog kunnen), maar je voelt te beperkt met deze deze vriend. Ik zou mijn relatie nog maar eens goed onder de loep nemen.
En over je (gebrek aan) kinderwens: ik heb een bewust kinderloze vriendin en die geeft aan dat - Nu kinderen om haar heen ouder worden - ze anders tegen het hebben van kinderen aan is gaan kijken. Niet dat ze spijt heeft van haar beslissing, maar ze zegt wel dat ze zich vooral heeft laten tegen houden door het idee van zorgen voor een baby/peuter. Maar dat is natuurlijk maar een heel klein deel van hun (en dus jouw) leven.
hadea1 schreef: ↑
01-05-2019 10:00
Als ik de rest van je Posts lees, is je droom heel helder: niet dat je misschien toch een kind wil (ook al zou dat ook nog kunnen), maar je voelt te beperkt met deze deze vriend. Ik zou mijn relatie nog maar eens goed onder de loep nemen.
Ja dat sowieso. ik hou heel veel van hem, maar heb eigenlijk liever dat hij woonruimte voor zichzelf gaat zoeken. Daar hebben we het ook al over gehad, maar nog niet die knoop doorgehakt.
Bedankt voor jullie reacties! :redrose:
Blijf je nog een paar jaar bij hem en mocht je er achter komen dat je, naar mijn idee nu wel al aanwezige kinderwens, sterker is geworden dan gaat het lastig worden deze nog te realiseren. En dat voor een partner die volgens mij niet helemaal de ware voor je is.

Dat je hem er van verdenkt op zijn 40e met iemand anders alsnog een kind te krijgen... terwijl jij zijn kind zou houden als hij nu met jou een kinderwens zou hebben :nooo:

Dadelijk ben je 45, uit elkaar en kinderloos. Hij heeft ondertussen twee kinderen met een vrouw van 32. Als je dat geen vervelend toekomst beeld vindt zou ik nog energie steken in de relatie..

Sterkte lijkt me heel lastig!
01-05-2019 09:58
Hoezo vind je dat ik hem kleineer?
Dat jij de behoefte voelt hem te weerhouden om zich te laten steriliseren. Die man is volwassen en kan zijn eigen keuzes maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven