Een jaar, loopfiets?
donderdag 15 september 2011 om 21:53
donderdag 15 september 2011 om 21:54
donderdag 15 september 2011 om 21:58
donderdag 15 september 2011 om 22:03
quote:enkie2009 schreef op 15 september 2011 @ 21:58:
Je hebt ook loopfietsjes op 4 wielen, 2 wielen en 2 wielen achter maar dan vrij strak naast elkaar. Daverend succes hier vanaf 1 jaar, nu een loopfietsje met 2 wielen totaal gekocht voor de 2e verjaardag, nog geen succes. Hoop dat het nog een succes gaat worden...
Hier ook een loopfiets met 2e verjaardag gekregen. Meteen al erop willen, eerst ging dat stapje voor stapje. Met een paar weken leek het al iets op lopen, en na ongeveer een half jaar zat er echt goed snelheid in.
(Die met 4 wielen vind ik persoonlijk eigenlijk geen loopfiets...)
Je hebt ook loopfietsjes op 4 wielen, 2 wielen en 2 wielen achter maar dan vrij strak naast elkaar. Daverend succes hier vanaf 1 jaar, nu een loopfietsje met 2 wielen totaal gekocht voor de 2e verjaardag, nog geen succes. Hoop dat het nog een succes gaat worden...
Hier ook een loopfiets met 2e verjaardag gekregen. Meteen al erop willen, eerst ging dat stapje voor stapje. Met een paar weken leek het al iets op lopen, en na ongeveer een half jaar zat er echt goed snelheid in.
(Die met 4 wielen vind ik persoonlijk eigenlijk geen loopfiets...)
donderdag 15 september 2011 om 22:04
Dochter hier kreeg een driewieler toen ze één werd, na 2 maanden begon ze dat echt leuk te vinden, maar trappen leerde ze pas toen ze op de peuterspeelzaal zat. Toen was ze dus twee. Maar mijn dochter was lichamelijk met alles wel vrij laat, het ligt dus ook een beetje aan het kind.
Houd er ook rekening mee dat we richting winter gaan, de kans dat papa en/of mama erachteraan wil rennen is niet zo groot als het buiten pijpenstelen regent.
Houd er ook rekening mee dat we richting winter gaan, de kans dat papa en/of mama erachteraan wil rennen is niet zo groot als het buiten pijpenstelen regent.
donderdag 15 september 2011 om 22:05
donderdag 15 september 2011 om 22:13
Ach troost je, de meeste kinderen die een jaar worden begrijpen ook niks van het concept 'een cadeau krijgen'. Ze zullen er dus ook niet echt van wakker liggen als ze het onbegrepen cadeau niet meteen kunnen gebruiken. Ik vind het een heel leuk cadeau dus... mits je zeker weet dat de ouders het kunnen stallen tot het kind in kwestie er aan toe is het te gebruiken. Het is ook een heel nuttig cadeau, een loopfiets is maar al te vaak het opstapje tot daadwerkelijk leren fietsen, maar als je zo iets pedagogerigs in gedachte hebt moet je natuurlijk wel een tweewielig exemplaar geven.
En voor de leuk zou ik er ook iets bij doen waar de jarige job wel meteen mee kan spelen, een opblaasbal van een euro of zo, of een paar rollen cadeaupapier die het feestvarken naar believen mag verscheuren en verproppen. Al is het alleen maar om de omringende familie tevreden te houden.
En oh ja, vraag ook even of de ouders niet al zo'n ding op voorraad hebben. Mijn dochter was nog niet geboren of ze had al een hobbelpaard (opa kon niet wachten ), en ik heb daarna nog heel wat hobbelpaarden moeten afslaan .
En voor de leuk zou ik er ook iets bij doen waar de jarige job wel meteen mee kan spelen, een opblaasbal van een euro of zo, of een paar rollen cadeaupapier die het feestvarken naar believen mag verscheuren en verproppen. Al is het alleen maar om de omringende familie tevreden te houden.
En oh ja, vraag ook even of de ouders niet al zo'n ding op voorraad hebben. Mijn dochter was nog niet geboren of ze had al een hobbelpaard (opa kon niet wachten ), en ik heb daarna nog heel wat hobbelpaarden moeten afslaan .
donderdag 15 september 2011 om 22:38
quote:groentsoep2 schreef op 15 september 2011 @ 22:13:
Ach troost je, de meeste kinderen die een jaar worden begrijpen ook niks van het concept 'een cadeau krijgen'. Ze zullen er dus ook niet echt van wakker liggen als ze het onbegrepen cadeau niet meteen kunnen gebruiken.
Haha, inderdaad... (ff off topic). Toen ik 2 werd kreeg ik eerst van mijn moeder een soort van blokkendoos, waar ik dus meteen druk mee was. Daarna kreeg ik van mijn vader een beertje. Ik pakte het uit, keek ernaar, en smeet het weg, om vervolgens weer met blokkendoos verder te gaan. Dit staat allemaal op een 8mm filmpje... als we al die filmpjes weer eens in de zoveel jaar kijken dan krimpt mijn hart nog steeds ineen, zó zielig voor mijn vader!
Maar goed, blokkendoos heb ik allang niet meer, beertje nog wel (en ik geloof dat mijn vader inmiddels ook over dit trauma heen is ).
Van loopfiestjes voor 1-jarige heb ik verder geen verstand.
Ach troost je, de meeste kinderen die een jaar worden begrijpen ook niks van het concept 'een cadeau krijgen'. Ze zullen er dus ook niet echt van wakker liggen als ze het onbegrepen cadeau niet meteen kunnen gebruiken.
Haha, inderdaad... (ff off topic). Toen ik 2 werd kreeg ik eerst van mijn moeder een soort van blokkendoos, waar ik dus meteen druk mee was. Daarna kreeg ik van mijn vader een beertje. Ik pakte het uit, keek ernaar, en smeet het weg, om vervolgens weer met blokkendoos verder te gaan. Dit staat allemaal op een 8mm filmpje... als we al die filmpjes weer eens in de zoveel jaar kijken dan krimpt mijn hart nog steeds ineen, zó zielig voor mijn vader!
Maar goed, blokkendoos heb ik allang niet meer, beertje nog wel (en ik geloof dat mijn vader inmiddels ook over dit trauma heen is ).
Van loopfiestjes voor 1-jarige heb ik verder geen verstand.
vrijdag 16 september 2011 om 07:33
Onze zoon heeft hem gekregen toen hij 2 werd. Hij is in september jarig. Het voorjaar daarop kon hij er pas goed mee overweg. Toen heeft hij hem ook helemaal versleten! We hadden zo'n houten. Toen hij er echt te klein voor werd, hebben we er zelfs nog 1 gekocht, voor kinderen tot een jaar of 6.
Zoon is nu 5 en heeft inmiddels ook een gewone fiets, maar vindt zijn loopfiets ook nog steeds leuk.
Dus... 1 jaar lijkt me wat jong, dan moet hij nog meer dan een jaar wachten voor hij erop kan.
Zoon is nu 5 en heeft inmiddels ook een gewone fiets, maar vindt zijn loopfiets ook nog steeds leuk.
Dus... 1 jaar lijkt me wat jong, dan moet hij nog meer dan een jaar wachten voor hij erop kan.
vrijdag 16 september 2011 om 13:56
vrijdag 16 september 2011 om 20:25
Mijn zoontje van 1,5 heeft net een loopfietsje met twee wielen gekregen. Hij vindt het superinteressant, maar hoewel dit de allerlaagste was die we konden vinden, en mijn zoontje een hele gemiddelde lengte heeft met relatief lange benen, kan hij nu niet niet echt handig bij de grond. Hij probeert het wel maar hij moet echt nog even groeien.
zaterdag 17 september 2011 om 15:32
zaterdag 17 september 2011 om 22:09
Snoezekind kreeg een Big Bobby Car voor zijn eerste verjaardag.
Supergeval, echt onslijtbaar. Kan 100 kilo houden en gaat rustig 20 jaar mee.
http://www.youtube.com/watch?v=g3Cs2QX_1ZQ
Supergeval, echt onslijtbaar. Kan 100 kilo houden en gaat rustig 20 jaar mee.
http://www.youtube.com/watch?v=g3Cs2QX_1ZQ
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
zondag 16 september 2012 om 20:47
Hoi!
Ik weet wat je in elk geval NIET moet kiezen, want wij hadden een enorme miskoop.
De Avigo streetboy (groen met zwart) 12.5 bij Toysrus online
Ze zeggen dat de fiets voor kinderen van 1 tot 5 jaar is, maar er staan gaan hoogtematen bij. Onze kind van 86 cm (bijna 2 jaar) kan er nog niet op.
Verder heeft de fiets autoventielen en slijt het zwart van de band snel af, het is gewoon wit daaronder.
En hij stinkt!!! Nog steeds.... na weken.
En... ik ben blij dat wij ons kind pas voor zijn 2e verjaardag een loopfiets gaan geven en niet al eerder. Hij lijkt er nu pas aan toe.
Succes met je keuze
Ik weet wat je in elk geval NIET moet kiezen, want wij hadden een enorme miskoop.
De Avigo streetboy (groen met zwart) 12.5 bij Toysrus online
Ze zeggen dat de fiets voor kinderen van 1 tot 5 jaar is, maar er staan gaan hoogtematen bij. Onze kind van 86 cm (bijna 2 jaar) kan er nog niet op.
Verder heeft de fiets autoventielen en slijt het zwart van de band snel af, het is gewoon wit daaronder.
En hij stinkt!!! Nog steeds.... na weken.
En... ik ben blij dat wij ons kind pas voor zijn 2e verjaardag een loopfiets gaan geven en niet al eerder. Hij lijkt er nu pas aan toe.
Succes met je keuze