Een slimme meid......

21-03-2011 20:22 2501 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tsja, een slimme meid.

Hoe leg ik dat nu uit....

simpel...

nouja...

of...

nee, toch niet.

Sjonge...

Deelt lief en leed, helpt elkaar bij de zwaardere keuzes des levens ; welk van de 4 banen neem ik , yoghurt of vla, wel of niet, pizza of shoarma, rok of jurk.

Schuwd ook de lichtere onderwerpen niet...

Eens kijken....

relatiecrisis, geldzaken regelen en verdelen, 't oppeppen van medeslimmerds, menstruatieperikelen, test-ik-wel-of-test-ik-niet, steun bij afstudeerstress, hormonale aangelegenheden, Neuk-ik-wel-of-niet-zomaar-voor-de-fun...

Kortom; een slimme meid....

nouja, dat dus!

De groeten,

Bijtje

Ps; nieuwe leden kunnen nog steeds solliciteren en worden geïnaugureerd na het signaleren van minimaal 3 taalfouten in de OP ( ) en het nuttigen van een pak bokkepootjes of compensatie M&M's
Ach ja joh...dat komt helemaal goed.

Ik ben bij beide zwangerschappen ruim 20 kilo aangekomen en het is er nu (2 jaar na de laatste bevalling) allemaal zo goed als af. Was bij beide aan het eind bijna 100 kilo (oef en topzwaar) de eerste was binnen no time weer op normaal gewicht, bij de 2e duurde het iets langer en is m'n buik en heupen ook iets lobbiger

(als in een lekkere dikke vanille pudding)

Ben nu 74,5 kilo en dat vind ik prima bij een lengte van 1.80.

en niks voor hoeven doen he, behalve genieten van elke hap die je in je mond stopt!
ik was niet goed in zwanger zijn, hell ik was verdraaid slecht in zwanger zijn zelfs. Negen maanden migraine gehad - drama. Helaas wel noodzaak tot terugveren, maar dat kwam omdat ik na de zwangerschap ineens weer kon eten na maanden onthouding ivm migraine en maagzuur en strak klem zittende maag....dus toen ging ik LOS. En helaas, borstvoeding geven zorgde bij mij voor enorme eetlust en niet voor gewichtsverlies. Ben zelfs enorm aangekomen na de bevalling ipv terug te veren.
hmmm ringel ik ben zwaarder dan jij en een kleine 15 cm korter
o en tips tegen maagzuur...gaviscon (met pepermunt smaak de anijs is niet te doen) vanillevla (in kleine hapjes) en kilo's pepermunt (wel de zachte niet de wilhelminaatjes) ik heb daar een lichtelijke pepermuntverslaving mee opgebouwd, maar na de bevalling was die ook meteen weer weg. heb kilo's van dat spul weg gegeten.

Wat ik ook lekker vond waren van die kleine plakjes salami, waar een wortel in gerold was met knoflookdip....En liters en liters chocolademelk Het zal dan ook niemand verwonderen dat mijn dames gek zijn op chocola. (damn het was geen vruchtwater waar ze in zwommen, maar chocowater)
Eh salami? Dat staat toch op de lijst van verboden vleeswaren voor zwangeren??

Maar vla en pepermuntjes lijken me geen probleem.

Net twee uur met collega aan paper gezeten. Nog nooit zo'n waardeloos rotstuk geproduceerd! We waren er al zat van toen we het de eerste keer instuurden, toen zijn we gezakt en nu durven we nergens meer beslissingen in te nemen.... Zucht!

Had om 11:15 trouwens koekjes gekocht om samen op te eten, maar die had ik dus al op voordat zij om 12 uur kwam...... Oeps!
Een vraag voor Boom en Chopin, als zijnde degenen die helemaal in het wetenschappelijk schrijven zitten. Wij moeten verwijzingen en literatuurlijst volgens de APA norm doen maar ik loop nu vast op iets.

We halen een theorietje van Jansen aan, dat door Pietersen in een boek beschreven wordt. Pietersen heeft namelijk een hele verzameling theorietjes beschreven. Hoe verwijs je hier naar op de juiste manier? Mijn collega heeft nu in de tekst 'Jansen (1985)' staan en dan aan het eind van de alinea (Pietersen, 2001). Mij lijkt dit niet juist, want "Jansen (1985)" is niet terug te vinden in onze literatuurlijst. Ik zou eerder doen: Pietersen (2001) haalt Jansen aan, die beweert dat..."

Weten jullie dit? (mag natuurlijk ook iemand anders zijn dan Boom of Chop!)

Is dit off topic??
Hoi Kaz,

Wat jullie nu hebben lijkt me inderdaad niet zo handig. Volgens mij zijn er twee opties:

1. jouw voorstel

2. Jansen (1985) ook opnemen in de literatuurlijst (dat is hoe ik het meestal doe)
Pepermunt is niet zo gezond tijdens de zwangerschap meen ik me te herinneren. Maar jullie zijn slimmies dus eigenlijk moet ik nu eerst mijn post staven door te wikipedia-en en te googelen en dan pas posten.
en dan nu de link:

http://www.herbasanitas.nl/Zwangerschap ... ruiden.htm

daarom dus.

Ik weet al waarom ik het me herinner, ik had nl. migraine. Middeltje tegen migraine is pure pepermuntolie op een suikerklontje druppelen en dat opzuigen. Maar dat mag dus ook niet bij zwangerschap, net zoals al die heerlijke migrainepillen die ik zooooooo graag wilde gebruiken omdat ik GEK werd van de hoofdpijn.
quote:Chopin schreef op 22 maart 2011 @ 14:19:

Hoi Kaz,

Wat jullie nu hebben lijkt me inderdaad niet zo handig. Volgens mij zijn er twee opties:

1. jouw voorstel

2. Jansen (1985) ook opnemen in de literatuurlijst (dat is hoe ik het meestal doe)

Tanx Chop, dat is precies wat ik dacht. Maar optie 2 is geen optie want deels te veel moeite (we hebben al veels te veel tijd gestopt in een totaal zinloze paper die maar 8 pagina's mag tellen) en deels behoorlijk ondoenlijk, omdat we dan dus die Jansen uit 1985 er eigenlijk bij moeten gaan zoeken. Nu collega nog even overtuigen...

Maar nog even voor de zekerheid, zoals ik mijn zin formuleerde, dat klinkt jou dus goed in de oren?
quote:Kastanjez schreef op 22 maart 2011 @ 11:55:

Doei Arte, bedankt voor je meedenken! En dat terugveren, daar denk ik liever niet aan. Of eigenlijk, sus ik mezelf met de wetenschap dat ik tot nu toe (week 31) pas 10 kilo ben aangekomen en 'dat gaat er vast zó weer af'.... toch???????

*kijkt toch nog even om het hoekje*

Ja, meid, het kan er snel af zijn hoor! En sowieso ben je in mijn ogen dan niet veel aangekomen: ik was in week 42 bijna 30 kilo zwaarder (en dan te bedenken dat mijn startgewicht 60 kilo was, dus ik woog anderhalf keer zoveel als normaal). Maar... nu nog 5 kilo en dan zit ik weer op mijn oude gewicht; Smartie is bijna 4 maanden.
Pff Beng, dat is een lange pagina... Maar ik zal 'm braaf doorploeteren. Overigens is er wel een verschil tussen een paar pepermuntjes en te veel toch?
Kaz, dan zou ik voor jouw optie gaan inderdaad. Je zin klinkt wel goed hoor, maar ik schrijf nooit papers in het Nederlands dus wat dat betreft heb je aan mij niet veel
Op de trein wachten is naar, maar jullie bijlezen is dan heel fijn.

Kaz helemaal eens met Chopin. Zou het dan zo doen als jij zei.

Veel positiefs over onderzoek vandaag. Wel te horen gekregen dat het al knap is om een 7 te halen voor een bepaald onderdeel, dus nadat ik dat heb ingeleverd zo half mei word ik zwanger

Leuk al die oude sllimmies over dragen en ik zag dat Chopin stiekem net zo goed heeft opgelet als ik, dus nu schaam ik me minder.
Eens met Chop en Boom: jouw optie klinkt prima Kaz, en de zin zoals je hem formuleerde kan volgens mij ook gewoon. Het zou wel iets netter zijn om op zoek te gaan Jansen 1985, maar ik snap dat dat wel heel veel moeite is, en aangezien jouw stuk wel verantwoord moet zijn, maar niet naar een hoog aangeschreven tijdschrift hoeft neem ik aan, kan dit echt wel.

En Arte, wow 30 kg aankomen bij jouw gewicht Knap dat het er bijna weer af is!
Poeh, na de referenties heb ik nu een uurtje of twee besteed om 8 tabellen zo op te maken als ze bij het tijdschrift willen. Nog zo'n rotklusje! Maar goed, nu nog even 5 kleine opmerkingen van begeleider verwerken en dan is het klaar!
hmmm nu begint me een lampje te branden.....

Ik heb dus echt heeeel veel pepermunt gegeten tijdens m'n zwangerschap. En jongste wilde niet uit een fles drinken met afgekolfde melk. (puur uit de bron wel) de melk die ik had gekolfd was ook heel snel zuur, maar dat zou dus wel eens van de pepermunt kunnen komen.......

maar ja, wat is geweest, is geweest....doen we niks meer aan. En Jongste is gewoon een lekker ding.

*poef* had ik al veel eerder moeten doen, maar was ff een leven aan het hebben
Wat een moppie Ring!
Mooi gelukt kindje!

Ik liep net gewoon buiten zonder jas in een dun vestje

Ik ben weer thuis en zou van alles moeten doen, maar met dit weer wil je toch gewoon buitenspelen?!
Ik hou niet van pepermunt, maar als je daar zo'n schatje van krijgt zou ik die zure melk voor lief nemen hoor Ring

Tja, je mag wel erg veel niet tijdens je zwangerschap, niet gek als je bij pepermunt niet meteen denkt dat dat schadelijk kan zijn.
ik heb heus pepermunt gegeten, maar wel met mate. En ik vrat Rennies per doos op een gegeven moment en dat is ook pepermunt. Maar pure pepermuntolie heb ik dus niet genomen.

En ik geef wel al 13 maanden BV.
Ik moet nog iets lezen en dat is wat ik ga doen. Telefoon met oordopjes mee voor een lekker muziekje en een bankje zoeken in de zon. Later Slimmies!
Boom, lekker van je onderzoek! Vind je het nog jammer dat je 'maar' en 7 gaat krijgen? Mooi resultaat toch? En klaar is lekker klaar...

Heb 1,5 uur op bed gelegen, maar geloof ik niet echt geslapen. Iedere keer als ik bijna sliep kwam er een golf maagzuur omhoog, brrr (moet ik maar niet zo veel snoepen...).

Nu ff écht die paper afronden, buiten in de zon met collega was dat niet zo heel goed gelukt, hahaha!
Zo weer binnen. Echt heerlijk

Kaz, ik weet nog niet of ik een 7 heb. Dit gesprek ging vooral over ons groepsonderzoek en die 7 ging over mijn (individuele) artikel. Dit was ook niet onze beoordelaar, maar een nieuwe coach. Ik zou er niet verdrietig om zijn als ik er een 7 voor zou krijgen, maar ik doe wel mijn best om een goed artikel te schrijven. Niet alleen voor een goed cijfer, maar ook omdat ik het een heel leuk onderwerp vind en ik schrijven erg leuk vind. Die 7 was meer een algemene opmerking dus. Wat een verhaal om iets simpels uit te leggen.. En waarschijnlijk is het nog niet te begrijpen...pfff

Succes met je paper Kaz. Maagzuur lijkt me kut. Gelukkig nog nooit last van gehad.
Leuk, oude Slimmies die langswaaien! Arte hoe is het met Smartie en bevalt het leven als werkende moeder?

Zijn jullie ook zo blij met het fantastische weer?! Heb al 3 wassen gedraaid en gedroogd vandaag. Net met zoon gezonnebaad op het balkon. Vroeg aan hem wat hij had gedaan op school, "oh, gewoon, lekker chillen."

Kaz, voor niet anders dan door zwangerschap te verklaren moeheid. Snap je wel, had wel fijn geweest als er een verklaring was waar je wat aan kon doen. Als je last hebt van maagzuur kun je ook een droge boterham eten, die neemt het overtollige zuur in je maag op. Niet lekker, wel effectief.

Nog even over baan/ opleiding, de opleiding werd niet aangeboden bij de baan, heb er om gevraagd in mn sollicitatiebrief, dat werd tijdens het gesprek niet afgewezen maar de opleidingsplekken zijn tot feb. 2012 bezet. Als alles goed gaat wil ik nu in sept. zelf met een opleiding beginnen.

Ring, wat een leuk meisje!!

Boom, je hoeft je niet te schamen, hoor. Officiële versie van Slimme meiden spreekwoord is toch niet voor niets Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid?! Wel balen van die 7 en daarmee het niet cum laude af kunnen studeren, wel goed voor babyplannen .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven