Een wondertje in 2009?

05-03-2008 11:19 31521 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik zou graag een nieuw vers topic openen. Voor iedereen die mee wil doen. Er zijn al aardig wat groepjes voor meiden die zwanger willen worden. Alleen bij de ene groep is 75% al zwanger (hartstikke mooi) en bij het andere groepje is er een ledenstop ingelast. En bij weer een ander groepje, "Zwanger worden na een miskraam" waar ik zelf helaas ook bij hoor is er een hoop pijn en verdriet en helaas telkens weer. Ik wil graag een nieuwe start en ik ben zeer benieuwd of er mensen zijn die met me mee willen doen?

Groetjes Aruba

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Het is erg rustig. Volgens mij kunnen wij wel wat nieuwe leden gebruiken!

Naam:Lft:Start:NODMeer...Rits28April 2008 UD feb.1e kindjeVibeke30 UD 24-61e kindjeGuppie30Maart 2008 UD 24 juni2e kindjeSanna7632Maart 2008 BD 4 jan. 1e kindjeMaxem31Okt/Nov 2007 BD 31 dec. 3e kindjeSurface30Maart 2008 UD 10-71e kindjeVeertje38Maart/April2e kindjeDeerne31Jan. 2008 UD 27 april 1e kindjeSyennaj27Mei 2007 BD 3 feb. 2e kindjeMarloussie28 1e kindjeShyte31UD 30 April 2e kindjeRing198127April 2007 UD 4-71e kindjeAllis30Jan. 200824ste1e kindjeAruba23Jan. 2008 UD 29 Augst.1e kindje

En Roque Engime Allis Jetjekadetje en Tamara schrijven ook gewoon gezellig met ons mee!
Ja daar kan ik je (helaas) niets anders dan gelijk in geven...
Het blijft allemaal inderdaad een wonder! En tuurlijk wordt niet iedereen tegelijk zwanger. Maar nu kunnen we het nog hebben over het spannende van '' word ik ongesteld of niet'' ipv hoe het bij de verloskundige gaat ed.

Heb trouwens de dokter gebeld. Wil gewoon zeker weten of wij beiden vruchtbaar genoeg zijn. Hij vond dat een goed idee., dus we kunnen binnenkort bloed prikken en sperma testen. Wil gewoon iets meer zekerheid dat we niet voor niets bezig zijn. Zijn allebei ook al iets ouder, vandaar..
Hoop ook op een wondertje in 2009 (als het 2008 wordt is het wonder nog groter). Zal dus regelmatig met jullie meelezen. Hoor nog niet bij de meiden die al wat langer bezig zijn en hoef ook geen nieuwe start te maken maar ben gewoon nieuwsgierig hoe het bij jullie zal lopen.

Francine, ik had niet in de gaten dat jij al wat langer bezig was. Goed om te horen dat jullie via de dokter je vruchtbaarheid laten onderzoeken. Succes .

Aruba, 1april, weet je het heel zeker .Ik begreep dat je een goed gevoel had bij maart 2009. Ik hoop dat het na deze (afgelopen) vervelende periode vanaf nu beter gaat. Heb je nog lichamelijke klachten overgehouden trouwens?
Hey Pimm,

Ben jij eigenlijk al lang bezig? Ja inderdaad. Maart voelt als mijn, onze maand! Dus dat is +/- juni zwanger. Wie weet. Ik moet wat meer naar mijn gevoel luisteren, dat zit vaak goed.

Nee geen lichamelijke klachten. Het is als een "normale" menstruatie gekomen maar het is er naar mijn gevoel nog niet allemaal uit. Ben benieuwd wanneer er weer een patroon te vinden is in mijn menstruatie.

Er zit net een man over mijn schouder mee te kijken die vind het maar raar al dat forummen. Wat is daar nou raar aan? Ja jij deelt altijd alles met anderen. Vertel jij me dan maar eens met wie ik het er dan over moet hebben...

Francine: Goed dat je dat gaat onderzoeken.

Maar nu kunnen we het nog hebben over het spannende van '' word ik ongesteld of niet'' ipv hoe het bij de verloskundige gaat ed.

En dat stukje ben ik het ook mee eens.
Francine: spannend die onderzoeken. Wat gaan ze dan precies doen?

Ik herken ook wel dat gevoel van je minder herkennen in het geen geschreven wordt in de andere topics over "hoe was het bij de verloskundige" en steeds minder rondom de NOD. Logisch en natuurlijk weet ik dat het straks weer zo zal zijn omdat er hopelijk snel een heel aantal zwanger zullen zijn. Toch voelt het goed om vol nieuwe energie met dit topic mee te mogen schrijven.

MOGE HET EEN VRUCHTBAAR TOPIC WORDEN!!!!
Aruba, je mag bij mij start mrt 07 zetten.

Dames, ik ga mijn bedje opzoeken. Morgen weer vroeg op.

lfs
Hallo meiden,

kan ik ook nog met jullie meeschrijven? Ben in augustus 2007 gestopt met de pil na heel veel jaren de pil geslikt te hebben. Niet meer ongesteld geweest sinds die tijd en na een paar maanden zwanger geworden. Helaas heb ik ook een mk gehad en nu ben ik al bijna 11 weken aan het wachten op de eerste ongesteldheid. Ben toch wel een beetje ongerust geworden, dus a.s. vrijdag een afspraak bij de huisarts gemaakt.

Oja, heb nog geen kinderen en ben 32 jaar.
Bedankt voor het welkom . Jeetje was is er al veel geschreven. Leuk om de verhalen van iedereen te lezen, maar ook wel confronterend dat het niet altijd zo makkelijk gaat...

Aruba, nee ik heb eigenlijk tot nu toe geen last van ontpillingsverschijnselen (even afkloppen). Het voelt gewoon goed om die hormonen uit mijn lichaam te hebben.

Francine, succes met de onderzoeken.

Enne, natuurlijk hoop ik ook op een vruchtbaar topic!
Reeba: Zeker mag je meeschrijven. Ik ga je in het schema zetten. 11 weken... Pff. Daar ben ik eerlijk gezegd ook bang voor. Bij mij is het pas een tijdje geleden dat ik een natuurlijke miskraam heb gehad. Alleen heb ik het idee dat nog niet alles eruit is. (er was nog redelijk veel slijm te zien bij de echo) En dan is er nog niet uit! Hoe is dat bij jou gegaan Reeba? Ook en natuurlijke mk gehad? Goed dat je naar de huisarts gaat. Daar zijn ze voor he.

Vibeke: Kan me voorstellen dat het confronterend is. Maar helaas ook wel realistisch. Soms lees ik ook met open mond topics over: "Ik wil een zomerkindje" of een collega die na 3 weken al verteld dat ze zwanger is (zou ik niet meer durven) Het is niet makkelijk, het is een wonder!

Ik zou het wel leuk vinden om nog wat meer over jullie te weten te komen. Gewoon wat leuke details. Woon/gezinssituatie, dieren, werk etc. (maar het hoeft natuurlijk niet)
Hé dames, deze info heb ik ook het andere topic waar ik mee schrijf gezet. Wilde het zeker jullie niet onthouden!

De eisprong of ovulatie

De eisprong of ovulatie is het moment waarop de rijpe Graafse follikel barst en de eicel vrijkomt. Dat gebeurt ongeveer 14 dagen voor het einde van de menstruele cyclus. Kort voor de eisprong plooien de eileider en de franjes aan het uiteinde ervan zich rond de eierstok waar de rijpe eicel klaarzit voor de eisprong.

Het moment van ovulatie is seizoen gebonden: in de lente treedt de ovulatie 's nachts of 's morgens op, in de herfst en de winter laat in de middag of 's avonds.

Wanneer de eicel loskomt, wordt ze gewoonlijk binnen enkele minuten opgevangen door de franjes van de eileider. Ritmische samentrekkingen van de baarmoeder en de eileiders zorgen voor een golfbeweging van vocht waarop de eicel de eileider verder binnendrijft. Het transport van de eicel vanuit de eierstok naar het middelste bredere deel van de eileider (ampulla) gebeurt in minder dan zeven uur. Nadien blijft de eicel ongeveer 72 uur in de ampulla. Maar ze is slechts gedurende 24 uur na de eisprong bevruchtbaar. De bevruchting moet zich bijgevolg ten laatste op die plaats voltrekken.

Na 72 uur begint het transport van de eicel, bevrucht of niet, naar de baarmoeder.
Leuk allemaal nieuwe mensen in dezelfde fase. Welkom aan alle 'nieuwe'!

@Pimm;, ja ben in mei 2007 gestopt met de pil en eigenlijk direct regelmatig ongesteld geworden. Zijn wel al vanaf juni bezig, alleen vanaf eind oktober / november gestart met ovulatietesten, zodat we gerichter op eisprong konden sexen zeg maar.

Hoe lang moet je officieel wachten om weer zwanger te worden na een miskraam? Of ligt dat aan de tijd dat je zwanger geweest bent?

Ben wel blij dat de dokter mee wil gaan met een onderzoek. Normaal moet je echt pas een jaar bezig zijn. En dat zijn we nog niet. Maar gezien onze leeftijden (ik ruim 33 en vriend ruim 40) en het feit dat we ons nog nooit op vruchtbaarheid hebben laten testen, leek het hem wel verstandig om toch te weten of alles klopt. Mijn vriend moet sperma afgeven (zijn allerlei richtlijnen voor, omdat het zo vers mogelijk onderzocht moet worden, moet de formulieren en uitleg nog bij de dokter ophalen) en ik moet rond mijn eisprong bloed laten prikken om waarden te checken en te zien hoe vruchtbaar ik ben. Aan de hand van die uitslagen moeten we zien wat we verder doen. Vind het wel een fijn idee.
Hoi lieve meiden,

Ik hoop dat ik ook met jullie mee mag schrijven. Mijn verhaal is helaas niet positief, maar wil het toch met jullie delen.

Ik heb een aantal maanden geleden mijn eerste zoontje verloren, 1 dag na zijn geboorte. Omdat we dolgraag een 2e kindje willen (en nee, niet ter vervanging!) hebben we besloten er rustig aan toch weer voor te gaan. Dat geeft ons namelijk ook weer hoop op de toekomst.

Ik zou dan ook graag met jullie mee willen schrijven. Het is dus mijn 2e kindje. Ik ben na de keizersnede 1 keer ongi geweest en als mijn cyclus weer wordt zoals hij was (28/29 dagen, laten we het hopen) zou mijn NOD rond 19 maart moeten liggen.
guppie wat een verhaal... Ben er helemaal emotioneel van.. Ik hoop voor jullie dat jullie het verlies van jullie zoontje een plekje kunnen geven.

Kom gezellig met ons mee schrijven.

lfs
quote:Francine77 schreef op 06 maart 2008 @ 11:30:

Hoe lang moet je officieel wachten om weer zwanger te worden na een miskraam? Of ligt dat aan de tijd dat je zwanger geweest bent?

*Breek even in*

Maakt niet uit, kan meteen. Vlak na een miskraam ben je bovendien iets vruchtbaarder dan gemiddeld.

Succes allemaal.

*Ben weer weg*
Francine: Heel goed van je! Kan me voorstellen dat je wat méér gewoon wilt weten. Wat ik me afvroeg, krijg je dan ook een percentage ofzo qua de hoeveelheid dat je vruchtbaar bent ofzo?

Ik heb van de gyn. gehoord dat je het beste na een mk (minstens) 1 menstruatie af kan wachten. (Alleen kan het wel lang duren dus) Zie Reeba haar verhaal. Wij willen minstens 2 menstruaties afwachten. Heb namelijk het idee dat mk vaker voorkomen bij vrouwen die meteen na de mk weer zwanger raken. Maar dat is mijn zicht hoor. Correct me if i'm wrong.

Werkt het een beetje bij jou die ovulatietesten?

Dory33: Interessant om te lezen.
Aruba: is niet waar.
Fleurtje, dat zal dan kloppen. Misschien heb ik dan toevallig net wat meer mensen gesproken bij wie dat zo was. En het is ook mijn grootste angst dat zo 2 keer na elkaar mee toe moeten maken...
Misschien omdat díe verhalen meer opvallen...

Over het algemeen heb je na een miskraam geen grotere of kleinere kans op wéér een miskraam (als het een spontane miskraam is. Ik heb het nu niet over de miskramen die ontstaan doordat je lichamelijk iets mankeert). Het is natuurlijk wel logisch dat je er na een eerste keer veel meer op gespitst bent.
Jeetje Guppie. Wat een verhaal. Natuurlijk wil je geen kindje ter vervanging. Het is gewoon je 2e kindje wat je wil. Pff weet even niet wat ik er op moeten zeggen. Het is ook allemaal nog zo vers.

*Dikke knuffel*

Je bent natuurlijk van harte welkom en ik ga je in het schema toevoegen.
Guppie wat een verschrikkelijk verhaal. Wat zullen jullie het moeilijk hebben. Natuurlijk is jullie tweede geen vervanging, jullie zoontje zal altijd jullie eerste kindje blijven en blijft altijd in jullie hart. Van mij ook een dikke knuffel.

Aruba mijn gyn zei ook dat ik na een menstruatie weer zwanger mag worden. Ik weet alleen niet wat de redenering hierachter is. Mijn verloskundige zei dat ik beter twee menstruaties kon afwachten omdat je baarmoederslijmvlies dan weer dik is zodat je nieuwe kindje een goede start kan maken. Wat ik begreep heb je met een dikker slijmvlies een betere voedingsbodem voor een bevruchte eicel.

Welkom aan alle nieuwe meiden.

Ik lees dat veel meiden verdriet hebben en het niet allemaal van een leien dakje gaat. Dit is erg maar ook wel fijn om te weten dat ik niet de enige ben.
Jeetje guppie, wat ontzettend heftig! Echt verschrikkelijk.. Kan me er niets bij voortstellen hoe dat moet voelen. Enige troost is misschien dat het - gezien zijn ernstige hartafwijking - voor hem beter is geweest. Maar ja..dat is rationeel.. Strekte!

@Aruba: moet me nog even inlezen, maar geloof inderdaad dat ze aan je bloed een percentage kunnen aflezen. Dat zelfde geldt voor sperma. Wat die waarden precies zijn weet ik niet.

Ovulatietesten werkten in de zin dat je precies kan zien wanneer je eisprong is en dus kan weten wat je vruchtbaar bent. Is wel handig. Weet je in ieder geval dat je op het juiste moment aan het sexen bent. Maar goed, dan hoeft het dus nog niet te werken, blijkt..
Guppie, wat erg voor jullie! Weet niet zo goed wat ik moet zeggen, dus ook van mij een knuffel

Erg verslavend trouwens, zo'n forum. Je komt toch telkens even kijken! Zal wel helemaal erg zijn rond de NOD's...

Dory, wat een handig stukje. Dat de tijd van de ovulatie seizoengebonden is, had ik nog nooit eerder gehoord. Zo leer je elke dag weer wat nieuws.

Nu snel terug aan het werk. Het is dat ik eigen baas ben, anders was mijn baas niet blij met me geweest
Pff... Moeten die zwangere vrouwen en vrouwen met kinderen op mijn werk het er nou zó ontzettend vaak over hebben. Ja hoe ver ben je nu? Hoeveel heb jij er al? Nee een 4e wil ik niet hoor. Ja dat steekt toch...

En we zijn 10 min. verder en nog steeds..! Hou op zeg. Zucht.

Moet het even kwijt hoor (sorry voor mijn geklaag)
*Breekt ook in*

Dat van die ene menstruatie na miskraam zeggen ze alleen omdat het dan makkelijker rekenen is. Voor je lichaam is dit echter niet nodig.
quote:Aruba schreef op 06 maart 2008 @ 13:18:

Pff... Moeten die zwangere vrouwen en vrouwen met kinderen het er nou zó ontzettend vaak over hebben. Ja hoe ver ben je nu? Hoeveel heb jij er al? Nee een 4e wil ik niet hoor. Ja dat steekt toch...

En we zijn 10 min. verder en nog steeds..! Hou op zeg. Zucht.

Moet het even kwijt hoor (sorry voor mijn geklaag)Je kan ook zeggen: 'Pffffff moeten al die vrouwen die zwanger willen worden nou zo ontzettend vaak over neuken praten?'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven