Een wondertje in 2009....?

18-03-2009 16:27 3397 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 31365 berichten in ene een nieuw topic.

AARDVERSCHUIVING...!

Een wondertje in 2009?

Naam:Lft:Start:NODMeer...Rits28April 20081e kindjeVibeke30 BD 5 juli 1e kindjeGuppie30Maart 2008 BD 8 juli2e kindjeSanna7632Maart 2008 BD 4 jan. 1e kindjeMaxem31Okt/Nov 2007 BD 31 dec. 3e kindjeSurface30Maart 2008 BD 12 juli1e kindjeVeertje38Maart/April2e kindjeDeerne31Jan. 2008

BD 15 april1e kindjeSyennaj27Mei 2007 BD 3 feb. 2e kindjeMarloussie28 UD 14 Sept.1e kindjeShyte31Mei2e kindjeRing198127April 2007 BD 22 juni1e kindjeAllis30Jan. 20081e kindjeAruba23Jan. 2008 UD 29 Augst.1e kindje
Spannend Marloussie! Hier af en toe krampen gehad. Weet niet of het weeen te noemen waren (kreeg het er warm van dat wel ) maar gelukkig niet elke dag. Net controle gehad en kleine is wel ingedaald en ligt vast. Dus dat kan het ook zijn. Hij heeft nog genoeg de ruimte en volgens mij ook prima naar zijn zin.

Wel spannend dat je zelf 3 weken te vroeg gekomen bent. Dan zal je over 2-3 weken wel elke keer denken: Wat als... Yoeeee spannend!
Inderdaad contant geld. Hier moet je een euro in de rolstoel gooien voor je hem mee kan nemen. Kan best handig zijn

Volgens Ring haar lijstje ben ik compleet. O,nee sokken. Ga ik zo nog maar even pakken. Mijn tas zit zó vol. Net of ik 3 weken op vakantie ga. DIe badjas neemt zoveel plek in beslag.

En o,ja batterijen en de camera. Ook goed om mee te nemen. En je telefoonoplader.
Dank je, Ring! Heb nu al het kleine babyspul gewassen in ieder geval, dus kan gaan pakken. We willen dit weekend naar het nieuwe huis om wat te klussen, wil dan de koffer mee hebben

Ik heb het 's avonds en 's nachts en ook vaak steken in het schaambot (heet dat zo?). Misschien toch indalen dan? Het rommelt zo van binnen, net alsof het de darmen zijn, maar net niet.......Snappen jullie het nog?
Heb je het vooral als je ligt? Ik had/heb (sinds mijn buik lager was en hij ingedaald nauwelijks meer) vooral als ik plat lag net zoals jij in bed of op de bank. Steken onderin inderdaad.
Ojaa contant geld. Dan kan je noorman koffie en een koek halen tussendoor (voor zichzelf).

Wanneer moet je naar het ziekenhuis? Al meteen in het begin van de weeen of later pas?

Aruba fijn dat alles weer goed was en je mannetje is ingedaald. Klaar voor de start.

Klinkt wel spannend allemaal dat gerommel Marloussie. Maar steken had ik ook toen het ging indalen. Maar ja weeen voelen ook wel zo in het begin.
Toch wel fijn als je weet dat je kindje ingedaald is ivm boodschappen doen enzo. Toch af en toe gedacht: wat nou als nu je vliezen breken?
Die steken vooral als ik lig idd. Ach, ik denk niet dat ze zich deze week aandient. Volgende week controle en dan zien we wel weer verder

Ik moet naar het ziekenhuis als er 5 tot 10 min tussen de weeen zit. Het is 15 min rijden hebben we al gemeten

Fijn dat alles goed was, Aruba!
quote:Aruba schreef op 03 augustus 2009 @ 14:21:

Toch wel fijn als je weet dat je kindje ingedaald is ivm boodschappen doen enzo. Toch af en toe gedacht: wat nou als nu je vliezen breken? Ja dat had ik op het eind. Mijn kleine daalde helemaal niet in. Dus kon (durfde) ik niet ver van huis. erg vervelend was dat.
You never know. Maar in ieder geval vind ik alles wat erop wijst dat we richting eindpunt gaan maar spannend!

Verlies hier ook steeds meer slijm. Nog geen grotere stukken maar dat betekent wel dat de boel iets weker wordt.

Waar een mens al wel niet geboeit mee kan zijn he
quote:Aruba schreef op 03 augustus 2009 @ 14:26:

Waar een mens al wel niet geboeit mee kan zijn he Tja zo gek is dat niet hoor als je op je eerste kindje wacht.
quote:Rits schreef op 03 augustus 2009 @ 14:24:

[...]

Ja dat had ik op het eind. Mijn kleine daalde helemaal niet in. Dus kon (durfde) ik niet ver van huis. erg vervelend was dat.Daalde hij op het eind nog wel in na de inleiding? Want jouw ks was niet gepland in eerst instantie toch?
Die steken in het schaambot had ik ook, dat was inderdaad het indalen. Dan wordt het echt he? Spannend hoor.

O ja, je camera mee is ook heel handig! Natuurlijk!

Marloussie, Noorwegen verschilt dus helemaal niet zoveel met Nederland? Hoef je daar niet langer in het ziekenhuis te blijven bijvoorbeeld? In Duitsland is dat wel zo, daar breng je de complete kraamweek in 'das krankenhaus' door. Maar daar is natuurlijk ook geen kraamzorg.

Zo stom... Ik heb me van te voren vreselijk druk gemaakt over in wel shirt ik moest gaan bevallen. Echt, ik ben alle ondergoed winkels en mijn complete kast af geweest om te kijken wat nou geschikt was. Een nachtjapon, een oud t-shirts, of een hemdje? Nou, dat was echt niet nodig. Ik kreeg vrij snel een ziekenhuisjasje aan in verband met de ruggenprik. Dus ik heb mijn shirt niet nodig gehad.
Het ligt er aan hoe het gaat, Ring. Net als in Nederland. De standaard is wel dat als alles goed gaat je zo snel mogelijk naar huis gaat. Ik heb er aan zitten denken om te vragen of ik iets langer zou kunnen blijven ivm geen kraamhulp. Maar aangezien schoonmoeder komt en de huisarts de eerste dagen elke dag, wil ik zsm naar huis.

Heb nu eindelijk enveloppen besteld voor de geboortekaartjes, kan ik gaan schrijven

Misselijkheid is ook weer terug. Bah! En meisje lijkt licht te bewegen constant, maar het voelt echt als darmgerommel. Vind de laatste loodjes niet zo geweldig, hoor....
Balen Marloussie. maar het heten niet voor niks laatste loodjes he. Die zijn zwaar. Maar gelukkig heb je straks iets heel moois. Wie weet hoe snel al.

Maar sterkte met de misselijkheid enzo.

Aruba ja hij was ingedaald en toen weer eruit geschoten, dus toen mijn vliezen waren gebroken toen zat hij weer los zeg maar. Maar door de weeen zakt hij dan wel naar onderen.

Al wilde dat uiteindelijk niet meer zo vorderen bij mij, hij lag met zijn koppie verkeerd.

Ring waar je je van tevoren druk over kunt maken he. Ik had wel pyjama's gekocht en was er wel blij mee. Thuis draag ik die niet maar in het ziekenhuis wel aangehad.

Ojaaa je camera. Die moet je zéker niet vergeten. Dat is het belangrijkste!

In het ziekenhuis liggen is ook niet alles hoor. Tenminste ik was blij dat ik weer naar huis mocht, ook al kon ik nog geen drie meter lopen zonder pauze.
Ik had wel een pyjama Rits, maar wilde daar niet in bevallen. Ik heb die pyjama verder wel aangehad in bed hoor. Dat dan weer wel.

Tsja het ziekenhuis... Je wordt lekker verwend, iedereen is lief tegen je maar op een gegeven moment heb je het wel gehad. Ik was dan ook blij dat ik weer naar huis mocht na vier dagen opname, ik begon me namelijk net te ergeren aan dingen. Zoals dat ze alleen maar melkchocolade hagelslag hadden. En dat de kaas zo irritant verpakt zit! En... Ze hadden alleen maar koffie, thee, melk, karnemelk, jus d'orange en appelsap. Dat komt op een gegeven moment je neus uit! Dan wil je gewoon weer roosvicee 50/50, karnemelk met bosvruchtensmaak en pure chocoladevlokken! En dan besef je... Ja het is tijd dat ik weer lekker verkas naar mijn eigen casa.
Hier trouwens ook twee goedkope pyjama's in de zkh. tas. Zal je daarna zeker te weten nooit meer dragen lelijke dingen.
Ik vond het ziekenhuis vooral heel vermoeiend. Heb je net een kleine, dan heb je je rust zo hard nodig en dat is best moeilijk op zo'n kraamkamer vond ik.

Want als jij net slaapt en je baby hebt gevoed kan een ander baby'tje op de kamer gaan huilen, of wil je even gaan rusten dan komt bij een ander visite. En alles is aan de tijden van het ziekenhuis gebonden. Heb je het gevoel dat je nét slaapt, dan is het zeven uur en hup gaan alle lampen aan. Dan slaap je dus niet meer en dan komt je ontbijt. Dus tja.. thuis was wel fijner alles lekker in je eigen tempo. Heerlijk.

Maar niet om jullie te ontmoedigen hoor. Want in het ziekenhuis zorgen ze wel heel goed voor je. Je hoeft niks zelf te doen, da's wel weer fijn. Je baby wordt gewoon verschoond en je kunt bellen en er staat iemand aan je bed.
Precies! Ik heb gelukkig de mazzel gehad dat ik alleen op de kamer lag. Dus ik weet niet hoe het is om met meerderen op de kamer te liggen. Dat is heerlijk rustig! Ik gooide de deur af en toe gewoon dicht, zodat ik niks mee kreeg van de gang. Lekker hoor. Maar af en toe was het ook wel weer lekker om juist de deur open te hebben, en te kijken naar alles wat langs kwam.

Maar ja, wie zegt dat jullie opgenomen moeten blijven? Jullie gaan misschien wel gelijk naar huis!
Dan heb je inderdaad geluk gehad Ring. Maar thuis is toch het fijnste he. Gewoon lekker in je eigen bedje.

Al moet je daar wel alles zelf doen. Maar dat is ook wel fijn juist.

Maarre Aruba en Marloussie. Jullie komen je nu wel elke dag even melden toch? Vind het wel spannend worden nu.

Hoe is het met je meisje Ring? En met jou? Nog lekker van je verlof aan het genieten?
Zal morgen even een update geven Rits, ik ga nu douchen met Miep!
Jeetje vandaag niemand geweest hier?
tjsa rits t is ernstig iedereen heeft opeens een IRL

ziekenhuis kamers delen is ruk !

ik sliep pas tegen vier uur en toen ik eindelijk sliep was de rest klaarwakker snoaaar snoaaaar snooaaar
Hey Yamuna. Ja inderdaad. Geef ze eens ongelijk het is heel mooi weer.

Nou inderdaad echt erg he zo'n ziekenhuis. Toen ik thuiskwam was ik zó moe van alles dat ik gewoon lichtflitsen zag.

Maar gelukkig is dat allemaal goed gekomen.

Jij had bij je wagen ook dat die bekleding zo ging pillen he. Ik ben er zaterdag mee teruggeweest en ik krijg nu gewoon een nieuwe als het goed is. Was bij de prénatal, ik weet niet waar je de jouwe gekocht hebt? Maar een jaar garantie.
mijn wagen is zo weinig gebruikt dat dat pillen wel meevalt

doekies doekies ...

ik heb mijn wagen bij Grando gekocht geloof ik. te ver weg

dan moet ik weer iemand met een auto regelen blah blah etc

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven