Een zwangerschap plannen??

24-02-2009 15:23 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Allereerst, ik weet (en velen met mij) dat een zwangerschap niet te plannen valt. Zelf heb ik geluk gehad dat ik 2 x snel zwanger mocht worden. (3e en 2e maand). Nu had ik het laatst met een vriendin van me over onze wens voor een 3e kindje, en dat we er binnenkort voor willen gaan. Ik was hoogstverbaasd toen ze begon over het plannen van een zwangerschap. Omdat ik snel zwanger was kon ik wel zo'n beetje uitkienen wanneer ik wel of niet zwanger wilde worden. Bijvoorbeeld de decembermaand niet, rond aug/sept niet want dan zijn mijn kinderen jarig (hun verjaardagen zitten vrij dicht op elkaar). Zij zou iig nooit in de zomer willen bevallen zat ze te vertellen. Tja...ik heb haar duidelijk gemaakt dat een zwangerschap nou eenmaal niet te plannen valt, zelfs al ben je eerder snel zwanger geworden.

Mijn vraag aan jullie is niet zozeer hoe jullie hierover denken, maar wel voor degenen die snel zwanger waren van je 1e (of 2e) kindje, of je dan toch rekening hield met evt periodes waarin je absoluut niet zwanger zou willen raken omdat de uitgerekende datum dan 'minder goed uitkomt'.

Zelf kan ik me daar namelijk niets bij voorstellen. Als ik zwanger hoop te worden maakt het me absoluut niets uit wanneer de uitgerekende datum valt. Of dat nu rond de verjaardag van een van de kinderen valt of rond kerst. Je weet toch niet hoe het loopt en te vroeg of te laat bevallen kan natuurlijk ook .
Ik ben ook wel een beetje van het plannen. Voor zo ver het te plannen valt natuurlijk.

Bij de eerste begonnen we drie maanden voor onze bruiloft. We fantaseerden dat het erg leuk zou zijn om het nieuws op onze bruiloft te vertellen. Zou het niet in één keer lukken, dan zou het totaal geen ramp zijn. Maar dan liever toch na de bruiloft verder (ivm met drinken op vrijgezellenfeestje en bruiloft)

Het was bij ons in één keer raak, maar we konden het niet voor ons houden.

Nu denken we na over de tweede. En ook nu ben ik er weer mee bezig wanneer het eventuele kindje geboren gaat worden.

Natuurlijk heb je niet veel te plannen. Maar ik houd er wel weer rekening mee dat het in 1x raak kan zijn. (wat natuurlijk helemaal niet hoeft en dat maakt verder ook niks uit)
Duplex je kunt toch ook wat eerder of later afstuderen?
Mango: Tuurlijk denk je erover na, van goh het zou wel leuk zijn als ik dan of dan uitgeteld zou zijn, lijkt me logisch hoor. Alleen het daadwerkelijke plannen werkt volgens mij toch niet zo.
Ik kon overigens ook niet anders; Sinterklaas komt maar 1 keer per jaar.
Ach, ik zou een eventuele volgende wel moeten plannen eigenlijk, aangenomen dat ik net zo snel zwanger ben als bij de vorige twee (1e en 2e keer). Bij zoonlief bleek ik uitgerekend te zijn 2 dagen voor kerst. Kregen we best veel commentaar op, terwijl het ons eigenlijk gewoon niet boeide. Eigenlijk niet bij stilgestaan, want het maakte ons niet echt uit.

Maar bij een volgende zou ik wel een beetje proberen uit te kienen 'welke periode uit komt'. Dat moet ook wel, want ik moet voor die tijd naar het ziekenhuis, voor de zwangerschap allerlei onderzoeken ondergaan en medicijnen nemen en daarna mag ik pas zwanger gaan proberen te worden. En binnen een week of 5/6 moet ik me weer melden als ik zwanger ben en krijg ik medicijnen en controles.

Dus spontaan gaat het sowieso niet bij een volgende.

En zoonlief werd uiteindelijk in oktober geboren, ipv december, 10 weken te vroeg. Wij roepen voor de grap nu weleens dat het ons rond de kerst toch niet zo uitkwam
Pffff, er valt gewoon niets te plannen. Van de eerste was ik binnen 2 maanden zwanger en van de tweede na 15 maanden en daar zijn we superblij mee. Met de eerste zaten we rond kerst en oud en nieuw en nu met de tweede rond 1 april, maar dat maakt me niets uit, ik ben gewoon heel blij dat het weer heeft mogen lukken om zwanger te raken.

Dus dat het de ene keer snel raak is wil niet zeggen dat dat altijd zo is. Je kan het alleen een beetje plannen door het niet te doen en dan maar hopen dat het wanneer je het wel doet het dan ook mag lukken.
Suze, je leest verkeerd . Dat wat jij dikgedrukt hebt gemaakt is haar mening. Absoluut niet de mijne. En ik was gewoon nieuwschierig of er hier mensen zijn die wel rekening houden met een uitgerekende datum.

Enne, mijn oudste is te vroeg geboren, dus ik weet heel goed dat ook over een uitgerekende datum nog niks te zeggen valt. Kind kan zomaar eerder of later geboren worden .
Ik heb zelf geen kinderen, maar jouw berichtje doet me wel denken aan een gesprek dat ik een poosje terug met een kennis had. Ze vertelde dat ze meteen de eerste maand na het stoppen met de pil zwanger was geworden en dat dat kwam omdat ze heel erg vruchtbaar is. Mijn reactie: nou, ik denk dat je gewoon heel veel geluk hebt gehad. Zij: Nee hoor, de vrouw van mijn broer was ook meteen de eerste maand zwanger, het zit gewoon in de familie. Tja, wat moet je dan nog zeggen.....de manier waarop mensen dingen vanzelfsprekend nemen (en de domheid...)
Gevoelsmatig zou ik het heel leuk gevonden hebben als de tweede voor de 2e verjaardag van nr1 geboren zou worden. Vraag me niet waarom. Hebben er ook geen 'moeite' voor gedaan. Uiteindelijk schelen ze exact 23 maanden.
mijn eerste zwangerschap was na 1 maand raak. Nu willen we graag een tweede kindje, maar ben al 6 maanden gestopt met de pil en het is nog steeds niet gelukt. Ik zit er serieus over te denken om 1 maand met condooms te vrijen omdat het me niet leuk lijkt als zoon en wenskind vlak na elkaar jarig zijn (is nl ook nog eens de decembermaand).
Dat ik de tweede keer binnen een maand zwanger was, wijt ik wel aan de eerste zwangerschap die een miskraam werd (was dus de maand erop direct weer zwanger).
[quote]Eowynn_ schreef op 24 februari 2009 @ 15:46:

Ach, ik zou een eventuele volgende wel moeten plannen eigenlijk, aangenomen dat ik net zo snel zwanger ben als bij de vorige twee (1e en 2e keer). Bij zoonlief bleek ik uitgerekend te zijn 2 dagen voor kerst. Kregen we best veel commentaar op, terwijl het ons eigenlijk gewoon niet boeide. Eigenlijk niet bij stilgestaan, want het maakte ons niet echt uit.

Maar bij een volgende zou ik wel een beetje proberen uit te kienen 'welke periode uit komt'. Dat moet ook wel, want ik moet voor die tijd naar het ziekenhuis, voor de zwangerschap allerlei onderzoeken ondergaan en medicijnen nemen en daarna mag ik pas zwanger gaan proberen te worden. En binnen een week of 5/6 moet ik me weer melden als ik zwanger ben en krijg ik medicijnen en controles.

Dus spontaan gaat het sowieso niet bij een volgende. [quote]

In jouw geval kan ik me dan weer heel goed voorstellen dat je wilt en ook moet plannen ivm onderzoeken e.d.
Het had mij leuk geleken als Jongste op de 25ste geboren was, dan waren we allemaal op de 25ste geboren (wel verschillende maanden trouwens).

Werd die muts toch mooi om 1 uur 's morgens op de 26ste geboren. GRRR.

Ze is nu 13 maanden en dat recalcitrante zit er nóg in.
quote:fleurtje schreef op 24 februari 2009 @ 15:38:

[...]

Sorry, maar ben je na drie miskramen wel in de positie om nog praktisch te zijn? Zou je niet gewoon blij zijn als je een keer zwanger blééf?!

Begrijp me niet verkeerd: daar zou ik heel blij om zijn. Ik heb het er alleen niet voor over om er mijn studie voor uit te stellen. Ik weet bijna zeker dat ik dan nooit meer afstudeer.

Ik heb nu ruimte om nog een poging te wagen, straks dus even niet. Dan moet ik maar weer een pauze inlassen. (Maar wellicht denk ik er straks anders over mocht het echt niet lukken.)
quote:Erine schreef op 24 februari 2009 @ 15:39:

Duplex je kunt toch ook wat eerder of later afstuderen?Niet echt, ben aan mijn stages gebonden dus dat wordt gewoon erg moeilijk. Daar is weinig ruimte om te schuiven.
Overigens vind ik wél dat een derde hier ook op zondag geboren moet worden, want zowel ik en man als zoon en dochter zijn op zondag geboren
quote:krokusje schreef op 24 februari 2009 @ 15:50:

mijn eerste zwangerschap was na 1 maand raak. Nu willen we graag een tweede kindje, maar ben al 6 maanden gestopt met de pil en het is nog steeds niet gelukt. Ik zit er serieus over te denken om 1 maand met condooms te vrijen omdat het me niet leuk lijkt als zoon en wenskind vlak na elkaar jarig zijn (is nl ook nog eens de decembermaand).

Dat vind ik op zich wel een goeie, Krokus. Wat ik al zei: je kunt niet plannen wanneer je zwanger wordt, wél wanneer je het níet wordt.

Gek trouwens he, eerste na een maand, en de tweede.... Nou ja, er valt geen pijl op te trekken.
quote:Duplex28 schreef op 24 februari 2009 @ 15:53:

[...]

Niet echt, ben aan mijn stages gebonden dus dat wordt gewoon erg moeilijk. Daar is weinig ruimte om te schuiven.Mmmm dat is wel erg jammer dan, ja zoals je net ook al zei je zult toch een keer moeten afstuderen zou ook een beetje zonde van je studie zijn om m niet af te maken he?
quote:Ainne schreef op 24 februari 2009 @ 15:52:

Het had mij leuk geleken als Jongste op de 25ste geboren was, dan waren we allemaal op de 25ste geboren (wel verschillende maanden trouwens).

Werd die muts toch mooi om 1 uur 's morgens op de 26ste geboren. GRRR.

Ze is nu 13 maanden en dat recalcitrante zit er nóg in.
quote:krokusje schreef op 24 februari 2009 @ 15:50:

mijn eerste zwangerschap was na 1 maand raak. Nu willen we graag een tweede kindje, maar ben al 6 maanden gestopt met de pil en het is nog steeds niet gelukt. Ik zit er serieus over te denken om 1 maand met condooms te vrijen omdat het me niet leuk lijkt als zoon en wenskind vlak na elkaar jarig zijn (is nl ook nog eens de decembermaand).Zoiets bedoel ik dus. Als het een tijdje duurt voor je zwanger raakt zou ik niet nog eens een maandje (of 2) kunnen overslaan met proberen zwanger te worden. Als ik een wens voor een volgend kindje heb wil ik geen tijdelijke stop. Dan ga ik mijn gevoel achterna .
quote:fleurtje schreef op 24 februari 2009 @ 15:39:

[...]

Maar weet je het exacte verhaal daar achter? Ik bedoel, een geplande keizersnee wordt sowieso al bij 39 weken gedaan.Ja, ik weet het exacte verhaal, betreft de vrouw van mijn man zijn beste vriend, maar is niet hier in NL en datum waarop de gyn, wilde was twee weken later.
Snap wel wat je bedoelt adl, als ik iets wil dan wil ik het nu en dan wil ik niet nog een maand extra erop wachten.
Wij wilden wel een beetje rekening houden met de uitgerekende datum. In september stopte ik met de pil, en dan zouden we in februari en maart condooms gebruiken. Ik heb namelijk 5 jarige familieleden in december, lief 3 en dan nog kerst, oud & nieuw en sinterklaas. Dat leek ons niet zo leuk. Maar ik was vrij snel zwanger en ben 13 september uitgerekend, een heerlijk 'exclusieve' maand. Alleen schoonouders zijn in september getrouwd, verder de hele maand niets! En in augustus trouwens ook niet, dus die maand is ook best. Alle andere maanden waren overigens ook best geweest hoor, maar alleen december niet.
Ik was ook 13 september uitgerekend! Jij ook 20 december geneukt?
Ik ben in een poep en een scheet zwanger, maar geen moment aan gedacht om het te plannen. Misschien ook omdat ik er vanuit ga dat het mis kan gaan en dus de eerste 12 weken alleen maar hoop dta het goed gaat. Nu uitgerekend rond tijd dat twee nichtjes jarig zijn. Soit. Oja, en ik heb mijn moeders vakantieplannen in de war gestuurd. Ook bij nummer 1
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven