Een zwangerschap plannen??

24-02-2009 15:23 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Allereerst, ik weet (en velen met mij) dat een zwangerschap niet te plannen valt. Zelf heb ik geluk gehad dat ik 2 x snel zwanger mocht worden. (3e en 2e maand). Nu had ik het laatst met een vriendin van me over onze wens voor een 3e kindje, en dat we er binnenkort voor willen gaan. Ik was hoogstverbaasd toen ze begon over het plannen van een zwangerschap. Omdat ik snel zwanger was kon ik wel zo'n beetje uitkienen wanneer ik wel of niet zwanger wilde worden. Bijvoorbeeld de decembermaand niet, rond aug/sept niet want dan zijn mijn kinderen jarig (hun verjaardagen zitten vrij dicht op elkaar). Zij zou iig nooit in de zomer willen bevallen zat ze te vertellen. Tja...ik heb haar duidelijk gemaakt dat een zwangerschap nou eenmaal niet te plannen valt, zelfs al ben je eerder snel zwanger geworden.

Mijn vraag aan jullie is niet zozeer hoe jullie hierover denken, maar wel voor degenen die snel zwanger waren van je 1e (of 2e) kindje, of je dan toch rekening hield met evt periodes waarin je absoluut niet zwanger zou willen raken omdat de uitgerekende datum dan 'minder goed uitkomt'.

Zelf kan ik me daar namelijk niets bij voorstellen. Als ik zwanger hoop te worden maakt het me absoluut niets uit wanneer de uitgerekende datum valt. Of dat nu rond de verjaardag van een van de kinderen valt of rond kerst. Je weet toch niet hoe het loopt en te vroeg of te laat bevallen kan natuurlijk ook .
Tjeetje zeg waar je je al niet druk om kunt maken..

Ten eerste was ik heel blij dat ik uberhaupt zwanger mocht worden.

Ten tweede maakt het ons helemaal niks uit wanneer uk geboren werd.

Het allerbelangrijkste; een gezond kindje.
Ik was bij de eerste snel zwanger en bedacht me toen we een tweede wilden wel dat het me leuk zou lijken om in de zomer zwanger te zijn (was dat bij de eerste niet). Natuurlijk hebben we het niet echt zo gepland, maar ik vond het wel leuk dat het wel zo uitkwam.

Mijn zus wilde bij de derde wel wachten met stoppen met anticonceptie zodat het derde kindje niet in dezelfde maand als zijn zus geboren zou worden (met ook nog sinterklaas en kerst en oud en nieuw in dezelfde maand). Alleen heeft het bij haar niet gewerkt, want ze werd toch al eerder zwanger en de derde is toen in november geboren!

Ik vind het niet een heel raar idee om (ook) aan een mogelijke geboortedatum te denken als je besluit nog een kindje te willen.
Nee, geen rekening mee gehouden. Maar dit doet me opeens aan iets denken.

Sylvie vd Vaart was uitgerekend tijdens EK of WK, weet ik veel wat het was. En omdat ze hem natuurlijk bij de bevalling wilde hebben, wilde ze ingeleid worden.

Ik vond dat zoiets raars. Ik vond dus dat ze dat beter had moeten plannen, voor zover mogelijk. Je kunt niet plannen wanneer je wél zwanger wordt, wel wanneer je níet zwanger wordt. In mijn optiek had ze die september daarvoor eventjes de poort dicht moeten houden. Ok, vroeggeboortes heb je altijd, maar als je het in september doet en zwanger wordt, kun je er toch wel van op aan dat het in juni geboren wordt.

Maar goed, dat vond iedereen hier belachelijk van me (hier dus, IRL niet). Ik sta daar nog steeds achter.
Ben het volledig met je eens TO. In mijn omgeving ken ik zelfs iemand die twee maanden stopt met anticonceptie om een poging te wagen, om vervolgens wel weer twee maanden anticonceptie te gebruiken. Omdat ze anders in NIET "leuke" maanden uitgerekend zijn.
Goh, waar je je druk om kunt maken. Dus TO, ik kan me er ook niets bij voorstellen. Wat boeit hetnu wanneer een kind jarig is? Niets toch?
ADL, je post hangt aan elkaar van de tegenstrijdigheden:quote:ADLmamavanM schreef op 24 februari 2009 @ 15:23:

Allereerst, ik weet (en velen met mij) dat een zwangerschap niet te plannen valt. Zelf heb ik geluk gehad dat ik 2 x snel zwanger mocht worden. (3e en 2e maand). Nu had ik het laatst met een vriendin van me over onze wens voor een 3e kindje, en dat we er binnenkort voor willen gaan. Ik was hoogstverbaasd toen ze begon over het plannen van een zwangerschap. Omdat ik snel zwanger was kon ik wel zo'n beetje uitkienen wanneer ik wel of niet zwanger wilde worden. Bijvoorbeeld de decembermaand niet, rond aug/sept niet want dan zijn mijn kinderen jarig (hun verjaardagen zitten vrij dicht op elkaar). Zij zou iig nooit in de zomer willen bevallen zat ze te vertellen. Tja...ik heb haar duidelijk gemaakt dat een zwangerschap nou eenmaal niet te plannen valt, zelfs al ben je eerder snel zwanger geworden.

Mijn vraag aan jullie is niet zozeer hoe jullie hierover denken, maar wel voor degenen die snel zwanger waren van je 1e (of 2e) kindje, of je dan toch rekening hield met evt periodes waarin je absoluut niet zwanger zou willen raken omdat de uitgerekende datum dan 'minder goed uitkomt'.

Zelf kan ik me daar namelijk niets bij voorstellen. Als ik zwanger hoop te worden maakt het me absoluut niets uit wanneer de uitgerekende datum valt. Of dat nu rond de verjaardag van een van de kinderen valt of rond kerst. Je weet toch niet hoe het loopt en te vroeg of te laat bevallen kan natuurlijk ook .wat wil je nou precies horen?
Dat inleiden van mevrouw van der Vaart vond ik gewoon achterlijk, dat ben ik met je eens Fleur.
Hier wel een planner. Ik heb 3 miskramen achter de rug. We willen het nu, na even rust, toch weer proberen. Ik studeer nog (wel in deeltijd) en moet dus uitkijken dat ik niet tijdens mijn afstuderen beval! We hebben dus een aantal maanden waarin het moet gaan lukken. Tja, niet heel romantisch maar wel erg praktisch.
quote:Erine schreef op 24 februari 2009 @ 15:30:

Ben het volledig met je eens TO. In mijn omgeving ken ik zelfs iemand die twee maanden stopt met anticonceptie om een poging te wagen, om vervolgens wel weer twee maanden anticonceptie te gebruiken. Omdat ze anders in NIET "leuke" maanden uitgerekend zijn.Kan toch een keuze zijn? Wat kan het jou schelen??
quote:fleurtje schreef op 24 februari 2009 @ 15:30:

Nee, geen rekening mee gehouden. Maar dit doet me opeens aan iets denken.

Sylvie vd Vaart was uitgerekend tijdens EK of WK, weet ik veel wat het was. En omdat ze hem natuurlijk bij de bevalling wilde hebben, wilde ze ingeleid worden.

Ik vond dat zoiets raars. Ik vond dus dat ze dat beter had moeten plannen, voor zover mogelijk. Je kunt niet plannen wanneer je wél zwanger wordt, wel wanneer je níet zwanger wordt. In mijn optiek had ze die september daarvoor eventjes de poort dicht moeten houden. Ok, vroeggeboortes heb je altijd, maar als je het in september doet en zwanger wordt, kun je er toch wel van op aan dat het in juni geboren wordt.

Maar goed, dat vond iedereen hier belachelijk van me (hier dus, IRL niet). Ik sta daar nog steeds achter.aan deze discussie heb ik destijds niet meegedaan, want ik ben het wel met je eensch.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Ik heb nooit maar dan ook nooit er over na gedacht in welke maand ik zwanger zou willen worden en in welke maand ik zou willen bevallen.

Maar, ja daarin tegen ken ik een vriendin die persé een keizersnee wilde hebben op 14-02, twee weken te vroeg ook nog en dat werd gewoon gedaan.

Belachelijk hé.
Suze, volgens mij lees jij echt niet goed!!!
Suze niet TO maar haar vriendin vind dat ze haar zwangerschap best kan plannen omdat ze bij de eerste twee snel zwanger was!
Sherlock Suus

Ik heb het zo geweldig gepland dit keer; ik heb verlof in de zomervakantie dus laat maar komen dat mooie weer.
quote:Suze2 schreef op 24 februari 2009 @ 15:32:

[...]

Kan toch een keuze zijn? Wat kan het jou schelen??Het kan mij inderdaad niks schelen, ik vind het alleen moeilijk te begrijpen!
Nee hoor dames, ik lees wel goed. Lezen jullie de eerste post nog maar eens door.
Die vriendin vond dat ADL het wel een beetje kon plannen omdat ze zo snel zwanger wordt.

Al vind ik dat een beetje kort door de bocht, want na een keer zwanger worden binnen een maand, kun je er nog niet vanuit gaan dat je iemand bent die snel zwanger wordt, wie zegt dat de tweede ook zo snel gaat. Na zes keer binnen een maand, ja dán...

(overigens was ik twee keer binnen de maand zwanger en de derde keer duurde het zes maanden. Valt dus niets over te zeggen)
Gaat echt wel over haar zelf. Vriendin wil niet in zomer. Zij niet met Kerst en met verjaardagen andere kinderen
Nu had ik het laatst met een vriendin van me over onze wens voor een 3e kindje, en dat we er binnenkort voor willen gaan. Ik was hoogstverbaasd toen ze begon over het plannen van een zwangerschap. Omdat ik snel zwanger was kon ik wel zo'n beetje uitkienen wanneer ik wel of niet zwanger wilde worden. Bijvoorbeeld de decembermaand niet, rond aug/sept niet want dan zijn mijn kinderen jarig (hun verjaardagen zitten vrij dicht op elkaar)

Nee Suus, het dikgedrukte is mening van vriendin.

Anders hadden kind 1 en kind 2 toch al niet dicht op elkaar gezeten als TO gepland had?
quote:Suze2 schreef op 24 februari 2009 @ 15:34:

Nee hoor dames, ik lees wel goed. Lezen jullie de eerste post nog maar eens door.Na drie keer lezen, ben ik er nog steeds van overtuigd, dat jij niet goed gelezen hebt .
quote:Duplex28 schreef op 24 februari 2009 @ 15:32:

Hier wel een planner. Ik heb 3 miskramen achter de rug. We willen het nu, na even rust, toch weer proberen. Ik studeer nog (wel in deeltijd) en moet dus uitkijken dat ik niet tijdens mijn afstuderen beval! We hebben dus een aantal maanden waarin het moet gaan lukken. Tja, niet heel romantisch maar wel erg praktisch.Sorry, maar ben je na drie miskramen wel in de positie om nog praktisch te zijn? Zou je niet gewoon blij zijn als je een keer zwanger blééf?!
Nou het maakt mij ook niet uit hoor! Op dit moment hoop ik gewoon dat het me weer gaat lukken om zwanger te raken. Die nr 2 is inmiddels meer dan welkom!!

Van nr 1 was ik uitgerekend op 18 dec en ik hoopte wel dat ik niet met de kerst zou bevallen. Maar als het wel zo zijn, nou ja... dan wel.
quote:fleurtje schreef op 24 februari 2009 @ 15:35:

Die vriendin vond dat ADL het wel een beetje kon plannen omdat ze zo snel zwanger wordt.

Aha, zo kan je hem ook lezen inderdaad!

Afijn, ik blijf het een non-discussie zonder enige toegevoegde waarde vinden over wat de bruuvrouw, vriendin, postbode allemaal niet denkt en doet en wil. Maar das mijn persoonlijke mening.
quote:zusenzo schreef op 24 februari 2009 @ 15:33:

Ik heb nooit maar dan ook nooit er over na gedacht in welke maand ik zwanger zou willen worden en in welke maand ik zou willen bevallen.

Maar, ja daarin tegen ken ik een vriendin die persé een keizersnee wilde hebben op 14-02, twee weken te vroeg ook nog en dat werd gewoon gedaan.

Belachelijk hé.Maar weet je het exacte verhaal daar achter? Ik bedoel, een geplande keizersnee wordt sowieso al bij 39 weken gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven